برند MG نامی آشنا برای تمامی عاشقان سرعت و شتاب میباشد. این سازنده معروف بریتانیایی از سال ۱۹۲۰ میلادی فعالیت کاری خود را آغاز نمود. در ابتدا این کمپانی به کارهای خردهفروشی و نیز پخش آگهیهای بازرگانی میپرداخت. نخستین خودروی این شرکت در سال ۱۹۲۴ میلادی روانه بازار مصرف شد. این خودرو یک مدل اسپرتی بوده و ۱۴/۲۸ نام داشت و با بهایی معادل ۳۵۰ پوند فروخته میشد. علاوه بر ویلیام موریس که مؤسس کمپانی بود، بخش عمدهای از موفقیت این شرکت مرهون شخصی به نام سسیل کمبر (CECIL KIMBER) میباشد. این فرد در استخدام ویلیام موریس قرار داشت و همو بود که اولین خط تولیدی کمپانی را طراحی و اجرا نمود. نام اختصاری MG که برگرفته از حروف اول دو کلمه MORRIS GARAGGES است، نخستین بار توسط همین شخصیت انتخاب شد.
سبک طراحی امتیاز: ۳.۸ از ۵
تنها با محاسبه تأثیرات آغازین و اتاق ۵ دربی که به دقت و آراستگی طراحی شده، MG3 شبیه به یک خودروی ارزانقیمت نیست. سیمای آن که همچون یک هاچ بک داغ است، جذاب طراحی شده و به خوبی هم تناسب یافته است، همین موضوع آن را بیرون از دایره خودروهای کمترسریع شهری همچون سیتروئن C1 و سئات MII قرار میدهد.
جزییات منظم و دقیقی که شامل مواردی چون لامپهای پشتی که در ارتفاع جا سازی شدهاند، چراغهای LED و نیز قوسهای سبک مینی ستونهای A میگردند، درحالیکه در این میان، فاصله زیاد بین دو محور (جلو و عقب) و برجستگیهای کوتاه روی بدنه، جلوهای اسپرتی به آن بر روی جادهها میبخشد. شما همچنین میتوانید گزینههای های شخصی سرگرمکنندهای نیز داشته باشید، مواردی چون برچسبهای پررنگ و پوششهای رنگارنگ آینههای خودرو و نیز تعداد زیادی رینگهای زیبا. گرچه اضافه نمودن آپشن ها، صورتحساب ماهیانهتان را متأثر خواهد نمود. با این وجود، تجهیزات فراوان MG3، شیوهای است که با آن چیزهای زیادی را با پولتان به دست میآورید. کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع، بلوتوث، رادیو DAB و پنجرههای الکتریکی عقب، همه این موارد شما را مملو و برخوردار از تجهیزاتی میکند که همواره در یک خودرو کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند پیدا نمیکنید. علاوه بر این فضای داخلی هم به نحو منظم و آراستهای و به همراه یک دید جوان گرا و شاد طراحی شده است. متأسفانه این تأثیرگذاری خوب اولیه با متریال ارزانقیمت و کیفیت ناهمگون ساخت نیمهکاره باقی مانده است. پلاستیکهای مورد استفاده سخت و انعطافناپذیر و همچنین ارزانقیمت هستند و کلیدها هم سست و بیدوام به نظر رسیده و دکمههای کوچک روی استریو و ایرکاندیشن هم آزاردهنده و رنجآور هستند. بنابراین وقتیکه مشتریان جوان و معاشرتی این خودرو را اضافه کنیم، لذت ناشی از مالکیت این خودرو روزبهروز بهواسطه ضعف کیفی کابینش، کاهش خواهد یافت.رانندگی امتیاز: ۲.۸ از ۵
با سیستم تعلیقی که مخصوص جادههای بریتانیا تنظیم شده است و همچنین شاسیای که توسط مهندسان بریتانیایی ساخته و پرداخته گشته تا این اطمینان حاصل شود که آن فاکتور لذتی را که از یک MG انتظار دارید تقدیمتان میشود، هاچ بکی که در این مورد وعدههای زیادی داده و به آن نیز عمل میکند. یک جاده پیچدرپیچ را پیدا کنید تا این نکته را دریابید که خودرو به چه طرز خوب و مناسبی به رانندگیتان پاسخ میدهد، سریع تغییر جهت دهید تا دقیقاً و موبهمو با نوسان کم بدنه و چسبندگی زیاد خودرو مواجه گردید.
گیربکس ۵ سرعته یک واکنش فریبنده دارد و با مقداری مناسبی از تنظیم فرمان، تااندازهای میتواند بهآسانی موقعیت رانندگی راحتی را پیدا کند. با این حال، این تمامی خبرهای خوب نیست، چنانچه قصد تعویض رانندگی چابک و اسپرتی را داشته باشید، با یک سواری سخت و محکم مواجه خواهید شد. این نتایج از کوبش فنربندی آن در چالهها و گودالها به دست آمده است. پرههای محکم و انعطافناپذیری که در سیستم تعلیق بکار رفتهاند، موجب شده که MG3 به طرز ناراحتکنندهای از روی دستاندازها بپرد، که این امر به نوبه موجب آشفتگی و عدم تعادل در هندلینگ خوب آن میگردد. از لحاظ تئوری، طرح موتور ۴ سیلندر این خودرو، گنجایش بیشتر و نیز قدرت اضافی آن قرار است موجب اعتبار بیشتر این مدل در برابر رقبایش در این بسته قیمتی گردد. اما وقتی عملکردی کافی را تحویل میدهد که به دنبالش مسائلی را وا میگذارد، هر لذتی ناشی از فشار بیشتر بر روی موتور موجب افت شدید و در پی آن تقلا و تنش زیادش میگردد. بعلاوه برای این که به اوج گشتاور در ۴۷۵۰ دور در دقیقه دست یابید، نیازمند به استفاده زیاد از پدال گاز هستید. با توجه به پاسخ کند دریچههای گاز، این خودرو در حالت کم گازی شل و آهسته احساس میشود. علیرغم یک پیامد، فاکتور لذت در MG3 به هندلینگ چابک و فرز آن محدود میگردد، که این موجب شرمساری است، زیرا شاسی آن بالقوه استعداد رسیدن به یک خودرو خوب را دارد.قابلیت اطمینان امتیاز: ۳.۵ از ۵
این روزهای آغازین حیات مجدد برند MG است، لذا برای ما دشوار است که درباره قابلیت اطمینان آن داوری کنیم. با این وجود، اگر کمپانی به شاخص پیمایش رضایت ما مراجعه کند با جایگاه تحسینبرانگیز سوم، در رتبهبندی سازندگان سال ۲۰۱۴ مواجه خواهد شد.
نگرانی ما کسب ۳ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP است، که در یک دوره غیرعادی به نظر میرسد آنهم در ایامی که اکثر خودروها در این زمینه ۵ ستاره را کسب میکنند. در حقیقت MG3 با ۶ عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری و نیز هشداردهنده فشار باد تایرها به این تست آمد که کمی نگرانیها را درباره کاستیهای ایمنیاش جبران نمود. برای مثال، میزان امتیاز محافظت برای سرنشینان بزرگسالان در این خودرو، ۲۰ عدد کمتر از اشکودا CITIGO بود.عملکرد و کارایی امتیاز: ۴.۲ از ۵
اگر شما خواهان یک خودروی ارزان، لذتبخش که جادار هم باشد هستید، ارزشش را دارد که نگاهی به MG3 بیاندازید. برای شروع، صندوق عقب عمیق ۲۸۵ لیتری آن بزرگتر از رقبای همردیفش است. گرچه اگر شما گزینه چرخ یدکی را انتخاب کنید، این حجم به ۲۵۶ لیتر کاهش مییابد. در صورت خواباندن صندلیهای عقب حجم مفید آن به ۱۲۶۲ لیتر افزایش مییابد که برای جا دادن چمدانها کافی است.
اتاق خودرو با تعداد زیادی محفظه دستی چیده شده است، که شامل جعبههای درب دار با سایز مناسب، یک جا دستکشی و نیز یک محفظه درپوش دار میشود که بالای داشبورد قرار دارد.MG3 جاپایی خوبی هم در عقب دارد. شما همچنین شیشههای عقب برقی و تنظیمکننده الکتریکی آینهها را هم به دست میآورید، گرچه تنها ویژگی ردیفهای بالایی نسخههای تولیدی این خودرو استفاده از سیستم مفید سنسور پارک میباشد. (مدلهای وارداتی به ایران به این سیستم مجهز هستند- بنا به اعلان شرکت مدیا موتور) در خاتمه میخواهم این مطلب را خدمتتان عرض کنم که گرچه ظاهراً مالک این برند، شرکت چینی SAIC میباشد ولی در حدود ۳۰۰ مهندس و ۶۰ طراح از لانگ بریج بریتانیا بر روند طراحی، هندلینگ، سواری و نیز مونتاژ نهایی این مدل نظارت داشته و پاسخگوی مسائل مربوط با آن هستند.نکات مثبت این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)
- بهای کم (خودرو)
- حق بیمه پایین (گروه خودروهایی با بیمهنامه ارزانقیمت، البته در انگلستان!)
- شیک و جادار
نکات منفی این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)
- پیشرانه متوسط
- کابین ارزانقیمت
- صرفه اقتصادی کم
مشخصات فنی
- حجم موتور: ۱۵۰۰ CC
- قدرت: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ RPM
- حداکثر گشتاور: ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ RPM
- نوع گیربکس: اتوماتیک (AMT) با قابلیت تعویض وضعیت دنده به حالت زمستانی، اسپرت، نرمال
- حجم باک: ۴۵ لیتر
- مصرف ترکیبی: ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- استاندارد آلایندگی: EURO 5
- اندازه رینگها: ۱۸۵/۶۵ R 15
- وزن: ۱۱۵۰ KG
ابعاد خودرو
- طول/عرض/ ارتفاع: ۴۰۱۸/۱۷۲۸/۱۵۱۷ MM
- فاصله دو محور: ۲۵۲۰ MM
ایمنی
- مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی، پردهای)
- مجهز به سیستمهای ABS+EBD+BAS+BAS
- سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیکها ((TPMS
- سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)
- صندلی عقب مجهز به اتصالات ISOFIX جهت استقرار کودک
- دارای ۳ ستاره ایمنی
- شیشههای سولار جهت کاهش اشعههای مضر آفتاب
- فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع + جذب ضربه در تصادفات
- مجهز به میلههای ایمنی در دربها جهت کاهش ضربات ناشی از تصادف
تجهیزات
- دارای شیشه بالابر برقی + آینههای برقی مجهز به سیستم گرمکن
- فرمان الکترومکانیکی با بهرهگیری از سیستم FV
- مجهز به سانروف
- مجهز به سیستم LED (DAY LIGHT)
- سنسورهای پارک عقب (PTC)
- سیستم تهویه مطبوع الکتریکی (ETC)
- سیستم بلوتوث رادیو مجهز به سیستم استریو + CD PLAYER + MP3 با ورودی USB
- AUX،IPOD به همراه ۶ بلندگو HIFI با ووفر و بلوتوث
- دارای پورت شارژ موبایل (مطابق ساختار آل جی، آیفون، سامسونگ و ……)
- روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو (AUTO LIGHT)
- سیستم ضد بخار شیشهها
ارزشگذاری و قیمت
در ایران: ۷۲.۹ میلیون تومان
در بریتانیا: ۸,۳۹۹ – ۹,۹۹۹ پوند
در چین: ۷۶,۶۰۰- ۹۹,۷۰۰ یوآن (با موتور ۱.۵ لیتری)
در امارات متحده عربی: ۴۳,۰۰۰ – ۵۰,۰۰۰ درهم
نوشته: سام کاویانی – کارشناس مکانیک
Mojtaba
۵ خرداد ۱۳۹۴سلام به همگی
مهدی جان بسته شدن اتومات پنجره ها با ریموت نمیشه، بعد از پیاده شدن از ماشین سوییچ را به داخل جا سوییچی کن ، با سوییچ درب را قفل کن و در همان جهت نگه دار ، همزمان شیشه ها و سانروف بسته میشه، قربانت
MEHDI
۱۱ خرداد ۱۳۹۴درود بر دوستان و مجتبی عزیز:
ممنون از راهنمائیت و ممنون میشم که بدونم میانگین مصرف بنزین شما حدودا چقدر هست؟
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۴سلام
تو شهر با حدود 3500 کیلومتر رانندگی تقریباً 9 لیتر
تو جاده حدود 6.2 لیتر
علیرضا CAR
۱۰ تیر ۱۳۹۴ماشینه قشنگیه به نظر من از پیکانتو ومیراژ سرتره – چراغای جلوش منو یاد ام وی ام 315 جدید انداخت.
آرش
۱۳ تیر ۱۳۹۴اگه مصرفش 9 هست جرا شرکت میگه 5.9؟
محمد
۱۴ تیر ۱۳۹۴شرکت ها همیشه مصرف ماشین روبه شرطها و شروطها اعلام میکنند.
تو حالت بهینه مصرف بهینه است.
اما معمولا شرایط رانندگی شرایط مصرف بهینه نیست.
برای همه خودرو ها همینطوره
در ضمن برای ام جی 3 اتو ماتیک مصرف 6.2 اعلام شده که تو جاده درسته.
علي
۱ شهریور ۱۳۹۵سلام
محمد جان درست میگن
من یه کمری هیبرید ۲۰۱۶ دارم که طبق گفته کمپانی مصرف میانگینش ۵.۹ لیتره
اما تو شهر بیشتر مواقع ۸ لیتر مصرف داره
اما تو جاده شاهکاره
فقط ۳.۵ لیتر
آرش
۱۵ تیر ۱۳۹۴آقا خداوکیلی یکی که این ماشینو داره جواب بده. من قصد خریدشو دارم. بخرم یا نه.؟ گیربکشس و موتورش خوبه؟ خدمات شرکت چطوریه؟ اندازه پولی ک میدیم راضیمون میکنه. لطفا
مجتبي
۱۵ تیر ۱۳۹۴سلام آرش
من این ماشین دارم، خیلی هم راضیم ازش، برای مصرف کننده تو این رنج قیمت بهترین و مناسب ترین گزینه است،موتورش عالیه، گیربکسش خیلی با شتابه، باید بهش عادت کنی، در کل ماشین خیلی خوبیه، چند روز پیش یکیشو دیدم تصادف خیلی خیلی شدید از جلو داشت،تا ستون جمع شده بود منتها نکته قابل تامل این بود که اطاق سالم مونده بود، در آخر به نظرم اگه قصد خرید و فروش ندارید ، بهترین گزینه است.
محمد
۱۶ تیر ۱۳۹۴من هم حدود 6 ماهه این ماشین رو دارم
قبلش 206 وی 8 داشتم که ماشین خوبی بود.در مقایسه با اون تقریبا همه چیش بهتره.رانندگی باهاش واقعا لذت بخشه و فضای داخلیش هم با توجه به ابعادش بی نظیره.امکانات نسبتا کاملی داره و از اون مهمتر همه امکاناتش خیلی عالی و کاربردی کار میکنن.
آرش
۱۹ تیر ۱۳۹۴گیربکسش چطوریه باهاش مشکل ندارین؟ شنیدم درحالت توقف گیربکس درگیر نیست واین مسله تو سربالایی مشکل ساز میشه؟ و بنظرم قیمت ۷۸ تومن نمایندگی برای این ماشین یکم بالاس!؟
محمد
۲۱ تیر ۱۳۹۴بعد از مدتی رانندگی،تقریباً نظر همه دوستان اینه که اتفاقاً گیربکس این ماشین نقطه قوتشه که راحتی در رانندگی رو به همراه قدرت و سرعت مناسب براتون فراهم میکنه.
در مورد قیمت ، باید این خودرو رو با قیمت جهانیش و رقباش مقایسه کنیدخودروی حدود 10 هزار پوندی تو انگلیس( البته غیر اتومات و بدون سانروف) تو ایران به این قیمت فروخته میشه
برای مقایسه ببینید خودروهای هم قیمت این ماشین تو دنیا مثل آی 20، ریو،اکسنت و یاریس الان تو بازار چند خرید و فروش میشن اونوقت بهتر میتونین تصمیم بگیرین.
در ضمن امکانات و آپشن ها رو هم مقایسه کنید.یاریس تو فولترین نسخه موجود تو ایرانش هم با قیمت 110 میلیون کروز کنترل نداره.
آرش
۲۱ تیر ۱۳۹۴یکی ازدوستانم سعی داره منو قانع کنه ک بجای این ماشین برم جک اتومات بکیرم که نسبت به قیمت 58 تومنش از ام جی 3 کم نداره. شما چه نظری دارین دوستان؟
آرش
۲۱ تیر ۱۳۹۴یکی ازدوستانم میخادقانعم کنه ک جک اتومات بگیرم ک باقیمت 58 تومن چیزی کم از این ماشین نداره. نظر ما چیه دوستان؟
محمد
۲۳ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز
جک خودروی خوب و تو این بازار خیلی به قیمتش میارزه
اما
شخصیت و اصالت این ماشین اصلاً قابل مقایسه با جک نیست.ام جی یک سوپر مینی اصیل انگلیسیه که تو چین مونتاژ شده،اما جک یه خودرو چینی با امکانات و قیمت نسبتا مناسبه.تو سایت netcarshew که مرجع معرفی خودروهای معتبر دنیاست، ام جی با همه مدلهاش هست اما هیچ ماشین چینی توش نمی بینید.
ام جی یه سوپرمینی با امکانات تقریباً کامله که با فورد فیستا و اپل و فولکس مقایسه میشه اما جک یه سدان خانوادگی با امکانات نسبتا خوبه.کیفیت قطعات،مونتاژ و عملکرد تجهیزات جک با ام جی قابل مقایسه نیست.
برای مقایسه سانروف و پخش دو خودرو و کیفیت صندلی خودروها رو با هم مقایسه کنید.
امکانات اضافی ام جی 3 نسبت به جک
6 ایربگ در مقایسه با 2 ایربگ
کروز کنترل فابریک
سنسور باران
شیشه های سولار
آرش
۲۵ تیر ۱۳۹۴ممنون
علی
۴ مرداد ۱۳۹۴با سلام
دوستان عزیزم. هیچ کدومتون جواب این سوال منو نمیدونید؟؟؟؟
ایا هنگام انتخاب حالت اسپرت در این ماشین ، سیستم ESC غیر فعال میشود؟
و آیا هنگام انتخاب حالت زمستانی، سیستم TCS فعال میگردد؟
MEHDI
۵ مرداد ۱۳۹۴آقا آرش و دوستان سلام ،
من جک 5 ثبت نام کرده بودم ولی وقتی تو همین سایت چند وقت کامنت بنده خداهائی را که خریده بودند را خوندم بدو بدو رفتم و انصراف دادم چون من اصلا فنی نیستم و حوصله دردسر ندارم . اتفاقا همون روز رفتم مدیا موتور ، و خوشبختانه از وقتی ام جی 3 را سوار شدم تا حالا که بسیار راضی هستم و هر روز بیشتر ازش خوشم میاد. فکر میکنم اینکه آدم هر روز از چیزی که اذیتش نکنه بیشتر از دیروز راضی باشه خیلی مهم باشه. فکر میکنم این در مورد MG3 کاملا صدق میکنه ، هر کی با من موافقه لایک بده . ممنون – شاد باشید
MEHDI
۵ مرداد ۱۳۹۴دوستان جائی را سراغ دارید که زیر پائی لاستیکی ام جی 3 را داشته باشه که مناسب باشه برای فصل زمستان؟
بهنام
۱۹ مرداد ۱۳۹۴سلام.من امروز این ماشین رو خریدم صفر. تو حالت اتومات فاصله زمانیه عوض کردن دنده زیاده و تو سربالایی کم میاره … ایا این به خاطر صفر بوودن و اب بندی نشدنه یا مشکل داره؟؟ ممنون میشم جواب بدین
علی
۱۹ مرداد ۱۳۹۴سلام
بله با اببندی حل میشه. چون منم این مشکلو داشتم ولی بعد 1000 تا خوب شد
محمد
۲۱ مرداد ۱۳۹۴مبارک باشه بهنام جان
بعذ از یه مدت دستت میاد چقدر باید پدال گاز رو فشار بدی تا ماشین اونجوری که میخوای دور بگیره و دنده عوض کنه.
الان واقعا گاهی تو سربالایی کنترل ماشین برام سخت میشه ،میخواد پرواز کنه :)
بهنام
۱۹ مرداد ۱۳۹۴لطفاً جواب بدین بهم اگه مشکل داره برم پسش بدم چون هنوز سند نزدم
علي
۲۱ مرداد ۱۳۹۴سلام
دوستان چجوری میتونم برای انتخاب فولدر های متفاوت روی سیستم پخش ماشین اقدم کنم
هر کاری کردم نشد.
منم چد وقته که این ماشین رو دارم،انصافا ماشین خوبیه
مجتبي
۲۱ مرداد ۱۳۹۴سلام
برای عوض کردن فولدر ، mode را چند ثانیه نگه دارید، بعد اقدام به تعویض فولدو کنید
عباس
۲۷ مرداد ۱۳۹۴سلام
بین MG3 و رنو سیمبل به نظرتون کدوم بهتره؟
Mehrbod
۲ شهریور ۱۳۹۴جعبه دنده AMT خودرو MG3 مانند تمامی خودرو های دنده دستی و کلاچ عادی است با این تفاوت که یک رایانه و یک عملگر جابجاکننده الکترومکانیکی ، دنده ها و کلاچ را به جایگاه می برند . از این رو تمامی کار هایی را که با خودرو های دنده دستی انجام می دادید ، با این نوع خودرو هم می توانید انجام دهید و فقط شیوه خودکار آن ، کارها را آسوده و روان تر می کند . در این بین ، پدال گاز و ترمز و دسته دنده ، به دلیل حذف پدال کلاچ ، نقش فرمان دهندگان مجموعه دنده و کلاچ را ایفا می کنند . مواردی که به عرض رساندم به این جهت بود که بدانید هیچ کمبودی در این گونه جعبه دنده وجود ندارد و تمامی کارهایی را که با دنده های دستی از قبیل پارک در سراشیبی ها و معکوس زدن و تیک آف و .. ، انجام می دادید ، می توانید به انجام برسانید . اگر پیش تر خودرو تان را در سراشیبی ها علاوه بر ترمز دستی در دنده مخالف شیب هم می گذاشتید ، هم اکنون هم در این خودرو انجام دهید . فقط به دلیل اینکه عملگر دنده ، الکترونیکی است ، این کار را بعد از خاموش کردن خودرو و قبل از اینکه سوئیچ را در نقطه 0 قرار دهید ،انجام دهید تا دنده اعمال گردد .
در خودرو های دنده دستی هم شما پس از کشیدن ترمز دستی و خاموش کردن خودرو ، در دنده می گذارید و حالا هم همین کار را انجام دهید فقط کلید را به نقطه صفر نبرید که دنده اعمال شود و پس از آن کلید را 0 و در آورید . از آنجایی که اهرم ترمز دستی فقط کار قفل ترمز های عقب را انجام می دهد و نیروی کمی دارد ، حتما در سراشیبی ها با فشردن محکم پدال ترمز در حالی که خودرو روشن است ، ترمز دستی را بکشید . با این کار ترمز های عقب در همان فشار قفل می شوند و خودرو دیگر حرکتی نمی کند .
Mehrbod
۲ شهریور ۱۳۹۴جعبه دنده AMT خودرو MG3 مانند تمامی خودرو های دنده دستی و کلاچ عادی است با این تفاوت که یک رایانه و یک عملگر جابجاکننده الکترومکانیکی ، دنده ها و کلاچ را به جایگاه می برند . از این رو تمامی کار هایی را که با خودرو های دنده دستی انجام می دادید ، با این نوع خودرو هم می توانید انجام دهید و فقط شیوه خودکار آن ، کارها را آسوده و روان تر می کند . در این بین ، پدال گاز و ترمز و دسته دنده ، به دلیل حذف پدال کلاچ ، نقش فرمان دهندگان مجموعه دنده و کلاچ را ایفا می کنند . مواردی که به عرض رساندم به این جهت بود که بدانید هیچ کمبودی در این گونه جعبه دنده وجود ندارد و تمامی کارهایی را که با دنده های دستی از قبیل نیم کلاچ ، پارک در سراشیبی ها و معکوس زدن و تیک آف و .. ، انجام می دادید ، می توانید به انجام برسانید . اگر پیش تر خودرو تان را در سراشیبی ها علاوه بر ترمز دستی در دنده مخالف شیب هم می گذاشتید ، هم اکنون هم در این خودرو انجام دهید . فقط به دلیل اینکه عملگر دنده ، الکترونیکی است ، این کار را بعد از خاموش کردن خودرو و قبل از اینکه سوئیچ را در نقطه 0 قرار دهید ،انجام دهید تا دنده اعمال گردد .
در خودرو های دنده دستی هم شما پس از کشیدن ترمز دستی و خاموش کردن خودرو ، در دنده می گذارید و حالا هم همین کار را انجام دهید فقط کلید را به نقطه صفر نبرید که دنده اعمال شود و پس از آن کلید را 0 و در آورید . از آنجایی که اهرم ترمز دستی فقط کار قفل ترمز های عقب را انجام می دهد و نیروی کمی دارد ، حتما در سراشیبی ها با فشردن محکم پدال ترمز در حالی که خودرو روشن است ، ترمز دستی را بکشید . با این کار ترمز های عقب در همان فشار قفل می شوند و خودرو دیگر حرکتی نمی کند .
کیان
۷ شهریور ۱۳۹۴سلام به همگی دوستان.به نظر من با تعریفاتی که درباره این ماشین کرده قدرتش کمه.اگه قدرتش 120 اسب بخار بود خیلی بهتر می شد.
suraj
۳۰ شهریور ۱۳۹۴سلام دوستان من mg3 دارم 27000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم شهریوربرای دومین بار باهاش مسافرت طولانی رفتم جاده کفی سربالایی سراشیبی همه جوره از مشهد -تهران-زنجان-خلخال به اسالم 4سرنشین بزرگ صندوق پر زیر صندلیها ووسط صندلی عقب بین دو سرنشین پراز وسیله سفر خداییش حال کردم.
حسین
۸ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان. من دنبال خرید این ماشین هستم. جدیدا هم تو سایت مدیا موتورز دیدم کاهش قیمت داشته. اما تنها نکته ای که کمی تو ذوق میزنه گیربکس این ماشینه. شنیدم تو سربالایی خوب نیست. اون کلیپ موجود تو آپارات رو هم دیدم. لطفا دوستانی که این ماشین رو داشتن در مورد گیربکسش و رانندگی تو شیب یه توضیحی بدن. ممنون. ..
suraj
۹ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز اگر مطلب قبلی من را مطالعه فرموده باشین فکر میکنم جواب سوال خودتان راپیدا میکنید.
حسین
۱۲ مهر ۱۳۹۴ممنون از جواب خوب شما… یه سوال دیگه … تو گیربکس های اتوماتیک CVT وقتی دنده رو به حالت D می برید ماشین خودش شروع به حرکت میکنه… آیا تو گیربکس AMT هم این طوری هست یا باید گاز بدیم تا ماشین راه بیوفته؟
عرفان
۲۵ مهر ۱۳۹۴جیلی هاچ بک توی این رنج قیمت بهترینه من 2ساله دارم هم از لحاظ ظاهر وقدرت خیلی ازاین بهتره درضمن ام جی قیمت کاذب داره چندروز قبل قیمت واقعی خودروهای چینی را درگمرک اعلام کردند تفاوت قیمت ام جی 6با جیلی سدان و هاچ بک حدود1.5میلیون تومان بود ولی توی ایران نزدیک به 40میلیون تومان گرانتر به مردم قالب میکنند
suraj
۹ آبان ۱۳۹۴آره دوست عزیز منهم با شما موافقم ولی یه روز من واسه سرویس ام جی3 خودم به یکی از نمایندگیهای شهرمون که اتفاقا”نمایندگی جیلی راهم دارد رفته بودم یکی از مشتریان که خودرو جیلی خریده بود نمایندگی را روسرش گذاشته بودو داد میزد که در عرض یک ماه سه تا گیربکس واسه جیلی تعویض کردن یعنی هرده روز یکی ولی هنوز مشکلش حل نشده.
رضایی
۳۰ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان
من دیروز یک خودرو ام جی 3 خریدم، پس از تحویل از شماره گذاری تو جاده مخصوص و رسیدن به خونه متوجه شدم بوی شدید کلاچ می ده مثل زمانیکه ماشین دنده ای زیاد تو ترافیک از کلاچش استفاده شده، گفتم شاید به خاطر نو بودن ماشینه، اما پس از مدت زمانی نگران شدم زنگ زدم به شماره امدادخودرویی که شرکت داده، گفت احتمالا تو توفق خلاص نکردم و هنوز قلق استفاده ش رو نمی دونم و پس از یکساعت مشکل رفع می شه که نشد بعد ازم خواستند برم یکی از خدمات پس از فروش که رفتم، خودشون هم تعجب کردند از بوی شدید ماشین، و وقتی دیدند ماشین فقط 40 تا کار کرده تعجبشون بیشتر شد، به ماشین دستگاه زدند و رگلارژش کردند و گفتند اگر بو رفع نشد برم نمایندگی مرکزی، می شه لطفا راهنمایی کنید اگر می دونید دلیلش چیه یا تجربه مشابه داشتید؟
با این حساب ماشین صفر که زیر 100 تا کار کرده باید چنین مشکلی ( سوختگی صفحه کلاچ) داشته باشه؟ ممنونم
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۴با سلام ، من تا حالا 10000 تا با این ماشین راه رفتم و حالا میخوام ببرمش برای سرویس دور ای .به خاطر راحتی ترافیک های تهران اتخاب کردمش که بسیار راحت و مناسبه ولی اصلا ازش انتظار نداشتم که تو جاده اینقدر عملکرد خوبی داشته باشه تا وقتی که هفته پیش از هراز رفتم شمال و از چالوس برگشتم تهران. عملکرد این ماشین واقعا در شرایط اسپرت بخوبی مشخص بود ، واقعا طراحی انگلیسی در کیفیت این خودرو کاملا مشهوده. خیلی ها میگن که این ماشین چینیه ولی گوشی سونی من یک برند ژاپنیه که چین برای ژاپن تولید میکنه و فرق میکنه با هواوی که برند خودشه. در هر حال هر چه هست بنظرم با توجه به امکانات و تواناییهاش بسیار ارزشمندتر از خودروهاییه که ادعا یی غیر واقعی دارند.
hAMIDREZA
۱۰ آبان ۱۳۹۴Picanto zibater va narmtar hast.
dakhele cabin ham keyfiete picanto besiar balatere
سعید
۷ آبان ۱۳۹۵http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/95238/best-cars-to-own-driver-power-2016-results
به این سایت برو و رتبه پیکانتو و ام جی 3 رو ببین
mohsen
۱۶ آذر ۱۳۹۴دوستان کسی میدونه هشدار تنظیم باد لاستیک داره یا نه ؟؟؟چون من ندیدم
mohsen
۱۶ آذر ۱۳۹۴بچه ها ام جی 3 سنسور کم بود باد لاستیک داره یا نه ؟؟؟
تو کاتلوگ که نوشته بود داره ولی من ندیدم
چراغ هشدارش کجاست؟؟؟؟
pooriya
۲۹ آذر ۱۳۹۴داره ، اما مثه ماشین های آفرود یا شاسی بلند نشانگر نداره که عدد نشون بده
فقط زمانی که باید لاستیک ها کم یا زیاد بشه بعد از زدن یه تک بوق روشن میشه.به نشانه ی هشدار!که با همون کلید کامیپوتر سفری میشه ریست میشه
متاسفانه تو دفترچه ام نزده.جاش تو نیمه سمت راست صفحه دور موتوره.تقریبا زیر عدد8
ميثم
۲۰ آذر ۱۳۹۴سلام
من الان یه ۲۰۶ تیپ ۵ آخر ۹۳ دارم. ازش راضیم و دوست دارم که برای تنوع عوضش کنم. اولا کسانیکه تجربه MG3 و تیپ ۵ رو دارن لطفا نظرشون رو اعلام کنن که چقدر تفاوت بین این دو هست. چون حداقل ۲۰ میلیون فرقشونه. کسانیکه ۲۰۶ سوار شدن میدونن که رانندگی با ۲۰۵ واقعا لذت بخشه. من یه ماه پیش آلمان و فرانسه بودم. تو فرانسه تا دلتون بخواد ۲۰۶ دیدم. تو آلمان خوب خیلی کمتر، ولی بود. ولی MG اصلا ندیدم.
در خصوص لوازم هم میخواستم بپرسم که اوضاعش چطوره.
سوال آخر اینکه کسی ماشین تمیز کارکرده برای خرید سراغ نداره؟
یه سوال دیگه اینکه نمایندگی تست درایو داره یا خیر.
ممنون اگر زحمت پاسخ به سوالات رو بکشه.
mohamad
۲۵ آذر ۱۳۹۴آقا میثم با توجه به تفاوت امکانات ام جی 3 و 206 کاملا این اختلاف قیمت منطقی میباشد. اینکه تو فرانسه 206 زیاده طبیعیه چراکه فیات هم تو ایتالیا زیاده و سمند هم تو ایران . در خصوص لوازم هم نه من خودم احتیاج داشتم و نه تا حالا کسی را دیدم که به قطعه ای احتیاج داشته باشه ، ضمن اینکه نمایندگی میگه که همه قطعات را داره . ماشین بسیار راحت و نرمی هست و لی مشکل اصلیش برای من اینه که کم جا هست و از این نظر قصد فروش دارم. شماره من 09352143798 هست.
علی
۴ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیزی که از بوی شدید کلاچ شکایت داشتند. ممکنه بوی لنت ترمز باشه. یه مقداری با ماشین راه برو بعدش سریع دست بزن به چهار چرخ. اگه داغ کرده بود اون لنت چسبیده. ممکنه چسبیدن لنت از رگلاژ نبودن ترمز دستی باشه یا پیستون های روغنی ترمز جام کرده باشه. داغ شدن چرخها رو حتمن چک کن.