برند MG نامی آشنا برای تمامی عاشقان سرعت و شتاب میباشد. این سازنده معروف بریتانیایی از سال ۱۹۲۰ میلادی فعالیت کاری خود را آغاز نمود. در ابتدا این کمپانی به کارهای خردهفروشی و نیز پخش آگهیهای بازرگانی میپرداخت. نخستین خودروی این شرکت در سال ۱۹۲۴ میلادی روانه بازار مصرف شد. این خودرو یک مدل اسپرتی بوده و ۱۴/۲۸ نام داشت و با بهایی معادل ۳۵۰ پوند فروخته میشد. علاوه بر ویلیام موریس که مؤسس کمپانی بود، بخش عمدهای از موفقیت این شرکت مرهون شخصی به نام سسیل کمبر (CECIL KIMBER) میباشد. این فرد در استخدام ویلیام موریس قرار داشت و همو بود که اولین خط تولیدی کمپانی را طراحی و اجرا نمود. نام اختصاری MG که برگرفته از حروف اول دو کلمه MORRIS GARAGGES است، نخستین بار توسط همین شخصیت انتخاب شد.
سبک طراحی امتیاز: ۳.۸ از ۵
تنها با محاسبه تأثیرات آغازین و اتاق ۵ دربی که به دقت و آراستگی طراحی شده، MG3 شبیه به یک خودروی ارزانقیمت نیست. سیمای آن که همچون یک هاچ بک داغ است، جذاب طراحی شده و به خوبی هم تناسب یافته است، همین موضوع آن را بیرون از دایره خودروهای کمترسریع شهری همچون سیتروئن C1 و سئات MII قرار میدهد.
جزییات منظم و دقیقی که شامل مواردی چون لامپهای پشتی که در ارتفاع جا سازی شدهاند، چراغهای LED و نیز قوسهای سبک مینی ستونهای A میگردند، درحالیکه در این میان، فاصله زیاد بین دو محور (جلو و عقب) و برجستگیهای کوتاه روی بدنه، جلوهای اسپرتی به آن بر روی جادهها میبخشد. شما همچنین میتوانید گزینههای های شخصی سرگرمکنندهای نیز داشته باشید، مواردی چون برچسبهای پررنگ و پوششهای رنگارنگ آینههای خودرو و نیز تعداد زیادی رینگهای زیبا. گرچه اضافه نمودن آپشن ها، صورتحساب ماهیانهتان را متأثر خواهد نمود. با این وجود، تجهیزات فراوان MG3، شیوهای است که با آن چیزهای زیادی را با پولتان به دست میآورید. کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع، بلوتوث، رادیو DAB و پنجرههای الکتریکی عقب، همه این موارد شما را مملو و برخوردار از تجهیزاتی میکند که همواره در یک خودرو کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند پیدا نمیکنید. علاوه بر این فضای داخلی هم به نحو منظم و آراستهای و به همراه یک دید جوان گرا و شاد طراحی شده است. متأسفانه این تأثیرگذاری خوب اولیه با متریال ارزانقیمت و کیفیت ناهمگون ساخت نیمهکاره باقی مانده است. پلاستیکهای مورد استفاده سخت و انعطافناپذیر و همچنین ارزانقیمت هستند و کلیدها هم سست و بیدوام به نظر رسیده و دکمههای کوچک روی استریو و ایرکاندیشن هم آزاردهنده و رنجآور هستند. بنابراین وقتیکه مشتریان جوان و معاشرتی این خودرو را اضافه کنیم، لذت ناشی از مالکیت این خودرو روزبهروز بهواسطه ضعف کیفی کابینش، کاهش خواهد یافت.رانندگی امتیاز: ۲.۸ از ۵
با سیستم تعلیقی که مخصوص جادههای بریتانیا تنظیم شده است و همچنین شاسیای که توسط مهندسان بریتانیایی ساخته و پرداخته گشته تا این اطمینان حاصل شود که آن فاکتور لذتی را که از یک MG انتظار دارید تقدیمتان میشود، هاچ بکی که در این مورد وعدههای زیادی داده و به آن نیز عمل میکند. یک جاده پیچدرپیچ را پیدا کنید تا این نکته را دریابید که خودرو به چه طرز خوب و مناسبی به رانندگیتان پاسخ میدهد، سریع تغییر جهت دهید تا دقیقاً و موبهمو با نوسان کم بدنه و چسبندگی زیاد خودرو مواجه گردید.
گیربکس ۵ سرعته یک واکنش فریبنده دارد و با مقداری مناسبی از تنظیم فرمان، تااندازهای میتواند بهآسانی موقعیت رانندگی راحتی را پیدا کند. با این حال، این تمامی خبرهای خوب نیست، چنانچه قصد تعویض رانندگی چابک و اسپرتی را داشته باشید، با یک سواری سخت و محکم مواجه خواهید شد. این نتایج از کوبش فنربندی آن در چالهها و گودالها به دست آمده است. پرههای محکم و انعطافناپذیری که در سیستم تعلیق بکار رفتهاند، موجب شده که MG3 به طرز ناراحتکنندهای از روی دستاندازها بپرد، که این امر به نوبه موجب آشفتگی و عدم تعادل در هندلینگ خوب آن میگردد. از لحاظ تئوری، طرح موتور ۴ سیلندر این خودرو، گنجایش بیشتر و نیز قدرت اضافی آن قرار است موجب اعتبار بیشتر این مدل در برابر رقبایش در این بسته قیمتی گردد. اما وقتی عملکردی کافی را تحویل میدهد که به دنبالش مسائلی را وا میگذارد، هر لذتی ناشی از فشار بیشتر بر روی موتور موجب افت شدید و در پی آن تقلا و تنش زیادش میگردد. بعلاوه برای این که به اوج گشتاور در ۴۷۵۰ دور در دقیقه دست یابید، نیازمند به استفاده زیاد از پدال گاز هستید. با توجه به پاسخ کند دریچههای گاز، این خودرو در حالت کم گازی شل و آهسته احساس میشود. علیرغم یک پیامد، فاکتور لذت در MG3 به هندلینگ چابک و فرز آن محدود میگردد، که این موجب شرمساری است، زیرا شاسی آن بالقوه استعداد رسیدن به یک خودرو خوب را دارد.قابلیت اطمینان امتیاز: ۳.۵ از ۵
این روزهای آغازین حیات مجدد برند MG است، لذا برای ما دشوار است که درباره قابلیت اطمینان آن داوری کنیم. با این وجود، اگر کمپانی به شاخص پیمایش رضایت ما مراجعه کند با جایگاه تحسینبرانگیز سوم، در رتبهبندی سازندگان سال ۲۰۱۴ مواجه خواهد شد.
نگرانی ما کسب ۳ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP است، که در یک دوره غیرعادی به نظر میرسد آنهم در ایامی که اکثر خودروها در این زمینه ۵ ستاره را کسب میکنند. در حقیقت MG3 با ۶ عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری و نیز هشداردهنده فشار باد تایرها به این تست آمد که کمی نگرانیها را درباره کاستیهای ایمنیاش جبران نمود. برای مثال، میزان امتیاز محافظت برای سرنشینان بزرگسالان در این خودرو، ۲۰ عدد کمتر از اشکودا CITIGO بود.عملکرد و کارایی امتیاز: ۴.۲ از ۵
اگر شما خواهان یک خودروی ارزان، لذتبخش که جادار هم باشد هستید، ارزشش را دارد که نگاهی به MG3 بیاندازید. برای شروع، صندوق عقب عمیق ۲۸۵ لیتری آن بزرگتر از رقبای همردیفش است. گرچه اگر شما گزینه چرخ یدکی را انتخاب کنید، این حجم به ۲۵۶ لیتر کاهش مییابد. در صورت خواباندن صندلیهای عقب حجم مفید آن به ۱۲۶۲ لیتر افزایش مییابد که برای جا دادن چمدانها کافی است.
اتاق خودرو با تعداد زیادی محفظه دستی چیده شده است، که شامل جعبههای درب دار با سایز مناسب، یک جا دستکشی و نیز یک محفظه درپوش دار میشود که بالای داشبورد قرار دارد.MG3 جاپایی خوبی هم در عقب دارد. شما همچنین شیشههای عقب برقی و تنظیمکننده الکتریکی آینهها را هم به دست میآورید، گرچه تنها ویژگی ردیفهای بالایی نسخههای تولیدی این خودرو استفاده از سیستم مفید سنسور پارک میباشد. (مدلهای وارداتی به ایران به این سیستم مجهز هستند- بنا به اعلان شرکت مدیا موتور) در خاتمه میخواهم این مطلب را خدمتتان عرض کنم که گرچه ظاهراً مالک این برند، شرکت چینی SAIC میباشد ولی در حدود ۳۰۰ مهندس و ۶۰ طراح از لانگ بریج بریتانیا بر روند طراحی، هندلینگ، سواری و نیز مونتاژ نهایی این مدل نظارت داشته و پاسخگوی مسائل مربوط با آن هستند.نکات مثبت این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)
- بهای کم (خودرو)
- حق بیمه پایین (گروه خودروهایی با بیمهنامه ارزانقیمت، البته در انگلستان!)
- شیک و جادار
نکات منفی این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)
- پیشرانه متوسط
- کابین ارزانقیمت
- صرفه اقتصادی کم
مشخصات فنی
- حجم موتور: ۱۵۰۰ CC
- قدرت: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ RPM
- حداکثر گشتاور: ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ RPM
- نوع گیربکس: اتوماتیک (AMT) با قابلیت تعویض وضعیت دنده به حالت زمستانی، اسپرت، نرمال
- حجم باک: ۴۵ لیتر
- مصرف ترکیبی: ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- استاندارد آلایندگی: EURO 5
- اندازه رینگها: ۱۸۵/۶۵ R 15
- وزن: ۱۱۵۰ KG
ابعاد خودرو
- طول/عرض/ ارتفاع: ۴۰۱۸/۱۷۲۸/۱۵۱۷ MM
- فاصله دو محور: ۲۵۲۰ MM
ایمنی
- مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی، پردهای)
- مجهز به سیستمهای ABS+EBD+BAS+BAS
- سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیکها ((TPMS
- سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)
- صندلی عقب مجهز به اتصالات ISOFIX جهت استقرار کودک
- دارای ۳ ستاره ایمنی
- شیشههای سولار جهت کاهش اشعههای مضر آفتاب
- فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع + جذب ضربه در تصادفات
- مجهز به میلههای ایمنی در دربها جهت کاهش ضربات ناشی از تصادف
تجهیزات
- دارای شیشه بالابر برقی + آینههای برقی مجهز به سیستم گرمکن
- فرمان الکترومکانیکی با بهرهگیری از سیستم FV
- مجهز به سانروف
- مجهز به سیستم LED (DAY LIGHT)
- سنسورهای پارک عقب (PTC)
- سیستم تهویه مطبوع الکتریکی (ETC)
- سیستم بلوتوث رادیو مجهز به سیستم استریو + CD PLAYER + MP3 با ورودی USB
- AUX،IPOD به همراه ۶ بلندگو HIFI با ووفر و بلوتوث
- دارای پورت شارژ موبایل (مطابق ساختار آل جی، آیفون، سامسونگ و ……)
- روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو (AUTO LIGHT)
- سیستم ضد بخار شیشهها
ارزشگذاری و قیمت
در ایران: ۷۲.۹ میلیون تومان
در بریتانیا: ۸,۳۹۹ – ۹,۹۹۹ پوند
در چین: ۷۶,۶۰۰- ۹۹,۷۰۰ یوآن (با موتور ۱.۵ لیتری)
در امارات متحده عربی: ۴۳,۰۰۰ – ۵۰,۰۰۰ درهم
نوشته: سام کاویانی – کارشناس مکانیک
iman mclaren p1
۲۱ آبان ۱۳۹۳خداییش خوشگلو نازه…
و بسیارم سعی شده از تکنولوِژی روز توش بهره گیری بشه
MAFIA
۲۱ آبان ۱۳۹۳ماشینی که دست چین توش باشه پشیزی نمی ارزه حتی اگه تو رقیبها بیشترین امکانات رو داشته باشه.
سجاد
۲۱ آبان ۱۳۹۳این حرفت رو 2 سال پیش اینجا درج میکردی ، لایک داشت!
.
اما الآن متاسفانه یا خوشبختانه ، چین در خودروسازی جهش داشته . . .
الآن غرفه های چینی در معتبرترین نمایشگاههای جهان ، از شلوغ ترینها هستن . . . البته باورش برای مایی که بچگی مون تا الآن 405 و پراید رو با همون شکل و قیافه داریم تو خیابونها میبینیم سخته!
ASADI
۲۱ آبان ۱۳۹۳ببخشید یه مطلب بی ربط:
لطفا یا حتما به لینک زیر بروید و ببنید
http://www.bama.ir/car/details-2-1903855/1387-westfield-1800-sei-for-sale
کیان
۲۱ آبان ۱۳۹۳فک کنم داخلش و بی نهایت تجملی درس کردن !!!
خودروهای رالی هم یکم شلوغترن
یعنی داخلش در حد پراید یا 405 و ال 90 هم نیس !!!
سجاد
۲۱ آبان ۱۳۹۳به تکنولوژی و جنس مواد بکار رفته هم باید توجه داشت!
.
امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو چند برابر خودروهای هم قیمت داخلیه!
از لحاظ موتوری هم ، با حجم 1.5 لیتر ، با بیش از 100 اسب قدرت ، ومصرف زیر 6 لیتر و در عین حال استاندارد یورو 5 واقعاً پیشرفته ست .
.
یک مثال :
تیبا که دیگه آخر تکنولوژی خودرو سازی ماست ، با حجم موتور مشابه فقط 80 اسب قدرت داره و بیش از 7 لیتر مصرف داره!
"Amir"
۲۱ آبان ۱۳۹۳انصافا ضایست یکی ازت بپرسه ماشینت چیه بگی چنیه
سجاد
۲۱ آبان ۱۳۹۳MG انگلیسه عزیزم!
اونجوری حساب بکنی ، VOLVO هم چینیه . چون چینیها خریدنش!
مینی هم آلمانیه ، چون آلمانی ها خریدنش .
"Amir"
۲۱ آبان ۱۳۹۳Mg انگلیسی بود داداش،اصن حرف شما درست اما کیفیت ی ماشین انگلیسیرو نداره
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۱ آبان ۱۳۹۳انگلیسی اصیل الان شده دورگه انگلیسی-چینی…
بیخود که نمیان تو ایرا اونم تو تلویزیون واسش تبلیغ کنن!
خدا به بقیه خودروساز ها رحم کنه…
لاکی استریک
۲۱ آبان ۱۳۹۳مزدا ۲ یه چرخش میرزه به این اما از بقیه ماشینای چینی بهتره
datsun
۲۱ آبان ۱۳۹۳گل گفتی قیمتش هم تقریبا برابره
مزدا2 خیلی سرتره
"Amir"
۲۱ آبان ۱۳۹۳206 تیپ 5 بهتره از جفتشون
Frankenstein
۲۱ آبان ۱۳۹۳با مزدا2 بییشتر موافقم…..
hasssan
۲۵ آبان ۱۳۹۳من مزدا دو داشتم به غیر از موتور و گیربکس به پشیزی نمی ارزه , زیر بندی فوق العاده ضعیفی داره
ehsan
۲۱ آبان ۱۳۹۳سلام
آقا این تو ایران قیمتش چنه؟
ASADI
۲۱ آبان ۱۳۹۳همش افتضاهه بجز کاراییش
ehsan
۲۱ آبان ۱۳۹۳اخه چرا مطلبو کامل نمیخونی
reza
۲۱ آبان ۱۳۹۳طراحی نسخه اروپاش خیلی خوبه.در ضمن به نظرم نویسنده خیلی مغرضانه باهاش برخورد کرده از جمله اینکه در این کلاس طراحیش واقعا خوبه که نمره بیشتری باید میگرفت و در نکات منفی صرفه اقتصادی کم رو گفته بود که با توجه به قیمتش به نظرم این طور نیست و همچنین با این قیمت نباید که انتظار کیفت گلف رو داشته باشیم!
سام
۲۱ آبان ۱۳۹۳با سلام
سایت اتواکسپرس یکی از معتبرترین سایت های خودرویی در انگلستان است و نویسندگان باتجربه ای دارد.در چند سایت دیگر هم تلویحا به این موضوع اشاره شده است.در کل انگلیسی ها تسترهای بسیار سخت گیری هستند.
reza
۴ دی ۱۳۹۴دوستان عزیز من میخوام این ماشین رو بخرم ولی یک چیزای رو شنیدم که میگن به خاطر فیلتر تقلبی اتیش میگیره و سیستم برقش مشکل داره و گیربکسش هم خرابه
لطفا اگه حقیقت نداره برام توضیح بدید لطفا خواهشششششس میکنم
زود بگید
e36
۲۱ آبان ۱۳۹۳خوبه ولی 73 ملیون نمیرزه
خاوری
۲۱ آبان ۱۳۹۳در ردیف میتو، مینی، مزدا2 و سایر رقبای قدرتمند به نظر می رسه وجهه اسپرت و بااصالت برندهای انگلیسی رو حفظ کرده… به نظرم این چینی نیست..صرفا اینکه سهامداراش چینی هستن که نمیشه بهش گفت برند چینی..الان ساب و وولوو هم چینی هستن وجگوار هندی اما …
به عنوان یه انتخاب خاص میتونه قابل تامل باشه
Behnam
۲۱ آبان ۱۳۹۳درسته که مثلا جگوار مالکش هندیه و ولو هم چینیه ولی خط تولیدشون تو چین نیست و هنوز در اروپا تولید میشن .
اما داستان ام جی فرق داره و در چین تولید میشه .
ابوالفضل
۲۲ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز الان ولوو xc60 و s60l در سایت جیلی چین تولید میشن.
اینم لینکش:http://www.carnewschina.com/2014/11/10/china-made-volvo-xc60-launched-on-the-chinese-car-market/
hasssan
۲۵ آبان ۱۳۹۳لندرور هم تو هند تولید میشه.
amir
۱۴ فروردین ۱۳۹۶اون آرمیکه رو عکس پروفایلتون خورده معلومه که عاشق bmw هستی میدونستی شرکت bmw هم نصفی از تولیداتش در چین هست با همکاری شرکت برلیانس
خودروهای کره ای هم که اول لومدن همه میگفتن این چیه ما ایرانیا عادت کردیم اگر عرضه دارم بریم یک خودرو درست تولید کنیم مهم نیست خودرو چه اصالتی داره مهم اینه که مشخصات و ایمنی در چه حدیه همون 206 اگرتصادف کنه تشتک میشه و لیخودرویی مثل برلیانس که شریک تجاری بی ام دبلیو هست که 5 ستاره ایمنی داره تست تصادفش رو ببین
danial
۲۱ آبان ۱۳۹۳من MG6 و MG550 که سدان هستن رو سوار شدم از بیرون خوشگل ولی از داخل حرفی برای گفتن ندارن البته این درمقابل ماشینهای خارجی اگر نه در مقابل 206 و ال90 و پارس زیغی خودمان که حرف زیاد دارد هیچ عربده میزند خخخخخخخ
در هر صورت من بجز اون لوگولی جلوی ماشین که توی سدان ها هم بود بقیش رو دوست دارم اگر قیمتش 50 تومان بود ارزش خریدن رو داشت.
درضمن 550 از نظر انجین خیلی سر حال بود این نظر من بود که تونستم چند ساعت باهاش رانندگی کنم.
tadano
۲۱ آبان ۱۳۹۳در قسمت بالای مطلب نوشته 3 ستاره برای ایمنی , پایین نوشته 5 ستاره با این همه ایربگ , تست تصادفش هست بدنه صفره این چندتا مثلا ستاره هم به ضرب ایربگه. اگه رو پراید هم 6 تا ایربگ بزارن 3 تا ستاره میگیره.
sunmartin
۲۱ آبان ۱۳۹۳سیستم گیر بکس این خودرو در دو مدل مانوئل و ATM هست یعنی مشابه گیربکس منسوخ شده ای که سایه بان بروی پراید اخو ازش استفاده کرد، این سیستم یک سیستم اتوماتیک چند لایه کامب نیست بزرگترین ضعف این خودرو در این قسمت و طراحی بی روح هدلایت خودرو میباشد البته با قیمت جهانی اینخودرو آنچنان هم این امکانات سطحی دور از دسترس نیست مدیا موتورز پول خوبی را از روی خودروهایی که در هیچ نقطه ای از جهان جز ایران خواستار ندارد به جیب میزند و صاحبان این شرکت خود خودروی آلمانی و کره ای سوار میشوند
Mehrbod
۳۰ فروردین ۱۳۹۴خواهشمند است در پایگاه های تخصصی و فنی با مطالعه بیشتر دیدگاه بگذارید !
یه پسر
۲۱ آبان ۱۳۹۳پیکانتو لایک
ام جی دیس..
iman mclaren p1
۲۱ آبان ۱۳۹۳mafia جان الان تو هرچیزی که داری تو زندگیت استفاده میکنی دست چین توشه در ضمن اینجا ایرانه امریکا نیستا
بعدشم ماشینای چینی از هر لحاظ اصلا قابل مقایسه با ماشینای ایرانی نیستند و ما هم در ایران داریم زندگی میکنیم پس باید شرایط موجودو ببینیم
مثلا ما جیلی داشتیم آسمون تا زمینم بیشتر بود تفاوتش با یه ماشین ایرانی
و از نظر سواری هم کیفیتش تفاوت آنچنانی نسبت به هیوندا و کیا نداشت
mk
۲۱ آبان ۱۳۹۳لصفا اصلاح کنید.در متن گفته شده 3 ستاره ایمنی
اما در قسمت خلاصه مطلب 5 ستاره ایمنی ذکر دشه.
tadano
۲۱ آبان ۱۳۹۳فقط مزدا 2 دیزلی که متاسفانه نه گازوئیلش هست نه ماشینش حضرات هم میرن میراژ وMG3 وارد میکنند.
سعید
۲۱ آبان ۱۳۹۳ای بابا … این چین هم دیگه شوروش رو در اورده … هر چی شرکت بوده رو خریده …
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۱ آبان ۱۳۹۳برای ایران ماشین بدی نیست.به ویژه این که Euro5 هست.
ولی زیادم امکانات مطلوبی نداره.
parseh net30
۲۱ آبان ۱۳۹۳قیافش دخترونس
سام سامی
۲۱ آبان ۱۳۹۳بنظرم واقعا ام جی رو نباید با بقیه چچینی های بازار مقایسه کرد…بدون شک حداقل هم طراحی و هم کیفیت یک کلاس از بقیه چینی ها ارزون تره…ضمنا مدل ام جل 6 تو اران داره به روش دامپینگ عرضه میشه که هم قیمت النترا و سراتو هستش تقریبا در حالی که اگر به قیمت واقعی عرضه بشه باید بیشتر از این ها واسش پرداخت کرد.
درود بر عاشقان خودرو
علی آهنگر
۲۱ آبان ۱۳۹۳موتور 1500 با 107 اسب قدرت
دردو بلاش تو سر پژو 206 با موتور 1600 , 85 اسب
ساسان.م
۲۱ آبان ۱۳۹۳داداش اطلاعاتت اشتباهه
206 تیپ 5 با موتور 1600 ، 110 اسب قدرت داره با گشتاور 143 نیوتون بر متر
تازه موتور TU5 مال15 سال پیشه حداقل
فرهاد
۲۱ آبان ۱۳۹۳داداش مگه همه چی اسب بخاره؟؟
مصرف بنزین و استاندارد آلایندگیشونم ببین
Tu5 اگه این استاندارد ها رو داشت 90 اسب هم نمیداد
هرچند فعلا بهترین موتور ایرانه
NASSY
۲۱ آبان ۱۳۹۳برای شروع دوباره از نظر طراحی خوشکله , اما از نظر امکانات یکم مشکل داره و امکاناتش کم هست.
اما من از طراحیش و اپشن های که میتونم بهش اضافه کنم خوشم اومده, اخه دست ادم بازه واسه سفارشی کردن ماشینش!!!!
افرین به مالک قدیم و جدید ام جی.
hosssein
۲۵ آبان ۱۳۹۳اتفاقا اپشناش از ماشینای 100 تومنی هم بیشتره فقط کی لس نداره
مجتبی
۲۱ آبان ۱۳۹۳اینجور ماشینا دنده ایش خوبه اتوماتیک بدرد نمیخوره قیمتش هم بالاست تو ایران
علیرضا
۲۲ آبان ۱۳۹۳اینجور ماشینا توی کشورای دیگه توی دسته خیلی ارزون قرار میگیرن و همه اقشار جامعه توانایی خریدشون رو دارن. در حالی که توی ایران جزو دسته خودرو های لوکس هستن. در نتیجه با 73 میلیون پولی که برای این ماشین داده میشه، میشه ماشین های دست دوم و حتی صفر دیگه ای رو خرید که هم بزرگتر هستند و هم قوی تر.بنابراین احتمال موفقیتش با توجه به چینی بودن و خدمات پس از فروش ضعیف نسبت به رقیبانش خیلی زیاد نیست.
ahmad597
۲۲ آبان ۱۳۹۳این ماشین الان تو بازار قیمتش بین 82 تا 90 میلیون…تازه این قیمته 2014 هست،ثبت نامیش 73 تومن بود،تحویل 3 ماه کاری تازه
MEHDI
۲۲ آبان ۱۳۹۳دوستان همه نظراتشون محترم،فقط خواهشن منطقی و بدون تعصب نظر بدهید.
چون اگر به گذشته نه چندان دور نگاه کنیم میبینیم که تو همین مرکز خرید کامپیوتر پایتخت هم که میرفتی اثری از چین نبود ولی حالا که همه چی چینی هست دیگه کسی ایراد نمیگیره و حرفی نیست چون بازار رو گرفته ،چون تاجر های ایرانی هم میدونند که باید جنس خوب چینی را بیاورند.الان هم مدتی از آمدن خودروهای چینی گذشته و بنظرم خواهی نخواهی بازار تسلیم خودروهای با کیفیت چینی مثل همین MG خواهد شد.چینی ها لابد یک چیزی بلدن که برند های دنیا مارکشونو به اونا میفروشن نه به مثلا عرب ها.
sunmartin
۲۲ آبان ۱۳۹۳کامنت اول خیلی حرف توش برای گفتن داره منم باهاش موافقم یه جورایی
mafia گفته بود: هرچیزی که دست چین توش باشه ارزش نداره، شاید الان بگین کلا الان همه چیز جینیه درسته اما فقط در ایران و کشورهایی که به جنس چینی بها میدن نثلا درآلمان که تقریبا اکثر اقوام در اونجا زندگی میکنند باید بسختی گشت تا جنس چینی پیدا کرد اما مردم ایران دارن یواش یواش با آزمون و خطاهایی که من و شکا باید تاوانش را بدیم خو میگیرند و کنار میان نمونه ش همین خودروهای بی نام و نشان چری و لیفان و گریت وال و جک البته به عقیده من در بین کالاهای چینی درجه بندی کیفیت در بین اجناس کشور چین وجود داره و خیلی ساده امگارامه هست که بیام بگیم مثلا MG 6 با هیوندای گرنجور یا کیا اپتیما تفاوت آنچنانی نداره ، کیا هیوندا دارن به عنوان رعیلی جدی برای محصولات ژاپنی بدل میشن و تست های بزرگراه های آمریکا یکی پس از دیگری پاس میگنند در صورتیکه شرکت های چینی با پرداخت مبالغ هنگفتی درصدد خرید یم پلت فرم از یک شرکت اروپایی و نصب انجین بروش مهندسی معکوس از یک برند ژاپنی هستند
نریمان
۲۴ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز ، کاملا در اشتباه هستی ، من حداقل سالی دوبار به اروپا سفر میکنم ، به راحتی خیلی محصولات رو تو همان آلمان میتونی پیدا کنی که ساخت چین هستند . با تعصب به قضایا نگاه نکنیم ، جنس های بنجول چینی وجود دارد و کسی منکرش نیست ، ولی چه کسی آنها را وارد کشور ما کرده و چرا در اروپا این کیفیت پایین وجود ندارد؟ مشکل از خودمان هست .
سالانه 700 میلیارد دلار چین به آمریکا و 500 میلیارد دلار به اروپا صادرات دارد از خودرو تا اسباب بازی ، ولی کیفیت اونا کجا و کیفیت واردات به جهان سومی مثل ما کجا ؟ خوبی برند ام جی اینه که صاحب اصلیش یعنی انگلیس هنوز بالاسر کار هست ، خود مهندسانش طراحی میکنند و رو خط مونتاژش نظارت دارند و یک جوری MG داره تحت لیسانس تولید میشه . به همین خاطر هست که قیمتش خیلی رقابتی شده ، شما تصور کن ام جی 6 21000 پوندی رو قرار بود انگلیس خودش بزنه و بعد وارد ایران بشه ، فکر میکنی کمتر از 200 میلیون میشد ، در ضمن بدون تعارف کیا آپتیما در مقابل ام جی 6 ، حرف زیادی بجز زیبایی ظاهری برای گفتن نداره ، در ضمن برند ام جی با سابقه 90 ساله و اصالتش رو نمیشه با هیوندایی 40 ساله مقایسه کرد ، شرکتی که در سال 1934 میلادی موتور خودرو با سیستم توربو شارژ را طراحی کرد و آن زمان کره ای ها حتی نمیدونستند دوچرخه چندتا چرخ داره !!! شما عاقبت دوو رو ببینید ، هیوندایی و کیا هم وصلند به یک خم ابروی غرب .
نریمان
۲۴ آبان ۱۳۹۳این خودرو مطابق بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3
MG 3 verdict ( ارزیابی نهایی اتوکار )
It’s a good-looking car: subtly sporting, modern and anything but cheap
قضاوت نهایی : این ماشین خوبی به نظر میرسه : کم و بیش اسپرت ، مدرن و همه چیز اما ارزان .
مطابق بررسیهای سایت carwow ام جی 3 جزو 10 خودروی برتر انگلیس در سال 2013 انتخاب شده است.
http://www.carwow.co.uk/blog/carwow-cars-of-2013-766
http://www.carwow.co.uk/blog/MG3-Review-736
ترجمه سایت تست دریون:
http://1car.ir/ns-3690
مقایسه با خودروهای سوپر مینی موجود در ایران:
– تویوتا یاریس هاچ بک ، مدل 2015 ، موتور 1.5 لیتر ، 4 دنده اتوماتیک ، 107 اسب بخار قدرت ، 141 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 58.000 درهم قیمت ایران 106 میلیون تومان.
-مزدا 2 ، مدل 1391 یا 2011 ، موتور 1.5 لیتر ، 4 دنده اتوماتیک ، 101 اسب بخار قدرت ، 135 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 2011 حدودا 52.000 درهم قیمت کارکرده تمیز در ایران حدودا 68 تا 70 میلیون تومان.
– هیوندای آی 20 ، مدل 2014 و 15 ، موتور 1.4 لیتر ، 4دنده اتوماتیک ، 101 اسب بخار قدرت ، 136 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 46.500 درهم قیمت ایران 86 میلیون تومان.
– کیا پیکانتو ، مدل 2014 و 15 ،موتور 1.2 لیتر ، 4دنده اتوماتیک ، 86 اسب بخار قدرت ، 120 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 43.000 درهم قیمت ایران 69.800 مدل 2014 شرکتی و 71.000 میلیون تومان وارداتی.
– ام جی 3 ، مدل 2014 ،موتور 1.5 لیتر ، 5دنده اتوماتیک ، 107 اسب بخار قدرت ، 135 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 55.000 درهم قیمت ایران 69.800 میلیون تومان.
باتوجه به استقبال از این خودرو در سال 2013 و 2014 در انگلستان و تضمین ام جی انگلستان مبنی بر گارانتی 5 سال موتورینگ بدون محدوده مصرف کیلومتر و تایید سایتهای معتبری همچون اتوکار ، اتواکسپرس ، واو کار ، تست دریون ، کاربایر و وات کار و ریچارد هموند و قیمت مناسب به نسبت دیگر رقبا ، میتواند گزینه بسیار خوبی برای یک خودروی شهری باشد که اصالت و طراحی اروپایی به همراه کیفیت مناسب ،را بهمراه دارد . فیلمهای بررسی :
http://mg.co.uk
http://www.aparat.com/v/bvLs5
http://www.aparat.com/v/jTfbR
MEHDI
۲۴ آبان ۱۳۹۳آقا نریمان عالی بودوممنون
rezayi
۲۵ آبان ۱۳۹۳ماشین زیباییه , طراحی انگلیسی موج میزنه تو ظاهرش