مدل جدید از سدان امجی ۵ و شاسیبلند ماهیندرا اسکورپیو در آزمایشهای ایمنی استرالیا ANCAP نمرهی بسیار پایین گرفتهاند. بنابر اطلاعات منتشر شده، این خودروها اجازه فروش در استرالیا نخواهند داشت.
فروش بسیار خوب مدلهای مختلف امجی در استرالیا ادامه دارد اما ظاهرا شرایط ایمنی برای تمام خودروهای این برند، فراهم نیست. سدان امجی ۵ در نسخهی پایه، کمربندهای ایمنی پیشکشنده ندارد. حسگر نقطهی کور و سیستم کمک راننده برای حفظ خودرو بین خطوط نیز، در فهرست امکانات MG5 دیده نمیشود. البته نسخهی سفارشی، مجهز به ترمز خودکار با عملکرد قابل قبول و تشخیص بسیار خوب عابر پیاده یا موتورسوار است.
در تست تصادف، ایمنی سرنشینان ردیف جلوی امجی ۵، معادل ۳۷ درصد اندازهگیری شده و کودکان روی صندلی عقب، ۵۸ درصد محافظت میشوند. برای افراد خارج خودرو، امتیاز ایمنی ۴۲ درصد وجود دارد و از نظر فناوریهای مرتبط با ایمنی، امتیاز بسیار کم ۱۳ درصد اعلام شده است.
شاسیبلند دو دیفرانسیل ماهیندرا اسکورپیو (Scorpio) ساخت هند نیز، ظاهرا مجوز ایمنی برای فروش در استرالیا را کسب نکرده است. عدد ۴۴ درصد برای حفاظت از افراد بالغ و ۸۰ درصد برای کودکان در آزمون تصادف ماهیندرا اسکورپیو دیده میشود. افراد خارج خودرو هنگام برخورد با این شاسی بلند هندی، ۲۳ درصد احتمال زندهماندن دارند. بنیاد ANCAP استرالیا برای فناوریهای کمک راننده و جلوگیری از تصادف، امتیاز صفر درصد به ماهیندرا اسکورپیو داده است.
amir
۲۳ آذر ۱۴۰۲یه سری برندها طبل توخالی هستن صدای بلندی دارن ولی تهش میبینی چیز خاصی نیستن
حالا اسم نمیبرم دوستان ناراحت نشن
سامان اذری
۲۴ آذر ۱۴۰۲MG ماشین خوبیه
هم تو ایتالیا زیاد دیدیم هم انگلیس
در کل تو چینی ها بی وا دی و جیلی یه سرو گردن از بقیه بالاترن
محمد
۲۴ آذر ۱۴۰۲سامان جان مهاجرت کردی به انگلیس؟
سامان اذری
۲۴ آذر ۱۴۰۲اره داداش چند ماهی هست که انگلیسم
البته یه مدت هم قبلش ایتالیا بودم
ولی کلا دیگه انگلیسم
محمد
۲۴ آذر ۱۴۰۲به سلامتی داداش من از ۹۴ ۹۵ که تو تبریز مغازه داشتی و کار های فنی هم میکردی و یه سمند اشتباه نکنم آبی داشتی پله پله پیشرفتت رو دیدیم ایشالله موفق باشی ، حالا درسته کشور گرونیه برای ماشین بازی ولی به جای ما تا میتونی اونجا ماشین بازی کن ، چقدر خوب میشد که دوباره کاربران بتونن دوباره عکس های ماشین های خاصی که میبینن بفرستن خود آقا سامان قبلا همین کار رو برای سایت میکرد
HR3
۲۳ آذر ۱۴۰۲همین به درد نخورها پیش تارا و ساینا حکم ولوو رو دارن
هدف جهانی
۲۳ آذر ۱۴۰۲پیشرفت صنعت خودروسازی آسیا بخش دیگر آن آرام خواهد بود اما آینده مال آسیا و آفریقا هست
ارسلان
۲۴ آذر ۱۴۰۲🤣
𝐀𝐥𝐢
۲۳ آذر ۱۴۰۲خودروهای ایرانی برن انکپ فکر کنم صفر هم نشن
هدف جهانی
۲۳ آذر ۱۴۰۲پیشرفت صنعت خودروسازی آسیا بخش دیگر آن آرام اما بسیار خوب خواهد بود آینده مال آسیا و آفریقا هست
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۲کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن . اینجاست که تجربه ۱۱۰ ساله خودرو سازهای مطرح جهانی و دقت به جزئیاتی که شاید خیلی از آدمها که فقط به دنبال ظاهر میگردن با قیمت پایین مشخص میشه و کسانی که ماشین باز حرفه ایی یا قبلا از برندهای مطرح استفاده میکردن فرقش مشخص میشه. وقتی شما به قیمت پایین و ظاهر یک خودرو توجه میکنی داری زباله تولید میکنی که نه جون سرنشینها اهمیت داره نه اقتصاد جیبشون از اونطرف سازمان بهداشت جهانی و اقلیمی هم به زحمت میندازی .چرا ؟ چون چه میخواهی یک شبه ره صد شبو بری و پولدار بشی به قیمت جون آدما و آلودگی محیط زیست .
لطفا هر کی به عمق مطلبی که نوشتم پی برده تو یک خط خلاصشو بنویسه .🤚
مازیار
۲۳ آذر ۱۴۰۲خلاصه این مطلب و همه مطالب ممد ژانگولر اینه:
بطری آب معدنی رو بردار باقی رو بزار باشه
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۲داداش مازیار کوتاه و مختصر مفید 👏
حسین
۲۳ آذر ۱۴۰۲همین امجی و تمامی برندهای چینی در اروپا در تست های انکپ ۵ ستاره گرفتن، و خودروساز ۱۱۰ ساله ای به نام رنو در بازار هند و آمریکای لاتین صفر ستاره گرفته (رنو کویید) چند وقت پیش هم یک مدل ارزان سوزوکی در بازار هند امتیاز پایینی گرفت.
دوست عزیز ربطی به سابقه و برند نداره بلکه الزامات بازار هدف تعیین کننده سطح ایمنی هست.
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۲حسین داداش گفتم تو یک خط . همین چند خطی هم که نوشتی جالب نبود .
Hadi
۲۳ آذر ۱۴۰۲تصادف از جلوی ام جی مشکلی نداشت از بغلش درسته ضعیف بود البته برای این رنج قیمت زیاد انتظاری نمیشه داشت و تصادف ماهیندرا چه از جلو چه از بغل مشکلی نداشت حتی خوبم بود و اینکه گفته بود نسخه پایه ام جی امکانات ایمنیش کمه خب اگه اینجوریه نسخه ی فول یا میان رده که اون تجهیزات ایمنی رو دارن وارد کنن
یه سوال داشتم چرا تست تصادف از جلوی اروپا و آمریکا با استرالیا فرق دارن چون تست های Euro_NCAP و NHTSA تقریبا 40 درصد جلوی ماشین با یه مانع ثابت برخورد میکنه ولی تو تست استرالیا ماشین با یک مانع متحرک بطور 100 درصد از جلو برخورد میکنه و اینکه یه تست دیگه هم استرالیا داره که ماشین بطور کامل از جلو به مانع ثابت برخورد میکنه ولی همچین تستی NHTSA و Euro_NCAP ندارن
حسن
۲۳ آذر ۱۴۰۲میارن ایران با شعار تغییر ایران و جهان جیب ملت را میزنن
بدتر از چایی که نیست بهشون هم نمیگن دزد میگن کار افرین
حسن
۲۳ آذر ۱۴۰۲کل سیستم مافیایی خودرو ی ایران دستهای پنهان *** ان تا ارادت و ***دربست خودشون را به ارباب بزرگ نشون بدن مردم ساده هم فحشش را میدن به خودرو سازان سودش هم یه سفره است پهنه تا هست همه با هم میخورن
***
مجید
۲۴ آذر ۱۴۰۲باید دید با چه قیمت و مشخصات و آپشنهای رفاهیای دارند این محصول رو تحویل میدن، برندهای معروف هم اگه بخوان با همون قیمت و مشخصات و آپشنهای رفاهی چنین خودروهایی بسازن بعید میدونم نتیجهی خیلی متفاوتی بگیرن.
همه چیز برمیگرده به اولویتبندی که مصرفکننده دنبال یه خودروی ارزان با امکانات رفاهی بالا ولی امنیت پایین بره یا بره سراغ رده پایینهای برندهای معتبر که آپشنهای رفاهی کمتر و احتمالا مشخصات کمتری دارند.
این وسط بعضی کرهایها و ژاپنیها که یچیزی بین این دوتا رو تحویل میدن معمولا پسند عامهی مردم هستن.
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۴ آذر ۱۴۰۲مراکز تست تصادف جوری شدن که یه ماشین اگه ۶ تا ایربگ هم داشته باشه و پیشگیری از برخورد و … هم داشته باشه باز رتبه پایین میدن !
در کمترین حالت باید سیستم کمک راننده فلان و بهمان رو داشته باشن ، ولی نمیدونم چرا حس میکنم از یورو ان کپ سخت گیرانه تر رتبه دادن !
حسین
۲۴ آذر ۱۴۰۲دوستان یه جوری کامنت گذاشتن و شروع به تمسخر کردند انگار خبر تست تصادف خودرو رنو و سایر برند های معروف که صفر ستاره گرفتن را فراموش کردند؟
نسخه های هند و … بخاطر ارزان بودن اینطوری هستند و ربطی به برند نداره!
پس اینقدر نگید تجربه ندارن و … .
aliHOZA
۲۴ آذر ۱۴۰۲برای اینکه دچار اشتباه نشوید باید عرض کنم:
موسسات ایمنی خارجی در سالهای اخیر تمرکز خودشان را روی حفاظت عابر پیاده و سیستم های فعال پیشگیری از تصادف گذاشتن.
به همین دلیل، برفرض خودرویی که مثلا در سال ۲۰۱۵ توانسته ۵ ستاره ایمنی بگیره ممکنه امسال مردود بشه. خودرو که تغییر نکرده. سرنشینانش همچنان در امنیت هستند اما چون مثلا در تصادف با عابر آسیب زیادی به عابر میزنه و چون رادار فلان و بیسار نداره و چون ترمز خودکار نداره، امتیازش در سال ۲۰۲۳ میاد پایین.
خلاصه:
خوب بود نویسنده/ مترجم مقاله به این نکته مهم اشاره میکرد تا خواننده فکر نکنه ایمنی و امنیت ماهیندرا و امجی در حد پراید است.