منابع وابسته به ام جی تائید کردند که رقیب نیسان جوک ZS نام داشته و سال بعد عرضه خواهد شد. این خودرو در حال گذراندن تستهای جادهای شکار عکاسان شده است.
ام جی در ادامهی برنامههای خود، پس از عرضهی مدل GS در نظر دارد تا شاسیبلند کوچکتری را در حد و اندازهی نیسان جوک روانهی بازار کند و عکاسان این خودرو را درحالیکه پوششهایی را روی بدنه داشت شکار کردند.
واضح است که این خودروی در حال توسعه ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و در واقع این شاسیبلند ام جی بر پایهی همان پلتفرم مدل GS شکل گرفته است،GS نیز رقیب نیسان قشقایی است. هنوز چیزی نمیتوان دربارهی طراحی این نمونهی توسعهای گفت اما حداقل نشان میدهد که خودرو ارتفاع بیشتری از هاچبک MG3 دارد.
اعداد نشان میدهند که این نمونهی آزمایشی از پیشرانهی ۱ لیتری بنزینی سود میبرد. اگر ام جی در حال توسعهی پیشرانهی کوچک ۳ سیلندری توربو باشد میتوانیم آن را در دیگر مدلها و همین مدل ZS ببینیم. طبق گفتهی منابع بلندپایهی ام جی این خودرو ZS نام خواهد گرفت. مدیر بازاریابی این برند گفته که محبوبیت عظیم شاسی بلندها و کراس اوورها به این معنی است که ام جی نمیتواند این بخش از بازار را نادیده بگیرد. GS جدید روی پلتفرمی ساخته شده که میتواند در ساخت مدلهای کوچکتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد که این عمل به این معنی است که نسخههای کوچکتر نیز شاید از همان پیشرانهی ۱.۵ لیتری بنزینی و گیربکس ۶ سرعته دستی GS استفاده کنند. مدل GS همچنین گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز دارد که میتواند در مدل کوچکتر نیز ظاهر شود.
پلتفرم یاد شده همچنین میتواند سنگ بنای مدلهای بزرگتر نیز باشد بنابراین شاید بتوانیم شاهد عرضهی رقیبی ۷ نفره برای نیسان X-Trail در آینده باشیم. اما طرفداران دو آتشه ی MG شاید از دیدن این همه تمرکز ام جی روی شاسی بلندها خشنود نباشند چرا که منتظر عرضهی رودستر دو نفره ی این برند هستند.
اگرچه که استایل ظاهری ZS بطور گستردهای از مدل GS الهام خواهد گرفت اما ظاهر نهایی خودرو از کانسپت Icon این برند تأثیر خواهد پذیرفت. این کانسپت اولین بار در موتورشو پکن ۲۰۱۲ به نمایش درآمد. خودروی یاد شده یادآور MGB GT دههی ۶۰ میلادی بود اما در بستهای با ارتفاع زیادتر از سطح زمین ارائه شده بود.
احتمالاً رقیب نیسان جوک مصرف سوخت کمتر از ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد داشت اما موضوع مهمتر قیمت خودرو است. بهای آغازی GS حدود ۳۵۰۰ پوند کمتر از نیسان قشقایی است و ما انتظار داریم که ZS بهایی حدود ۱۲ هزار پوند داشته باشد که بهطور قابلتوجهی کمتر از نیسان است. از زمان توقف تولید ام جی TF در سال ۲۰۱۰، طرفداران این برند هنوز در حسرت ساخت رودستری جذاب از این برند هستند. مقامات ام جی گفتهاند که در آینده این خودرو عرضه خواهد شد اما حداقل تا چند سال آینده که عمده تمرکز این برند روی بخش شاسی بلندها است این اتفاق نخواهد افتاد. مشتریان چینی علاقهی وافری به خودروهای اسپورت دارند و کمپانی مادر ام جی یعنی سایک در حال توسعهی ایدهی تولید TF جدید است اما این خودرو باید برای بازارهای جهانی جذاب باشد. ام جی ZS جدید بخشی از برنامهی شرح داده شدهی ام جی است. تا پایان سال ۲۰۲۰ ام جی نسخههای جدید MG3 و MG6 را به همراه شاسی بلندهای خود عرضه خواهد نمود.
ی خودروی مزخرف دیگه میخواد به کشورمون اضافه بشه . گرون و ظاهر گول زننده که خیلی زود از چشم میوفته. من به شخصه شاسی بلند لندروور هندوستانو به شاسی بلند این ترجیح میدم . درسته لندروور ماشین خوشگلی نیست ولی حداقل ارزش خرید و برای دم دست استفاده کردنو داره. نه مثل این بی نامو نشان و افت قیمت شدید داشته باشه.
ایول بالاخره پیدات کردم ، تو پست قبلی به هندی بودن لندروور اشاره نکرده بودی نگرانت شده بودم ، راستی بهره هوشیت در این حده که یه برند پرمیوم مثل لندروور رو که اکثر ماشیناش بالای 40000 پونده با یه مدل 12000پوندی ام جی مقایسه میکنی؟؟ نظرت در مورد مقایسه سمند LX با بنز E class چیه ؟؟
بنده همین البته MG نه gm رو دارم مدل ۳ رو دارم من تا الان حدود ۱۸ هزار تا راه رفتم و راضی هستم شتابش خوبه ترمز و هندلینگ اش هم واقعا خوبه ، گیربکسش AMT هستش یکم قلق داره یعنی مثل اتوماتیک توی سر پایینی ماشین رو نگه نمی داره یک هفته زمان می بره عادت کنی sport و winter هم داره بنظرم ظاهر بسیار زیبایی داره حتما بنظرم از نزدیک ببینید امکاناتش هم بد نیست ولی مانیتور و صندلی برقی رو نسبت به کره ای ها کم تر داره من خودم یه تغییرات کوچکی مثل رینگ و بال عقب رو گذاشتم قیافش بهتر شده صندوق عقبش کوچیکه ولی نکته جالبش فضای پای ردیف عقب از سمند بیشتره و ردیف عقب ۳ نفر راحت میشیند (کلا چینی ها اینطورند) من خدا رو شکر مشکلی نداشتم تاحالا کسی رو هم ندیدم ناراضی باشه
ای بابا این که عین ماشین منه ولی بنظر فقط شاسی رو بردند بالا من واقعا راضیم از سواری و شتاب ماشین بنظرم اگه کمکاش نرم تر بود بهتر می شد بخصوص برای راه های ما فکر کنم نسخه بلند ترش بهتر باشه
من که امیدوارم بجای این مدلها هرچه زودتر مدل رودستر تولید بشه و دوباره ام جی به روزهای خوب اش برگرده.تخریب چی ها “ام جی میجت” رو چک کنن تا پی به گذشته با ابهت ام جی ببرند ام جی 6 نیو که واقعاً پیشرفت ام جی رو نشون میده و اینکه تو مسیر ارتقاء کیفیت هست
به نظرم این شرکت بریتانیایی باید تمرکزش رو بزاره روی خودروهای اسپرت، البته ظاهرا دنیا داره روی شاسی بلند سرمایه گذاری میکنه مثل مازاراتی و.. روی توانایی های هندلینگ و بازده بیشترو مصرف کمتر برای بازار انگلیس خصوصا
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ مرداد ۱۳۹۵پیشرانه یک لیتری زیاد تعریفی نداره.البته تا رونمایی قطعی انجام نشه نمیشه نظر داد
شاید موفق باشه
کاوه آهنگر
۲۴ مرداد ۱۳۹۵نیسان جوک طراحیش بهتره
کاوه آهنگر
۲۴ مرداد ۱۳۹۵البته کلا نیسان جوک برتری داره نسبت به ام جی
سعید اسی
۲۴ مرداد ۱۳۹۵سلام … این ماشین هر چی هم باشه… قطعا از این مزخرفایی که تو ایران سوار میشیم بهتره … واقعا آدم نمیدونه چییکار کنه…..
علي
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ی خودروی مزخرف دیگه میخواد به کشورمون اضافه بشه . گرون و ظاهر گول زننده که خیلی زود از چشم میوفته. من به شخصه شاسی بلند لندروور هندوستانو به شاسی بلند این ترجیح میدم . درسته لندروور ماشین خوشگلی نیست ولی حداقل ارزش خرید و برای دم دست استفاده کردنو داره. نه مثل این بی نامو نشان و افت قیمت شدید داشته باشه.
امیرحسین ق.
۲۴ مرداد ۱۳۹۵لندرور برای استفاده ی دم دست؟
دوست خوبم لندرور رو ثروتمند ترین افراد اونم برای دور دور میخرن.
Developer
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ایول بالاخره پیدات کردم ، تو پست قبلی به هندی بودن لندروور اشاره نکرده بودی نگرانت شده بودم ، راستی بهره هوشیت در این حده که یه برند پرمیوم مثل لندروور رو که اکثر ماشیناش بالای 40000 پونده با یه مدل 12000پوندی ام جی مقایسه میکنی؟؟ نظرت در مورد مقایسه سمند LX با بنز E class چیه ؟؟
حمیدرضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۵به نظر قد کشیده همون ام جی 3 باشه چون چراغای عقب خیلی شبیهشن ولی این برند در آینده خیلی پرمدعا تر از قبل خواهد بود
سعید اسی
۲۴ مرداد ۱۳۹۵آره خدایی … محصولاتش شیک …. جنس خوب … طرفدارای خاص خودشم داره …
از رفیقا کسی این ماشینای GM رو سوار شده ؟؟ یه توضیحی بدید در موردش
كوروش
۲۴ مرداد ۱۳۹۵بنده همین البته MG نه gm رو دارم مدل ۳ رو دارم من تا الان حدود ۱۸ هزار تا راه رفتم و راضی هستم شتابش خوبه ترمز و هندلینگ اش هم واقعا خوبه ، گیربکسش AMT هستش یکم قلق داره یعنی مثل اتوماتیک توی سر پایینی ماشین رو نگه نمی داره یک هفته زمان می بره عادت کنی sport و winter هم داره بنظرم ظاهر بسیار زیبایی داره حتما بنظرم از نزدیک ببینید امکاناتش هم بد نیست ولی مانیتور و صندلی برقی رو نسبت به کره ای ها کم تر داره من خودم یه تغییرات کوچکی مثل رینگ و بال عقب رو گذاشتم قیافش بهتر شده صندوق عقبش کوچیکه ولی نکته جالبش فضای پای ردیف عقب از سمند بیشتره و ردیف عقب ۳ نفر راحت میشیند (کلا چینی ها اینطورند) من خدا رو شکر مشکلی نداشتم تاحالا کسی رو هم ندیدم ناراضی باشه
محمد جواد
۲۴ مرداد ۱۳۹۵استاد mg3 cross همین الان تو carnewschina هستش.مدتی هست که اومده.این یه کم فرق داره.ولی چیه خدا داند((;
محمد جواد
۲۴ مرداد ۱۳۹۵سن مارتین جان بیا تخریب کن!!
منتظریم
الان احتمالا به نظر شما نیسان آبی هم بهتر از ام جیه.چه برسه به این ((:
كوروش
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ای بابا این که عین ماشین منه ولی بنظر فقط شاسی رو بردند بالا من واقعا راضیم از سواری و شتاب ماشین بنظرم اگه کمکاش نرم تر بود بهتر می شد بخصوص برای راه های ما فکر کنم نسخه بلند ترش بهتر باشه
علیرضا
۲۴ مرداد ۱۳۹۵من که امیدوارم بجای این مدلها هرچه زودتر مدل رودستر تولید بشه و دوباره ام جی به روزهای خوب اش برگرده.تخریب چی ها “ام جی میجت” رو چک کنن تا پی به گذشته با ابهت ام جی ببرند
ام جی 6 نیو که واقعاً پیشرفت ام جی رو نشون میده و اینکه تو مسیر ارتقاء کیفیت هست
ali
۲۴ مرداد ۱۳۹۵به نظرم این شرکت بریتانیایی باید تمرکزش رو بزاره روی خودروهای اسپرت، البته ظاهرا دنیا داره روی شاسی بلند سرمایه گذاری میکنه مثل مازاراتی و..
روی توانایی های هندلینگ و بازده بیشترو مصرف کمتر برای بازار انگلیس خصوصا
احسان(احسان سابق)
۲۵ مرداد ۱۳۹۵حداقل جوک از لحاظ ظاهر میدونه که عقب نیست
احمد باقری
۲۵ مرداد ۱۳۹۵کلا ام جی، طراحی های قابل قبول و باحالی داره.
دانیال
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ارسال کنی ممنون میشم. اگه میشه جایگزینِ همین عکسهای مقاله کن. متشکرم