آیا امجی سایبراستر با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف آستونمارتین V12 با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و هفت برابر قیمت گرانتر خواهد شد؟
سایبراستر هرچند اولین خودروی روباز اسپرت امجی محسوب میشود که زیر چتر شرکت چینی سایک تولید شده ولی درواقع ادای احترام مدرنی به تاریخ طولانی خودروهای اسپرت امجی است که پیشینهٔ آن به اوایل دههٔ ۲۰ بازمیگردد. امجی که طی سالهای اخیر زیر نظر چینیها رشد چشمگیری داشته و روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده، با سایبراستر میخواهد دوباره ریشههای اسپرتی خود را زنده کند. این ماشین با طراحی تهاجمی و درهای قیچی مشابه لامبورگینی، پرفورمنسی چشمگیر را با قیمتی مناسب ارائه میکند.
قیمت سایبراستر در چین در نسخهٔ پایهٔ ۳۴۰ اسب بخاری از ۴۶,۵۰۰ دلار آغاز میشود که این رقم در نسخهٔ چهارچرخ محرک دو موتورهٔ ۵۱۰ اسب بخاری به ۵۰ هزار دلار میرسد. حال تیم کاراکسپرت از استرالیا، این خودروی اسپرت الکتریکی مقرونبهصرفه را در برابر یک سوپراسپرت واقعی قرار داده است. این ماشین یک آستونمارتین ونتیج V12 رودستر است که هفت برابر رودستر امجی قیمت دارد. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی این سوپرکار بریتانیایی ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. سایبراستر حاضر در این مسابقه هم از نوع دو موتوره با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور است.
در این ویدئو، دو خودروی اسپرت روباز طی مسابقات درگ و رولینگ در برابر هم قرار میگیرند. در مسابقات درگ، ونتیج علیرغم برخورداری از نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر، با اختلاف زیادی مغلوب رودستر امجی میشود زیرا سایبراستر به لطف ترکیبی از گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و سامانهٔ چهارچرخ محرک، شتاب خیرهکنندهای از حالت سکون نشان میدهد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی میکند که بیش از یک ثانیه سریعتر از ونتیج است. البته این مسابقات درگ روی آسفالت خیس انجام شد که به نفع خودروی چهارچرخ محرک است.
در مسابقهٔ رولینگ یعنی جایی که کشش اولیه اهمیت کمتری دارد، ونتیج محرک عقب باید بهراحتی پیروزمیشد اما حتی در این مسابقه هم آستون بهسختی توانست خود را به رقیب الکتریکی برساند. چنین پرفورمنسی برای خودرویی که تنها ۵۰ هزار دلار قیمت دارد بسیار چشمگیر است. سایبراستر با وجود قیمت بسیار ارزانتر از آستونمارتین، با ظاهری عالی، پرفورمنس چشمگیر و کابین لوکس و خوشساخت، پکیجی بسیار قانعکننده را ارائه میکند و اگر الکتریکی بودن آن را نادیده بگیریم، از لحاظ ارائهٔ هیجان و پرفورمنس با قیمت مناسب، تا حدودی کوروت C8 را به یاد میآورد.
مقایسه مشخصات فنی
امجی سایبراستر | آستونمارتین ونتیج | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۵ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۹۸۵ کیلوگرم | ۱۸۲۲ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰ هزار دلار | ۳۵۳ دلار |
Ehsan
۲۵ بهمن ۱۴۰۳مقایسه چینی ها در برنامه های خودرویی با خودروهای مطرح دنیا داره شروع میشه،اول با مقایسه بی وای دی با رقبای کره ای و اروپایی شروع کردن که نتیجه خوبی هم کسب کرد الان هم که این مقابسه رو داریم میبینیم،خودروسازی چین دقیقا با همین سرعتی که سایبراستر رفت داره پیشرفت میکنه!
البته که همه چیز سرعت نیست استون مارتین کجا و اون کجا
کسرا
۲۶ بهمن ۱۴۰۳این سایبراستر رو آورده بودن نمایشگاه تبریز
انصافا خودروی زیبایی بود
امیر
۲۸ بهمن ۱۴۰۳منم اهل تبریزم و این ماشینو از نزدیک دیدم . خیلی خوشگل بود خیلی . توی نمایشگاه بود
ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)
۲۵ بهمن ۱۴۰۳یه مقاله مطالعه کردم درباره پیرو بودن ژاپن از آلمان در هر زمینه از خودرو
اما یارو مرتیکه نگفته ایتالیا و انگلستان و استرالیا و کره جنوبی و غیره هم مثل ژاپن پیرو از آلمان هستن مثل همیشه
مثل طوفانی که طراحی انجین های توربو و میل بادامک dohc و انتقال قدرت به هر ۴ چرخ و غیره
ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)
۲۵ بهمن ۱۴۰۳یکی از اونایی که دیسلایک داده بگه چرا
مجید کلانی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳خیلی از تکنولوژی های جدید ابداع کننده ش خود ژاپن بوده
ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)
۲۶ بهمن ۱۴۰۳لطفا مثال بزنید
ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)
۲۶ بهمن ۱۴۰۳کی دیسلایک داده
Roody
۲۶ بهمن ۱۴۰۳موتور ویتک هوندا
Sina_carshow
۲۵ بهمن ۱۴۰۳این دوتا تو دو کلاس متفاوت هستن و استون مارتین تو یه لیگ دیگس
ولی خوب این مقایسه نشون داد حتی دیزاین کابین هم ببینید ام جی میتونه 90 درصد این ماشین باشه با قیمت خیلی پایینتر
طراحی ام جی واقعا جذابه
البته تقصیر ام جی نیس که بهتره مقصر استون مارتین هس نتونسته ماشینی در سطح قیمت خودش بزنه همینکه awd نیس در مقایسه با هم وطنای خودش مث بنتلی و رولزرویس خودش یه ضعف بزرگه
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۳این ام جی رو تست کردین؟
Sina_carshow
۲۵ بهمن ۱۴۰۳سلام سلطان نه متاسفانه هنوز حتی درستو حسابی وارد هم نشده به امارات
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۳چه جالب، گفتم الان حتما کلی آوردن و تبلیغ و تست و…
ممنون🙏
کسرا
۲۶ بهمن ۱۴۰۳داداش تو نمایشگاه تبریز بود من دیدم
مهدی
۲۵ بهمن ۱۴۰۳من ام جی رو از نزدیک دیدم
حالا هر چی میخوان بگن چینی اخ پیف تف
ولی کابین خیلی خوش ساختی داره
کاش بتونه پس فردا موتور
پلاک کردنش رو بگیره لااقل خیابون ها رنگ بگیرن
کیفیت داره حتی رنگ ماشین
الان من بابام چینه نه مادرم
حرف حق
Samuel
۲۵ بهمن ۱۴۰۳قیمت استون مارتین تخفیف هم داره??
new reventon
۲۵ بهمن ۱۴۰۳تا اون فسیل اومد دنده عوض کنه، دور موتور بالا پایین بشه، نقطه شد🙂با یک هفتم قیمت. بعد یکی میگفت برقی ها دستاوردی نداشتن.
البرز کامیاب راد
۲۵ بهمن ۱۴۰۳خیلی درگ جالبی بود
راننده استون مارتینه ایرانی بود ولی ظاهراً دست فرمون بدی داشت
و از عجایب دیگش این بود که اسم ایرانیه با من یکی بود💀
کوشا
۲۵ بهمن ۱۴۰۳درگ یک ماشین بنزینی و یک ماشین برقی به غیر از تلاش برای بالا بردن ویوی کانال یوتیوب هیچ ارزش دیگه ای نداره. نتیجه قبل از اینکه ویدئو رو پلی کنم مشخص بود.
amirmohammadja79
۲۶ بهمن ۱۴۰۳قیمتش بیشتر یه شوخیه
با این قیمت راجب کیفیت ساخت و قابلیت اطمینانش کمی شک دارم
ولی ماشین جذابی بنظر میاد
Hami
۲۶ بهمن ۱۴۰۳ام جی برند خوبیه قبول. ولی مقایسه اسباب بازی و ماشین واقعی مسخره نیست عایا؟
Amir
۲۸ بهمن ۱۴۰۳واقعا دیگه تحمل اینو ندارم