بوگاتی ویرون برای شکستن رکورد سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعت به پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با قدرت ۱۰۰۱ اسب بخاری نیاز داشته اما ام جی EX181 برای انجام همین کار به قدرت بسیار کمتری نیاز داشته است. این خودروی آزمایشی پرسرعت برای شکستن رکوردهای سرعت زمینی در اواخر دهه ۵۰ میلادی طراحی شده بود. ام جی برای نمایش تکنولوژی پیشروی خود تصمیم گرفت این کار را با نسخهای ارتقا یافته از پیشرانه موجود در ام جی A انجام دهد. پیشرانه ۱/۵ لیتری موردبحث در بطن ام جی A فقط ۶۸ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما ام جی در آن زمان یک سوپرشارژر بزرگ را روی آن نصب کرد و قدرت نهایی را به ۳۰۰ اسب بخار رساند.
این یک بهبود قابلتوجه است که در مقایسه با سوپرکارها و هاچبک های اسپورت کنونی اصلاً به چشم نمیآید. رسیدن به سقف سرعت بالا و قابلتوجه به چیزی بیشتر از افزایش قدرت نیاز دارد. در واقع شما باید یک خودروی بسیار آئرودینامیک تولید کنید و ام جی EX181 نیز چنین محصولی بود. به لطف شکل این خودرو که بخش عقبی پهنای کمتری نسبت به جلو داشته برخی مدعی شدهاند EX181 ضریب درگ ۰/۱۲ داشته است. بد نیست بدانید ضریب درگ مرسدس EQS به عنوان یکی از آئرودینامیک ترین خودروهای دنیا، ۰.۲۰ است.
به این ترتیب خودروی موردبحث برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۲۹ اسب بخار قدرت نیاز داشت. راننده این خودرو توانسته به سرعت ۴۰۹ کیلومتر در ساعت دست یابد و ادعا کرده خودرو به حدی روان و نرم بوده که وقتی پا را از روی پدال گاز برمیداشته سرعت خودرو به ندرت کاهش مییافته است. ام جی EX181 در مقایسه با خودروهای جادهای مدرن به سطحی باورنکردنی از راندمان و آئرودینامیک رسیده بود. این خودرو به ازای هر اسب بخاری که پیشرانه تولید میکند سرعت ۱.۳۵ کیلومتر در ساعت داشته درحالیکه این رقم برای بوگاتی ویرون برابر با ۰.۳۷ کیلومتر در ساعت بوده است.
همین رکوردها نشان میدهد اگر شما فقط روی سریع رفتن تمرکز کنید به چیزهای باورنکردنیای دست خواهید یافت.
Philipp
۶ دی ۱۴۰۰شبیه این جانوارن نخستینه که مال 500 میلیون سال پیشن
مهدی موتور
۶ دی ۱۴۰۰تربیولیت؟ دهنت😅
مردیم از خوشی
۶ دی ۱۴۰۰نسبت قدرت به سرعت فوق العاده هست خب یه نسخه جدید بزنند برا رکورد با همین طراحی که زیبا تر شده ، فکر کنم راحت ۶۰۰ را بزنند
Arsalan
۶ دی ۱۴۰۰تریلوبیت🤣🤣
Hamid
۶ دی ۱۴۰۰خداییش چطوری باهاش 400 تا رفتن …
چرخاش در میره خب …
محمدهادی
۷ دی ۱۴۰۰😂😂😂
میثم
۶ دی ۱۴۰۰عجب تکنولوژی داشته
بنظرم این ماشین فقط رکورد سرعت نداشته
رکورد آئرودینامیک
و رکورد مصرف سوخت در اون سرعت، چون یه موتور 1.5 لیتری هرچقدرم قدیمی باشه باز هم از بوگاتی ویرون کمتر میسوزونه
میثم
۶ دی ۱۴۰۰ام جی چی بود و چی شد
افتاد دست چینیها
حیف
پویان
۶ دی ۱۴۰۰حیف ندازه. ورشکست، شد چینی ها احیاش کردن. الان هم تقریبا خوب دازه میره جلو.
لطفا سرت رو زیر برف نکن
محمد
۷ دی ۱۴۰۰خوابی عمو.ام جی داره به اکثر کشورهای دنیا صادر میشه و با شیب بسیار تند آمار فروشش بالا میره
جناب ایکس
۷ دی ۱۴۰۰اگه یکم از تاریخ ام جی بدونی و با الان مقایسش کنی میبینی که الان هرچه قدر که احیا شده باشه مث اون موقش نیس هنوز
علی
۷ دی ۱۴۰۰خخخخخخخ جوک جالبی بود مقداری خندیدیم
یوسف
۶ دی ۱۴۰۰این بوگاتی هم واقعا فقط مصرف کننده هست و راندمان بدی داره
میگن 1000 اسب از موتور بوگاتی صرف خنک کردن و چرخش آب در رادیاتورها هدر میره…. واقعا مزخرفه…. ها….
R
۸ دی ۱۴۰۰باشه تو خوبی
Milo
۶ دی ۱۴۰۰از بقل شبیه هواپیما رادار گریز هیتلر،
خیلی جالب بود…👍
ehsan fa
۶ دی ۱۴۰۰انتظار داشتم خبر ام جی جی۵ رو کار کنید با قیمت ۱۳ هزار دلار چی ساخته ، ماه ماه ، حتی با دلار ۳۰ تومنی هم از پرشیا سلطون کف خواب پلاک کرج ارزونتره
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۶ دی ۱۴۰۰من در عجم چطور ماشینی با این وزن و با این ضریب درگ تونسته توی اون سرعت دووم بیاره و پایدار بمونه ، طبیعتا اگر این ماشین رو نمیشناختم میگفتم دماغش برمیگرده و با منحرف شدن چپ میکنه ، و اینکه تاسف میخورم که همچین برند ناب و خوبی رسیده به ساخت رقیب برای خودروهای چری و بسترن
محمد امین
۶ دی ۱۴۰۰نگاه کردن به این ماشبن حس خوبی داره
خروجی قدرت بر حجم موتور این ماشین ۲۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر هست ، چیزی که توی موتور های امروزی هم کمیابه
محمد حسین
۷ دی ۱۴۰۰چطوری با تکنولوژی اون زمان لاستیکش تونسته دوام بیاره روی سرعت 400 کیلومتر ؟
محمدهادی
۷ دی ۱۴۰۰منم خودم به شخصه متمرکزم روی بحث تایر و تحمل اون فشار فوق الاده بالا باتوجه به ساختار بسیار ساده تایرهاش
آخه چجوری؟؟
نایسسسسسسسسسس
۷ دی ۱۴۰۰فقط میخوام اینو بدونم که راننده تو ماشین میشینه از گرما نمیپزه اخه شیشش خیلی کوچولوعه
Swedish arrogant tiger
۷ دی ۱۴۰۰1000 اسب عدد خیلی بزرگیه!
درون رادیات های بوگاتی حجم بالایی از آب جابجا میشه(درواحد زمان البته) اما نهایت توان مورد نیاز برای چرخش و جابجایی این مقدار 30 اسب هم نمیشه.
Danial
۸ دی ۱۴۰۰چجوری اندازه گرفتن 400 تا رفته اون زمان که نه gps بوده نه از این تفنگ لیزریا شک نکیند کیلومتر دست کاری شده عمرن این بیشتر از 200 تا رفته باشه اونم با این لاستیکا
مهربد
۹ دی ۱۴۰۰پرچم ام جی بالاست..