چندی پیش که درحال مطالعه ی قیمت خودروها (در بازار ایالات متحده و اروپا ) ومشخصات فنی و امکانات آنها در اینترنت بودم , مطلب جالبی برایم روشن شد !
بطور کلی خریداران خودرو در کشورمان به چهار دسته ی اصلی تقسیم میشوند :
۱. افرادی که مهمترین فاکتور آنها برای انتخاب خودروی مورد نظرشان , کلاس و استایل خودرو ( مثلاً شاسی بلند , کوپه و… ) میباشد.
۲. افرادی که برند برای آنها مهمترین شاخص انتخاب خودرو است.
۳. افرادی که دنبال امکانات خاصی هستند.
۴. افرادی که قبل خرید به جیبشان نگاه میکنند!
میتوان گفت که افراد شامل دسته های ۱ و۲ و تا حدودی ۳ از دسته ی ۴ مستقلند , زیرا به عنوان مثال کسی که دنبال یک برند خاص میگردد محدودیت مالی ندارد و تنها شاید از پس خریدن خودروهای خاص بر نیاید , مگر اینکه افرادی باشند که شیفته ی یک برند ارزان و اقتصادی مثل سایپا , ایرانخودرو , MVM و… شده باشند (که ما این قسمت را استثنا میشماریم ! )
پس میتوان نتیجه گرفت که صفت ” اقتصادی ترین ” به گروه ۴ مربوط میشود و این مطلب برای کسانی که ارزش در مقابل مبلغ پرداختی برای آنها مهم است , کمک شایانی میکند ؛ ولی باز هم فراموش نکنید که این تنها , نظر نویسنده است و هر شخص یا مجله میتواند با تعریفی متفاوت از ” اقتصادی ترین ” و در نظر گرفتن گروه خاصی از خریداران , گزینه ی دیگری برای این تیتر اختصاص دهد.
ویژگی بارز و مرموزی که MG 6 نسبت به سایر خودروها دارد :
قیمت MG 6 GT (گرانترین مدل ام جی در کشورمان ) در بازار بریتانیا در حدود ۲۰۰۰۰ پوند میباشد , درحالی که قیمت هیوندای سوناتا۲۰۱۲ ۲۵۰۰۰ دلار , هیوندای توسان ۲۰۱۳ ۲۶۰۰۰ دلار , کیا سراتو کوپ۲۰۱۳ ۱۹۸۰۰ دلار , اپتیما ۲۰۱۳ ۲۶۸۰۰ دلار میباشد . همانطور که مشاهده میکنید قیمتها تقریباً در یک رنج است . وارد کنندگان خودرو در کشورمان با ارز دولتی خودرو میخرند , پس اگر این قیمت ها را با دلار ۱۲۲۶ و پوند ۱۹۲۵ ( که قیمت ارز دولتی در تاریخ ۹۱/۴/۲۸ در بانک ملی ایران میباشد ) محاسبه کنید به این صورت میشود :
ام جی ۶ جی تی ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ تومان ؛ هیوندای سوناتا ۲۰۱۳ ۳۰,۶۵۰,۰۰۰ تومان ؛ هیوندای توسان ۲۰۱۳ ۳۱,۸۷۶,۰۰۰ تومان ؛ کیا سراتو کوپ ۲۰۱۳ ۲۴,۲۷۴,۸۰۰ تومان ؛ اپتیما ۲۰۱۳ ۳۲,۸۵۶,۸۰۰ تومان . ( تمامی این قیمتها مربوط به مدل فول آپشن این خودروها میباشد )
همانطور که میبینید قیمت ام جی در این میان از بقیه بیشتر است ؛ حال بد نیست نگاهی به قیمت های این خودروها در کشورمان بیندازیم:
ام جی ۶ جی تی ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان ؛ هیوندای سوناتا ۲۰۱۳ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ؛ هیوندای توسان ۲۰۱۳ ۹۲,۰۰۰,۰۰۰ ؛ کیا سراتو کوپ ۲۰۱۳ ۵۷,۵۰۰,۰۰۰ ؛ اپتیما ۲۰۱۳ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان .( این قیمتها مربوط به بازار آزاد میباشد )
این قیمت ها , مبلغی است که پس از جمع کردن قیمت خام ( که در بالا اشاره کردیم ) با هزینه های مختلف ( گمرک , حمل و نقل و… ) بدست می آید و در حال حاضر این خودرو ها با این قیمت به دست مشتریان میرسد .
سوالی که پیش می آید این است:
با اینکه تعرفه های گمرکی , هزینه حمل و نقل و سایر هزینه ها برای خودروها تقریباً برابر است , چگونه میشود که قیمت سوناتا , توسان , سراتو و اپتیما نسبت به قیمت های خامشان دو و نیم الی سه برابر شود , ولی قیمت ام جی کمتر از یک و نبم برابر شود!
راز آلود بودن این مطلب در همینجا مشخص میشود , این بدان معنی است که ام جی فرمولاسیون تعرفه ی گمرکی را نیز نقض کرده و همانند بقیه ی خودرو ها از آن تبعیت نمیکند . علت هنوز برای ما روشن نیست , ولی آنچه واضح است این است که این استثنا یک ویژگی خوب برای ام جی در ایران میباشد , چرا که ام جی با اینکه در خارج از ایران از همه ی خودرو های همرده ی خود گرانتر است , ولی در ایران با تفاوت قیمت تقریباً زیادی ارزانتر است .
امتیاز دیگری که ام جی نسبت به خودروهای همرده ی خود دارد , دارا بودن امکانات و مشخصات فنی بهتر است ؛ این خودرو در کمپانی SIAC MOTOR در چین تولید میشود , ولی در استودیو طراحی ام جی واقع در longbidge انگلستان طراحی شده است . جالب است بدانید که تمامی ادوات داخلی ساخت کمپانی جانسون است و سیستم تعلیق آن همان سیستم تعلیق سری z bmw میباشد.
در آخر توجه شمارا به مشخصات فنی و رفاهی ام جی ۶ جی تی جلب میکنم:
رینگ اسپرت ۱۷ اینچ آلومینیومی |
روکش صندلی چرمی |
سیستم تهویه مطبوع دیجیتال ۲ ناحیه ای |
صندلی برقی ۶ جهته برای راننده ( در صورت انتخاب) |
سیستم MBA ( سیستم کمکی برای ترمز) |
سیستم های DSC-TCS-EBA ( سیستم کنترل دینامیکی – سیستم ضد لغزش- سیستم الکترونیک تقویت ترمز) |
SCS II (NINE IN ONE) مجهز به سیستم بسیار پیشرفته کنترل پایداری و دینامیکی |
۲ کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین ( ۶ کیسه هوای ایمنی بصورت انتخابی) |
تنظیم اتوماتیک نور در آیینه داخل اتومبیل |
صندلی برقی ۶ جهته برای سرنشین جلو (بصورت انتخابی) |
شیشه های برقی اتوماتیک ۴ درب |
تکیه گاه آرنج برای سرنشینان عقب |
بلوتوث برای ارتباط تلفنی (بصورت انتخابی) |
دوربین دید عقب (بصورت انتخابی) |
سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک ها ITPMS |
سنسور باران و گرد و خاک بهمراه سیستم روشنایی اتوماتیک داخل اتومبیل |
سانروف مجهز به سیستم ANTI TRAP |
سیستم کمکی برای پارک کردن اتومبیل |
محفظه زیر صندلی |
محفظه نگهداری عینک |
سیستم تهویه مجزا برای سرنشینان عقب بهمراه یخچال |
محفظه نقشه |
کروز کنترل پیشرفته |
سوئیچ تغییر سیستم گیربکس به حالت تیپ ترونیک |
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان |
آفتاب گیر راننده و سرنشین جلو مجهز به آیینه و چراغ |
چراغ سقفی جلو و عقب |
هشدار نبستن کمربند های ایمنی |
تیغه های برف پاک کن پیشرفته |
سوکت مجزای برق برای سرنشینان عقب |
نشان دهنده میزان آب رادیاتور |
استارت اتومبیل با فشار کلید |
مجهز به سیستم های ABS – EBD |
کمربند های ایمنی ۳ نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قفل کودک |
قفل خودکار درب ها پس از حرکت |
مجهز به ایموبلایزر |
شیشه شور عقب |
ورودی USB+AUX IN |
صندلی های عقب کاملا تاشو |
سیستم مکان یاب GPS |
پدال F1 (امکان تعویض دنده با اهرم های تعبیه شده بر روی فرمان) |
ایمنی NCAP ۵ستاره |
استاندارد آلایندگی EURO IV (یورو ۴) |
موتور | ۱۸۰۰ مجهز به توربو شارژ | سیستم انتقال قدرت (گیربکس) | اتوماتیک ۵ دنده TIPTRONIC | اندازه چرخ ها | ۱۷″ آلومینیومی اسپرت | سیستم صوتی | DVD+USB/MP3+TUNER+8 SPEAKERS | صندلی | چرم لوکس | سیستم تهویه | سیستم دیجیتال ۲ کاناله | شیشه دودی ضد صدا |
فرید ملک
۲ مرداد ۱۳۹۱آقا رضا
اولا من تقریبا به همه نظرات جواب دادم یه دور دقیقتر نگاه کنید , اتفاقا اونایی که انتقاد کردن ازم سعی خودمو کردم که با استناد به دلیلو مدرک قانعشون کنم , دوما سنسور مطالب و نظرات مستقیما از سوی مدیر سایت انجام میشه , سوما من متوجه حرف آخرتون نشدم , انتظار دارید که یک مقاله ی تخصصی خودرو چه نتیجه ای براتون داشته باشه ؟
فرید ملک
۲ مرداد ۱۳۹۱آقا سپهر
شرکت وارد کننده ام جی اسمش مدیا موتورزه!
تمام مجلات و سایتای خودرویی دنیا هر چند وقت یه سری ماشینارو با عنوان بهترین , زیبا ترین , پرفروشترین , اقتصادی ترین و… انتخاب میکنند ؛ اسم اینو نمیشه تبلیغ گذاشت , ثانیاً اگه مدیا موترز میخواست تبلیغ کنه هیچ وقت این راهو انتخاب نمیکرد , اتفاقا این شرکت از لحاظ تبلیغات بسیار ضعیف کارکرده
سپهر
۲ مرداد ۱۳۹۱حق با شماست من با شرکت وارد کننده آلفارمئو اشتباه گرفتم….
فقط اقا فرید، حالا که میگید مطلب تبلیغاتی نیست…به نظرم بهتره از یک دید دیگه هم به قضیه نگاه کنید
اولیش اینکه ، تنها چیزی که میشه با توجه با این اعداد و ارقام بهش مطمئن بود، اینکه مدیا موتور سود کمتری میگیره ، یا با روش دیگه ای تونسته هزینه هاش و قیمت تموم شدش رو کاهش بده
اما
اینکه یک ماشین توی کشور ما ارزون تر از سایرین باشه، دلیل کافی برای اینکه این ماشین لزوما اقتصادی تر هم هست محسوب نمیشه
چرا؟
به این دلیل که این ماشین (ام جی) توی ایران با مزدا 3 مقایسه شده و در بعضی موارد نسبت به اون خودروی ضعیف تری توصیف شده به خصوص از نظر کیفیت
و به نوعی شاید اصلا توی کلاس هیوندایی سوناتا هم نباشه…
منظورم اینکه در واقع ام جی توی انگلستان بیش از حد گرونه…و احتمالا به همین دلیل هم فروش خیلیی کمتری نسبت به سوناتا داره، حالا که شرایط توی کشورما تغییر کرده و ام جی شده ماشین ارزون تر، نمیتونین نتیجه بگیرید که ماشین اقتصادی تری هم هست!
در واقع میزان ارزش در برابر رقم پرداختی به فاکتورهای زیادی بستگی داره و تا حدی سلیقه ای تعیین میشه اما از اونجا که تیتر این مطلب ،اقتصادی ترین خودرو، هست ، نمیشه این عنوان رو برای ام جی با اطمینان خاطر قبول کرد…
معمولا اقتصادی ترین ماشین ها ، از نظر هزینه های نگهداری، هزینه سوخت…کاهش قیمت در زمان فروش دسته دوم و…تعیین میشن
نه در مقایسه با میزان سود شرکت های وارد کننده
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم همکار گرامی :)
رضا
۲ مرداد ۱۳۹۱آقای ملک ببخشیدا اما بهتره شما یک دور دقیقتر کامنت منا بخونید. من گفتم شما از کسایی که ازتون تعریف کردند فقط تشکر کردید. آخه اسم چند نفر که ازتون تشکر کرده بودند را نوشته بودید و گفته بودید بابت نظرتون ممنونم! در مورد مطالب بعد یه جورایی کلی بود و منظورم به شخص شما نبود ولی منظورم هم واضح بود/ من از موقعی که این سایت خوب را پیدا کردم تقریبا تمام مقاله هاتونا میخونم. ری اکشن جوونایی مثل خودمونا نسبت به مقاله ها تمام و کمال میخونم(منظورم کامنت ها است) انتظار دارم که کمی مباحثتون یه کم هم روی کیفیت پایین تولید کنندگان محترم داخلیمون و یا مقایسه تولید کنندگان داخلی با تولید کنندگان دیگه( از نظر قدمت و این که 30 سال پیش خودروی تولیدی ما و اونا چی بوده) یا اینکه چرا ما انقدر پژو تولید میکنیم و یا اینکه تا کی پژو و پراید یا چرا انقدر یکنواخت و یا… . خب دوست داریم همچین موضوهایی هم شما که نویسنده هستید مد نظرتون قرار بگیره بلکه بشه یه صدایی باشیم به گوش مسئولین. بله ما همگی دوست داریم ام جی سوار بشیم همه ماشین هایی که صحبت میشه خوشکلن شکیلن و… اما این سایت تخصصی هیچ میلی به ریشه یابی مشکلات تولید کنندگان داخل نداره؟ مشکلاتی که معلوم نیست چرا با این همه پشتوانه مالی و مردمی( البته به ناچاری مردم) که براشون فراهم شده اما انقدر ضعیف و ناتوان هستند! به هر حال اگه یکی از شما این کار را بکنه خیلی کمک میشه.
فرید ملک
۴ مرداد ۱۳۹۱آقا سپهر
دقیقاً حق با شماست , اما من اول این نوشته گفتم که با چه معیارو شاخصی ام جی رو انتخاب کردم , بعدشم گفتم که اشخاص یا مجلات دیگه با تعریف دیگری از “اقتصادیترین” و در نظر گرفتن بقیه چیزا شاید این عنوان رو به ماشین دیگه ای بدن
فرید ملک
۴ مرداد ۱۳۹۱آقا رضا
فهمیدم منظورتونو . بینید منم دقیقا از جنس شمام , هم جوونم هم از همه ی اینایی که گفتین منم به اندازه ی شما گله مندم . من همینجا بهتون قول میدم که خواستتون رو براورده کنم و به مشکلات صنعت خودروی کشور توجه بیشتری داشته باشم
خیلی از نظرتون ممنونم
فرید ملک
۴ مرداد ۱۳۹۱شمایی که مطلبا رو میخونید و کامنت میزارید کمک خیلی زیادی به من نویسنده میکنید , اینطوری من میفهمم که مطلب بعدی که میخام بنویسم راجع به چی باشه , چه چیزهاییرو بیشتر بش بپردازم و از چیا صرف نظر کنم ؛ پس از همتون خواهش میکنم که هر نظر یا ایده ای دارید به من بگید
parham 15
۴ مرداد ۱۳۹۱آقای ملک از اینکه سوالهای دوستان روباصبر و حوصله جواب میدین و هیچ ابهامی نمیزارید پیش بیاد ممنون.خسته نباشید
فرید ملک
۴ مرداد ۱۳۹۱آقا پرهام
ممنونم از نظر خوبتون پرهام جان , این وظیفه ی هر نویسنده ایه که به نظرات و انتقاداتی که بهشون وارده , جواب بدن . چون اونا وقتشونو میذارن و مطلب مارو میخونن
علی
۵ مرداد ۱۳۹۱سلام. بابای من کارمنده و با هزار تا مکافات و وام و…. تونستیم یه پژو405 بخریم اونم مدل 89 و تنها با خوندن این مطالب و دریافت اطلاعات در مورد ماشینها خودمو سرگرم و دلخوش میکنم. چون به لطف….قیمت ماشینهای خارجی اونقدر بالاست توی ایران که خیلیها نمیتونن بخرن. در آخر هم از نویسنده تشکر میکنم بابت اطلاع رسانیشون.
فرید ملک
۵ مرداد ۱۳۹۱علی آقا
80% ماها هممون وعضمون همینه , اینجور مطالب نوشته میشه که شاید یکی از اون دست بالاییا بخ.نه تا بفهمه که قیمتارو نباید اینجوری چند برابر کنن
اگه واردات آزاد شه شما با همون پولی که 405 خریدید میتونید مزدا 2 , اسمارت , شورلت اسپارک , تویوتا یاریس و خیلی چیزای دیگه بخرید (با دلار 1250 )
رضا
۶ مرداد ۱۳۹۱ممنون از دوست خوبم آقای فرید. به هر حال من فقط امیدوارم روزی این صنعت تقریبا به گل نشسته خودروسازی ما یا کامل تعطیل بشه و یا بتونه با انصاف کامل و قیمت مناسب و مدلهای متنوع در کمال رعایت حقوق مصرف کننده و ایمنی کامل بتونه حق طبیعی مردم را برآورده کنه. حقی که من معتقدم اصلا رعایت نمیشه. و متاسفانه من به خاطر عدم حداقل ایمنی نامزد خوبم که تازه دکتر شده بود را از دست دادم. به هر حال امیدوارم همه مردم بدون فیلتر که کی پولداره و کی پولدار نیست حق انتخاب هر ماشینی را داشته باشن. این آرزوی قلبی ماست. از طرفی تولید ماشین خوب هم که نیازمند برنامه ریزی خوب هست هم آرزوی قلبی ماست. من تحصیلات تکمیلیم تموم شده و شاید رفتم اما آرزو دارم مردم کشورم چیزایی را که دوست دارن فقط دست افراد دیگه نبینند! امیدوارم موفق باشی آقای فرید.
فرید ملک
۷ مرداد ۱۳۹۱آقا رضا
بابت از دست دادن نامزدتون واقعامتاسفم
منم امیدوارم که این صنعت مثل خیلی کشورای دیگه که یهو شکوفا شد تو ایرانم شکوفا شه , البته اگه واقع بین باشیم این اتفاق حالا حالاها نمیفته , من دارم مطلبی مینویسم که اونجا همه ی حرفامو زدم حالا ایشالا میخونید
ممنونم از نظر خوبتون رضا جان
پرهام
۸ مرداد ۱۳۹۱این تبلیغاته، وگرنه هر بچه ای می دونه قیمت انگلیس رو نمی شه با دبی مقایسه کرد.
چون انگلیس مالیات می کشه روی ماشینهاش
اگر راست می گید قیمت خودروهای هیوندای و تویوتا رو در انگلیس هم اینجا قرار بدید بعد با ام جی مقایسه کنید.
رضا
۸ مرداد ۱۳۹۱ممنون عزیزم.
منم با شما کاملا موافقم بر سر عدم شکوفایی این صنعت! بی صبرانه منتظر مقاله شما هستم.موفق باشی
فرید ملک
۱۴ مرداد ۱۳۹۱پرهام جان
شما اگه شک دارید برید تو این سایتا قیمت هیوندایی و کیا رو تو انگلیس ببینید
http://www.hyundai.co.uk
http://www.kia.co.uk
فقط یکم رو این حرفایی که میزنید فکر کنید , آخه ام جی واسه تبلیغ چرا باید این راهو انتخاب کنه از بین این همه راههای مختلف تبلیغاتی؟
داریوش
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ممنون ازمقاله خوبت هر گونه تعریفی و بیان ویژگیهای مثبت میتونه یه تبلغ به حساب بیاد و هیچ ایرادی هم نداره .مشکل زمانی پیش میاد که مطلب بیان شده واقعیت نداشته باشد که تا حالا که کامنتها رو خوندم کسی دلیل مستندی دال بر رد این مطلب ارائه نداده.لطفا کمی مطالب را بی طرفانه بخونیم نه بگونه ای که حتما با دید رد کردن.ضمنا نه ام جی دارم و نه تا حالا به خریدش فکر کردم.ولی مقاله جالبی بود نشون میده فروشندگان چگونه از جا افتادن یه برند سوئ استفاده میکنند و ماشین ارزونتر در اروپا را گرونتر میفروشند.
سید علیرضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۱من عاشق کنسولشم
سید علیرضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۱شبیه سدان های بی ام دبلیو است
سینا
۲۸ مرداد ۱۳۹۱سلام دوستان عزیز
امیدوارم نظرات من بتواند اندکی وضعیت اسفبار این صنعت را روشن کند و جواب چرا های شما باشد.
1- اگر شما صاحب صنایع تولید خودرویی بودید که با تولید یک خودرو که رقیب هم کلاس آن در بازار قیمت دوبرابر دارد و هم شما و هم آن خودرو چنان بازاری دارید که پیش فروش سه چهار ماهه شما یک شبه تمام می شود، چه انگیزه ای شما را به تلاش برای ارتقای کیفیت وامی داشت.
2- با وجود منابع انسانی بیشمار درگیر در این صنعت چنانچه قیمت خودروهای وارداتی رقابتی شود، قطعا فاجعه عظیمی صنایع خودرو سازی کشور ما را تهدید خواهد کرد. ( شما با 20 میلیون تومان یاریس ژاپنی – استرالیایی می خرید یا 206؟) سیل بیکاران این صنعت بسیار خطرناک خواهد بود.
3- اشکال کار همیشه در کشور ما فقط و فقط وفقط تنبلی است. در تمام اشکال قابل تعریف! دوستان باورکنید اگر یک گروه 10 نفره متخصص که مطمئن باشید داریم تشکیل شود و از نظر مالی تامین شوند که دل به کار دهند و دلیلی برای تنبلی وجود نداشته باشد. طراحی و ساخت یک ماشین با کیفیت روی پلتفرم یکی از خودروهای جواب پس داده هیچ کاری ندارد.
منتها ما خودمان نمی خواهیم ، همیشه منتظر یکی دیگه هستیم که بیاید و کار ما را انجام دهد. بعد خیلی راحت می گوییم به امید حل شدن اوضاع تولید خودرو.
نه با این وضعیت حتی امید هم نداشته باشید، جرات برخورد با واقعیت را داشته باشید…
محسن
۱ شهریور ۱۳۹۱این ماشین واقعا امکانات خوبی داره و من از اقا فرید بابت این اطلاعات ممنونم.ولی یک مشکلی که هست اینه که این ماشین امتحانشو پس نداده و ممکنه موقع فروش بدلیل نااشنا بودن برند MG بین مردم خریدار نداشته باشه.ولی اگر من دو گزینه مزدا و MG رو داشتم باز هم MG را انتخاب میکردم.
فرید ملک
۱۲ شهریور ۱۳۹۱آقا محسن
ممنون از نظر تون دوست عزیز
درسته ام جی با اینکه کمپانی مسنی هست ولی تو ایران ناشناختست
مهدی
۶ شهریور ۱۳۹۱MG6 توسط مجله what car از نظر امنیت بهترین ماشین انگلستان انتخاب شده. من خودم دو ساله این ماشین رو دارم البته MG550 و همینطور یک سراتو.
قطعا از سراتو بهتره و اصلا قابل مقایسه نیست و من از کیفیتش راضی هستم. فقط مشکلش اینه که مسیریابش رو هنوز نتونستن راه بندازن.
فرشاد
۱۵ شهریور ۱۳۹۱سلام خسته نباشید. من الان ته رونیز مشکی دارم که دقیقا مثه جی ام سی درستش کردم رینگای پهن و المینیومی خلاصه دلم نمیاد بفروشمش ولی خب ۳ ساله دارمش ….
راستش مصرفشم یه کم دیگه داره اذیتم میکنه زیاده.
من الان تا حدود ۷۰ م میتونم هزینه کنم ولی واقعا گیر کردم نمیدونم چه کنم بین سوناتا ۲۰۱۱ و ام جی۵۵۰ موندم یا نمیدونم اگه مثلا یه ماشین دیگه مثه اکتیون
ولی بیشتر میخوام سواری باشه که یه تنوع باشه نمیدونم چی بگیرم مصرف سوختش خییلی واسم مهمه و اینکه قطعاتشو اینا باشه و در کل میخواستم راهنماییم کنین که بهترین گزینرو انتخاب کنم که پشیمون نشم.
علی قضایی
۱۷ شهریور ۱۳۹۱سلام فرشاد جان .من سوناتا روقبول دارم نظر من سوناتا هستش .دلیل خاصی هم ندارم فقط سلیقه ام سوناتا رو قبول داره
Pooya
۲۴ مهر ۱۳۹۱سلام فرشاد جان
مزدا3 بگیری از همشون بهتره
تو جاده صدی 6.5 میسوزونه که واسه موتوره 2000 محشره
خرجشم که فقط روغن موتورو بنزین
راستی کارت سوختم داره
لذت رانندگی مزدارو هیوندای کوپه هم نداره
فقط اگه لاستیکاشو عوض کنی بهتره
فرشاد
۱۷ شهریور ۱۳۹۱جواب منو بدید ممنون میشم
Pooya
۲۴ مهر ۱۳۹۱سلام فرشاد جان
مزدا3 بگیری از همشون بهتره
تو جاده صدی 6.5 میسوزونه که واسه موتوره 2000 محشره
خرجشم که فقط روغن موتورو بنزین
راستی کارت سوختم داره
لذت رانندگی مزدارو هیوندای کوپه هم نداره
فقط اگه لاستیکاشو عوض کنی بهتره
م
۲۴ مهر ۱۳۹۱دوستان عزیزی که اینقد از چینی ها دفاع می کنید
یادتون نره: تانباشد چیزکی مردم نگویند چیزی….
آقا چرا یکی از کیفیت بد تویوتا یا مزدا نمینویسه؟
برا همین اطمینانه که همه حاضرن پول بیشتری بدن
همه چیز که امکانات و قدرت موتور نیست…
برا ما ایرانیها که هزینه اتومبیلمون زیاده نسبت به بقیه هزینه هامون دوام و کیفیت فاکتور خیلی مهمیه… شاید به همین دلیله که ال90 دست دوم افت کمی داره ولی سمند…
داریوش
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ممنون ازمقاله خوبت هر گونه تعریفی و بیان ویژگیهای مثبت میتونه یه تبلغ به حساب بیاد و هیچ ایرادی هم نداره .مشکل زمانی پیش میاد که مطلب بیان شده واقعیت نداشته باشد که تا حالا که کامنتها رو خوندم کسی دلیل مستندی دال بر رد این مطلب ارائه نداده.لطفا کمی مطالب را بی طرفانه بخونیم نه بگونه ای که حتما با دید رد کردن.ضمنا نه ام جی دارم و نه تا حالا به خریدش فکر کردم.ولی مقاله جالبی بود نشون میده فروشندگان چگونه از جا افتادن یه برند سوئ استفاده میکنند و ماشین ارزونتر در اروپا را گرونتر میفروشند.
داریوش
۱۲ خرداد ۱۳۹۲دوست عزیز جناب م یعنی به نظر شما واقعا یاریس ارزش 75میلیون رو داره ؟ضمن اینکه خودم از منتقدین سر سخت جنسهای تمام چینی هستم.ال90 هم به دلیل تبلیغات بسیار زیاد اینجوری شده و الا هزینه نگهداریش بسیار بیشتر از سمند است.
وحید
۷ تیر ۱۳۹۲دوست عزیزی که می فرمایید ال90 از سمند پر هزینه تره، ما سال 88 یه ال90 پارس خودرویی گرفتیم… جاتون خالی برادرم یه تصادف سنگین باهاش کرد (نپرسید با چی که همین که زندست جای تعجب داره) ماشین یکی دو ماه بعد سرپا شد!!! تا الان داریمش. جالبه بدونید پدر من از اون دسته افرادیه که معتقده تا وقتی ماشین راه میره نباید خرجش کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد از اون تصادف ماشین تقریباً 30 درصد افت کرد ولی همچنان بدون هزینه ای خاص در حال کار کردنه!!!
حالا شما یه سمند صفر بگیر (دقت کنید اگه سمند شما خوب از آب در اومده ملاک نیست. شما یه سر به نمایندگی های سطح شهر بزنید متوجه می شوید) ببین تا بتونی به عنوان ماشین ازش سواری بگیری پیرت در میاد… البته این ویژگیه اغلب خودروهای وطنیه…
higuain
۲۷ مهر ۱۳۹۱به نظر من MG6 از نظر کیفی از رقبای هم قیمتش کم نداره. البته چون همیشه اجناس دست چهارم و پنجم بی کیفیت چینی وارد ایران شده، ما همیشه ذهنیت بی کیفیت بودن محصولات چینی را خواهیم داشت.
دلیلش هم این که وارد کننده های زرنگ ایرونی همیشه قیمت واسشون مهمتره تا کیفیت!! ولی محصولات MG و گریت وال چین جزء محصولات با کیفیت هستند که حتی به امریکا هم صادر می شن.
فرهنگ
۱۷ آبان ۱۳۹۱مهندس اون قیمت تو انگلیسه اون یکی بازاره جهانی.مثالت مع الفارقه.مثه قیمت بازار ایران و جای دیگه دنیاس!میدونم تبلیغ نکردی اونم از خنگ…
mohammad
۶ آذر ۱۳۹۱مهمترین نکته از ام جی که نگفتین امنیت بالای این خودر ست
کامیار
۱۳ اسفند ۱۳۹۱سلام اقا بالاخره ما ام جی6 بخریییییییم یا نه؟؟؟
قیمت در تاریخ 13 برج 12
98.000.000
اوووووووووووووووف
نورالله
۲۰ فروردین ۱۳۹۲من دارم خیلی خوبه همه بخرید