اخیراً انکاپ استرالیا تعداد ۵ ستاره ایمنی را به کراس اوور بهروز شدهی ام جی GS مدل ۲۰۱۷ اعطا کرده است. این اولین باری است که خودرویی از چین به چنین رتبه ایمنی در انکاپ استرالیا دست پیدا میکند.
این یک رویداد نسبتاً قابلتوجه است زیرا اکثر خودروهای ساخت چین از نظر ایمنی در تستهای سفتوسخت اروپایی و آمریکایی نتایج چندان درخشانی را کسب نمیکنند.
خودروهای چینی قبلی که توسط انکاپ استرالیا تست شده و نتایج چندان جالب توجهی را کسب نکردهاند عبارتاند از هاوال H9 (چهار ستاره)، LDV G10 (سه ستاره) و گریت وال استید (دو ستاره).
بدین ترتیب ام جی GS با کسب ۵ ستاره ایمنی نشان داده که جدیدترین و سختترین الزامات ایمنی را با امتیازات خوب پشت سر گذاشته است.
در حقیقت این خودرو از ۳۷ امتیاز موفق به کسب ۳۴.۴۷ امتیاز شده و بالاتر از خودروهای معروفی چون تویوتا C-HR و مینی کانتری من قرار گرفته است.
البته یک نکته وجود دارد: این ۵ ستاره تنها به تمامی مدلهای تولید شده از اگوست ۲۰۱۷ و عرضه شده از اکتبر ۲۰۱۷ تعلق داشته بنابراین ۷۶ دستگاه قبلی فروخته شده در سال جاری با امتیازات جدید شناخته نمیشوند.
بهبود امتیاز ایمنی ام جی GS به دلیل استفاده از یادآور کمربند ایمنی هوشمند برای صندلیهای ردیف دوم و عملکرد قوی در تست Pole است.
مدیرعامل انکاپ استرالیا میگوید:
ما در اوایل سال جاری این مدل را بررسی کرده و دیدیم که این خودرو سطحی از ایمنی سرنشینان را ارائه میکند اما مشخصات ایمنی آن با انتظارات کنونی برای کسب حداقل ۵ ستاره همخوانی ندارد.
او ادامه میدهد:
ام جی باید این مدل را ارتقا دهد زیرا برندهای مشابه با عملکردی خوب وارد بازار بسیار رقابتی استرالیا میشوند.
دو کیسه هوا در جلو، کیسه هوای کناری برای قفسه سینه و کیسههای هوای جانبی برای محافظت از سر بهصورت استاندارد در این خودرو وجود دارند اما ترمز اضطراری خودکار و سیستمهای حمایت خودرو بین خطوط در GS دیده نمیشوند.
از سال آینده دستیابی به بالاترین امتیاز ایمنی بدون وجود دو سیستم یاد شده بسیار سخت خواهد بود.
ام جی در تملک سایک موتورزی است که ونها و پیکاپ های LDV را نیز در استرالیا عرضه میکند. ام جی برنامههای بزرگی برای بازار این کشور دارد. کراس اوور کوچک این کمپانی با نام ZS نیز در راه است که در جایگاهی پایینتر از GS قرار خواهد گرفت.
رهتن
۶ مهر ۱۳۹۶دوستان شاید ربطی به موضوع نداشته باشه ولی بارها تو خبرهای خودرویی نظرهای ضد و نقیض دیگران رو خوندیم که شاید حتی روی نظر خودمون نسبت به موضوعی تاثیر گذاشته است، ولی واقعیت اینه که سواد و آگاهی خودرویی اکثر هموطنان خیلی سطحی و پایین بیشتر عوامانه ست که باعث شده از خودرو ساز و قطعه ساز گرفته تا دلال و نمایندگی هرکدام به نحوی از این موقعیت سو استفاده کنند. من خودم هیچ تخصص یا دانش فنی یا تحصیلاتی نسبت به بخش خودرو ندارم و به هیج وجه نمی خوام با نظرم ادای روشنفکرا رو در بیارم ولی بارها شده تو بنگاه ها یا مراکز خرید و فروش ماشین رفتم و به سادگی برخی افراد تاسف خوردم !
همان طور که اکثر دوستان می دونن ما در کشور حدود سه چهار تا پلتفرم و موتور و گیربکس داریم و که خودروسازان وطنی چندین دهه هست که با ترکیب اینها ضرب المثل رنگ کردن گنجشک و قالب کردن جای قناری رو به نحو احسنت انجام می دهند .
پلتفرم های پیکان ، 405 ، 206 و بتازگی ال 90 با چندتا موتور زوار دررفته و بشدت پرمصرف و آلاینده!
روی پلتفرم بیکیفیت شده پیکان بدنه بیکیفیتر 405 رو با چراغهای تلقی به قیمت 28 میلیون می فروشن! در حالیکه وانت پیکان دو سال پیش 12800 بود!
یا 405 رو با دوتا چراغ و کاپوت تغییر شکل یافته به اسم یه ماشین دیگه با قیمت 8 میلیون بالاتر می فروشن !! یا همین 405 رو با یه بدنه دیگه به اسم خودروی ملی سمند معرفی می کنند و حتی با تغییر چراغ و سپر و کاپوت بنام خودرو جدید سورن عرضه می کنند .
و یا خوردوی ملی سمند رو بدون عوض کردن قطعات اصلی (شاسی ، موتور و گیربکس) فقط با تغییر شکل چندتا قالب و چندتا امکانات پیش پا افتاده 50 درصد بیشتر با اختلاف 16 میلیونی با منت فراوان و کلی دوز کلک و دغل بازی به مردم تحمیل می کنند از این مثال ها بسیار داریم از پراید تبدیل شده به ساینا گرفته تا 206 تغییر شکل یافته به رانا! از ال نود 8 میلیونی تا ساندرو 48 میلیونی!
بحث خروج پراید از خط تولید رو خیلی ها با ذوق و شوق تعریف و تحسین می کنند بدون اینکه جایگزنی براش بوجود داشته باشه اصلا هیچ جایگزینی برای هیچ خودرو تولید داخل وجود ندارد و خارج شدن هر کدوم، فقط و فقط بخاطر حاشیه سود کم همان محصول هست وقتی همان پراید رو با چند تا تغییر کم هزینه قالب می تونن با 50 درصد سود خالص بیشتر و بدون داشتن رقیب دیگر بفروشند چرا نکنند؟!اینها که همه قوانین و مقررات و استانداردها و تصمصمگیری دست خودشان است . شاید بعضی ها بخواهند بحث هزینه های طراحی و قالب سازی رو مطرح کنند ولی آیا 405 خودش چراغ و کاپوت و سپر نداشته که ایرانخودرو بهش اضافه کرده و داره پول قطعات اضافیشو می گیره آیا بعد از 15 سال تولید این هزینه ها جبران نشده که با اختلاف 30 درصدی همون ماشین رو به اسم پارس می فروشند…
همش بر می گرده به نا آگاهی ما مردم که سرمایه یک عمر زحمت کشیدن رو با بی سوادی خودمون مفت به دست دزدها می دهیم…
hussein
۶ مهر ۱۳۹۶و ما هنوز پراید سوار میشیم و بعد به رانندگی زنهای عربستانی میخندیم
حداقل اونا دارن پیشرفت میکنن ما چی
بعدم میاییم لندکروز و لامبورگینی سوار میشن جوک میسازیم و پارک دوبلشونو مسخره میکنیم تا یکم از این عقده ها خالی بشیم
اگه لیاقت داشتیم یه خودروی بهتر سوار میشدیم
زنهای عربستانی لیاقت دارن لامبورگینی سوار میشن میزنن تصادف میکنن بعدم میرن یه نو میخرن تا ما از بی لیاقتی خومون پراید سوار بشیم و تازه تعریف هم کنیم و برای کلاس گذاشتن عکس مگان رو بزاریم تو پروفایلمون که بله ما باکلاسیم
اونا هم مردم عادیشون بهترین محصولات تویوتا رو سوار میشن و این جوکهایی که میسازیم رو میززارن به حساب فرهنگ چند هزارسالمون که تازه رسیدیم به این که خشکسالی تقصیر حجاب خانومهاست
متحجر ترین کشور جهانیم فقط نمیخواییم قبول کنیم تازه افتخار میکنیم به این تحجر و هر سال هم سعی میکنیم بدتر بشیم
بعدم برای خالی شدن از عقده هی جوک میسازیم
datsun
۶ مهر ۱۳۹۶اوکی دیگه لازم نیست تو همه مطالب این کامنت رو بزاری تو پدال دیدگاه تقریبا آزاده هرشخصی افکار و عقاید خودش رو داره و نصبت به یک موضوع نظرات مختلفی وجود داره .
کاری به اوضاع کشور خودمون ندارم ولی
لامبو خریدن و لندکروز سوار شدن پیشرفت یه کشور رو نشون نمیده مصرف کننده بودن نشان پیشرفت نیست
با تشکر
Danial
۶ مهر ۱۳۹۶جدیدا خود کوبی مد شده
ما هیچی نیستیم و فلانیم و ….. جالبه کسانی هم که این حرف ها رو میزنند خودشون وضعشان خرابتره
کشور تا همینجا هم که باقی مونده بخاطر یکسری افراد گمنامه که بی سر و صدا دارن تو این کشور زحمت می کشن کسی هم نمیشناستشون
یه عده هم پشت کامپیوتر مشغول توضیح وضعیت و نظریه پردازی هستند
لااقل اگر خودمون کاری نمی کنیم در حق کسانی که دارند تلاش میکنند ظلم نکنیم
MehdiTurbo
۶ مهر ۱۳۹۶تو بین این دو سری افراد ی سری افرادم به صورت گمنام میلیارد میلیارد میدزدند فقط هزینه نفت و گاز ایران حساب کنی سرت سوت میکشه،اونوقت وضع اسفالت ی کشور تفت خیز و مردمش اینه،به استثنای اون افراد گم نام ک میلیاردی میدزدند.
Danial
۶ مهر ۱۳۹۶حرفتون درسته
کسی هم از اونا دفاع نکرد که !!!
من بحثم سر این بود که نباید در مورد کلیت مردم اینجوری صحبت کرد و نظر داد وگرنه دزد که دیگه دفاع کردن نداره
بنزما
۶ مهر ۱۳۹۶درود دانیال
BMW
۶ مهر ۱۳۹۶سر دبیر بعدش نظرات منو میبری واسه تایید الان این آقا هر چی از دهنش در اومده داره به یه ملت میگه اونم ملت خودمون!!!! …..
hussein
۶ مهر ۱۳۹۶بله بله مملکتموم گل و بلبله حق با شماست
حامد
۶ مهر ۱۳۹۶ولمون کن بابا هر جا میریم این حرفا میشنویم همه ما از این چیزا خبر داریم و میدونیم وضع از چه قراره.
میریم بیرون یکم حالمون عوض بشه سوار تاکسی که میشیم از اول تا اخرش راننده تاکسی غر میزنه و این حرفا میزنه،بعد میایم تو یه سایتی مثل پدال و… تا حال و هوامون عوض بشه کامنتای شمارو میبینم
درسته وضع کشومون خرابه ولی بیایید با اینقدر از مشکلات حرف نزنیم و افسرده نباشیم که زندگی بیشتر از این به کاممون تلخ نشه
mohammad_FM 480
۶ مهر ۱۳۹۶بله واقعا حرفت درسته دوست عزیز
و در جواب یکی از دوستان باید بگم اینا توهین نیست توهین کاریه که خودمون با سکوت داریم در حق خودمون انجام میدیم…
حمیدرضا
۶ مهر ۱۳۹۶این نتیجه اثبات میکنه که برندهای معتبر چینی در حال پیشرفت هستند و احتمالا تا یک دهه اینده خودشونو به برندهای قدرتمند نزدیک میکنن روزی نیست که از موفقیت برندهای جیلی و سایک و حتی چری چیزی نبینیم یا نشنویم
حامد
۶ مهر ۱۳۹۶هیچوقت به برندای دیگه نزدیک نمیشن
نه چینی ها میتونن به پای کره ای ها برسن
و نه کره ای ها به پای ژاپنیا برسن
و همچنین ژاپنیا به پای آلمانیا نمیرسن
چون هر چقد هم چینیا پیشرفت کنن همهی اون ها هم به مراتب در حال پیشرفت هستن
mohammad_FM 480
۶ مهر ۱۳۹۶با اون تیکه ی ژاپنیا به آلمانیا نمیرسن واقعا موافقم …
حسین
۶ مهر ۱۳۹۶شما برو امار خرابی ماشین ها رو ببین که در امریکا گرفته شده ، کره ای ها اول اند و زیرشون ژاپن و bmw هس!
البته من اطمینانم به کیفیت ژاپنی بیشتره اما امار داره نشون میده همه چی ممکنه!
ح ع
۶ مهر ۱۳۹۶احسنت به آقای hussein.افتخار میکنم هموطن شما هستم.جدا گفتم.ای کاش امثال شما تو جامعمون بیشتر و بیشتر باشه و ازین بدبختی و عقب موندگی نجات پیدا کنیم.
حامد
۶ مهر ۱۳۹۶کاملا مشخصه خودت hussein هستی /:
الف.ی
۶ مهر ۱۳۹۶اینکه قسمت اعظمی از ماجرا تقصیر آقایون مدیر مسئول هست شکی نیست ولی قسمتی هم تقصیر خودمونه اگه از روز اول که خواستن پراید رو بندازن بهتون نمی خریدید جرات نمیکردن کار رو ادامه بدن و اونقدر جلو برن که با بالابردن شدید تعرفه گمرک عملا به شما بگن حق خرید خودروی خارجی ندارین درضمن یه غلط املایی داره خیلی زیاد تو پدال تکرار میشه نسبت با سینه نه با صاد
من این ور و اون خوندم که ام جی یه شرکت انگلیسیه morris garage
مرتضی
۶ مهر ۱۳۹۶سلام نمیدونم تا کی میخواین بگین ام جی چینیه ام جی در موتوروشو اگه بالابزنی تمام قطعات اصلیش ساخت انگلیسه حالاشرکت ورشکسته انگلیسیو سایک موتور خریداری کرده بعد اگه ام جی چینیه پس باید بگیم جگوارو چون تاتاموتورز هند خریده هندیه یا ولوو مال شرکت جیلیه چینه به این چیزا نگاه نکنیم به پیشرفتشون نگاه کنیم.
ام جی رو باید سواربشین تا در موردش نظر بدین چون اصلا داخلش سوار میشین حس یک ماشین چینی بهتون منتقل نمیشه ولی ما میتونیم همینجور ادامه بدیم بگیم ماشین چینی اشغاله و خودمون در جا بزنیم و همینطور ماشینای بی کیفیتو سوارشیم ما هم ارزو داریم کشورمون ایران همونجور که در زمینه نظامی پیشرفت کرده در زمینه ساخت خودرو چنان پیشرفت کنه که خودروسازای بزرگ دنیا مارو ی زنگ خطر برای خودشون بدونن هر چند این یک ارزوی دست نیافتنی برای ماست ولی امیدوارم حداقل نسل های بعدی بهش برسن
احسان
۶ مهر ۱۳۹۶بفرما۵ستارشم گرفت
حالا همش بگید چینی ها هیچی نمیشن
AREF
۶ مهر ۱۳۹۶تا زمانی که تمامی خودروهای ام جی ، حتی کوچکترین جزییات و قطعات فنی شان ، در مرکز طراحی ام جی در انگلستان و با مهندسان بومی و با سابقه شرکت در یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز طراحی در اروپا انجام می شود و سرپرستی طراحی و سیاست های تولیدی مدل ها و برنامه ریزی ساخت در بریتانیا (لانگ بریج) انجام می شود ، ام جی برندی بریتانیایی است و خواهد بود و در تمامی پایگاههای خودرویی ، خبری و بانک اطلاعات خارجی در سراسر دنیا هم به وضوح می بینیم که در همه جا نوشته : “برند بریتانیایی با مالکیت چینی” و این دو با هم فرق میکند . برندی که Headquarter (سرپرست) آن تغییر نکند ، همچنان برندی متعلق به کشور Founder است حتی اگر Parent organizations آن به کشور دیگری واگذار شده باشد . شما میتوانید با سرچ نام هریک از برند های دنیا ، مالکیت مادی و نام کشور هر برند را در کنار صفحه ببینید .اگر نگاه کنید می بینید که برند MG با “هدکوارتر(سرپرستی)” بریتانیایی واقع در بیرمنگام انگلستان ، همچنان تحت سرپرستی کارخانه و دفتر لانگ بریج است ولی سهام آن متعلق به ششمین خودروساز دنیا یعنی شرکت سایک موتورز است .
همین سرچ را برای جاگوار و لوتوس و ولوو و لندروور و .. هم انجام بدهید و نام کشور جلوی “سرپرست” و شرکت مالک را ببیند ..
شاهین
۶ مهر ۱۳۹۶سلام
حرف شما صحیح اما همین مطلب عینا از یکی از معتبرترین مجلات خودرویی استرالیا (حالا اگه نگیم معتبرترینشون) برگردان شده و تو تیتر و نوشته هم دقیقا همین جملات از جمله اولین خودرو از چین و… اومده.
البته نمیدونم caradvice رو معتبر می دونید یا نه.
ارادتمندم
AREF
۷ مهر ۱۳۹۶من بیشتر..
ممنون از مطالب و ترجمه ها..