ام جی به دنبال تأسیس کارخانه در مکزیک است تا حضور خود در آمریکای لاتین و مرکزی را تقویت کرده و شاید وارد بازار ایالات متحده آمریکا نیز شود.
شرکت موریس گاراژ یا ام جی چند سالی در بازار آمریکا حضور داشت و حالا نیز شانس بازگشت دوباره به یکی از مهمترین بازارهای دنیا را در اختیار دارد. بر اساس جدیدترین گزارشهای منتشر شده ام جی به دنبال تأسیس کارخانه جدید در مکزیک است. باید دانست کشور مکزیک بزرگترین شریک تجاری آمریکا در سال ۲۰۲۳ بوده است. سازنده رودستر برقی سایبرستر برنامه خود برای حضور در مکزیک را این هفته اعلام کرد و خاطرنشان ساخت در کنار کارخانه تولید خودرو خواهان تأسیس مرکز تحقیق و توسعه در این کشور نیز هست. البته ام جی بهطور دقیق اشارهای به عرضه خودروهای خود در آمریکا نداشته و کارخانه این خودروساز در مکزیک برای افزایش حضور در آمریکای لاتین و مرکزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مکزیک کشور مهمی برای تولید خودروهای برقی است مخصوصاً برای شرکتهایی که میخواهند محصولات خود را در این منطقه عرضه کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مکزیک قطب استراتژیک برای خودروسازانی است که هنوز در بازار آمریکا حضور ندارند. در واقع مکزیک میتواند به عنوان یک پل عمل کند و مهمتر اینکه خودروهای برقی ساخت مکزیک از نظر واردات به آمریکا مزیتهایی دارند. بر اساس قانون کاهش تورم دولت بایدن، خودروهای برقی ساخت مکزیک در صورت رعایت تمامی ضوابط میتوانند از مشوقهای مالیاتی بهرهمند شوند و به همین خاطر قیمت پایینتری داشته باشند.
ظاهراً برخی خودروسازان به دنبال استفاده از این فرصت هستند و برای مثال آئودی اخیراً سرمایهگذاری قابلتوجه خود در مکزیک را اعلام کرده است. شرکت چینی بی وای دی نیز اعلام کرده کارخانه خود برای تولید خودرو را سال جاری میلادی در مکزیک تأسیس خواهد کرد هرچند چینیها سریعاً شایعات موجود درباره عرضه خودروهای خود در آمریکا را رد کردهاند. هنوز مشخص نیست که آیا ام جی از مزیت سرمایهگذاری خود در مکزیک برای ورود به بازار آمریکا استفاده خواهد کرد یا خیر.
این سرمایهگذاری به ام جی اجازه میدهد تا کمپین دولت بایدن علیه محصولات ساخت چین به ویژه تعرفه ۱۰۲ درصدی روی خودروهای وارداتی از این کشور آسیایی را دور بزند. شایان ذکر است ام جی اساساً شرکتی چینی به شمار میرود و با اینکه در بریتانیا تأسیس شده اما سالهای سال است که در تملک سایک موتور به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان دولتی چین قرار دارد. مقر ام جی نیز در شانگهای است هرچند علاوه بر چین در کشورهای تایلند و هند نیز به تولید خودرو میپردازد. ام جی همچنین میخواهد در قاره اروپا نیز کارخانه جدیدی تأسیس کند.
کرگدن باواریا
۲۲ مرداد ۱۴۰۳اونوقت ایرانی در حسرت پراید بی رنگ معتقده ماشین چینی به درد نمیخوره و یکی یکی ورشکست میشن.
خدایی تنها ملیتی هستیم که انگشتمونو تو هر سوراخی فرو میبریم، ترکیه انتخابات میشه ایرانی تحلیل میکنه ، آمریکا فلان کاندید سخنرانی میکنه ایرانی بهش برچسب میزنه ، چین ماشین صادرات میکنه به اروپا و امریکا ایرانی جوش میزنه ، فلان دکتر ایمپلنت رو مغز بیمار فرو میبره ایرانی متخصص جمجمه فک و صورت نظر میده ، یکی معتاد میشه ایرانی بش نظر میده ، کلا سیاسی ، پزشکی ، تکنولوژی، جالبه هیچ کدوم از این حوضه ها به ما ایرانیا دخالتی نداره بازم ۸۵ میلیون متخصص دارن ۲۴ ساعته شبانه روز نظر میدن ، دست مریزاد ایرانی
احمد محسن
۲۲ مرداد ۱۴۰۳خودرو رو از یاد بردی… فلان ماشین مشکل فنی براش پیش میاد ۸۵ میلیون متخصص راجبش نظر میدن 😂
A1
۲۲ مرداد ۱۴۰۳تمام بشریت درباره مسائل مختلف در هر سطحی اظهار نظر میکنند ربطی به ایرانی بودن یا نبودن نداره استاد جامعه شناسی!
Reza-a
۲۲ مرداد ۱۴۰۳انتقاد به مواردی که گفتید منطقیه اما اینکه کلمه ایرانی رو چسبوندی بهش باعث میشه حرفتون سطحی به نظر برسه! شما تو چند تا کشور و چه مدت زندگی کردی که این موارد رو مختص ایرانیها میدونی؟!!! و چرا از دید بیرونی میگی ایرانیها؟!
Mehrbod
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ام جی در سال های دور به آمریکا صادر شد و با خودروهای جی تی خود ( MG A و MG B) ، نفس خودروهای اسپرت آمریکایی فورد و جی ام را بند آورد.. پس از آن بی درنگ، در برابر واردات آن موضع گیری شد و اتحادیه های خودروسازی دیترویت و شیکاگو، دولت را مجاب کردند که جلوی واردات آن گرفته شود.. این در حالی بود که این برند به دلیل پرفورمانس و قیمت رقابتی، با استقبال شوکه کننده ای در آمریکا مواجه شده بود.. هنوز هم MG های قدیمی و عتیقه ی زیادی در آمریکا وجود دارد و با همان چند سال واردات، کلاب ام جی سواران در آمریکا، یکی از فعال ترین و بزرگترین کلاب های خودرویی زمان خود است. در فیلم “فورد در برابر فراری” که داستان زندگی و رفاقت پیچیدهٔ کن مایلز و کرول شلبی را به تصویر میکشد که در اوایل دهه ۶۰ توسط شرکت فورد استخدام میشوند تا ماشین مسابقهای قدرتمند بسازند که بتواند ماشین شرکت فراری را شکست دهد ، کن مایلز با بازی کریستین بیل، مکانیک یک نمایندگی خودروهای MG است که در فیلم هم در قسمتی با اشاره ها و خط داستانی، به کیفیت و پرفورمانس و همچنین عاقبت خودروهای ام جی اشاره می کند.
MG Motor UK Limited (MG Motor) یک شرکت خودروسازی بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لانگبریج بیرمنگام، انگلستان و استودیوی طراحی پیشرفته آن نیز در پایتخت (Advanced London) است که در ساختمانی تازه بازسازی شده در قلب لندن در Marylebone واقع شده است. هم اکنون ام جی از شرکتهای تابعه SAIC Motor UK است که به نوبه خود متعلق به شرکت خودروسازی دولتی چینی SAIC Motor (رتبه 35 در Global Fortune 500 و پنجمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان) مستقر در شانگهای است.
محمد
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ایرانی فشار نخور از پیشرفت چین.
از اینکه ریرا با تکنولوژی ۱۰ سال پیش پرچمدار صنعت خودروسازی ایران هست لذت ببر.
البته همین خیلی پیشرفت مهمی هست چون تکنولوژی صنعت ما مال ۲۰ سال پیش بوده.