همانطور که پیش از این هم گفته شد، برند پرآوازه MG از پیشینه نیک و افتخارآمیزی برخوردار است که ریشههای آن به ۹ دهه پیش بازمیگردد. اما بازار بیرحم و رقابتی خودرو در عالم مجال نفس کشیدن را از هر سازندهای ستانده است و در این هیاهوی فزاینده، نه نام مصونیت میآورد و نه نشان. پس از چند صباحی که این سازنده از مرزهای ورشکستگی عبور نمود، نفسی حمایتبخش از دیاری شرقی، روحی دوباره را در کالبد نیمهجان او دمید و نویدبخش شروعی دوباره برایش گشت. شاید سال ۲۰۰۵ میلادی را بتوان زمان رستاخیز دوباره این برند محسوب نمود، هنگامیکه بهواسطه شرکت سایک چین توانست به بازار خودرو مجدداً سلام گوید.
احیای دوباره این برند دستاوردهای مثبتی را برای آن به همراه داشته و در سال ۲۰۱۴ میلادی هم این سازنده توانست در زادگاهش – بریتانیا – بسیار بالاتر از حد انتظار ظاهر گردد و با رشد ۴۲۲ درصدی فروش نسبت به سال ۲۰۱۳، رتبه اول را در این زمینه کسب نماید. چندی پیش در سایت «CARNEWSCHINA» گزارش مختصری در باب این کراس اوور درج شده بود که هماینک چکیده ای از آن را تقدیمتان مینمایم. سرانجام فروش خودروی جدید امجی GS RUI TENG در بازار چین آغاز شد. بهای این مدل از ۱۱۹,۷۰۰ یوآن (۱۹,۳۰۰ دلار) شروع شده و به ۱۷۹,۷۰۰ یوآن ۲۸,۹۷۰) دلار) ختم میگردد. در حال حاضر، دو پیشرانه ۱.۵ و ۲ لیتری توربو برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو اولین کراس اووری است که ذیل نام برند مشهور امجی به بازار عرضه میشود. برندی که هماینک تحت مالکیت خودروسازی شانگهای (سایک) قرار دارد. چیدمان داخلی این خودرو به نحو مرتب و آراسته ای صورت گرفته و از ویژگیهای لوکس و اسپرتی هم برخوردار است. کیفیت متریال بکار رفته در آن خوب بوده و از صفحه نمایشگر LCS مناسبی نیز بهره میبرد. علاوه به راین، از پدالهای آلومینیمی هم در آن استفاده شده ولی دکمههای نصب شده بر روی فرمانش، به نحو بهتآوری کوچک به نظر میرسند. در حال حاضر این خودرو با دو پیشرانه متفاوت عرضه میشود، نخستین آنها موتوری چهار سیلندر، بنزینی و نیز توربو شارژ میباشد که ۲ لیتر حجم دارد و توان خروجی و گشتاور آن به ترتیب معادل ۲۲۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر میباشد، این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار (DCT) عرضه میگردد و نیروی پیشرانه هم به تمامی چرخهای آن منتقل میشود. پیشرانه دیگر نیز از نوع ۱.۵ لیتری و توربوشارژ بوده و توان خروجی آن برابر با ۱۶۷ اسب بخار و گشتاورش نیز معادل ۲۵۰ نیوتن متر است، این موتور نیز به همراه یک گیربکس ۷ سرعته خودکار (DCT) ارائه میشود، در مدلهایی که مجهز به نوع از این پیشرانه هستند، انتقال نیرو به چرخها به صورت سیستم ۴×۲ صورت میگیرد ولی این امکان هم فراهم است که بهصورت سفارشی، به سیستم ۴×۴ تجهیز گردند. هنوز روشن نیست که چرا امجی دو جعبهدنده متفاوت را برای این مدل در نظر گرفته است. تریم به کار رفته در بخش عقب این خودرو به رنگ مشکی میباشد و فضای کافی هم برای جایگیری سه سرنشین در آن وجود دارد. طراحی بخش عقب این خودرو برای این سگمنت مناسب است. در حالی که بیشتر سازندگان خودرو در چین از تایرهای بسیار کوچکی در محصولات خویش بهره میبرند، سایز چرخها در این خودرو مناسب است. ریلهای سقفی به کار رفته در این خودرو قابل استفاده بوده و دنبالههای شیشههای عقب نیز به نحو لطیف و دقیقی ساخته و پرداخته شدهاند. لوگوی بزرگ MG بر روی جلوپنجره کوچک آن جای گرفته است و اجزای کرومی به کار رفته در سپرها هم تنها بخشهایی هستند که از مدل کانسپت MG CS به عاریت گرفته شدهاند. خودروی امجی GS بر مبنای نسل سوم سانگ یانگ کوراندو (مدل ۲۰۱۰) تکوین یافته است. پیش از این تاریخ، خودروسازی SAIC، مالک و سهامدار کنونی برند امجی، کنترل شرکت سانگ یانگ را عهدهدار بوده است، لذا بر طبق معامله ای که جزییات آن کماکان مبهم میباشد، در آن دوره توانست موافقت سانگ یانگ را برای استفاده از پلت فرم کوراندو جلب نماید. نکته جالبی دیگری که از اخبار مربوط به این خودرو شنیده میشود آن است که منشأ سیستم تعلیق عقب این مدل هم بر مبنای نمونههای بکار رفته در فولکسواگن تیگوآن میباشد. لازم به گفتن نیست که در حال حاضر، خودروی تیگوآن به صورت مشترک در مجموعه خودروسازی شانگهای – فولکسواگن تولید میشود. شرکت امجی، پلت فرم به کار رفته در کراس اوور GS را با نام SSA خطاب مینماید. ابعاد این خودرو در بخشهای طول/عرض/ارتفاع معادل ۴۵۰۰/۱۸۵۵/۱۶۹۹ میلیمتر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز معادل ۲۶۵۰ میلیمتر است. ابعاد خودروی سانگ یانگ کوراندو- که این مدل بر مبنای آن تکوین یافته است – در نواحی طول/عرض/ارتفاع معادل ۴۴۱۰/۱۸۳۰/۱۶۷۵ میلیمتر است و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن نیز معادل ۲۶۵۰ میلیمتر است.۱۳۴ خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد
فرهاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۴برند ام جی خودش رو در ایران اثبات کرده و نیاز به تعریف نداره
روزی که پدرم ام جی 550 گرفت (مدل 2010) یکی از دلایل نگرانیمون کم بودن نمایندگی بود ولی انقدر کیفیت ساخت خوبی داشت که کاملا خیالمون راحت شد و شرکت هم تعمیرگاه مرکزی رو تو جاده قدیم تاسیس کرد
هم خدماتشون خوبه هم خیلی احترام می زارن
سال پیش مدل 2012 گرفتیم که واقعا بهتر شده بود
طراحی بدنه بستگی به سلیغه مشتری داره (من بشخصه از طراحی جی اس خوشم اومد)
روی کاغذ مشخصات خوبی داره (برای پولی که پرداخت می شه)
با توجه به سابقه خودرو های ام جی سواری خوب و راحتی رو انتظار دارم
یکی از خوبی های موتور توربو مخصوصا برای شهر اینه که کم مصرفه و هر جا لازم باشه از قدرت توربو استفاده می کنی
در مورد خرابی سیستم توربو هم بگم اگه درست استفاده بشه مشکلی نمی خوره چون از حداکثر قدرت استفاده نمی شه و کارخانه قدرت ماشین رو محدود کرده
ایشالا هرچه زودتر با قیمتی رقابتی وارد بازار بشه
موفق باشید
ایرج نوروزی
۴ آبان ۱۳۹۴شاید این خودرو خوب باشه اما مشکل اصلی جای دیگه است وارد کننده این خودرو نماینده خوبی نیست من اسفند گذشته یک دستگاه ام جی 3 ثبت نامی از حضرات تحویل گرفتم متاسفانه خودرو ایراد برقی داشت و یکی دو روز که روشنش نمی کردیم دیگه باطری می خوابید دو سه ماهی باهاش مدارا کردیم و چندین بار در نمایندگی مرکزی خوابید و هر بار گفتند رفع عیب شده ما هم هرگز موفق نشدیم یک دل سیر ماشین صفر کیلومتر رو سوار بشیم چندین بار با دفتر مرکزی تماس گرفتم فکس زدم ای میل زدم تلفن زدم مراجعه حضوری کردم … البته که به جایی هم نرسیدم … خب هر بار میومدند و خودرو رو راه اندازی می کردند (از طریق باطر ی به باطری یا تعویض باطری) بعد می بردند تعمیرگاه مرکزی و بعد از سه چهار روز دوباره تحویلش می گرفتم و باز هم هم همان اش و کاسه قبلی … هر بار خواستم با مدیرعامل محترم حرف بزنم جواب می دادند که ایشون که نمی تونند با هر کسی صحبت کنند ( مشتری پیش از خرید روی چشمشان جا دارد و بعد از خرید..)باید با ما صحبت کنید ما نماینده تام الاختیار هستیم … ظاهرا آقای مدیرعامل متوجه نبودند که این خریدار بینوا است که ولی نعمت ایشان است و نباید برای خریداری که سه ماه است قادر به سوار شدن خودروی صفرش نیست کلاس گذاشت… واقعا اینها چه فکری می کنند؟ اینها فکر کرده اند کی هستند؟…. بماند به هر حال در نهایت و از سر ناچاری خودروی هفتاد و هشت میلیونی را شصت و سه میلیون دادم رفت و پشت دستم را داغ کردم که دیگر به این شرکت محترم مدیا موتورز اعتماد نکنم…آقای مدیر عامل را هم حواله کردم به هر چه که اعتقاد دارد و ندارد… چندین بار حتی گفتم اقا این خودرو ایراد اساسی دارد شما هم که رفعش نمی توانید بکنید یا بیایید پس بگیرید یا بیاید با یکی دیگر عوض کنید … خودرویی که نمی توانم سوارش شوم چرا باید انقدر پول بالایش بدهم …خب اگر دنبال دردسر بودم می رفتم خودروی وطنی می خریدم بیمار نبودم که پول دولا پهنا برای خودروی مثلا خارجی بدم خب می رفتم خودروی وطنی سوار می شدم و گرفتاریهاش رو با مبلغ کمتر تحمل می کردم ….به هر حال خودروی صفر فروخته شده توسط آقایان فقط در حال کار کردن در مسیر تعمیرگاه مرکزی اقایان به خانه و بالعکس مشغول کیلومتر انداختن بود…از من گفتن گول نخورید مدارک و نامه های من هم موجود است و آقایان نمی توانند زیرش بزنند… باز هم می گم فروشنده و خدمات پس از فروش خیلی از خود جیزی که می خرید مهم تر است و اصلا بحث سر خوبی و بدی خودرو را باید بعد از اثبات درستی فروشنده انجام بدهیم… البته تا مثل من بهتون ضرر مالی و روحی نخوره عمق ناراحتی من رو درک نخواهید کرد.
سمش
۲۰ بهمن ۱۳۹۴دوستان به این موضوع خیلی دقت کنید
کسی تاحالا اشاره نکرده
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ماشین رو از نزدیک دیدم
مانیتوری که روی این ماشین میدن از مانیتوری که توو تبلیغات هست کوچکتر هست و کلید های اگر اشتباه نکنم بلوتوث رو هم از روی فرمان برداشته اند!!!!!!!!!
ماشین رو ده میلیون تومان گرونتر کردن اونوقت این چیزهارو هم از روش برداشتن!
کیان
۸ مرداد ۱۳۹۴با پولی که میخوای برای این بدی میریم یه کیا اسپورتیج می خریم که حداقل کره ایه.چرا پول بدیم ماشین چینی بخریم.
masoud
۱۷ مهر ۱۳۹۴عزیزم اگه نمیدونی بدون ام جی چینی نیست بلکه انگلیسیه و طراحی و ساختشم تو انگلیسه ولی سهامشو جدیدا چینی ها خریدم
masoud
۱۷ مهر ۱۳۹۴عزیزم اگه نمیدونی بدون ام جی چینی نیست بلکه انگلیسیه و طراحی و ساختشم تو انگلیسه ولی سهامشو جدیدا چینی ها خریدن
محمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۵اسپورتیج در برابر gs مثل سراتو میمونه در برابر ام جی 6 یعنی سوسک میشه
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۵من قبلا اسپورتیج داشتم دوست عزیز، اما از ام جی به مراتب راضی ترم.
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۴کیان جان اگر1بار پشت ام جی بشینی دیگه این حرف نمی زنی توی این 5سال تا بحال من نشنیدم که این ماشین به مشکل برخورده باشه مشکل ما مردم اینه که خودمون تحقیق نمی کنیم حالا اگر تجربه از این مارک دارید بگید تا بنده و دیگران استفاده ببریم
کیان
۱۴ مرداد ۱۳۹۴به هرحال من که دل خوشی از چینی ها و دم و دستگاهاشون ندارم.
محمد
۱۴ مرداد ۱۳۹۴اقا کیان من خودم ام جی 6 دارم واقعا این ماشین نسبت به قیمتش عالی این ماشین 150000ویا 5سال گرانتی داره توی این کلاس ماشین ویا حتا بالاتر از اون ندیدم به غیر از جنسیس وکادنزا ام جی با ماشینهای دیگر چینی قیاس نکنید
کیان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴شما اول یاد بگیر درست بنویسی آخه حتی رو حتا مینویسن!!؟
Sina Sabet
۱۴ مرداد ۱۳۹۴با درود خدمت همه دوستان ،
نسبت به خودرویی که تجربه رانندگی با ان را دارم (فورد کوگا) می توانم مطمئنا در مقایسه با این خودرو بیان کنم، حد اقل امکانات ،طراحی و کیفیت این ماشین از فورد بالاتر است اما از نظر ایمنی و هندلینگ و سواری تجربه ای از جی اس ندارم، منتها چیزی که مشخص است اگر این مدل در اروپا (جز انگلستان) هر زمان که وارد شود حتما خودروی انتخابی من خواهد بود و مطمئن هستم با توجه به وضعیت رانندگی ،قوانین و جاده های اروپا این خودرو بسیار مناسب و راحت می باشد در کنار هندلینگ و اپشن های خوب به خصوص قیمت پایینتر نسبت به فورد.
شخصا برای بازار خارج از ایران نمونه 1.5 لیتری انتخاب من خواهد بود.
دکتر احمدی
۱ شهریور ۱۳۹۴با سلام خدمت بزرگواران
بنده 4 سال است که ام جی 550 دارم و به شخصه خیلی از این ماشین راضی هستم به غیر از گارانتی 5 ساله و خدمات خوبی که شرکت ارائه میدهند باید بگویم طی این مدت غیر از روغن و سرویس های دوره ای هیچ عیبی نداشته و همیشه من را سربلند از لحاظ توانایی های فنی خودرو و راضی از جهت استهلاک پایین و هزینه های مقرون به صرفه نگه داشته است و کیفیت اتاق و رفاهی آن هم در حد بسیار مطلوبی است بطوریکه میتوانم بگویم یکی از اقتصادی ترین خودروهایی است که میتوان در بازار پیدا کرد
Mehrbod
۲ شهریور ۱۳۹۴فیلم تبلیغاتی رسمی MG GS را با حضور بازیگر “شرلوک هولمز” حتما ببینید ! http://www.aparat.com/v/1siJb
Mehrbod
۲ شهریور ۱۳۹۴امکانات MG GS 2.0T 4WD : (گونه در نظر گرفته شده برای بازار کشور)
موتور توربو 1995 سی سی با توان 162kw و گشتاور 350nm
جعبه دنده 6 سرعته با کلاچ دوگانه
اندازه رینگ و لاستیک 235/50 R18
سقف شیشه ای باز شونده دو حالته خودکار
چراغ و برف پاکن خودکار
آینه داخل ضد نور
ورود بدون کلید و استارت دگمه ای
پدال تعویض دنده پشت فرمان
تثبیت سرعت
رایانه سفری
صندلی های چرمی
پخش با 8 بلندگو
گرمکن صندلی های جلو
اتصال بلوتوث
تهویه مطبوع خودکار
عملگر های GPS , TCS, ESC, BA, HAC, ABS, EBD, EPB, TPMS, HDC
دوربین عقب و حسگر عقب
مجهز به محفظه سرد کن در کنسول میانی
چراغ روز
صفحه نمایشگر 8 اینچ
6 کیسه هوا
فرمان برقی
چراغ های زنون در جلو و LED در عقب
ترمز پارک برقی و خودکار
چراغ همراهی
قفل مرکزی و قفل اتومات در ها و دزدگیر
مدیریت بهینه سوخت (روشن/خاموش)
سیستم تعلیق جلو مک فرسون و در عقب چند پیوندی
عملگر خشک کننده دیسک های ترمز
بازشدن قفل درب ها و قطع خودکار سوخت رسانی در تصادف
دارای هشداردهنده بسته نبودن کمربندها
چراغ چشمک زن خودکار
آیینه های برقی مجهز به گرمکن و ..
ISO FIX (قفل مهار صندلی کودک)
کنترل پخش روی فرمان
شوینده چراغ های جلو
محفظه وسایل زیر پا و صندوق عقب
قابلیت تک دیفرنسیاله شدن (دو چرخ متحرک) برقی
انتخاب رنگ صفحه نمایش
رادار
رکاب بغل
فرمان چرمی
صندلی برقی 6 حالته
راهنمای روی آینه
دریچه هوای مخصوص سرنشینان عقب
خروجی 12V صندوق بار
دنده تیپ ترونیک
رول بار
چراغ های دارای سیستم روشن کننده گوشه ها با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع نور
سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای
صندلی های عقب تاشو با قابلیت دسترسی به صندوق عقب
دارای جای عینکی بر روی سقف
پخش دارای قابلیت تنظیم خودکار میزان صدا بر اساس سرعت خودرو پخش DVD و MP3 صندلی های عقب دارای تکیه گاه آرنج با قابلیت پیکربندی 60:40
قابلیت تنظیم گودی کمر در صندلی سرنشین جلو
آیینه های بغل و شیشه عقب مجهز به ضد بخار شیشه
بالابربرقی دارای ایمنی محافظ در کلیه شیشه ها
ایموبلایزر
استاندارد آلایندگی +Euro 5
باز و بسته شدن در ها به صورت 2 مرحله ای برای خودروهای تک سرنشین
ایمنی سرقت Euro-TCI و …
مشخصات فنی موتور اول MG GS/
پیشرانه 2 لیتر توربو بنزینی تک دیفرنسیال : توان 217 اسب بخار گشتاور 350 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه شتاب 0 تا صد 7.89 ثانیه نسبت توان به حجم موتور : 108.5 مصرف سیکل ترکیبی 7.9 2/پیشرانه 2 لیتر توربو بنزینی دو دیفرنسیال : توان 217 اسب بخار گشتاور 350 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه شتاب 0 تا صد 8.69 ثانیه نسبت توان به حجم موتور : 108.5 مصرف سیکل ترکیبی 8.3
مشخصات فنی موتور دوم MG GS/
پیشرانه 1.5 لیتر توربو بنزینی تک دیفرنسیال توان 168 اسب بخار گشتاور 250 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه نسبت توان به حجم موتور : 112 مصرف سیکل ترکیبی 6.6 2/پیشرانه 1.5 لیتر توربو بنزینی دو دیفرنسیال توان 168 اسب بخار گشتاور 250 نیوتن.. گیربکس دو کلاچه نسبت توان به حجم موتور : 112 مصرف سیکل ترکیبی 7.2
مشخصات فنی موتور سوم MG GS/
پیشرانه 1.9 لیتر دیزل توان 148 اسب بخار گشتاور 350 نیوتن..
ایرج
۵ آبان ۱۳۹۴لطفا در پایان این لیست بلندتون سرگردانی خریدار فلک زده را هم در صورت ایراد خودرو اضافه کنید.
می فرمایند چرا شکایت می کنی خودرو گارانتی داره… بله گارانتی داره اما بشرطی اینکه گارانتی برای رفع عیب کامل باشه و مثل خودروی ام جی بنده نباشه که مرتب در خیابان به تعمیرگاه باشه و تغییر ی هم در رفع عیب ایجاد نشه.
گارانتی که فقط بر اساس اون خودروی شما قادر باشه پنج سال هم توی نمایندگی بخوابه چه فایده داره؟ فقط برای این خوبه که از کار و زندگی بیوفتید و مرتب برید نمایندگی مقابل میز کارمندان مدیا موتورز آه و ناله کنید(البته خیلی مودب هستند و به آه و ناله و زنجموره مشتری خوب گوش می کنند) خب که چی ماشین می خری سوار بشی یا اگر عیبی پیدا کرد با یکبار مراجعه رفع بشه نه اینکه هی بری و بیای آخرش هم نه خودشون سردربیارن ماشین صفر چه مرگشه و نه تو لذت سواری ماشینت رو ببری… پدر جان لیست قشنگی دارید اما شما فقط مزایا رو نشون میدید عدم پشتیبانی صحیح و نبود هیچگونه تضمین تعویض یا برگرداندن پول در صورت خرابی خودرو صفر رو از قلم انداخته اید … اگر در چین بلایی که سر من اومد سر یک چینی اومده بود خسارت هفت جدش رو هم بهش میدادند در حالی که سهم من از خودروی صفر این شرکت خسارت مالی وحشتناک در کنار سه ماه بدبختی و در به دری بود… نمی دونم چرا هر جا اطلاع رسانی می کنم و می نویسم کسی ککش هم نمی گزه… به هر حال شما که ظاهرا برای این برند خیلی رایگان تبلیغ می کنید صدای مارو به گوش مدیرعامل محترم برسانید و بفرمائید خدمتشون که بلایی که سر امثال بنده آوردند بی جواب نمی مونه و بنده تا جایی که صدای فریادم برسه اطلاع رسانی می کنم.
برديا
۱۸ آذر ۱۳۹۴عزیز غصه نخور ما پیامتو گرفتیم
سمش
۲۰ خرداد ۱۳۹۵گرمکن صندلی هارو برداشتن
مانیتور رو 6 اینچ کردن
کلیدهای بالای تهویه رو برداشتن گذاشتن دور مانیتور اون یه تیکه خالی مونده
محفظه ی سردکن رو برداشتن
شیشه هاش میگفتن دودی، دودی نیست حتی عقب
دربهای خودرو بعد از ترک قفل نمیشه خودکار
کلیدهای پلوتوث رو از روی فرمون برداشتن جاش مونده فقط
شیشه ها و سانروف خودکار بسته نمیشه بعد از قفل خودرو الآن پراید هم پاور ویندوز داره
ایناچیزایی بود که از ظاهر کار بلند کردن خا میدونه از ایمنی و سیستم ترمز و ایربگ اگه چیزی بلند کرده باشن ما که نمیبینیم
سمش
۲۰ خرداد ۱۳۹۵اینم نتایج تست دقیق و تجربه:
نرم هست
برای شروع چند لحظه مکث میکنه که جالب نیست ولی در ادامه جبران میکنه
مصرفش نسبتا زیاد هست
ماشین خوبی میشد اگه وارد کننده خیلی موارد رو بلند نکرده بود از رووش!!! برعکس تبلیغاتش که نشون میدن داره و میگن داره ولی نداره
تازه زاپاس رو هم با رینگ قوطی معمولی گذاشتن و لاستیک ش هست قطری انگار معادل با قطر لاستیک پیکان وانت داره
شرم آور هست
amir
۱۲ شهریور ۱۳۹۴سلام.من 2 تا ام جی 550 داشتم 2010 .2012 واقعا عالیا همین الانم دارم 2012 از هر نظر خوبن خدماتشم عالیه .هر لحظه هم که میری اونجا با کمال احترام باهات برخورد می کنن اینقدرم نشینید این ور اون ور هی بگید ام جی چینی …ام جی بریتانیایی بزنید “google” همه چی متوجه میشید….راستی 6 new واقعا خوبه
Mehrbod
۱۹ شهریور ۱۳۹۴سیستم 15 در 1 ایمنی و حفاظت بی نظیر
ساختار فولادی FSF و فوق پیشرفته
مصرف کم 7/9 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب استثنایی 7/9 ثانیه
سیستم صوتی آکوستیک و با کیفیت ARKAMYS
AWD پیشرفته
گشتاور کم نظیر 350 نیوتن متر
نرم افزار ورژن 4.0 inkanet اختصاصی MG
از جمله مشخصات بارز MG GS است .
سمش
۲۰ خرداد ۱۳۹۵AWD نیست
4WD هست
مصرفش هم زیاد هست
اینایی که مینویسید بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره تا واقعیت
matlabhome
۲۹ شهریور ۱۳۹۴این نظراتی که تعریف کردن از ام جی و مخصوصا از خدمات پس از فروشش خیلی طبیعی نیست
یعنی ممکنه عزیزان فروشنده خودشون بیان ایجا رو پر کنن از تعاریف؟
Mehrbod
۶ مهر ۱۳۹۴عملگر پرخوران ( سیستم توربو ) در خودرو های امروزی ، در کنار افزایش بازدهی و توان پیشرانه ها و بالا بردن نسبت های توان به حجم پیشرانه و کاهش مصرف موثر سوخت در موتور ، آلایندگی و استهلاک موتور ها را به شکل محسوسی کاهش داده و به دلیل تکمیل فرایند سوخت و تبدیل انرژی شیمیایی انفجار اتاقک های سوخت به انرژی مکانیکی ، ضربه و لرزش های دورانی و در پی آن استهلاک های مکانیکی و تنش های گرمایی پیشرانه را کاهش می دهند .
از این رو پنداشت پر استهلاک بودن و ضعیف بودن دوام پیشرانه های توربو در گذشت زمان کارکرد ، به کلی مردود و اشتباه است و فقط در تصورات عامه و افراد غیر فنی چنین برداشتی وجود دارد . این پیشرانه ها فقط به دلیل کامل سوزی سوخت در موتور ، نسبت به کیفیت سوخت ، حساس می باشند و پایین بودن این کیفیت و ناتوانی بنزین را در اجرای وطیفه ، در سواری به راننده ، گوشزد می کنند و در اثر استفاده از این گونه سوخت ، اگر کمتر از خودرو های تنفس طبیعی ، آسیب نبینند , هرگز بیشتر آسیب نمی بینند .
در حاشیه عرض کنم که عملگر پورخوران به زودی یک فن آوری با استفاده وسیع و همه گیر در خودرو ها خواهد شد و تا ده سال دیگر ، خودرویی با عنوان تنفس طبیعی در دنیا تولید نخواهد شد . از این رو امروزه شرکت ها پیشرو در اکثر گونه های تولیدی خود ، به استفاده از این فن آوری در موتور های پترول و دیزل رو آورده و در موازات آن به توسعه خودرو های هایبریدی می پردازند .
اینکه امروزه عده ای از پیشرانه های توربو ایراد می گیرند و آنرا از منظر دوام و استهلاک به چالش می کشند ، یاد آور کسانی هستند که 20 سال پیش ، سیستم های تزریق سوخت انژکتوری و رایانه های خودرو ها را نقد می کردند و بر خلاف جهت پیشرفت در تکنولوژی موتور های دنیا ، این سیستم ها را دردسر ساز ، پر ایراد و کم دوام می پنداشتند ولی امروزه حتی بحث در مورد بودن و نبودن این فن آوری ها در یک خودرو ، خنده دار است .
افق خودرو سازی و تکنولوژی مختلف از جمله پیشرانه ها ، در جولانگاه مسابقات گوناگون و از همه مهمتر در فرمولا وان پیدا و آشکار است و شرکت ها و کارخانه های در ارتباط با این مسابقات در آن جا سرگرم تحقیقات هستند و فقط هدفشان ، رقابتی تفننی و جذاب نیست .
آریو
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵خب اونایی که از توربو شارژ ایراد میگیرند به استهلاک بیشتر موتور نسبت به نمونه غیر توربو شارژی و کیفیت پایین بنزین ایران اشاره میکنند که هردو رو حتی شرکتهای ماشین سازی و فنی قبول دارن.استهلاک بیشتر واقعیت این موتورهاست و هر ادم فنی و غیر فنی اینو میدونه
علي نخعي
۱۶ مهر ۱۳۹۴واقعا عجب اعتماد به نفسی در اعلام قیمت دارند همین که اسم چین از بغل یه ماشین رد بشه هیچکس سراغش نمیره اگر مردم همبستگی داشته باشند کسی اینجوری نمی تواند بهمون دهن کجی کنه همانگونه که خودرو داخلی رو تحریم کردیم کمرش شکست باید خودرو چینی رو هم تحریم کنیم تا با قیمتهای غیر واقعی به مردم نیاندازند مطمئن باشید تا شش ماه جواب میده هیچکس هم بدون ماشین نمیمونه
لطفا جهت انعکاس مطلب به مدیران مربوطه اعلام نظر کنید
علیرضا
۶ مرداد ۱۳۹۵شما اگه قیمت های خارجی این ماشین رو نگا کنی و عوارض و گمرکشم حساب کنی ای قیمتش انچنان بی ربط نیس
نکته دوم این ماشین اینگلیسیه و فقط سرمایه گذاری ان از طرف یک شرکت چینیه ?نکته سوم شما برادر من ماشین میخری که استفاده کنی نمیخری که مثلا فلانی خوشش بیاد یا نیاد
فرهادي
۲۰ مهر ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی بزکترین مشکلش فروختن اون هست چون خط تولیدش
چینیه باید با ضراره زیاد بفروشیدش
اکر با این مسله ادم کنار بیاد ماشین
خوبیه
شهریار
۲ آبان ۱۳۹۴از آنجا که متاسفانه تجار ما اجناس درجه3 وارد میکنند اونم به خاطر سود بیشتر ،ذهنیت وحساسیت بدی نسبت به همه اجناس چینی داریم حتی خودم .و غافل از آنیم که همین چین داره برای شرکت صاحب نامی چون جنرال موتور قطعه میزنه وام جی هم از این دسته هستش ویورو6 اروپا رو داره.پس اگر ما هم بخوایم اجناس خوبشو استفاده میکنیم.
ایرانی انحصارزده
۴ آذر ۱۳۹۴از مسئولین پارس خودرو و سایپا میخواهم سوال کنم اگر یک مشتری سوالی یا شکایت و یا انتقادی داشته باشد چگونه باید با مدیران تماس بگیرد. واقعا بی مسئولیتی آقایان در حد فاجعه است. در سایت این شرکتها فقط چند آدرس ایمیل است که هیچ وقت پاسخگو نیستند. آنوقت دم از مدیریت ارتباط با مشتری هم می زنند و شعارهای فریبنده و کذب هم میدهند. باز صد رحمت به ایران خودرو.
Farhad
۶ آذر ۱۳۹۴قیمتشو زدن ۱۵۲ میلیون تومن!!! خوب میشه یه رو۴ بیسیک ۱۰ تا کار خرید با این پول، میشه توسان و اسپورتیج صفر خرید، بابا برا توربو و آپشن های فانتزی چه خبره این قیمت؟ جنس داشبورد ام جی gs مثل اسباب بازی پلاستیکیه
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۵این خودرو در تمامی تست ها از اسپورتیج و توسان برتری داره و از نگاه خودرو بانک ماشین کاملا مقرون به صرفه تریه
مازیار
۱ دی ۱۳۹۴وقتی تویوتا هیوندا کیا شاسی بلند دارن دیگه چرا ام جی چین اخه
امید
۱۹ دی ۱۳۹۴سلام اخه 152 میلیون ادم بخواد واسه ام جی پول بده خوب میره رنو کولیوس میخره که ی ماشینه اروپای هستش.
سمش
۹ بهمن ۱۳۹۴شرم بر سیاست گذاران شرکت های واردکننده
حالا که میلیاردها دلارمون توو چین آزاد شد اینا برداشتن همون 152 میلیون تومانی که برای مدل 2016 این ماشین گذاشته بودن(که زیاد بود واسش رو) کردن 162 میلیون.
توو کدوم خراب شده ای یهو 10 میلیون میکشن روی ماشین؟؟؟؟؟؟
خدایا ببین چجوری یه عده خون مردم رو میمکن
علیرضا
۹ بهمن ۱۳۹۴مدیا موتورز مردم رو ….فرض کرده که اخیرا قیمت 162 میلیونی رو این اشغال چینی زده. بایک سنوا رو یه زمانی با قیمت 140 میلونی تو پاچه مردم کردن حلال 103 میلیون تحویل یک ساعته تو نمایشگاه اهواز. اینم از عاقبت چینی خریدن. داخل ام جی جی اس واقعا آشغاله باید از نزدیک ببنید تا باورتون بشه
Ali
۴ مرداد ۱۳۹۵ببین دوست عزیز چرا تعصبی کامنت میذاری!! من توو سال گذشته سوناتا وای اف داشتم، ازرا داشتم پرادو هم داشتم، سوار توسانو سانتافه و اسپرتج هم زیاد شدم!! ولی از وقتی جی اس سوار میشم عمرا حاضر نیستم پشت ماشیانای کره ای بشینم!!! ماشینی که یکی از طراحاش پورشه بوده مطمئن باش نمیتونی بهش بگی آشغال چون برند معتبری مثل پورشه هیچ وقت اگ از عالی بودن ماشین خبر نداشته باشه باهاش همکاری نمیکنه
سمش
۹ بهمن ۱۳۹۴ببینید 152 میلیون مدل 2016
حالا بخونید 162 میلیون 2016. در عرض چند روز
بیست میلیون اختلاف با 2015 در قیمت گذاری قبلی تا همین چند روز پیش
و ده میلیون اختلاف قیمت با نسخه 2016
دقیقاً چه اتفاقی افتاده توو این چند روز که این ماشین 10 میلیون تومان گرون شد؟؟؟
واقعاً بر چه اساس؟؟
عاجزانه از مسئولین سایت میخوام که این موضوع رو پیگیری کنن یا تاپیکی براش بزنن تا شفاف سازی بشه برای مخاطبین و خریداران خودرو.
سمش
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ماشین رو از نزدیک دیدم
مانیتوری که روی این ماشین میدن از مانیتوری که توو تبلیغات هست کوچکتر هست و کلید های اگر اشتباه نکنم بلوتوث رو هم از روی فرمان برداشته اند.
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۴با با انگلیسی کجا بود چینی چینی است ماشین با کیفیت سوار شده باشید این ماشین و اصلا نمیتوانید سوار شوید مخصوصا کیفیت داخل
نیکان
۲۹ بهمن ۱۳۹۴خیلی ماشین خوبیه عالی هر کی بخره پشیمون نمیشه هم گارانتیش محدودیت نداره هم سوخت پایین وماشین جم جوری هست داخل شهر هم واسه پارک اینا شتابش هم خیلی عالیه راحتیش و…اصلا بخاطرر قیمتش خیلی ماشینه خوبی توهین نباشه سانتافه و کیا و..از این ماشینا کنارش چیزی نیستن
کاوه
۱۲ اسفند ۱۳۹۴من الان 300 کیلومتر باهاش رانندگی کردم
والله در مقام مقایسه با کره ای ها شامل اسپورتیج و توسان میشه نظر داد ولی در مقایسه با سانتافه و سورنتو و راو4 سخت میشه
درسته که چینیه و کلا مشکلات چینی ها رو داره مثلا کلیدهاش به نرمی کلیدهای اسپورتیج و توسان نیست ولی وقتی توش میشینی کاملا بزرگ تر بودنش حس میشه
راحت تر از این دوتا هست فرمونش بهتره و جادارتره
ولی فرق اصلی توی موتوره
اولش یه مکث چند ثانیه ای برای راه افتادن داره ولی بعدش میره اگر به تند رفتن و قدرت موتور علاقه داشته باشید اونوقت اگر با یکی از این دوتا مقایسه کنید متوجه میشید که قدرت خیلی بیشتری داره
اسپورتیج و توسان تو سر بالائی های جاده دائم معکوس میکشن و دور موتورشون دائم بالا میره ولی این ماشین تو سربالائی با دور موتور 2000 سرعت 110 میرفت بدون معکوس کشیدن ( تست توی اتوبان باکری )
حالا اگر بخواید با سانتافه و سورنتو و راو4 مقایسه کنید توی قدرت پیشش کم میارن ولی خوب فضای داخل اونا خیلی بهتر از این ماشینه
به هر حال اونا لوکس تر هستن
مسئله اینه که کره ای های حال حاضر با وزن حدودا برابر با این ماشین در بازه 165 تا 185 اسب بخار قدرت دارن ولی این ماشین 217 اسب قدرت داره که نشون میده قویتره
گشتاور این ماشین خیلی بالاتره که باعث میشه تو سربالائی و شروع حرکت و اینا قویتر ظاهر بشه
البته الان عظیم خودرو هاوال H8 رو مشخصات فنی مشابه این ماشین رو داره قیمت گذاشته 196 میلیون که با تخفیف میده نزدیک 156 میلیون
اونم موتور 2000 توربو با 215 اسب قدرت داره منتها وزن ماشین نزدیک 2500 کیلو هستش که در نتیجه قدرت ماشین به نسبت وزنش کم میشه و بازم این ماشین قوی تره
فقط چون با ویتارا مقایسه میکنمش میگم که صندلی های ویتارا ابری و پارچه ای بودن و احساس راحتی بیشتری نسبت به صندلی های چرمی این ماشین داشتن ولی صندلی هاش از اسپورتیج و توسان راحت تره
در ضمن CD هم نمیخوره و برای فلش هم حتما باید از یه فلش خیلی کوتاه استفاده کرد که اگر اتفاقی دست بهش خورد فیش اتصال رو نشکنه ( جاش خیلی بده )
سمش
۲۰ خرداد ۱۳۹۵شما که ماشین رو خریدید به این موارد توجه کردید یا فقط همون 217 اسب بخار؟
گرمکن صندلی هارو برداشتن
مانیتور رو 6 اینچ کردن
کلیدهای بالای تهویه رو برداشتن گذاشتن دور مانیتور اون یه تیکه خالی مونده
محفظه ی سردکن رو برداشتن
شیشه هاش میگفتن دودی، دودی نیست حتی عقب
دربهای خودرو بعد از ترک قفل نمیشه خودکار
کلیدهای پلوتوث رو از روی فرمون برداشتن جاش مونده فقط
شیشه ها و سانروف خودکار بسته نمیشه بعد از قفل خودرو الآن پراید هم پاور ویندوز داره
ایناچیزایی بود که از ظاهر کار بلند کردن خدا میدونه از ایمنی و سیستم ترمز و ایربگ اگه چیزی بلند کرده باشن ما که نمیبینیم
نریمان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵این خودرو در کلاس اکونومیک تولید شده و بنابراین کیفیت داشبردش کاملا اقتصادی هست و ربطی به اینکه تو چین ساخته میشه نداره و از نظر کیفیت ظاهری از نظر بنده که فورد ادج 2013 داشتم و توسان و اسپرتیج رو هم تست کردم تفاوت کیفی چندانی ندارد . اما به نظر من 300 کیلومتر رفتن با آن هنوز زوده که بشه نظر یک دارنده خودرو رو بیان کرد .
مهمترین اجزا این خودرو انگلیسی که برگهای برنده آن است و به گواه بچه های جی اس سوار عضو کلاب ، نرمی و تعلیق خوب ، پایداری مناسب و قدرت و گشتاور عالی آن است در کنار کیفیت مثال زدنی چرم طبیعی صندلیها و نقاط ضعفش ، صدای موتور در دورهای بالا در کابین ( در حدود توسان ) ، برقی نبودن صندلی شاگرد ، نداشتن سرد کن و گرم کن صندلیها می باشد .
جهت اطلاع عزیزان ، این خودرو که اولین خودرو شاسی بلند ام جی در طول تاریخ 92 ساله این برند میباشد ، توسط تیمی مشتمل از مهندسان ام جی انگلیس ، پورشه و بی ام دبلیو و فولکس واگن آلمان و جنرال موتورز آمریکا در دفتر بیرمنگام انجام شد .
– طراحی موتور و گیربکس : MG & GM
– طراحی شاسی داینامیک : پورشه و ام جی
– طراحی تعلیق : بی ام دبلیو و ام جی
– طراحی شاسی خودرو : فولکس واگن و ام جی
شرکتهای فولکس واگن و جنرال موتورز بدلیل سهامدار بودن شرکت سایک ، در این پروژه که شرکت سایک 60 درصد سهام سرمایه گذاری ام جی را دارد ، دخیل بودند و شرکتهای پورشه و بی ام دبلیو ، بر اساس توافق سال 1995 ، زمانی که سهام سرمایه گذاری ام جی را بی ام دبلیو داشت و در حال خلق خودروی MG Xpower بودند ، انجام شد که برخی تکنولوژیها بین این شرکتها هنوز رد و بدل میشود ، از آن دسته میتوان به سیستم تعلیق ام جی 6 و بی ام دبلیو زد 4 ، سیستم ترمز ام جی 6 و بی ام دبلیو سری 3 اشاره کرد .
رضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵بالا واضح نوشته که شاسی این خودرو مال کوراندو هستش که کاملا از شکلش هم مشخصه اونوق شما میگی پورشششششه؟!!! عجب!
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۵-امجی کارز نام یک شرکت سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی میباشد که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است. ای ن شرکت بیشتر به خاطر خودروهای اسپرت روباز دوسرنشینهاش مشهور است، اما علاوه بر آنها خودروهایی در قالب سدان و کوپه نیز تولید کرده است. اوایل دهه ۱۹۲۰ و در شهر آکسفورد بود که کمپانی MG توسط سسیل کیمبر ( Cecil Kimber )، یکی از کارکنان گاراژ موریس تاسیس شد تا بعدها مبدل به نماد خودروهای اسپرت بریتانیایی شود کمپانی نام برده طی این سال ها دائماً دست به دست چرخید، به طوی که از ۱۹۳۵ به Morris Motors فروخته شد و چند سال بعدف زیر نظر British Motors رفت. سپس در ۱۹۸۲ شرکت Austin Rover مدیریت آن را به عهده گرفت،ه در ۱۹۹۴ به تملک ب ام و در آمد و نهایتا در سال ۲۰۰۵ در ایستگاه دو کمپانی چینی به نام SAIC و Nanjing ایستاد. هم اکنون دو محصول mg در ایران تحت مدل های 6 و 3 وجود دارد. هرچند که مالکیت سرمایه گذارى با سایک چین میباشد ولى همچنان این برند به لطف دفتر مرکزى و طراحى که در بیرمنگام انگلیس هست همچنان یک برند انگلیسى هست
مردی عاشق غروب افتاب
۱۷ خرداد ۱۳۹۵با عرض سلام و ادب
1- انهایی که می گویند ماشین چینی هست .با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه می شوند که ماشین طراحی بدنه و طراحی موتور ش در کدام کشور است. , ماشین فقط منتار چین است
در ضم خود چین. امروز. دومین اقتصاد برتر جهان بعد امریکاست. و تا 20 سال اینده طبق نظر کارشناسان اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان می شه(پس لطفا چین رو با یک کشور افریقایی یکسان نکنید)
2- انهایی که می گویند کیفیت نداره. چطور امکان داره اتومبیل های شرکت MG در انگلستان. و دیگر کشور های اروپایی اجازه ورود داشته باشه اما استاندارد های لازم خودرو را کسب نکرده باشه !!! ؟؟؟؟
3- انهایی که می گویند خودرو کره ای بهتره. باید توجه کنند که اولا هر کس یه سلیقه ای داره. دوم خودرو های کره ای هم قیمت. چه چیزی بالاتر از این ماشین دارند؟؟؟
البته در هنگام فروش.خودرو های کره ای راحت تر فروش می رن.
4- انهایی که می گویند ماشین طراحی زشتی داره. خوب سلیقه شماست.قرار نیست همه ما هم سلیقه باشیم
طراحی این خودرو خاص هست. اما عامه پسند نیست.
5- انهایی که می گویند گران است و نمی ارزه. به دو نکته توجه کنند
الف-ماشین دو دیفرانسیل است با تمام امکانات روز( ماشین ویترا. ایرانخودور داره میده 135 میلیون هیچ امکاناتی هم نداره.موتورش هم ضعیفه.)
ب- چرا محصولات هیندای و کیا این قیمت می ارزه؟؟؟مثلا هیندای ix35 چی داره که این ماشین نداره؟؟؟؟؟
چون کره است.اگر این طور حساب کنیم باید ماشین های راپنی حداقل دو برابر قیمت ماشین های کره ای باشه.
که در بازار فعلی اصلا این گونه نیست.
مشکل ما مردم ایران این است که سریع قضاوت می کنیم. بله این ماشین هم مثل همه ماشین ها حتما نقاط ضعف خودش رو داره
مثلا
هنگام حرکت اولیه ماشین مکث داره.بعد راه می افته (که نمایندگی می گوید بخاطر دریچه گاز برقی ان است).که البته چرند می گه.مگه بقیه ماشین روز دنیا دریچه گاز برقی ندارند.
طراحی داخل خودرو کمی شلوغ است و همه کلید ها شبیه بهم است .طول می کشه راننده بهش عادت کنه
صندلی می توانست هم جنس چرم بهتری داشته باشه و هم نرم تر باشه
شما هرگز موتور توربو شارز را نمی توانید به طور محسوس احساس کنید(منظورم تو شتاب اولیه است) که بخاطر دنده اتومات توربو ان طور که باید خودش نشان نمی دهد. این مشکل در جک s5 که دنده ای است وجود نداره. توربو خودش رو نشان میده
علی
۲۳ خرداد ۱۳۹۵عالیه.سانتافه و ماشین های زیر ۲۵۰ میلیون رو می خوره.
Mahdi_RM
۹ تیر ۱۳۹۵جنس داشبورد واقعا بده. قیمت 162 هم واقعا زیاده برای این ماشین. به نظر من اصلا ارزش خرید نداره چون فروختنش واقعا مصیبته و افت قیمت زیادی هم داره. درسته شتاب مهمه ولی انقدری اختلاف بین این و اسپورتیج یا توسان فاحش نیست. ضمن اینکه بعضی از اپشن های اونا رو هم نداره. این درحالیه کیا و هیوندای توی بازار پول نقد به حساب میان و راحت میشه فروخت. ضمن اینکه کیا رتبه اول کمترین خرابی در 90 روز اول تحویل رو دربین همه ی شرکت ها به دست آورد.
Ali
۴ مرداد ۱۳۹۵با عرض سلام خدمت تمامی عزیزان، بنده قبل از خرید ام جی هم سوناتا ۲۰۱۱ داشتم هم آزرا ۲۰۱۰ و هم پرادو دو در ۲۷۰۰!! ولی انصافا از سرصدا های اتاق و استحلاک بالای خودرو های کره ای خسته شدم و پرادو هم خیلی آپشن هاش کمه و ماشین راه نمیره!! بی اغراق بخوام بهتون بگم ام جی جی اس واقعا یک هیولای به تمام عیار!! آپشن های عالی، زیبایی ظاهری، فضاسازی های مناسب، رانندگی بسیار راحتو لذت بخش، سوخت بسیار مناسب، و قدرت و شتاب باورنکردنی!! برخلاف دوستانی که از شرکت سازنده انتقاد دارند باید بگم هنوز پرچم انگلیس عقب ماشین خورده و شرکت سایک موتور چین بسیار معتبره، همچنین که آلمان و شرکت پورشه هم در طراحیش نقش داشتند!! خلاصه بهتون بگم خیلی سر تر از تمام ماشین های توو این حدوده قیمته و بنده بسیار راضی هستم
علیرضا
۶ مرداد ۱۳۹۵اقا شما این ماشین رو خریدین دکمه بلوتوثش حذف شده بود یا نه میخواستم بدونم ایا حرف هایی که اقای سمش بالا گفتن درسته یا نه؟
حسين
۱۱ مرداد ۱۳۹۵از رو فرمون آره