ام جی (MG)

بررسی اجمالی ام‌جی ZS مدل 2018

این روزها شاسی بلندها روی بورس بوده و مخصوصاً مدل‌های کوچک‌تر به لطف کاربرد روزمره و بهایی مناسب از استقبال قابل‌توجهی برخوردار شده‌اند.
جدیدترین عضو خانواده‌ی شاسی بلندهای کوچک ام‌جی، ZS مدل ۲۰۱۸ است که از ماه اکتبر در بازار استرالیا عرضه خواهد شد.


این برند تأیید کرده سه تریم از خودروی یاد شده ارائه خواهد شد و بسته به مدل انتخابی دو پیشرانه در دسترس خواهد بود.

پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی نیروبخش مدل پایه است که به گیربکس ۴ سرعته عصبی متصل شده و البته مدل گران‌تر از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی جدید و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین بهره می‌برد.

هفته‌ی پیش ما توانستیم بررسی سریعی را در تأسیسات کمپانی مادر سایک موتور در چین داشته باشیم. از بیرون، ZS شیک‌تر و بالغ‌تر از دیگر مدل‌ها به نظر رسیده و این امر به لطف جلوپنجره‌ی سپر حدید و چراغ‌های جلوی تیز با LED های روز روشن حاصل شده است.


طیفی از رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی در دسترس بوده و در بخش عقب نیز شاهد چراغ‌هایی تر و تمیز و ایجاد نمایی هوشمندانه هستیم.


اولین احساسی که از کابین به دست می‌آید نیز کاملاً خوب بوده و مواد نرمی در بخش بالایی داشبورد بکار رفته اما بخش‌های پایینی کابین و روی درب‌ها نیز پلاستیک‌های سفت و خشن بکار رفته است.

غربیلک فرمان با طراحی جدید و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۸ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی از شاخصه‌های این خودرو هستند. البته سیستم اندروید اتو در دسترس نبوده و این سیستم در مدل‌های فول تر ZS عرضه می‌شود.


کابین خودرو متقاعد کننده تر از برادر بزرگ‌تر یعنی GS بوده و علیرغم ابعاد کوچک‌تر فضای زیادی برای سرنشینان بالغ در بخش عقبی وجود دارد. به نظر می‌رسد فضای بار نیز به‌طور سورپرایز کننده‌ای بزرگ بوده و حداکثر ظرفیت آن به ۱۱۶۶ لیتر می‌رسد (هوندا HR-V فضای بار ۱۴۶۲ لیتری دارد). البته هنوز ظرفیت بار خودرو در صورت استفاده از صندلی‌های عقب اعلام نشده است.

خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری جدید با قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتون متر بهره می‌برد. نیروی تولیدی از طریق گیربکس ساخت آیسین به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری مدل پایه نیز قدرت ۱۰۵ اسبی و گشتاور ۱۳۷ نیوتون متری داشته و از گیربکس قدیمی ۴ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری هم‌اکنون در هاچبک MG3 نیز بکار رفته است.

تست خودرو در تاسیسات سایک موتور به راننده‌ها اجازه‌ی حرکت در پیچ‌های پی‌درپی را داده و حمایت جانبی سیستم تعلیق در پیچ‌هایی با سرعت بالا مشهود است.


علیرغم استفاده از پیشرانه‌ای ۳ سیلندر، کابین ام‌جی کاملاً ایزوله شده و البته شتاب گیری خودرو مشابه انتظاری که از یک واحد توربو دارید نیست.

از نظر لرزش، صدا و ناهنجاری کلی، نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی را انجام داد زیرا تنها توانستیم اندکی با خودرو در سطح مسطح و مناسب تأسیسات سایک موتور رانندگی کنیم.


در سرعت‌های بالاتر ZS کمی تکان داشته هرچند چسبندگی مناسب و سیستم فرمان سبک و مستقیم از ویژگی‌های آن است.


در پیچ‌های تندتر تغییر جهت خودرو به خوبی صورت گرفته و فرمان سبک نیز باعث آسان شدن تغییر جهت‌های تیز و سریع می‌شود. این عملکرد در خیابان‌های شهر عالی می‌باشد.


صندلی‌های جلو راحت بوده و حمایت زیادی از سرنشینان به عمل می‌آورند. فضای زیادی برای پای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد.

ویژگی برجسته‌ی کابین ام‌جی ZS سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه‌نمایش بزرگ ۸ اینچی آن است که در بازار چین هر دو سیستم اپل کارپلی و ناوبری ماهواره‌ای را ارائه می‌کند. این سیستم رزولوشن بالایی دارد.


در کل ام‌جی ZS یک پکیج مناسب است اما در این لحظه تصمیم‌گیری قطعی درباره‌ی آن سخت است زیرا ما تنها توانستیم زمان کوتاهی را با خودرو سپری کنیم و البته این تست نیز در شرایط کنترل شده بود.

هرچند، احساس اولیه از خودرو امیدوارکننده است. اگر ام‌جی بتواند قیمت‌گذاری خوبی انجام دهد و لیست تجهیزات استاندارد آن پر و پیمان باشد، ام‌جی می‌تواند تولد دوباره‌ای داشته باشد.


در آینده از این خودرو خبرهای بیشتری را خواهیم شنید.

نقاط قوت: ظاهر جذاب، پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربوی نرم، فضای زیاد، کیفیت کابین برجسته، فرمان سبک و مستقیم

نقاط ضعف: حرکات بدنه در پیچ‌ها، پلاستیک‌های سخت کابین، احتیاج به قیمت‌گذاری صحیح

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چقدر شبیه مزدا هست از جلو

    1. Amir

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خود مزداست لامصب !!

    2. شاهين

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      این ماشین با اینکه جدیده ولی نمیدونم چرا حس جدید بودن نداره.هر قطعه و چراغشو رو یه ماشین دیگه قبلا دیدم انگار

    3. Mahmood

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (197 ديدگاه)

      از جلو که مزدا CX-5 از عقب هم کیا نیرو شده واقعا متاسفم که اصالت بریتانیایی رو با کپی کاری دارن پاک میکنن این چینی ها.

  2. علی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    کاش موتور ۱.۵ لیتر توربو رو هم میزاشتن روش
    حدود ۱۶۰ تا قدرتشه

    1. عطا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      کاش موتورش قوی بود هیچ کاش دو دیفرانسیل هم میکردنس

      1. امیر

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کاملا موافقم.

  3. #ali.m#

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    حیف اون همه اصالت و سابقه که داره با کپی کردن حروم میشه .

  4. یاسین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اصلا از ام جی انتظار نمیرفت که یه جایی کپی کاری کنه اخه تو که خودت مرکز طراحی مستقل تو بیرمنگام داری یه چیزی طراحی میکردی چرا کپی کردی انصافا طراحی های خودش خیلی خوبن من واقعا قیافه ام جی 6 یا جی اس یا حتی هاچبکش ام جی 3 رو میپسندم یه حس جوون پسندی داره اونروز اتفاقا تو خیابون وزرا یه ام جی 6 لیفت بک 2016 مسی با رینگهای مشکی پارک شده بود واقعا رخ خوبی داشت عجیبه چرا ام جی این کپی کاریو کرد

    1. Ali

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (969 ديدگاه)

      باید اعتراف کنم واقعا طراحی های ام جی خیلی زیباست
      هر موقع یکی از اینها رو تو آیینه میبینم لذت میبرم مخصوصا ام جی ۶ ، خیلی عجیب و زیباست وانگار هیچ وقت نمیخواد دموده بشه، زبان طراحی انگلیسی

  5. بابک

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ام جی ۶ واقعا وحشی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا