ام جی به دنبال گسترش سبد محصولات خود است چراکه در سال ۲۰۲۴ یکصد سالگی خود را جشن خواهد گرفت. این خودروساز بریتانیایی میخواهد مشتریان جدید در کلاسهای خودرویی متفاوت را جذب کند و به همین خاطر به رشد خود ادامه میدهد. ۱۶ سال از خریداری ام جی توسط شرکت چینی سایک میگذرد و در این مدت ام جی خودش را به عنوان تولید کننده خودروهای ارزانقیمت، مجهز، ایمن و خانوادگی اثبات کرده است. ام جی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۲ هزار دستگاه خودرو را در اروپا به فروش رسانده است که بیش از نیمی از این میزان فروش در بریتانیا بوده است. این خودروساز به دنبال سه برابر کردن فروش خود در سال ۲۰۲۲ است و میخواهد تا سال ۲۰۲۴ نیز به فروش ۱ میلیون دستگاهی در ۱۰۰ بازار جهانی دست یابد.
واضح است که برای رسیدن به چنین اهدافی باید محصولات جدیدی را تولید کرد. ام جی ۵ SW الکتریکی استیت و ZS الکتریکی کراس اوور قبلاً جزو محبوبترین محصولات الکتریکی این خودروساز در اروپا بودهاند و ام جی میخواهد همین راه را با تولید محصولاتی برای جوانترها ادامه دهد. محصولات جوانپسند ام جی با نام سایبر شناخته میشوند. تولید چنین محصولاتی اولین بار در سال گذشته و با معرفی کانسپت سایبرستر کلید خورد. سایبرستر یک رودستر الکتریکی است که پیشنمایشی از تواناییهای فنی و عملکردی ام جی در محصولات آتی محسوب میشود. اما پس از نمایشگاه خودروی شانگهای بود که نسخه تولیدی این کانسپت مجوز تولید گرفت. در طول زمان برگزاری نمایشگاه شانگهای بیش از ۵ هزار خریدار بالقوه از این خودروساز درخواست کردند تا نسخه تولیدی سایبرستر را معرفی کند. حالا خبر رسیده است که نسخه تولیدی این رودستر به عنوان بخشی از برنامههای گرامی داشت یکصد سالگی ام جی معرفی خواهد شد.
سخنگوی ام جی گفته است:
ما در حال کار روی یک سورپرایز برای شما هستیم. البته که میدانید ام جی در سالهای پیش خودروهای اسپرت و ارزانقیمت را تولید کرده است و حالا که یک برند الکتریکی هستیم میخواهیم شما را سورپرایز کنیم. ما در بازاری خواهیم بود که پیش از این هیچکسی حضور نداشته است
در واقع تاکنون هیچ برند رده میانیای اقدام به تولید یک خودروی اسپرت، الکتریکی، کانورتیبل و ارزانقیمت نکرده است. اگرچه برخی از ویژگیهای برجسته نسخه کانسپت سایبرستر تعدیل خواهد شد اما مدیر طراحی ام جی در بریتانیا میگوید نسخه تولیدی دارای عناصر طراحی برجسته خواهد بود و قویاً به آینده این خودروساز اشاره خواهد کرد. نکته مهمتر اینکه خودروی موردبحث از تکنولوژی و طراحی پیشرفته ام جی سود خواهد برد. سایبرستر جدای از طراحی خود نشان دهنده تغییر اولویتهای ام جی در عصر الکتریکیهاست.
مدیر طراحی این برند گفته است:
خودروهای اسپرت در ذات ام جی هستند و سایبرستر یک کانسپت فوقالعاده هیجانانگیز برای ماست
با این وجود کوپه اسپورت و مفهومی ای موشن که سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود هنوز وارد خط تولید نشده است. این در حالی است که پتنت های نسخه تولیدی این خودرو در سال ۲۰۲۰ منتشر شدند. سایبرستر از پلتفرم کاملاً جدیدی که در ای موشن کوپه کانسپت بکار رفته است سود خواهد برد. گفته شده است این پلتفرم توانایی ارائه حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری را دارد. ظاهراً یک پیشرانه الکتریکی باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه خواهد شد.
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰چقدر غم انگیزه که چینی ها MG را خریدند
همون طور که نوکیا را خریدند (بعد ورشکستگی )
همون طور که موتورولا را خریدند
واقعا این اروپایی ها خودشون باعث تضعیف خودشون هستند
پارسا عشق ماشین سابق
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خب الان حال شرکتاشون خیلی بهتره
مردیم از خوشی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰مگه من گفتم حالش بده ؟ چقدر خوب میشد یکی از شرکت های اروپای یا آمریکای میخریدش !!!!
حسین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰چه دشمنی ای با چینیا داری؟
ناراحتی روابط ایران با خوب شده؟اگه بخاطر اینه برات متاسفم.
abdi_mahdi
۱۹ بهمن ۱۴۰۰فکردی روابط ایران با چین چقدر به نفع ماست؟ تا کل مملکتو چپاول نکنن دست نمیکشن
حسین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰مبارک باشد.
یوسف
۱۹ بهمن ۱۴۰۰همون جور که تو متن اشاره شده برند ام جی پیش از ورشکستگی روور سازنده خودروهای اسپرت خوش قیمت بوده، اما تو این 16-15 سال گذشته تکلیفش روشن نبوده. ام جی باید اول هویت و بازار هدف خودش رو تعریف بکنه که دقیقا سازنده چیه؟ کراس اوورهای ارزان؟ ریبج کردن سدان های چینی؟ خودروهای عملکردی؟ همه اینا با هم؟
بردیا
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ماشیناش تو ایران خوب دراومد ولی اصلا بازار نداره متاسفانه
امیرعلی
۱۹ بهمن ۱۴۰۰میدونید چی برای من جالبه؟
این که کلا چینی ها توی دنیای دیگه ای زندگی میکنند برای مثال گریت وال گفته میخوایم فروش سالانه برند تانک رو به ۸۰۰ برسونیم این در حالیه که لکسوس با ۳۰ سال سابقه ۷۵۰ هزارتاست فروش سالانه ش
این فروش ۱ میلیون خودرو در سال برای ام جی هم مثل حرف گریت وال ه
فقط پروگاندا است همونطور هم که میدونید کمونیست ها استاد پروگاندا هستن
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سعی کنید با تکیه بر آمار رسمی و واقعیت مطلب بنویسید،شکمی و سلیقه ای چیزی را گفتن خوب نیست، کسی شما را مجبور نکرده که حتما نظر بدید..مثال لکسوس را زدی ولی نمیدونی سال گذشته فروش ام جی در اروپا از لکسوس بیشتر بوده و فقط ام جی در بازار چین حدود چهار صد و پنجاه هزار دستگاه خودرو فروش داشته.با توجه به رشد دوازده برابری ام جی فقط در ده سال فروش چند میلیونی برای این خودرو ساز خیلی در دسترس است
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰از سال 2021 فروش خودروهای ام جی در سرتا سر اروپا علاوه بر بریتانیا آغاز شد و بخصوص در هلند و نروژ و فرانسه با استقبال خوبی همراه شده وبه تازگی در آلمان هم آغاز به کار کرده mgmotor.eu
سایک موتورز بیشترین صادرات در بین خودروسازان چینی داره و با توجه به پیشینیه این برند در اروپا رسیدن به اهداف تعیین شده خیلی دور از دسترس نیست ضمن اینکه همین الان هم خودرویی مثل MARVEL R با بزرگان این رده به لحاظ تکنولوژی و کیفیت در رقابته.
Mehrbod
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پرچم ام جی بالا..