امروز در قسمت دیگری از سری رقابتهای خودرویی پدال نوبت به گروه کراساوورهای کامپکت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه نیسان قشقایی در برابر اوپل گرندلند قرار گرفت که طی این رقابت درمجموع تعداد ۱۳۳۰ رأی به ثبت رسیده است. در ابن دوئل نتایج نظرسنجیهای سایت و تلگرام عکس یکدیگر هستند اما نهایتاً با احتساب مجموع آراء مشخص شد که قشقایی با دریافت ۶۹۵ رأی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء پیروز شده درحالیکه گرندلند در مجموع موفق به کسب ۶۳۵ رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراساوورهای کامپکت شاهد رقابت میان سیتروئن C5 ایرکراس و امجی GS خواهیم بود.
فولکسواگن تیگوآن | سوبارو فورستر | هیوندای توسان | مزدا CX-5 |
فولکسواگن تیگوآن | مزدا CX-5 | ||
امجی GS | سیتروئن C5 ایرکراس | نیسان قشقایی | اوپل گرندلند |
؟ | نیسان قشقایی | ||
کیا اسپرتیج | هوندا CR-V | فورد اسکیپ | رنو کاجار |
هوندا CR-V | رنو کاجار | ||
اشکودا کاروک | پژو ۳۰۰۸ | سئات آتکا | میتسوبیشی اکلیپس کراس |
؟ | میتسوبیشی اکلیپس کراس | ||
جیپ کامپس | تویوتا رافور | فولکسواگن گلف آلترک | سانگیانگ کوراندو |
جیپ کامپس | ؟ | ||
جیامسی تراین | جیپ چروکی | نیسان ایکستریل | شورلت اکوئناکس |
؟ | نیسان ایکستریل |
سیتروئن C5 ایرکراس
<
فريد
۲۹ دی ۱۳۹۶شاسی که چهار چرخ نباشه به درد نمیخوره
Wrx
۲۹ دی ۱۳۹۶دقیقا درسته ??????
سیتروئن و پژو هنوز در کف سیستم چهار چرخ باید بمونن?
من که تا به حال ندیدم ماشین چهارچرخ بتونن وارد بازار کنن?
الان دیگه خیلی از شرکتا حتی سدان هاشونو چهارچرخ میکنن
ولی این دوتا شرکت هنوز شاسی هاشونو هم نتونستن چهار چرخ کنن به نظرم بهتره در کلاس شاسی اصن وارد نشن
اون حجم موتورشم که دیگه واقعا دیوانه کنندست هرچی داره با همین ۱۶۰۰توربو وارد بازار میکنه ?
کامیون هم بخواد بسازه همین موتورو میبندن روش?
SAEED
۲۹ دی ۱۳۹۶دوست عزیز واقعا چقدر از ما تو نیاز های روزمره خودمون به این سیستم 4 چرخ متحرک نیازمندیم
این ماشین باتوجه به هدف ساخت و بازار مصرفش نیازی به 4 چرخ متحرک نداره و همون سیستم کنترل کشش به نظرم خیلی بهتره =هزینه کمتر،سبک تر و …
این ماشین که قرار نیست با جیپ رنگلر مقابله کنه
باید بگم کشور های توسعه یافته امروزی مثل بعضی از ما ایرانی ها نیستن که یه ام وی ام ایکس 33 بخرن و با چنان اعتماد به نفسی اونو به دل بیابون ببرن که فردی که سوار بر رنگلر باشه همچین اعتماد به نفسی نداره اونا وقتی یه پژو 2008 میخرن میدونن که این ماشین یه شاسی بلند شهریه و نمیان نمیگن چرا 4 چرخ متحرک نداره یا چرا اینقدر ارتفاعش از یه لند کروزر کمتره چون میدونن این ماشین هدف ساختش چیه و شاکی هم نمیشن از این بابت و تا جایی که من میدونن 99 درصد شهر های دنیا دارای خیابون هایی با یه شیب مناسب و اسفالت هستن و نیازی هم به یه کیت افرودی و سیستم 4 چرخ متحرک ندارن
اینم در نظر داشته باشین الان چند ساله پژو تو رقابت های داکار که افرودی ترین رقابت های بین المللیه با یه ماشینی که سیستم 4 چرخ متحرک نداره داره پیروز میشه
مرسی
Wrx
۲۹ دی ۱۳۹۶خوب چه کاریه بره فقط سدان بسازه
اصلا کلا پژو سیترون به کنار هر شرکت دیگه ای هم باشه بازم باید روی یک شاسی سیستم چهار چرخ باشه
هر کسی ماشین چهارچرخ متحرک داره که حتما نباید باهاش بره افرود سنگین
چهار چرخ محرک بودن شاید واسه کسی که تو تهران زندگی میکنه مهم نباشه ولی برای منی که تو گیلانم مهمه
SAEED
۲۹ دی ۱۳۹۶خب پس ازتون درخواست دارم به جای خرید یه رنو کپچر یه لندکروزر بخرین چون واقعا خوبه که نیازتونو میدونین چیه
خب چرا جیپ یه سدان نمیسازه؟
چرا لامبورگینی یه هاچبک نمیسازه؟
چرا داچیا یه هایپرکار نمیسازه؟
چرا اسمارت یه سدان نمیسازه؟
…
هر شرکتی با توجه به هدف،بازار مصرف،بازاریابی و…تعیین میکنه که چی باید بسازه و چه چیزایی باید درش به کار بره و اینو مطمعنم مقامات PSA از من به این موضوع واقف ترن که باید چیکار کنن
مثل اینکه بگیم خب چرا بوگاتی یه سدان رو به مجموعش اضافه نمیکنه که سودش بیشتر شه:واقعا با این کار سودش بیشتر میشه؟!
هیچ ماشینی از نظر ما کامل نیست چون درک صحیحی از نیازمون نداریم و به جای در اولویت قرار دادن نیازمون قیمت خودرو اولویت اصلی قرار میگیره که درصد زیادی از این کار تقصیر مصرف کننده نیست و اوضاع اقتصادی کشور حکم میکنه.
مرسی
Hamid...Audi
۳۰ دی ۱۳۹۶آقا سعید این دلیل نمیشه که از یک کراس اوور انتظار یه سیستم دو دیفرانسیل نداشته باشیم.
هر کسی یک کراس اوور میخره حداقل یه دفعه هوس میکنه بزنه بیرون جاده و حداقل یک آفرود خیلی سبک رو تجربه کنه.حالا اگه خدای ناکرده زمین یه خورده گلی باشه یا شما نباید بری یا بری و احتمالا گیر کنی.پارسال توی یکی از پارکینگ های نمایشگاه خودرو توی شهر آفتاب که خاکی بود یه قسمتی گل شده بود و یه دونه جک اس5 گیر کرده بود نمیتونست بیاد بیرون.آخر با بکسل کردن درومد.این ماشین اگه چهارچرخ محرک بود قطعا گیر نمیکرد.
توی استفاده شهری با شما موافقم ولی آدم وقتی یه ماشین قد بلند میخره انتظار داره یه خورده با هاچبک تفاوت داشته باشه.
SAEED
۳۰ دی ۱۳۹۶یه ویدیو معروف که تو اینترنت خیلی معروف شد گیر کردن یه ماکان تو افرود کردن و نجاتش توسط یه داچیا داستر
تا تعریفمون از یه افرود سبک چی باشه :صرفا یه جاده ی ییلاقی یا عبور از چند تا تپه ای که شاید رنگلرم هم نتونه
میدونین چرا جیپ و لندروور اینقدر تو افرودی بودن عالی هستن؟ایا دلیلش فقط 4WD بودنشونه؟یا سیستم های دیگه ای هم برای افرود کردن دارن؟
بازم میگم انتظار من از یه کپچر و لند کروزر یکسان نیست که نبایدم باشه چون اون لندکروزر اگه 4WD بودنشو فاکتور بگیریم کلی سیستم دیگه هم برای یه افرود مطلوب داره و صرفا به خاطر 4 چرخ متحرک بودنش نیست که یه افرود ایده ال رو تحویلمون میده
حمید جان گفتم این از عادات بد ما ایرانی هاست که وقتی یه به اصطلاح شاسی بلند میگیریم فکر میکنیم سوار بر یه رنگلریم و یا مثلا یه ماشین 500 میلیونی که میگیریم احساس میکنیم این ماشین باید سرعتش از تمام ماشینای ارزون تر از خودش بیشتر باشه بدون توجه به اینکه هدف ساخت اون ماشین چی بوده؟
سدان لوکس؟
سدان اسپورت؟
…
یه درک صحیحی از نیازمون داشته باشیم
کلاس و توانایی های ماشینمونو بشناسیم
مطمعنا نحوه ی استفاده از اون ماشینم رو هم یاد میگیریم
مرسی
وحید
۲ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز ک گویا کلا تا الان پرایدم سوار نشدی یه بار ک توی اتوبان ساوه یا گردنه های اسدآباد و … تو هوای برفی گیر کردی میفهمی چهار چرخ به چه دردی میخوره استاد…
اونجاس ک دو دیفرانسیلا مثل گرگ جاده رو درو میکنن و تک دیفرانسیلا باید بزنن کنار
وحید
۲ اسفند ۱۳۹۶اقا سعید دوست عزیز شما فکر میکنی این شرکتا مثل شرکتای ایرانین برن با وارد کردن تکنولوژی مونتاژ!!! از چین سبد فروش خودشون رو تکمیل کنن
طراحی یه کلاس خودرویی جدید هزینه های هنگفتی داره کر هر شرکتی از پسش برنمیاد
منظور راه انداختن خط تولیدی هستش که بتونه اسم اون شرکت رو یدک بکشه
اگه لامبورگینی هاچ بک نمیسازه بخاطر اینه که پولشو نداره تیم مهندسی و تولیدی رو اضافه کنه ک بتونن در حد نام لامبورگینی کار کنن
ولی شما بنز و بی ام و یا تویوتا رو نگاه کن
اونا غول های خودروسازی هستن ک در هر کلاس خودرویی در حال تولید هستن
علی
۲۹ دی ۱۳۹۶دادا شیشه عینکتو پاک کنی 5008 رو میبینی
Hamid...Audi
۳۰ دی ۱۳۹۶اینم مطلب خود پدال:
https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%DA%98%D9%88-5008-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-2017/
آپشن سیستم چهار چرخ محرک وجود ندارد.
Wrx
۳۰ دی ۱۳۹۶اقا با دستمال پاک کردم دیدم نداره
با اسید هم عینکو شستم ذوب شد بازم دیدم نداره این ۵۰۰۸?
من زیر همون پست هم از بی ارزش بودن شاسی بلندهای پژو و سیتروئن نوشته بودم ?
Sina
۲۹ دی ۱۳۹۶اینا شاسی نیستن کراس اوورن نیازی به چهار چرخ بودن ندارن
Roham
۱ بهمن ۱۳۹۶شاسی کدومه رفیق !!!؟
الان شما به دو محور بودن سانتافه و بورگو و سورنتو اعتماد داری و باهاشون میرید آفرود سنگین؟!!!
با وجود احترام شدیدی که واسه جی اس قائلم ولی چهره سی ۵ رو بیشتر دوست دارم
وحید
۲ اسفند ۱۳۹۶موافقم
توی استفاده شهری جی اس شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه ای داره ک معرکس
تنها ضعفش تو طراحی عقب ماشینه ک با ابهت جلوش هماهنگ نیس البته یه مقدارم طراحی داشبورد
ولی با توجه به قیمت فکر میکنم جی اس به صرفه تر باشه
البته خدماتش تو ایران خوب نیست
amin
۲۹ دی ۱۳۹۶ام جی جی اس یکی از خودروهای خوبی است که تو ایران با قیمت خوبش ارزش خرید بالایی داره اما متاسفانه قربانی طمع و ضعف و خدمات افتضاح مدیا موتورز شده
سامان اذری
۲۹ دی ۱۳۹۶چرا شتاب خودرو ها رو ننوشتند ؟؟؟؟
این که نشد دوئل
سعید
۲۹ دی ۱۳۹۶آقا سامان ببخشید که این سوال شخصی رو ازشما میپرسم خواستم بدونم که شما از ایران رفتید و اگه رفتید یکم توضیح می دید که قانونی بوده یا…. وچقدر هزینه کردین و کلا راضی هستین نسبت به اینجا……
پیشاپیش تشکر از جوابتون و عذرخواهی میکنم از دوستان.
ارش
۲۹ دی ۱۳۹۶از ام جی بیشتر خوشم میاد نمی دانم مالکیت چینی روش تاثیر گذاشته یا نه از همون مهندسی انگلیسی بهره میبره؟!!!
Fericuda
۲۹ دی ۱۳۹۶اگه بخوام تو این سگمنت ماشین انتخاب کنم قطعا هیچکدوم این دو تا رو انتخاب نمیکنم
مشخصات فنی که خیلی فرقی نداره
از نظر طراحی با اینکه جلوی سیتروئن یه مقدار عجیب غریبه ولی در کل طراحی قوی تر و با ابهت تری داره و به ام جی ترجیحش میدم
F۲۲RAPTOR
۲۹ دی ۱۳۹۶فری جان یه چیزی که سیتروئن و پژو ندارن سیستم چهار چرخ متحرکشه، طراحی ام جی هم عامه پسند تره
و awd
Raha
۲۹ دی ۱۳۹۶کابین سیتروئن
KING 918
۲۹ دی ۱۳۹۶دقیقا …
کابین سیتروئن بیشتر ادمو وسوسه به خرید میکنه ..
ولی یه نکته هم که MG داره اینه که از گیر بکس 2 کلاچه استفاده کرده …
ولی کلا کابین سیتروئن چیز دیگه س
behnam
۲۹ دی ۱۳۹۶بعضی وقتا از نتایج رای ها تعجب میکنم
اوپل گرندلند ماشین بسیار خوبیه
قشقایی یکی از پرفروش ترینها داخل این کلاسه و به نظر من بهترین خودروی این کلاسه با توجه به نیاز های این کلاس
اینطور که به نظر میاد بعضی از افراد تنها بر اساس تصویر ماشین رای میدن
و یک پیشنهادی هم به سردبیر دارم
همونطور که میدونید اکثر خودرو ها موتور های مختلفی برای سفارش دارن اگه این موتور ها ( با قیمت ) به مخاطب اعلام بشه به طور حتم در رای اون شخص اثر داره
تشکر از وقتی که گذاشتید
m.m
۲۹ دی ۱۳۹۶چقد قیمتش منصفانست فقط۱۷۶ میلیون
مفت
Just bentley continental
۲۹ دی ۱۳۹۶تازه اون مدلیش که تو ایرانه ۲۲۰ اسب بخاره
جدا مفته ولی نمایندگی داغونی داره
F۲۲RAPTOR
۲۹ دی ۱۳۹۶من به امجی رای دادم
اولا اینکه موتورش از پژو کم نداره موتور ۲ لیتریش که جای خود داره
دوما به خاطر سیستم چهار چرخ متحرک ش
الف.ی
۲۹ دی ۱۳۹۶شخص شد که قشقایی با دریافت 692 رأی و کسب 52 درصد از کل آراء پیروز شده درحالیکه گرندلند موفق به کسب 692 رأی شده است
پدال لطفا تصحیح کن
حسین
۲۹ دی ۱۳۹۶جالبه سیتروئن رای بیشتری داره اما همه توی کامنتها دارن بهش بد و بیراه میگن
ali
۲۹ دی ۱۳۹۶طراحی شاسی ام جی بین ام جی و پورشه بوده ظاهرا و برای همین تو نقدهایی که شده بود از تعادل و هندلینگ و نرمی اون خیلی تعریف کرده بودند
موتور 2 لیتریش با گشتاور 350 وسوسه برانگیزه ولی موتور 1.5 هم باز از سیتروین یکم بهتره
با اینکه سیتروین برند محبوب من هست ولی به نظرم از نظر فنی و طراحی مهندسی ام جی با توجه به طراحی فنی انگلیسیی برتر هست ورای من ام جی هست
داخل سیتروین خصوصا داشتبورد به وضوح خیلی بهتره
power active
۲۹ دی ۱۳۹۶اونایی که به سیتروئن رای دادن فقط واسه چهرشه وگرنه ماشین کراس اور تک دف کارایی نداره. فقط ۴ تا چرخ متحرک
فرشید
۲۹ دی ۱۳۹۶بدون هیچ تعصبی من دو سال هست ام جی جی اس دارم .باهاش ترکیه و گرجستان و ارمنستان و عراق رفتم .این ماشین حرف نداره .از قدرت و سرعت که هیچ ماشینی به پاش نمیرسه اصلا قابل مقایسه با سیتروئن و نوشتن و اسپورتیج نیستدِ .اگر زمانی یکی از دوستان و آشنایان داشت حتما باهاش یه دور بزنید مطمعن هستم بعدش که پیاده شدید حتما خواهید خرید .امتحان کنید اگر چنین تصمیمی نگرفتید من اشتباه کردم کل زندگیم را
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶چطور موقع معرفی ام جی قیمت موتور ۲ لیتری توربو مطرح میشه ولی موقع مقایسه مشخصات موتور ۱.۵ لیتری بیان میشه؟
فکر میکنم اگر منظور مقایسه باشه باید خودرویی که در دست مصرف کننده است را مقایسه کنیم یعنی دو لیتری توربو
مهدی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶درود.این مدل سیتروین بازم ممکن شبیه بقیه کانسپت هاش باشه یعنی نمیشه مطمعنا روی تولید انبوه و ورودش به ایراااان… حساب کرد . قدرت موتور و دیفرانسیل اصولا باید متناسب با سایز و برای یک suv حتی بیشتر باشه . چرا که حرف آخر vehicle یعنی وسیله نقلیه .برای حرکت در مسیر های غیر آسفالت (مثل اسب) .اما خیلی از شرکت ها اینو نمیخوان بپذیرن .مثل کره ای ها .فرانسوی ها و…