ام جی ES5 از طراحی جدید، باتری CATL و فضای بیشتر سود میبرد.
مجموعه خودروسازی چینی سایک-امجی از یک شاسیبلند برقی جدید رونمایی کرده است که بهعنوان جانشین مدل پیشین ZS EV در بازار به ایفا نقش میپردازد. سازنده اعلام کرده که بازار هدف این محصول تازه کشورهای چین، انگلستان، استرالیا و سایر کشورهای اروپایی خواهند بود؛ پس میتوان انتظار داشت که امجی ES5 جدید برای رقابت با بهترینها آماده باشد و امکانات خوبی را برای مشتریانش به ارمغان بیاورد.
این خودرو از پلتفرم مشترک امجی ۴ هاچبک استفاده میکند و بهعنوان جانشین تمام برقی ZS شناخته میشود؛ چراکه مدل ZS 2025 دیگر بهعنوان شاسیبلند برقی تولید نخواهد شد و تنها از پیشرانهای هیبریدی سود میبرد. این تغییرات باعث شد تا طراحان امجی فرصتی داشته باشند تا از زبان طراحی بهروزشده این شرکت رونمایی کرده و با تکیهبر آن، به مهندسان کمک کنند تا محصولی آیندهنگرانه و مجهزتر را روانه بازار کنند.
شاسیبلند امجی ES5، طراحی مینیمال، یکدست و اصطلاحا تمیز دارد که از خطوط بیجهت دوری میکند و برای شناساندن یک شاسیبلند خانوادگی به مشتری، المانهای مشخصی دارد. چهره این خودرو برخلاف مدلهای پیشین دیگر جلوپنجره ندارد (چون نیازی به آن نیست) و از هواکشهایی مشابه مدل اسپرت سایبرستر سود میبرد. چراغهای LED مدل ES5 خشنتر از قبل طراحی شدهاند تا بر اهمیت این مدل تاکید داشته باشند. با وجود اینکه این خودرو حالوهوایی تازه دارد اما بهطور کلی از یک فرم متداول در صنعت خودرو و چراغهای عقب شبیه به هاچبک امجی ۴ استفاده میکند.
کابین این خودرو همانند تمام مدلهای چینی و برقی دیگر، با نمایشگرهای بزرگ پر شده است. ES5 میزبان یک نمایشگر بزرگ، فرمان تخت، نمایشگر روبهروی راننده و کنسول شناور خواهد شد. از نظر ابعادی، ES5 با درازای ۴,۴۷۶ میلیمتری خود، در مقایسه با نسل پیشین یعنی ZS EV بیشاز ۱۶۰ میلیمتر بلندتر شده؛ این افزایش طول، بهلطف بهرهوری از فاصله محوری ۲,۷۳۰ میلیمتر اتفاق افتاده است.
زیر پوسته تازه این شاسیبلند، پلتفرم ماژولار MSP امجی نشسته است که پیشاز این در مدل هاچبک امجی ۴ هم استفاده شده بود. قدرت ES5 از یک پیشرانه برقی ۱۷۰ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری روی محور عقب تامین میشود که قدرت را به چرخهای همان محور منتقل میکند. امجی درباره عرضه نسخه چهار چرخ محرک دو موتوره این خودرو چیزی نگفته است اما با توجه به رقابت بالای خودروسازان در این بخش از بازار، ممکن است به این روش هم روی بیاورد.
سایک، شرکت مادر امجی در چین، ES5 را در بازار چین با آپشنهای متمایزی مانند سه بسته باتری بسیار سبک LPF هم عرضه میکند که نتیجه تلاشهای این برند با باتریسازی بزرگ کانتمپروری آمپرکس محسوب میشود. اسناد معرفی این خودرو در چین نشان میدهد که یکی از باتریهای مشترک این دو شرکت، ۶۲.۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و میتواند راننده ES5 را تا ۵۲۵ کیلومتر همراهی کند.
امجی امید دارد که صادرات ES5 را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند و نخست با برندهایی حاضر در بازار اروپا به رقابت بپردازد. ازجمله خودروهای رقیب این شاسیبلند تازه میتوان به کراساوورهای مطرحی چون کیا EV4 و پژو E-2008 اشاره کرد. نظر شما درباره امجی ES5 چیست؟
سبحان
۲۸ مهر ۱۴۰۳چهار تا چرخ
چهار تا صندلی
هیچ چیزی در این خودرو های چینی وجود نداره که بگی به این دلیل میخرم به جز قیمت
نسل فعلی قرار تو اینده بگن ما و پدرانمون وقتی بحث میشه از ماشین های المانی و امریکایی خاطره ها دارن
اونایی که امریکایی داشتن از راحتی و کشتی بودن ماشین هاشون و اینکه چقدر موتور های خوب و سخت جون داشتن تعریف میکردن
اونایی که المانی داشتن از لوکس بودن و هندلینگ و تکنولوژی های تعریف میکنن
این ماشین های بی هویت چینی قرار چی به یادگار برای نسل فعلی بزارن که برای ایندگان تعریف کنن
چطور میخواید 30 سال بعد بگید چونگ چین تان داشتید یا چری چوگو ویگو داشتید
یکم فکر کنید به این موضوع
Kiarash
۲۹ مهر ۱۴۰۳متاسفانه کاربر سبحان خودروهای چینی انقدر که توی ایران اومدن و رفتن و الان دارن با قیمت های گرون فروخته میشن. یه ایرانی برای اینکه به آرزوی یه ماشین پر آپشن و جدید برسه ناچاره به چینی فکر کنه یه ایرانی مخصوصا ماشین باز باشه میتونه صدای زیبای توربو شارژ و موتور واقعی مهندسی بی نقص آلمانی رو ببینه و گوش بده یه ایرانی میتونه ابهت و قدرت یه آمریکایی رو ببینه ؟ یه ایرانی میتونه تجربه آفرود و دوام ژاپنی رو داشته باشه حتی سوار یه اقتصادی فرانسوی خوب میتونه بشه … نه معلومه نه چرا ؟ دلیلش. رو خودتون بهتر میدونید
Sina_carshow
۲۹ مهر ۱۴۰۳چه ربطی داره؟ ببخشید پدر شما شاید دیده باشه ماشین آمریکایی ولی پدران خیلی از ماها فقط درگیر پیکان و رنو بودن و درگیر یه سری مسائل دیگه که نمیتونم بگم
ولی بگیم بر فرض پدر هامون با ژاپنی ها خاطره داره یه رجوع کنی به دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی پدر بزرگامون هیت میدادن به همین ژاپنی ها میگفتن بازار آمریکا رو خراب کرده و ماشیناش بی روح هستن و … چون ۴ سیلندر هستن یا ۶ سیلندر
هنوزم هستن آدمایی که متنفر هستن از جنس ژاپنی تو آمریکا
آدما یاد نمیگیرن و درست نمیشن
دلیل زیاد بر خرید چینی از همه مهم تر قیمت ارزونتر ماشین بهتری میدن از رقیبای تقریبا ۵۰ درصد گرونتر از خودشون
اتفاقا چون آسیایی ها راحت طلب هستن چینی هام سواری خیلی نرمی دارن
موضوع اینه چینی ها هم ارزونتر هم بهتر هستن مثال زیاد آوردم تو این سایت و برای حرفامم منبع دارم مشکل اینجاس نمیخواید قبول کنید بهترن
اگر دلیل فنی و علمی دارید این ماشین بده یا ایراد داره یا کمبودی داره بفرمایید دوستان از علم شما بهره ببرند
حالا فهمیدم کاربرای قدیمی چرا رفتن
تقریبا همه پستای ماشینای چینی پر از کامنتای این شکلیه
طرف چون چینیه میاد طومار مینویسه ثابت کنه چینی ها بدن آخرم چیزی گیر نمیاره از بدی هاش بگه میاد پناه میبره به مسائل فنی و خدمات پس از فروش که آره چینی شش ماهه خراب میشه قطعاتش دوسال طول میکشه بیاد عوضش آلمانی ژاپنی شونصد سال برات کار میکنه قطعاتش ۵ دقیقه ای آماده میشه و…
خسته نشدید واقعا؟
Kiarash
۲۹ مهر ۱۴۰۳اتفاقا حرف شما چه ربطی داشت
چینی فن شدی اوکی حالا نیا انقدر وقت خودت رو از بین ببر بخاطر یه خودروسازی چین
من منظورم این بود که نه بازار خودرو آزاد هست نه چینی هایی که وارد کشور میشن به قیمت رقابتی نمیان و یه ایرانی هم اگه بخواد یه ماشین جدید بگیره مجبوره بره سراغ چی ؟ آفرین خودروهای چینی صفر کیلومتر تازه با بدبختی میلیاردی باید جور کنه
من هم مخالف ۱۰۰ درصد چین نیستم و ایرادی هم از خودروهای چینی نگرفتم بعد کجا با قیمت مناسب همه چینی میخرن تو ایران اندازه پول یه مرسدس بنز آدم باید پول خرج یا هدر بده اگر هم منظورت بازار های کشور های دیگه هست واقعا چین بازاریابی ضعیفی داشته ولی سایک و بی وای دی خیلی خوب جلو رفتن
Sina_carshow
۲۹ مهر ۱۴۰۳حرفتو قبول دارم متاسفانه چینی های خوبم وارد نمیشن و اگرم وارد شن بالای ۶ میلیارد قیمت میخورن
تو همین ایرانم بالاخره به قول خودت صفره و نهایت یه هیوندای کارکرده یه دهه پیش میتونی بخری
چین تو همین ۵ سال اخیر ۸۰۰ درصد رشد صادرات داشته همین الانش یه تهدیده
Kiarash
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی جذابی داره و من اگه بین رقیباش که میشن کیا EV4 و ۲۰۰۸ من پژو ۲۰۰۸ رو انتخاب میکنم ولی اگه بحث جاداری و اینا باشه بحثش جداست
amirkhanzadeh
۲۹ مهر ۱۴۰۳درسته
Kiarash
۲۸ مهر ۱۴۰۳ولی این مانیتور تسلایی واقعا الکی مود شد من اصن این طراحی داخلی رو دوست ندارم
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳مثل اینکه میخوان فیلم فضایی بسازن، حس ماشین میگیره ، یاد سفینه میوفته آدم
مهربد
۲۸ مهر ۱۴۰۳ZS EV در انگلستان بسیار پرفروش و پرطرفدار بود.. این خودرو در مسیر درستی قرار گرفته است.. ام جی مارول ولی یک جهش بود که با برند im در سایک، توسعه یافته است.
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۳عکس های داخل کابین این خودرو کامل نیست اتفاقن ام جی سعی داشته از مانیتورهای تسلایی و کلاسترهای یکپارچه فاصله بگیره و در پشت فرمان یک مانیتوره تقریبا سنتی ولی با طراحی زیبا تعبیه شده که با مانیتور وسط یکپارچگی نداره