همانطور که پیش از این هم گفته شد، برند پرآوازه MG از پیشینه نیک و افتخارآمیزی برخوردار است که ریشههای آن به ۹ دهه پیش بازمیگردد. اما بازار بیرحم و رقابتی خودرو در عالم مجال نفس کشیدن را از هر سازندهای ستانده است و در این هیاهوی فزاینده، نه نام مصونیت میآورد و نه نشان. پس از چند صباحی که این سازنده از مرزهای ورشکستگی عبور نمود، نفسی حمایتبخش از دیاری شرقی، روحی دوباره را در کالبد نیمهجان او دمید و نویدبخش شروعی دوباره برایش گشت. شاید سال ۲۰۰۵ میلادی را بتوان زمان رستاخیز دوباره این برند محسوب نمود، هنگامیکه بهواسطه شرکت سایک چین توانست به بازار خودرو مجدداً سلام گوید.
احیای دوباره این برند دستاوردهای مثبتی را برای آن به همراه داشته و در سال ۲۰۱۴ میلادی هم این سازنده توانست در زادگاهش – بریتانیا – بسیار بالاتر از حد انتظار ظاهر گردد و با رشد ۴۲۲ درصدی فروش نسبت به سال ۲۰۱۳، رتبه اول را در این زمینه کسب نماید. چندی پیش در سایت «CARNEWSCHINA» گزارش مختصری در باب این کراس اوور درج شده بود که هماینک چکیده ای از آن را تقدیمتان مینمایم. سرانجام فروش خودروی جدید امجی GS RUI TENG در بازار چین آغاز شد. بهای این مدل از ۱۱۹,۷۰۰ یوآن (۱۹,۳۰۰ دلار) شروع شده و به ۱۷۹,۷۰۰ یوآن ۲۸,۹۷۰) دلار) ختم میگردد. در حال حاضر، دو پیشرانه ۱.۵ و ۲ لیتری توربو برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو اولین کراس اووری است که ذیل نام برند مشهور امجی به بازار عرضه میشود. برندی که هماینک تحت مالکیت خودروسازی شانگهای (سایک) قرار دارد. چیدمان داخلی این خودرو به نحو مرتب و آراسته ای صورت گرفته و از ویژگیهای لوکس و اسپرتی هم برخوردار است. کیفیت متریال بکار رفته در آن خوب بوده و از صفحه نمایشگر LCS مناسبی نیز بهره میبرد. علاوه به راین، از پدالهای آلومینیمی هم در آن استفاده شده ولی دکمههای نصب شده بر روی فرمانش، به نحو بهتآوری کوچک به نظر میرسند. در حال حاضر این خودرو با دو پیشرانه متفاوت عرضه میشود، نخستین آنها موتوری چهار سیلندر، بنزینی و نیز توربو شارژ میباشد که ۲ لیتر حجم دارد و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل ۲۲۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر میباشد، این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار (DCT) عرضه میگردد و نیروی پیشرانه هم به تمامی چرخهای آن منتقل میشود. پیشرانه دیگر نیز از نوع ۱.۵ لیتری و توربوشارژ بوده و توان خروجی آن برابر با ۱۶۷ اسب بخار و گشتاورش نیز معادل ۲۵۰ نیوتن متر است، این موتور نیز به همراه یک گیربکس ۷ سرعته خودکار (DCT) ارائه میشود، در مدلهایی که مجهز به نوع از این پیشرانه هستند، انتقال نیرو به چرخها به صورت سیستم ۴×۲ صورت میگیرد ولی این امکان هم فراهم است که بهصورت سفارشی، به سیستم ۴×۴ تجهیز گردند. هنوز روشن نیست که چرا امجی دو جعبهدنده متفاوت را برای این مدل در نظر گرفته است. تریم به کار رفته در بخش عقب این خودرو به رنگ مشکی میباشد و فضای کافی هم برای جایگیری سه سرنشین در آن وجود دارد. طراحی بخش عقب این خودرو برای این سگمنت مناسب است. در حالی که بیشتر سازندگان خودرو در چین از تایرهای بسیار کوچکی در محصولات خویش بهره میبرند، سایز چرخها در این خودرو مناسب است. ریلهای سقفی به کار رفته در این خودرو قابل استفاده بوده و دنبالههای شیشههای عقب نیز به نحو لطیف و دقیقی ساخته و پرداخته شدهاند. لوگوی بزرگ MG بر روی جلوپنجره کوچک آن جای گرفته است و اجزای کرومی به کار رفته در سپرها هم تنها بخشهایی هستند که از مدل کانسپت MG CS به عاریت گرفته شدهاند. خودروی امجی GS بر مبنای نسل سوم سانگ یانگ کوراندو (مدل ۲۰۱۰) تکوین یافته است. پیش از این تاریخ، خودروسازی SAIC، مالک و سهامدار کنونی برند امجی، کنترل شرکت سانگ یانگ را عهدهدار بوده است، لذا بر طبق معامله ای که جزییات آن کماکان مبهم میباشد، در آن دوره توانست موافقت سانگ یانگ را برای استفاده از پلت فرم کوراندو جلب نماید. نکته جالبی دیگری که از اخبار مربوط به این خودرو شنیده میشود آن است که منشأ سیستم تعلیق عقب این مدل هم بر مبنای نمونههای بکار رفته در فولکسواگن تیگوآن میباشد. لازم به گفتن نیست که در حال حاضر، خودروی تیگوآن به صورت مشترک در مجموعه خودروسازی شانگهای – فولکسواگن تولید میشود. شرکت امجی، پلت فرم به کار رفته در کراس اوور GS را با نام SSA خطاب مینماید. ابعاد این خودرو در بخشهای طول/عرض/ارتفاع معادل ۴۵۰۰/۱۸۵۵/۱۶۹۹ میلیمتر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز معادل ۲۶۵۰ میلیمتر است. ابعاد خودروی سانگ یانگ کوراندو- که این مدل بر مبنای آن تکوین یافته است – در نواحی طول/عرض/ارتفاع معادل ۴۴۱۰/۱۸۳۰/۱۶۷۵ میلیمتر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز معادل ۲۶۵۰ میلیمتر است.۱۳۴ خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد
جواد
۲۷ فروردین ۱۳۹۴جلو پنجره این خودرو که از کنار چراغه به لوگو در وسط ختم میشه خیلی شبیه طرحها رنو شده
مهدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴جلوش کلا شبیه طراحی های جدید رنو هستش.مخصوصا شبیه رنو کپچر شده جلوش.
نریمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۴آقا مهدی و اقا جواد عزیز :
دوستان ، اگر هدف ، اینه که نشون بدهید ام جی از رنو کپی کرده ، سخت در اشتباه هستید ، با توجه به تاریخ رونمایی کانسپت ام جی سی اس و رنو کچر ، به راحتی میشه فهمید که رنو کپی برداری کرده ، شاهد زنده رنو فلوئنس و ام جی ۶ میباشد
فلوئنس ۲۰۱۱
http://ttupload.ir/uploads/e9f7fluence1.jpg
فلوئنس ۲۰۱۴
http://ttupload.ir/uploads/e9f7Floens-2014.jpg
تصویر ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ ، ام جی ۶ ، رو با تصویر اخر فلوئنس مقایسه کنید . کدوم از کدوم کپی کرده ؟
http://ttupload.ir/uploads/09dfn1zioyo09k40s6x8mv8.jpg
نمای جلوی ام جی جی اس و ام جی ۶ و ام جی ۵ و ام جی ۳ از یک الگو که در سال ۲۰۰۹ ، کانسپتش ارایه شد پیروی میکنه
کانسپت ام جی ۶ – سال ۲۰۰۹
http://ttupload.ir/uploads/79712009-mg6-concept-001-100198593-m.jpg
کانسپت ام جی سی اس یا همان جی اس – ۲ سال پیش
http://ttupload.ir/uploads/291a5-0.jpg
در ضمن طراحیهای اروپایی زیباییهای خودشون رو دارند و مسلما از هم الهام میگیرند چون فرهنگ منطقه ای یکسانی دارند
علیرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۴زبان طراحی ام جی اینجوریه. این طرح رو توی ام جی 6 و 5 و 3 و GT هم میشه دید. ضمنا به طور کلا طراحی ماشینای اروپایی از یه اصول کلی پیروی میکنه. طراحی های آسیایی هم اغلب شبیه همه و طراحی های آمریکایی هم مشخصه های خودشو داره.
محمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۴من خودم به شخصه ماشىناى MGرودوست دارم
چون اىن شرکت اصالتش انگىلىسىه و از کىفىت خوبىهم بر خورداره.
جی تی ار
۲۷ فروردین ۱۳۹۴نه تنها و کیفیت و کم استهلاکی و طراحی اش اصیل انگلیسی است, این ساخت پیشرانه هاش هم به مالک قبلیش بی ام و رفته اساسی…
سمش
۲۰ خرداد ۱۳۹۵به شرط اینکه وارد کننده خیلی موارد رو بلند نکرده باشه از ماشین!!!
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
گرمکن صندلی هارو برداشتن
مانیتور رو 6 اینچ کردن
کلیدهای بالای تهویه رو برداشتن گذاشتن دور مانیتور اون یه تیکه خالی مونده
محفظه ی سردکن رو برداشتن
شیشه هاش میگفتن دودی، دودی نیست حتی عقب
دربهای خودرو بعد از ترک قفل نمیشه خودکار
کلیدهای پلوتوث رو از روی فرمون برداشتن جاش مونده فقط
شیشه ها و سانروف خودکار بسته نمیشه بعد از قفل خودرو الآن پراید هم پاور ویندوز داره
ایناچیزایی بود که از ظاهر کار بلند کردن خدا میدونه از ایمنی و سیستم ترمز و ایربگ اگه چیزی بلند کرده باشن ما که نمیبینیم
تازه زاپاس رو هم با رینگ قوطی معمولی گذاشتن و لاستیک ش هست قطری انگار معادل با قطر لاستیک پیکان وانت داره
شرم آور هست
سامورایی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ضعیف ترین طراحی انگلستانی
نریمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۴سایت اتوکار از طراحی این کراس اوور بسیار تعریف کرده ، البته نظرات درباره زیبایی و موارد بصری سلیقه ای هست .
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mg-gs-suv-spied-testing
The first-ever MG SUV adheres closely to the look of the well-received CS concept, with a highly contemporary look featuring a clear family resemblance
alireza
۲۷ فروردین ۱۳۹۴واقعا ماشین خوب وبا پرستیژی هست
ام جی برند قابل احترامیه
امیدوارم زودتر وارد ایران بشه این مدل
bab
۲۷ فروردین ۱۳۹۴قیمتش 130 تا باشه میرزه بخری بشتر نه
والا ما ام جی نداشتیم اما خدایی توش نشستیم کیفیتش با توجه به پولی که میدی خوبه
نریمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۴البته مواردی که از قدرت موتور ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ، ابعاد بزرگ کابین در کلاس خودش بگذریم و در عمل نشون بده که از هندلینگ ، کیفیت خوب ، استهلاک پایین برخوردار هست ، واقعا پرادختن مبلغ ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون به توسان و اسپرتیج کاملا غیرمنطقی میباشد و امیدوارم قیمت این کراس اوور بین بازه ۱۳۰ تا ۱۴۰ باشه .
alireza
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ماشین خوب و با پرستیژی هست
ام جی برند قابل احترامیه
امیدوارم زودتر وارد ایران بشه این مدل
milad
۲۷ فروردین ۱۳۹۴چینی ها سریع دارن پیشرفت میکنن…اینده خوبی دارن
علی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴عزیزم این خودرو انگلیسی هست نه چینی
armin
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ما آخر نفهمیدیم ام جی با کیفیته یا بی کیفیت ؟
علیرضا
۲۷ فروردین ۱۳۹۴نکته جالب اینه که قیمتش از ام جی 6 پایینتره! ام جی 6 حدود 32 هزار دلار و ام جی GS حدود 28 هزار دلار. اگه با این منطق و با همین میزان دامپینگ بخواد بیاد حدود 100 میلیون قیمت میخوره. اما اینطور که به نظر میرسه، احتمالا مدیا دامپینگش رو برای این ماشین کمتر از قبل میکنه و قیمتش میره توی بازه 140 میلیون.
احمد باقری
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ماشین جالبیه
شسی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ماشین انگلیسی به گرونی معروفه
این mg که سایک میزنه هیچیش به انگلیسیا نرفته
نه گرونه
نه اشرافیه
نه متریال توش عالین
نه ظاهرش انگلیسیه
کلآ یه ماشین چینی با اسمه انگلیسی و قیمت چینی به اسمه انگلیس میدن بیرون
ولی نسبت به پولی که میدیم کامله یعنی تو چینیا عالیه
اینم باید قبول کرد اگه ام جی انگلیسیه پس چطور وارد شده؟
اگه تحته نام سایک باشه که باید رولزرویس و رنجرور و جگوار و استون مارتین هم وارد میشد که اونام زیر نظر انگلیس نیست پس نشون میده این ام جی کاملآ انگلیسی اصیل نیست
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیز ام جی 6 از سوناتا و اپتیما گروتتره و تقریبا هم قیمت کمریه. توی ایران به خاطر دامپینگ قیمتش پایین اومده. از طرف دیگه به دلیل اینکه توی چین مونتاژ میشه و روابط ما به چین خوبه میتونه وارد کشور ما بشه. ضمنا همه ماشینای انگلیسی که اشرافی نیستن. ام جی از قدیم یه برند اسپرت خانوادگی بوده و توی مقاطعی رکورد دار سرعت و شتاب بوده.
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۴میشه بفرمایید متریال توش رو شما از کجا دیدى که متوجه شدى جنسش خوب نیست؟؟شما دارى در مورد ماشینى که هنوز به دست مصرف کننده نرسیده نظر میدى !! معلومه که تا حالا ام جى سوار نشدى عزیزم!
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴با سلام یه سوال فنی کوچیک داشتم.چرا موتور در دور هایی مثل صد دور در دقیقه خاموش میشود
ایرانی
۲۸ فروردین ۱۳۹۴نظر شخصیم اینه که شاید به این دلیل باشه که نیروی تولیدیش واسه گردوندن اجزا موتور چون میل لنگ و فلایویل کافی نباشه صد البته نظر اهل فن در این مورد چه باشد ؟
نریمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۴موتورش از نوع MGE دولیتری توربو با 220 اسب بخار توان و 350 نیوتن متر گشتاور هست از نوع پاشش مستقیم ، گیربکس اتوماتیک دوال کلاچ 6 سرعته
امروز داشتم مقاله اتوکار رو میخوندم ، چند نکته نظر رو جلب کرد که خدمتتون عرض میکنم :
1- از نظر ابعاد 4500mm طول , 1855mm عرض و 1675mm ارتفاع که در مقایسه با Volkswagen Tiguan ، در طول 73 میلیمتر دراز تر ، در عرض 46 میلیمتر پهن تر و 8 میلیمتر کوتاه تر است و جالبتر اینکه خود Tiguan توسط اتوکار با اس یو وی هایی همچون سانتافه و راو 4 مقایسه میشه .
At 4500mm in length, 1855mm in width and 1675mm in height, the GTS is 73mm longer, 46mm wider and 8mm lower than the Volkswagen Tiguan.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mg-gs-suv-spied-testing
http://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/tiguan
2- موتور این شاسی بلند MGE series هست که همانطور که نوشته 2 لیتری توربو 220 اسب بخار با گیربکس دو کلاچه و دیفرانسیل جلو و امکان 4WD ، که در مقایسه با سانتافه از نظر طولی 20 سانت کوتاه تر در طول ولی از نظر قدرت موتور 45 اسب بخار بیشتره ، توسان و اسپرتیج که اصلا از هر نظر ضعیفتر هستند .
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=244&t=92359
http://www.piico.ir/portal/default-855.aspx
http://www.piico.ir/portal/default-853.aspx
این خودرو در حال حاضر توسط سایت اتوکار در انگلیس در حال تست میباشد و از نظر اتوکار برخلاف سایت چینا اتو وب که یک سایت روزنگار خودرو هست نه سایت تخصصی ، موارد زیر مطرح گردید :
۱- نزدیک بودن مدل واقعی به مدل کانسپت :
The first-ever MG SUV adheres closely to the look of the well-received CS concept
۲- پلتفرم مشترک با سانگ یانگ رکستون نه کوراندو :
While earlier speculative reports suggested the new SUV was based on the same platform as the latest SsangYong Rexton, MG says the GS rides on a new scalable SUV architecture developed
sunmartin
۲۸ فروردین ۱۳۹۴طراحی خوبی داره بخصوص در قسمت عقب یکی از ضعف های تیم طراحی ام جی قسمت جلو خودرو هست که هماهنگی با پشت نداره منظورم هدلایت هاست این مشکل در mg6 هم وجود داره از جلو بسیار ساده و با هواکش های کوچک طراحی شده در صورتیکه از نمای عقب بسیار اسپرت و با وقار هست در GS هم وضع به همین منوال پیش میره کابین ساده ای داره بخصوص آمپرهاش که night vision نیست بر خلاف سایرین البته من تعجب میکنم که چرا قیمت برخی از مدل های mg مثل 3 و 350 اینقدر بالاست با توجه به اینکه کیفیت بالایی ندارند البته مشخصا این دو مدل را مد نظر دارم . با توجه به فراوانی suvهای حائز اهمیت و پرطرفداردر بازار مانند اسپرتیج 2015 و توسان 2015 که شگفتی های زیادی در طراحی و آپشن های جدید داره (در پدال مقاله توسان 2015 و ویژه گی های منحصر بفرد وجود داره) رقابت بسیار سختی برای این suv متصور هستم مگر اینکه مدیا موتورز از افزایش قیمتی که دو روز پیش مدیر عاملش در رسانه ها گفت پرهیز کنه تا بتونه با فاکتور قیمت و طراحی خوب مشتریان را به سمت خودش سوق بده
نریمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۴آقای سان مارتین ، اینجا هم دست از تخریب بر نمیداری ، سایت پدال سایت بسیار ارزشمند و با کلاسی هست و لطفا با مستندات صحبت کنید :
میفرمایید قیمت ام جی ۳ و ۳۵۰ بالاست میشه بفرمایید طبق کدام فرمول این را میگویید ؟!!!
قیمت ام جی ۳ در دبی : ۵۰۰۰۰ درهم – ایران ۸۱ میلیون
قیمت ام جی ۳۵۰ : ۶۵۰۰۰ درهم – ایران ۹۲ میلیون
قیمت الانترا ۲۰۱۵ : ۶۸۰۰۰ درهم – ایران ۱۲۶ میلیون
قیمت سراتو ۲۰۱۵ : ۶۹۰۰۰ درهم – ایران ۱۳۶ میلیون
قیمت آی ۲۰ – ۲۰۱۵ : ۵۰۰۰۰ درهم – ایران ۸۹ میلیون
تا حالا از شما درباره گران بودن و انحصاری کردن خودروهای کره ای ، جمله ای ندیدم
از نظر کیفی :
MG3 مطابق بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3
MG 3 verdict ( ارزیابی نهایی اتوکار )
It’s a good-looking car: subtly sporting, modern and anything but cheap
قضاوت نهایی : این ماشین خوبی به نظر میرسه : کم و بیش اسپرت ، مدرن و همه چیز اما ارزان .
اما در خصوص شگفتیهای توسان ، عرض کنم که این خودرو کپی تمام عیار از روی فورد Kuga میباشد مخصوصا در سال ۲۰۱۵ که دیگر با فورد ادج از جلو کمترین تفاوتی را میشود متصور شد.
http://www.ford.com/crossovers/edge/?fmccmp=lp-suvs-mid-hp-edge
Mehrbod
۳۱ فروردین ۱۳۹۴لطفا مطالب سایت های معتبر را مطالعه نمایید و مستند نظر بگذارید . پدال سایت تخصصی است . اگر موردی را نمیدانید اشتباه اطلاع رسانی نکنید – به اندازه کافی اطلاعات نادرست و باور های غلط و بی اساس در جامعه مان رواج دارد ..- باسپاس و احترام
محمدرضا ♥BMW♥
۲۸ فروردین ۱۳۹۴منکه خیلی ازش خوشم میاد طراحی خیلی خوبی داره هم داخلش هم خارجش موتورشم که با توربو حرف نداره…220 اسب موتور 2لیتری…شخصا به اسپورتیج و توسان ترجیحش میدم :)
سعید
۲۸ فروردین ۱۳۹۴اشکالی نداره اسم این مدل رو شبیه به لکسوس GS گذاشتند؟
چون تو مطلب “بن بست آئودی در نامگذاری کراس اوور های جدید” گفته شده:
(( از نظر حقوقی چون مدلهایی نظیر آلفارومئو 159 که در دو مدل تک و دو دیفرانسیل با کدهای Q2 و Q4 نامگذاری شده بود، بدون اجازه این شرکت یا شرکت مادر آن که فیات-کرایسلر است، امکان استفاده مجدد از این کدها وجود ندارد))
شهریار
۲۸ فروردین ۱۳۹۴با سلام خدمت آقا نریمان
میخواستم بدونم اطلاع دارید که این ماشین چه موقع وارد ایران میشه؟
و در کل بازار خرید و فروش MG چطور هست؟ چون که توی شیراز واقعا سخته…
چون میخواستم تا این مدل وارد بشه یه ماشین بخرم که بتونم راحت بفروشمش تا بتونم به محض وارد شدن،این شاسی بلند جدید MG رو بخرم.
نریمان
۲۹ فروردین ۱۳۹۴والا تا اونجا که من میدونم تو اوایل تابستان فروشش آغاز میشه ، کلا عملکرد میدا موتور در معرفی محصولات ام جی و حتی الفا موتور در معرفی محصولات آلفا رمئو خیلی ضعیفه .
نریمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۴موتورش از نوع MGE دولیتری توربو با 220 اسب بخار توان و 350 نیوتن متر گشتاور هست از نوع پاشش مستقیم ، گیربکس اتوماتیک دوال کلاچ 6 سرعته ، طراحی مشترک ام جی – جی ام
ابعاد 4500mm طول , 1855mm عرض و 1675mm ارتفاع
با توجه به کراس اور های شهری موجود ، مثل توسان و اسپرتیج ( جفتشون رو هم از طرف شرکت در اختیار دارم ) از هر نظر سرتر هست و امیدوارم با قیمت متعادل مانند بقیه ام جی ها وارد بازار بشه تا سواستفاده کنندگان و دلالان ماشینهای کره ای مجبور به کاهش قیمت و متعادل کردن قیمت هاشون بشند.
متین
۲۸ فروردین ۱۳۹۴سلام …
متاسفانه با پیشرفت چین به سمت خودروسازی اخلاق بدی که هنوز ترک نکردند تقلب کردن از این و آن هست … تقلب هایی که بعضی جاها زیبایی خاصی به خودرو می دهد و بعضی جاها اونقدر خودرو را زشت میکنه که از نگاه کردن به آن منصرف میشید … طراحی این اتوموبیل بیشتر به جای اینکه مارو یاد انگلستان بندازه بیشتر یاد چین میندازه ، و پشت اتوموبیل به جای اینکه شبیه کراس اوور باشه شبیه هاچ بک های چینی … البته موتور 2 لیتری برای یه کراس اوور چینی خوبه … در کل زشته ولی موتور خوبی داره … روز خوش
نریمان
۲۸ فروردین ۱۳۹۴شما مطلب تخصصی سایت اتوکار رو بخونید متوجه میشوید که طراحیش کجا انجام شده :
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mg-gs-suv-spied-testing
تمام خودروهای ام جی ، طراحی در دفتر مرکزی در لانگبریج بیرمنگام و مونتاژش در سایک چین تحت نظارت خود بازرسان انگلیسی ام جی . احتمالا شما با برند ام جی که یک ۹۰ سال از عمرش میگذره آشنایی ندارید.
mg.co.uk
روز شما هم خوش
علی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ای ماشین انگلیسی هست عزیزم
sunmartin
۲۸ فروردین ۱۳۹۴قصد تخریب ندارم اما از منظر بنده اسپرتیج و توسان خودروهای ارزشمندی هستند و نمیشه از قابلیت های بیشمار و طراحی روبه نو آنها گذشت بخصوص توسان جدید که در طراحی غوغایی را در محافل خودروی براه انداخته از لحاظ قیمت در حال حاضر ام جی گرا فروشی میکند و بنده قیمت های دیگری دارم
قیمت ام جی از 13.900 دلار شروع میشه برادر بزرگوارhttp://mg.co.uk/mg6/
که در 3000 ضرب بشه (که مدیا از ارز 2690 استفاده میکنه) میشه :53
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴آقای سان مارتین آخه تخریب ام جی به چه قیمتی؟ شما نمی دونین واحد پول انگلستان پوند هستش نه دلار؟ اون 13.900 پوند هست نه دلار! قیمت پوند 5000 تومنه نه 3000 تومن! ضمنا این ام جی 6 جدید هستش که 3000 پند نسبت به ام جی 6 فعلا ارزونتر شده و هنوز وارد بازارها نشده. ام جی 6 فعلی قیمتش از 17000 تا 22000 پوند بود. نسخه فول اون که 22000 پوند قیمت داشت به ایران میومد. فکر می کنم می تونین خودتون 22000 رو در 5000 ضرب کنین و نتیجه رو در نظر بگیرین. قیمت کیا اپتیما توی انگلیس بین 17 تا 24 هزار پوند، اسپورتیج بین17.500 تا 25000 پوند و ix35 بین 17.500 تا 28000 پوند قیمت دارند.
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ضمنا لازمه بگم که به دلیل سلایق رانندگی مردم انگلستان ام جی 6 و 3 توی انگلستان فقط با دنده دستی عرضه میشن که این باعث میشه قیمت اونا از نمونه هایی که توی ایران هستند ارزونتر بشه.
نریمان
۲۹ فروردین ۱۳۹۴سن مارتین ، وقتی میگم قصد تخریب داری میگی نه و متاسفانه فکر میکنی که خوانندگان مطالب از اطلاعات کامل و دانش خوبی بهره مند نیستند ، چون اگر غیر از این بود سعی میکردی از نوشتن هر چیز غیر منطقی و غیر مستند اجتناب کنی !!! خیلی وقته از زمان به به و چه چه کردن الکی گذشته .
قیمت فول ام جی ۶ جدید ، موتور دیزل : ۱۸۰۰۰ پوند
قیمت ام جی ۶ موجود در بازار ایران که فول هست : در انگلیس ۲۱۰۰۰ پوند گیربکس دستی ، اتومات ( اپشنال ) ۲۴۰۰۰ پوند ، در دبی اتومات ۹۰۰۰۰ درهم و در چین ۱۹۰۰۰۰ یوان هست که همگی با محاسبه به دلار در حدود ۳۲۰۰۰ دلار میشود. در ضمن بیش از یکسال هست که دیگر ارز مبادله ای به وارد کنندگان داده نمیشود .
خوب بدون گمرک قیمت ام جی ۶ موجود بازار میشود :۱۰۵ میلیون تومان و نمایندگی با ضریب دامپینگ میفروشد ۱۲۴ میلیون
http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/MG-6/2015-2016-/1451
http://chinaautoweb.com/car-models/saic-mg6-saloon
اما مثلا سراتو ۲۰۱۵ ، در یک کلاس پایین تر در دبی ۶۹۰۰۰ درهم و در چین 149000 درهم که بدون گمرک میشود ۷۵ میلیون و نمایندگی میفروشد ۱۳۸ میلیون !!!!!!!!
http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Kia-Cerato/2014-2015-/822
http://chinaautoweb.com/car-models/kia-k3
در مورد اسپرتیج و نوسان دارید بدجور اغراق میکنید ، پیشنهاد میکنم ، نظر ۵۰ هزار دارنده خودرو که در سال ۲۰۱۴ در انگلیس انجام شد و براساس قابلیت در مقابل ارزش خرید ام جی ۶ مقام ششم ( امتیاز ۹۰.۹۲ ) ، مقام اول در هندلینگ ، مقام سوم در ارزش برند و مقام پنجم در کیفیت و دوام رو بدست آورد با خودروهای کره ای ، علی الخصوص کیا سید ( مقام دهم ، امتیاز ۹۰.۸۱ ) ، آپتیما ( در لیست ۱۵۰ تایی نیست ) ، آی ۴۰ ( مقام ۴۱ ، امتیاز ۸۸.۴۸ ) توسان ( در لیست ۱۵۰ تایی نیست ) ، اسپرتیج ( مقام ۷۱ ، امتیاز ۸۷.۱۱ )، سانتافه ( مقام ۱۱۶ ، امتیاز ۸۵.۲۵ ) و آی ۳۰ ( مقام ۵۷ ، امتیاز ۸۷.۷۵ )مقایسه کنید که نشاندهنده آنستکه کره ایها جایگاه ویژه ای با توجه به قیمتهای مناسبشان و شرایط لیز بسیار آسان در بین انگلیسیها ندارند.
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014
در ضمن سایت پدال ، سایت بسیار خوب و حرفه ای هست که خود بنده از این سایت و برخی عزیزان هر روز مطالب فنی جدیدی یاد میگیرم و بنابراین با ساینهای روزنگار که هرجور مطلبی میگذارید فرق میکند و بهتر است با مستندات صحبت کنید.
طبق کدام منبع معتبر میفرمایید : بخصوص توسان جدید که در طراحی غوغایی را در محافل خودروی براه انداخته . !!!!!
این که کپی برادر بزرگتر خودش سانتافه هست با اون موتور ضعیف و گشتاور بسیار ضعیفش ( در مقایسه با کلاس خودرو که کراس اور هست میگم ۱۷۰ اسب بخار ، ۲۵۰ نیوتن متر ) و خود سانتافه هم که بدون اینکه خجالت بکشد از روی فورد ادج ۲۰۱۴ کپی شده ،
http://www.ford.com/crossovers/edge/?fmccmp=lp-suvs-mid-hp-edge
محمدرضا ♥BMW♥
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ازین که موجبات خنده و شادی مارا فراهم کردی کمال تشکر رو ازت دارم برادر sunmartin
13900 دلاااااااااااااااااااااااااار :):):) $$$$…:):)
علیرضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴مقاله سایت رسمی saicmg در مورد معرفی MG GS. توی این مقاله با اشاره به گذشته پر افتخار ام جی در طراحی و ساخت ماشینای اسپرت، MG GS رو از نظر شتاب با بزرگانی چون پورشه کاین، مرسدسGLA، رنج روور ایووک و سایر خودرو هالی اسپرت لوکس مقایسه کرده و همچنین اشاره کرده که شاسی ام جی GS توسط تیم مهندسی پورشه تنظیم و منطبق شده.
MG’s first high-performance SUV is named as GS
MG brand released the official name of its first SUV: MG GS.
MG GS, which indicates Grand SUV, is a high-performance SUV created by SAIC through concentrating the superior resources to accumulate richly and break forth vastly in terms of modeling design, power & control, off-road performance, driving comfort, intelligent telematics application and other aspects. It just takes 8 seconds for a MG GS 2.0T to accelerate from 0 to 100km/h, which is far superior to that of the Volkswagen Tiguan, Ford Kuga and other models of the same level; and the acceleration performance almost equals to that of Porsche Cayenne, Mercedes GLA, Land Rover Evoque and other luxury sports SUVs.
In its 90-year history, MG brand has been always known to the world for the manufacturing of high-performance sports cars. They vividly demonstrate the sports genes in which MG takes pride. MGB GTV8, which was known as “the fastest car on the road”, and “the roaring raindrop” MG EX181, which enjoyed the good reputation of “king of speed”, are both the epoch-making high-performance masterpieces of MG. MG GS, undoubtedly, is another stunning “masterpiece of speed”.
As far as we know, MG GS will be equipped with the latest generation of high-performance powertrains: MGE 2.0 TGI engine predominantly researched and developed by SAIC, and SGE 1.5 TGI engine jointly developed by SAIC and GM North America. Both engines adopt the gasoline direct injection and turbocharging technologies, matched with TST 6-speed oil-cooling dual clutch transmission and TST 7-speed dual-clutch transmission respectively. The MGE 2.0 TGI engine has a maximum power of 220 hp, and a maximum torque of 350 N • m, but its fuel consumption per one hundred kilometers is just 7.9 liters; for 1.5 TGI models, the fuel consumption per one hundred kilometers is even lower to 6.6 liters, which has distinct competitive advantage in the compact SUV segment.
MG GS inherits the classic British style, and demonstrates its progress with the “diamond facet” aesthetic design, it is also equipped with the intelligent real-time four-wheel drive system which comes from GKN, adopts the European-tuned chassis by Porsche Engineering Group GmbH, ARP active anti-roll system and other safety protection systems, thus it is called one of the most exciting high-performance SUV in 2015.
شهریار
۲۸ فروردین ۱۳۹۴اگه وارد بازار داخلی بشه مطمئنا تاثیر زیادی روی قیمت بقیه کراس اوور ها ، مخصوصا کره ای ها که قیمت های حبابی بالایی دارند میزاره و بازار رو یه تکونی میده…به امید ورود این خودروی خوب
مروت
۲۹ فروردین ۱۳۹۴البته بستگی بسیار زیادی به قیمتگذاری آن خواهد داشت.
شهریار
۲۸ فروردین ۱۳۹۴اتومبیل کامل و زیبایی به نظر میاد…نظرهای مثبت زیادی هم در نوردش درج شده…اگه وارد بازار داخلی بشه مطمئنا تاثیر زیادی روی قیمت بقیه کراس اوور ها ، مخصوصا کره ای ها که قیمت های حبابی بالایی دارند میزاره و بازار رو یه تکونی میده…به امید ورود این خودروی خوب
Mehrbod
۲۹ فروردین ۱۳۹۴بالاخره شاهد یک ماشین مناسب از همه نظر در این رده خواهیم بود ..
amir
۲۹ فروردین ۱۳۹۴با کدوم موتور وارد ایران میشه واطلاعاتی راجب ابشناش نگفته می شه آبشناش رو بنویسید
شهریار
۲۹ فروردین ۱۳۹۴به مدیا موتورز زنگ زدم گفت با موتور 2000CC توربو وارد میشه.اما خودشون از زمان ورودش اطلاع دقیقی نداشتن
محمد علی یداللهی
۳۰ فروردین ۱۳۹۴برند ام جی یک برند بریتانیا اصل هست و کیفیت ماشینها واقعاً عالیه من اول کیان داشتم و بعد ام جی 550 میتونم بدون اقرار بگم بین زمین تا آسمون سوارشون فرق میکنه الان هیچکدام رو ندارم که جناح گیری کنم اما ام جی از هیوندا و کلا خیلی سرتر هست
ایمان
۳۱ فروردین ۱۳۹۴اقا کسی میدونه که mg6 new face کی وارد ایران میشه؟
من میخوام یکی بخرم ولی نمیدونم همینو بگیرم یا منتظر بمونم؟
البته اینو بگم توی سایتش که دیدم قیافه همین mg6 gt رو بیشتر دوست دارم .
اقا نریمان و علیرضاجان اگر میشه یه راهنمایی بکنین.
شهریار
۳۱ فروردین ۱۳۹۴سلام آقا ایمان ام جی6 (نیو فیس) اواخر خردادماه طبق گفته مدیا موتورز وارد میشه اما چون اینجا مملکت […] هست زیاد حساب نکن بیشترحساب رو تابستان کن.در ضمن زیاد هم ظاهر ماشین عوض نشده جز چندتا چیز جزئی
محمدرضا ♥BMW♥
۳۱ فروردین ۱۳۹۴بنظرم منتظر بمونید بهتره…ام جی 6 جدید از لحاظ امکانات و کیفیت خیلی خیلی بهتره :)
ایمان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون از دوستانی که پاسخگو بودند
فرهاد
۸ خرداد ۱۳۹۴من ام جی نداشتم و چون تو بندرعباس کلا این برند نه نمایندگی فعال داره و نه ملت علاقه به این برند زیاد ندیدم ولی چند روز پیش تو اصفهان اتفاقی مدل 6 سوار شدم واقعا دوست داشتنی بود و برام جالب بود که با توجه قیمت خوبش چرا تو بندرعباس فروش نداشته. فکر می کنم وارد کننده ام جی خیلی فعال نباشه، ولی انصافا با چینی ها یه دنیا فاصله داشت.
روح اله
۸ خرداد ۱۳۹۴مجله ماشین تست کرده و گفته پرشتاب ونرمه که عجیبه که نرم باشه و گفته کاملا برتر از توسان واسپورتیجه و اگه قیمت 140 باشه خیلی میارزه.فقط مشکلش خرابی توربوشارژ بعد از 100000km ولی بازم خوبه.