آیا امجی سایبراستر با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف آستونمارتین V12 با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و هفت برابر قیمت گرانتر خواهد شد؟
سایبراستر هرچند اولین خودروی روباز اسپرت امجی محسوب میشود که زیر چتر شرکت چینی سایک تولید شده ولی درواقع ادای احترام مدرنی به تاریخ طولانی خودروهای اسپرت امجی است که پیشینهٔ آن به اوایل دههٔ ۲۰ بازمیگردد. امجی که طی سالهای اخیر زیر نظر چینیها رشد چشمگیری داشته و روی خودروهای الکتریکی تمرکز کرده، با سایبراستر میخواهد دوباره ریشههای اسپرتی خود را زنده کند. این ماشین با طراحی تهاجمی و درهای قیچی مشابه لامبورگینی، پرفورمنسی چشمگیر را با قیمتی مناسب ارائه میکند.
قیمت سایبراستر در چین در نسخهٔ پایهٔ ۳۴۰ اسب بخاری از ۴۶,۵۰۰ دلار آغاز میشود که این رقم در نسخهٔ چهارچرخ محرک دو موتورهٔ ۵۱۰ اسب بخاری به ۵۰ هزار دلار میرسد. حال تیم کاراکسپرت از استرالیا، این خودروی اسپرت الکتریکی مقرونبهصرفه را در برابر یک سوپراسپرت واقعی قرار داده است. این ماشین یک آستونمارتین ونتیج V12 رودستر است که هفت برابر رودستر امجی قیمت دارد. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی این سوپرکار بریتانیایی ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. سایبراستر حاضر در این مسابقه هم از نوع دو موتوره با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۵ نیوتن متر گشتاور است.
در این ویدئو، دو خودروی اسپرت روباز طی مسابقات درگ و رولینگ در برابر هم قرار میگیرند. در مسابقات درگ، ونتیج علیرغم برخورداری از نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر، با اختلاف زیادی مغلوب رودستر امجی میشود زیرا سایبراستر به لطف ترکیبی از گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و سامانهٔ چهارچرخ محرک، شتاب خیرهکنندهای از حالت سکون نشان میدهد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی میکند که بیش از یک ثانیه سریعتر از ونتیج است. البته این مسابقات درگ روی آسفالت خیس انجام شد که به نفع خودروی چهارچرخ محرک است.
در مسابقهٔ رولینگ یعنی جایی که کشش اولیه اهمیت کمتری دارد، ونتیج محرک عقب باید بهراحتی پیروزمیشد اما حتی در این مسابقه هم آستون بهسختی توانست خود را به رقیب الکتریکی برساند. چنین پرفورمنسی برای خودرویی که تنها ۵۰ هزار دلار قیمت دارد بسیار چشمگیر است. سایبراستر با وجود قیمت بسیار ارزانتر از آستونمارتین، با ظاهری عالی، پرفورمنس چشمگیر و کابین لوکس و خوشساخت، پکیجی بسیار قانعکننده را ارائه میکند و اگر الکتریکی بودن آن را نادیده بگیریم، از لحاظ ارائهٔ هیجان و پرفورمنس با قیمت مناسب، تا حدودی کوروت C8 را به یاد میآورد.
مقایسه مشخصات فنی
امجی سایبراستر | آستونمارتین ونتیج | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۵ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۹۸۵ کیلوگرم | ۱۸۲۲ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰ هزار دلار | ۳۵۳ دلار |
Ehsan
۲۵ بهمن ۱۴۰۳مقایسه چینی ها در برنامه های خودرویی با خودروهای مطرح دنیا داره شروع میشه،اول با مقایسه بی وای دی با رقبای کره ای و اروپایی شروع کردن که نتیجه خوبی هم کسب کرد الان هم که این مقابسه رو داریم میبینیم،خودروسازی چین دقیقا با همین سرعتی که سایبراستر رفت داره پیشرفت میکنه!
البته که همه چیز سرعت نیست استون مارتین کجا و اون کجا
ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)
۲۵ بهمن ۱۴۰۳یه مقاله مطالعه کردم درباره پیرو بودن ژاپن از آلمان در هر زمینه از خودرو
اما یارو مرتیکه نگفته ایتالیا و انگلستان و استرالیا و کره جنوبی و غیره هم مثل ژاپن پیرو از آلمان هستن مثل همیشه
مثل طوفانی که طراحی انجین های توربو و میل بادامک dohc و انتقال قدرت به هر ۴ چرخ و غیره
Sina_carshow
۲۵ بهمن ۱۴۰۳این دوتا تو دو کلاس متفاوت هستن و استون مارتین تو یه لیگ دیگس
ولی خوب این مقایسه نشون داد حتی دیزاین کابین هم ببینید ام جی میتونه 90 درصد این ماشین باشه با قیمت خیلی پایینتر
طراحی ام جی واقعا جذابه
البته تقصیر ام جی نیس که بهتره مقصر استون مارتین هس نتونسته ماشینی در سطح قیمت خودش بزنه همینکه awd نیس در مقایسه با هم وطنای خودش مث بنتلی و رولزرویس خودش یه ضعف بزرگه
مهدی
۲۵ بهمن ۱۴۰۳من ام جی رو از نزدیک دیدم
حالا هر چی میخوان بگن چینی اخ پیف تف
ولی کابین خیلی خوش ساختی داره
کاش بتونه پس فردا موتور
پلاک کردنش رو بگیره لااقل خیابون ها رنگ بگیرن
کیفیت داره حتی رنگ ماشین
الان من بابام چینه نه مادرم
حرف حق