MG برندی کهنسال است که در طول حیات ۹۱ ساله خود فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده و آزمونهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. این برند که پس از فروپاشی اتحاد ام جی- روور در سال ۲۰۰۵، به کمپانی نانجینگ چین (که بعدها با سایک موتور ادغام گردید) فروخته شد، اکنون آهسته و پیوسته به سمت بازپسگیری جایگاه درخشانی که در گذشته بهعنوان یکی از معروفترین و معتبرترین سازندگان خودروهای اسپرت خانوادگی داشت، قدم بر میدارد. شاید یکی از نقاط عطف مهم در این مسیر خودرویی است که قصد معرفی آن را داریم: MG GS
مدل GS از چند جهت برای MG اهمیت دارد؛ اول اینکه این خودرو اولین SUV در تمام تاریخ دراز مدت MG است. دوم اینکه این خودرو اولین خودرویی خواهد بود که پس از فروخته شدن ام جی به چینیها، فروشش در اروپا از مرزهای بریتانیا فراتر رفته و در سایر کشورهای اروپایی نیز به فروش خواهد رسید. و در آخر اینکه این خودرو با دستی پر از تجهیزات فنی و رفاهی و با داشتن قیمتی رقابتی پا به بازارهای جهانی گذاشته است و همین امر باعث شده است که MG نسبت به فروش بالای آن بسیار خوشبین باشد. بنابراین میتوان گفت که GS مدل مهمی هم برای MG و هم برای سایک موتور است. به همین دلیل نیز سایک موتور تمامی توان مالی و تکنولوژیک خود را در کنار شرکای بینالمللی قدرتمند خود از سراسر جهان بسیج کرده است تا حاصل کار خودرویی قدرتمند، بینقص، مدرن و با کیفیت باشد. برای اینکه GS شکل بگیرد سایک موتور ابتدا به سراغ یکی از بهترین و باسابقهترین سازندگان SUV در آسیا یعنی سانگ یانگ کره جنوبی رفته است که خود یکی از بزرگترین سهامداران آن محسوب میشود و پلتفرم مدل کامپکت این کمپانی، یعنی کوراندو را به عاریت گرفته است تا GS را بر پایه آن بنا کند. سپس به سراغ تیم تحقیق و توسعه سایت لانگ بریج خود واقع در بیرمنگهام انگلستان رفته تا این تیم طراحی، به رهبری آنتونی ویلیامز کنی در سایتی که به طور تاریخی محل تولد انواع مختلف ام جی بوده است، طراحی و مهندسی GS را انجام دهند. پس از آن نوبت به دمیدن جان در کالبد بیجان GS رسید تا GS نیز مانند تمام گذشتگانش روحی سرکش و قدرتمند داشته باشد. قلب تپنده GS موتور و سیستم انتقال قدرت بسیار پیشرفتهای است که به طور مشترک توسط سایک موتور و شریک استراتژیکش یعنی جنرال موتورز طراحی و ساخته شده است و یکی از بهترین نمونهها در نوع خود است. در آخر از آنجا که ام جی همیشه برندی با قابلیتهای اسپرت و لذت رانندگی بالا بوده است، طراحی و تیونینگ شاسی آن مطابق با آخرین متد اروپایی به گروه مهندسی پورشه سپرده شده است تا بتوان MG GS را محصول طراحی و مهندسی پیشرفته انگلیسی، آمریکایی، آلمانی و کرهای دانست. علاوه بر همه اینها، نیروی کار ارزان و دقیق چینی قرار دارد که باعث میشود حاصل کار از آنچه که انتظار دارید بسیار به صرفهتر باشد. MG حتی در معرفی و تبلیغات این خودرو نیز سنگ تمام گذاشته و در تبلیغات مختلف این خودرو یکی از محبوبترین و معروفترین هنرپیشگان انگلیسی یعنی بندیکت کامبربج حضور دارد که تیزر رسمی معرفی این خودرو را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.
با بیان این مقدمات، اکنون وقت آن رسیده است تا به سراغ اصل موضوع، یعنی خود این خودرو برویم و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.
طراحی:
MG GS بر پایه کانسپت CS ام جی بنا شده است. GS وفاداری خوبی نسبت به این کانسپت که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد داشته است. به طور کلی ظاهر این خودرو را میتوان با کلمههای خشن و شرور توصیف کرد و به نظر میرسد طراحان ام جی سعی کردهاند تا به GS ظاهری اسپرت و مدرن بدهند تا رنگ رخساره آن، نشان از سر درون داشته باشد!
در مجموع نمای جلوی این خودرو را میتوان اسپرت و تهاجمی دانست و در این طرح میتوان به خوبی امضای طراحی ام جی که در سایر محصولات ام جی نیز دیده میشود را حس کرد.
برای GS سه پیشرانه در نظر گرفته شده است که شامل دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ تزریق مستقیم با کدهای SGE و MGE و یک پیشرانه ۱.۹ لیتری توربودیزل است. در حال حاضر GS با دو پیشرانه اول تولید میشود و نسخه دیزلی آن فعلاً ارائه نشده است. پیشرانههای MGE و SGE از جمله مدرنترین پیشرانههای چهار سیلندر حال حاضر هستند. این پیشرانهها به طور مشترک توسط اوپل، سایک موتور، شانگهای جنرال موتورز و مرکز فنی خودرویی پان آسیا طراحی و ساخته شدهاند و بهجز محصولات ام جی، بر روی مدلهای مختلف محصولات جنرال موتورز علیالخصوص مدلهای اوپل، شورولت و بیوک نیز به کار رفتهاند. خوشبختانه قدرتمندترین تیپ GS بهصورت فول آپشن وارد ایران خواهد شد. در نتیجه ما تنها به بررسی موتور MGE دو لیتری که بر روی این خودرو مورد استفاده قرار گرفته خواهیم پرداخت. این موتور دارای حجم دقیق ۱۹۹۵ سیسی است و از قابلیت توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت بهره میبرد. توان خروجی این موتور ۱۶۲ کیلووات ( ۲۱۷ اسب بخار) در دور موتور ۵۰۰۰-۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور خروجی آن ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۵۰۰- ۴۰۰۰ دور بر دقیقه میباشد. این موتور همچنین مجهز به سیستم Start/Stop است تا میزان مصرف سوخت در ترافیک به حداقل برسد.
سیستم تعلیق MG GS در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع بازو چندگانه مستقل میباشد و سیستم فرمان آن نیز از نوع برقی است. ایمنی
ایمنی بدون شک یکی از مهمترین موارد برای ارزیابی خودروهاست. به همین دلیل ما مدت زیادی پس از نگارش این متن صبر کردیم تا نتایج تست ایمنی GS منتشر شود تا بتوانیم در مورد ایمنی آن با خیال راحت سخن بگوییم. ام جی GS دارای ۶ ایربگ (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پردهای)، اتصالات ISO FIX برای صندلی کودک، کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشهها و سانروف با قفل نمودن دربهای خودرو (Lazy Locking) و سیستم ایمنی شیشه دربهای جلو (Anti Trap) میباشد. همچنین از سیستمهایی مانند سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)، ترمزدستی الکتریکی (EPB)، قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Auto Hold)، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، کروز کنترل و سنسور پارک عقب بهره میبرد. همچنین ترمزهای آن در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی میباشند. همه اینها دست به دست یکدیگر دادهاند تا GS موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شود. در اینجا ممکن است بعضی از خوانندگان اعتراض کنند و نتایج CNCAP را کماهمیت و غیردقیق ارزیابی کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که CNCAP در سالهای اخیر سختگیریهای زیادی را در زمینه استانداردهایش اعمال کرده است و سعی کرده است که تا حد ممکن استاندارد تستهایش را به استانداردهای Euro NCAP نزدیک کند. اما با این حال برای اینکه بتوانیم مقایسه درستی داشته باشیم و در این مورد شک و شبههای باقی نماند، تصمیم گرفتیم که نتایج تست CNCAP برای MG GS را با چند خودروی مشابه در همان تست مقایسه کنیم تا در شرایط برابر آنها را رو در روی یکدیگر قرار داده باشیم.
امکانات رفاهی و تزئینی MG GS به شرح زیر میباشند:
رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی
سیستم اندازهگیری فشار باد لاستیکها (TPMS)
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب
سیستم ورود بدون کلید (Key less)
استارت دکمهای (Push Button Start)
سانروف برقی
آینههای جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرمکن
چراغهای جلو زنون
قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو
شیشه شوی چراغهای جلو
دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (Auto Light)
چراغهای خوش آمد گویی (Welcome) و بدرقه
چراغهای مه شکن جلو و عقب
چراغهای روشنایی روز (Day Light)
چراغهای LED عقب
گرمکن شیشه عقب
تیغههای برف پاککن Boneless
آینه دید عقب الکتروکرومیک (ECM)
تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم گودی کمر دستی
تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت
تنظیم زاویه صندلیهای عقب
صندلیهای عقب با پیکربندی ۴:۶ و قابلیت جمع شوندگی کامل
قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sporty Meter)
دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان
صفحه نمایش لمسی ۶.۱ اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو
سیستم رادیو پخش Arkamys با ۶ بلندگو و صدای ۳ بعدی و اتصال iPod, Aux, USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی
کنترل سیستم صوتی روی فرمان
ریلهای سقف نقرهای رنگ
آنتن کوسهای (Shark Fin)
رکابهای جانبی و اسپویلر عقب اسپرت
پدالهای گاز و ترمز با روکش آلومینیومی
صندلیهای چرمی ضد لغزش و ضد خش
فرمان و سردنده چرمی
مدیا موتورز نماینده رسمی ام جی در ایران، قیمت GS را ۱۴۲ میلیون تومان تعیین کرده است. بر این اساس GS از نظر قیمت تقریباً همسطح با کیا اسپورتیج، هیوندای IX35 و میتسوبیشی ASX قرار میگیرد. البته اگر این خودروها را رقبایی برای MG GS بدانیم احتمالاً عدهای به ما اعتراض خواهند کرد که خودروهایی با موتور ۲۴۰۰ سیسی تنفس طبیعی قابل رقابت با موتور ۲۰۰۰ سیسی توربوشارژ تزریق مستقیم ام جی نیستند. درواقع اگر هیوندای IX35 و کیا اسپورتیج با موتور ۲ لیتری توربوشارژ به کشور وارد میشدند، میشد آنها را رقبایی جدی برای GS عنوان کرد، اما در شرایط فعلی تنها رقیبی که میتوان برای GS برشمرد، سوبارو فارستر ۲۰۰۰ سیسی توربو است که سیف خودرو قرار است آن را بهزودی و با قیمت ۲۴۵ میلیون تومان، یعنی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان گرانتر از GS، به کشور وارد کند. بنابراین میتوان از نظر فنی GS MG را خودرویی بیرقیب در رنج قیمتی خودش توصیف کرد.
یسبسب
۳ مهر ۱۳۹۴تاسف داره در مورد خودرو یا هر کالایی فقط ظاهر قضیه رو میبینیم.اصلا نیازی به توضیح و دلیل و برهان نی ست.دوستانی ک خودروهایی نظیر mg6 یا 550 ام جی رو دارند و چند ساله و چندهزارکیلومتره ک دارن ازش بهره میگیرن بهترین قضاوت هارو میتونن داشته باشن.و میتونن یه جامعه اماری کوچک از سطح رضایتمندی باشن.چینی و غیر چینی.هدف از خرید خودرو برای شما پز دادن و چشم و هم چشمیه یا کیفیت و کارایی؟ یا ارزش بیشتر در برابر قیمت؟ قطعا اگر اولی باشه پسفردا شورولت امریکایی تو چین مونتاژ بشه هم بهش میگین چینی! ک بعید نیست در اینده نزدیک خودروسازان مطرح المانی یا امریکایی هم سایت های ساخت متفاوتی در چین ایجاد کنن و یا چین سهامدار این خودروسازها بشه و خط تولید خیلی از مدلهای روز این خودروسازهارو به چین ببره. اما اگه دومی رو ملاک قرار بدین متوجه میشید ک هر کسی با هر سلیقه و بودجه و تجربه ای به برندی علاقه و کشیده میشه وازش استفاده میکنه.با تجربه ای ک نشستن پشت روا 550 و mg6 داشتم و برادرم هم یکسال و خورده ای 550 رو داشت قطع به یقین اگر قصد خرید شاسی بلند داشته باشم میرم سراغ این محصول چون خاطره و سابقه دو خودروی قبلی این کمپانی باعث ایجاد اطمینان در من شده و نیازی هم به مقایسه نمیبینم چون قدرت و طراحیش و کیفیتش برام مهم تره از برندش
در مورد خوردوهایی هم ک دوستان اسم بردن suv رو با سواری و با اختلاف قیمت های 40 50 میلیونی مقایسه کردن درست نیست
kevin7360
۶ مهر ۱۳۹۴ضاهرا یه عده به صورت کاملا هماهنگ دارن به همه کامنتهای مخالف این خودرو دیسلایک میدن.من ندیدم کسی از این ماشین بد بگه مشکل اینجاست که قیمتش منطقی نیست هر چقدر هم که امکانات داشته باشه به هر حال نمیتونه با هیوندا کیا رقابت کنه راستی کسی میدونه قیمتش توی چین یا انگلیس چنده ؟؟
محمدرضا♥BMW♥
۶ مهر ۱۳۹۴دوست گرامی ظاهرا با ظ نوشته میشه …منطق شما خیلی برام جالبه لابد فکر میکنید قیمت مثلا اسپورتیج خیلی منطقیه؟؟!! یا مثلا منطقی تر از جی اس هست…آدم خندش میگیره بقرآن دلیل اینی هم که نمیتونه باهاشون رقابت کنه لابد امکانات فنی و…بیشتر _مهندسی اروپایی _قیمت کمتر تو ایران که هر چقدر هم غیر منطقی باشه باز من فکر میکنم منطقی تر از اسپورتیج هست و از نظر کیفیت هم که اثبات شده ام جی…حالا نمیدونم منطق شما چیه که اسپورتیج رو برتر میدونید…شاید همه اینایی که گفتم از نظر شما ضعف باشه و نمیدونم چرا میگید نمیتونه رقابت کنه!!!! بنظر من که روی کاغذ با همین قیمت برنده هستش و منم امیدوارم قیمتش کمتر بشه منکه بدم نمیاد…
اکثرا آدمایی که اینجا لایک و دیسلایک میکنن ماشین باز هستن و بیخودی لایک یا دیس نمیزنن حتما سر در میارن از یه چیزی لطفا به کسی تهمت نزنید.
تو کامنتای قبلم علت گرون تر بودنش از 6 رو تو ایران گفتم میتونید مطالعه کنید دوست عزیز.
kevin7360
۷ مهر ۱۳۹۴به هر حال نظر همه محترمه اما معتقدم اگه قیمتش پایین تر بود میتونست موفق باشه حالا تا این خودرو کسی سوار نشه نمیتونه در مورد اینکه آیا 142 میلیون میرزه یا نه صحبت کنه ما فقط داریم از روی کاغذ نظر میدیم و بازار و مقدار فروش مشخص میکنه که موفقه یا نه
ایرج نوروزی
۴ آبان ۱۳۹۴شاید این خودرو خوب باشه اما مشکل اصلی جای دیگه است وارد کننده این خودرو نماینده خوبی نیست من اسفند گذشته یک دستگاه ام جی 3 ثبت نامی از حضرات تحویل گرفتم متاسفانه خودرو ایراد برقی داشت و یکی دو روز که روشنش نمی کردیم دیگه باطری می خوابید دو سه ماهی باهاش مدارا کردیم و چندین بار در نمایندگی مرکزی خوابید و هر بار گفتند رفع عیب شده ما هم هرگز موفق نشدیم یک دل سیر ماشین صفر کیلومتر رو سوار بشیم چندین بار با دفتر مرکزی تماس گرفتم فکس زدم ای میل زدم تلفن زدم مراجعه حضوری کردم … البته که به جایی هم نرسیدم … خب هر بار میومدند و خودرو رو راه اندازی می کردند (از طریق باطر ی به باطری یا تعویض باطری) بعد می بردند تعمیرگاه مرکزی و بعد از سه چهار روز دوباره تحویلش می گرفتم و باز هم هم همان اش و کاسه قبلی … هر بار خواستم با مدیرعامل محترم حرف بزنم جواب می دادند که ایشون که نمی تونند با هر کسی صحبت کنند ( مشتری پیش از خرید روی چشمشان جا دارد و بعد از خرید..)باید با ما صحبت کنید ما نماینده تام الاختیار هستیم … ظاهرا آقای مدیرعامل متوجه نبودند که این خریدار بینوا است که ولی نعمت ایشان است و نباید برای خریداری که سه ماه است قادر به سوار شدن خودروی صفرش نیست کلاس گذاشت… واقعا اینها چه فکری می کنند؟ اینها فکر کرده اند کی هستند؟…. بماند به هر حال در نهایت و از سر ناچاری خودروی هفتاد و هشت میلیونی را شصت و سه میلیون دادم رفت و پشت دستم را داغ کردم که دیگر به این شرکت محترم مدیا موتورز اعتماد نکنم…آقای مدیر عامل را هم حواله کردم به هر چه که اعتقاد دارد و ندارد… چندین بار حتی گفتم اقا این خودرو ایراد اساسی دارد شما هم که رفعش نمی توانید بکنید یا بیایید پس بگیرید یا بیاید با یکی دیگر عوض کنید … خودرویی که نمی توانم سوارش شوم چرا باید انقدر پول بالایش بدهم …خب اگر دنبال دردسر بودم می رفتم خودروی وطنی می خریدم بیمار نبودم که پول دولا پهنا برای خودروی مثلا خارجی بدم خب می رفتم خودروی وطنی سوار می شدم و گرفتاریهاش رو با مبلغ کمتر تحمل می کردم ….به هر حال خودروی صفر فروخته شده توسط آقایان فقط در حال کار کردن در مسیر تعمیرگاه مرکزی اقایان به خانه و بالعکس مشغول کیلومتر انداختن بود…از من گفتن گول نخورید مدارک و نامه های من هم موجود است و آقایان نمی توانند زیرش بزنند… باز هم می گم فروشنده و خدمات پس از فروش خیلی از خود جیزی که می خرید مهم تر است و اصلا بحث سر خوبی و بدی خودرو را باید بعد از اثبات درستی فروشنده انجام بدهیم… البته تا مثل من بهتون ضرر مالی و روحی نخوره عمق ناراحتی من رو درک نخواهید کرد.
Mehrbod
۷ آبان ۱۳۹۴شماره vin را برایمان می گذارید تا .. ؟؟
مگر می شود مشکل به این سادگی را کسی نداند و نتواند رفع کند !
ایرج نوروزی
۱۲ آبان ۱۳۹۴جناب
من اصلا شماره تلفنم را اینجا برایتان می گذارم هر چند که قطعا خودتان دارید و کاملا خبر دارید از چه داستان تلخی صحبت می کنم ماشین را که با ضرر فروختم رفت الان شما مثلا برای من چکار می کنید؟ دلداری می دهید؟ عذر خواهی می کنید؟ اینها به چه درد من می خورند؟ مشخصات من و خودروی کذایی هم که در سامانه تعمیرگاه مرکزی شما ثبت است …سابقه ای میل ها و فکس هایم را که دارید… مکالمات بی پایان بنده با چندین بخش شرکت شما هم که شکر خدا ضبط کرده اید… اما به هر حال این شماره تلفن بنده است 09121305205 ایرج نوروزی
در ضمن به سایت پدال اطمینان بیشتری دارم البته نسبت به باقی وبسایت های تخصصی خودرو … چون داستان خودرو ام جی من را بدون سانسور اینجا قرار داد … برخی سایت ها که لطف کردند و مزد بگیر بودن خودشونو نشون دادن و هیچ واکنشی نشون ندادند انگار که من وجود ندارم و شرکت وارد کننده ام جی به ایران فقط برای خدمت به هموطنان داره خدمات درجه یک میده و همه چیز هم خیلی خوبه… باز هم مرسی پدال که به حقوق مصرف کننده بی نوا اهمیت میدی… نونی که می خوری حلالت.
ایرج نوروزی
۱۲ آبان ۱۳۹۴شماره موتور 15S4UB6GE9100627
شماره شاسی LSJZ14E92FS0111368
اگر مشکل ساده است پس چرا نتوانستید حلش کنید؟ چرا خودرو را معاوضه نکردید؟ چرا پول مرا پس ندادید؟ من که حتی درخواست خسارت هم نکردم.
مگر چندین بار کارشناسان شما این خودرو را بررسی نکردند؟ مگر خودرو چند بار در تعمیرگاه مرکزی در اختیارتان نبود؟
اینکه می گویید مشکل ساده … بیشتر با روان خواننده بازی می شود… یعنی کارشناسان متعدد شما از پس یک مشکل ساده بر نیایند؟ خب این نکته کاملا ضد تبلیغ است… یا منظورتان این است که مشکل ساده نیست و شما آن را سعی می کنید کوچک جلوه بدهید؟
یادم نمیرود که طی یکی از جلسات مراجعه بنده به تعمیرگاه مرکزی اقایی که سرپرست کارگاه بودند ( انصافا همگی خوش اخلاق و مودب) پس از دریافت رسید از بنده و تحویل مجدد خودرو گفتند که شما در خودرو را خوب نمی بندید و موقع خروج از خودرو چراغها را خاموش نمی کنید!!! بنده با پنجاه سال سن و سی سال سابقه رانندگی مانده بودم چی خدمتشان عرض کنم … آمدم بگم من همین الان دو خودرو خارجی توی پارکینگ منزلم پارک شده (اسم نمی آورم که برای برند خاصی تبلیغ نشود هر چند چینی نیستند) از جوانی هم انواع خودرو مستهلک و نو را سوار شده ام حالا چه ایرانی چه خارجی … دیدم این بنده خدا هم اینجا کار می کند بالاخره یه جوری باید مشکل را گردن مشتری بیندازد … گفتم چشم از این به بعد بیشتر دقت می کنم … رفتم منزل با همسر و فرزندانم هم اوقات تلخی کردم که چرا در ماشین را درست نمی بندید که تا صبح باطری خالی نکند ( راستش اون موقع به حرف ایشان اطمینان کردم)… اما خب این را هم چک کردیم و دیدیم مشکل از رانندگی بنده و استفاده نادرست خانواده خودرو ندیده ما نیست ( نمی دانم ندید بدید درست است یا ندید پدید بالاخره بنده یکی از همان ندید بدیدها هستم). خداییش مونده ام در عجایب روزگار که خودرویی که نمی توانی سوارش بشوی چطور ممکن است درش باز بماند یا چراغش روش بماند !!! ما که کلا نابینا هستیم و چراغ روشن را نمی بینیم … خودرو هم که مجهز به مدرنترین فن آوری هاست … دریغ از یک بوق هشدار مختصر؟هر چند معلوم شد که اصلا این موضوع ارتباطی به باز ماندن در خودرو یا روشن ماندن چراغها ندارد و بنده هم یک عذر خواهی تلویحی بهمراه شام مفصل خانواده را مهمان کردم.
Mehrbod
۱۷ آبان ۱۳۹۴دوست گرامی من ارتباطی با شرکت مدیا موتورز ندارم و سابقه سرویس خودروتان را می خواستم در سایت شرکت ببینم . شماره شاسی تان یک عدد اضافی دارد و معتبر نیست !
تمامی مشکلات برقی هر خودرو در نهایت با تعویض قطعات و سیم کشی ها قابل حل است آنهم ایراد به این واضحی که در ارتباط با دینام و باتری است .
چطور بدون مراجعه به باتری سازان خبره در تهران حاضر شدید فقط با مراجعه به نمایندگی ، تکلیفتان را یکسره کنید و خودرو را بفروشید ؟؟!
ایرج نوروزی
۱۴ آبان ۱۳۹۴من واقعا از کاربران گرامی سایت پدال عذر خواهی می کنم که مشکلاتم را با ام جی اینجا نوشتم اما شما از دل بنده خبر ندارید . آقایی که درخواست مشخصات خودرو را کردند هنوز ازشان خبری نیست این را نوشتم که بیخودی گول یک خط پاسخ کسی را نخورید.
اما یک داستان خنده دار از این خودرو ام جی برایتان تعریف کنم کمی اوقاتتان شیرین شود.
همانطور که خدمتتان پیش از این نوشتم سرپرست کارگاه عنوان کرده بودند که اشکال از بنده است که در خودرو را نمی بندم و باطری تخلیه می شود.
ما هم که گفتیم چشم و خودرو را دوباره تحویل گرفتیم و هنگام رسیدن به منزل با دقت در خودرو را بستیم و رفتیم منزل استراحت.
صبح روز بعد دوباره رفتم که با خودرو دوری بزنم و لذت سوار شدن خودرو ی سابقا صفر کیلومتر ( کیلومترش مرتب مابین منزل و نمایندگی و یا حرکت برای شارژ باطری مرتب بالا می رفت) را بالاخره بچشیم… البته که باز هم همان گرفتاری برایمان پیش آمد و حتی نتوانستم داخل خودرو شوم زیرا درب سمت راننده سمت دیوار پارکینگ بود و خودرو با ریموت هم باز نمی شد یعنی اینکه باید حتما با سویچ در راننده را باز می کردیم … امداد ام جی هم که کاملا با آدرس منزل ما آشنا شده بود بعد از تماس بنده رسید و گفتند که بدون باز کردن در کاری نمی توانند بکنند … پدر جان اگر در خودرو باز نمی شود که ایراد از من نیست ایراد از خودرو فروخته شده توسط شماست… سرتان را درد نیاورم از بخت خوش دختر خردسالم به دلیل بیماری منزل بود … خلاصه سعی کردیم دخترم را یه جوری از لای دیوار و خودرو به در سمت راننده برسانیم که از آن سمت در را باز کرده و دسترسی ما را به خودرو فراهم کنند ( خودرو برق نداشت بنا بر این ریموت هم کار نمی کرد و جالب این که با سوئیچ نمی توانستید در سمت شاگرد را باز کنید) حالا تصور کنید یک دختر بچه گریان بشدت ترسیده را میان زمین و اسمان نگه داشته ایم و التماس می کنیم که فشار مربوط به چند سانتیمتر فاصله دیوار و خودرو را تحمل کند و یه جوری از راه بیست سانتیمتر فضا داخل خودرو شود.
هیچی دیگر با کلی التماس و وعده و عید … کودک بیچاره خود را به داخل رساند و درب سمت شاگرد را برایمان باز کرد … بقیه داستان هم که مانند موارد پیش بود … باطری به باطری … چک باطری و دینام … بردن مجدد خودرو به تعمیرگاه مرکزی… به هر حال اگر ام جی می خرید حتما یک بچه ریزه میزه و خیلی زبر و زرنگ هم در خانواده داشته باشید که قطعا در روزهای مصیبت به دادتان برسد… نکته اخلاقی این که هر کی میگه بچه بدرد پدرومادرش نمی خوره اشتباه می کنه .
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۴اقای نوروزی مشکل برند خودرو نیست مشکل از خدمات بد درایران است که افراد ناوارد میزارن ومدیرانم هیچ پاسخگو نیستن حدا 10 سال قبل خودری سواری در سوعد شلنگ بخاری ماشین سوراخ میشه وچند قطر اب داغ روی پای مبارک خانم مسنی که درماشین بود میریزه پدر پدر صاحب کارخانه رو دادن دستش وکلی خسارت بابت سوراخ بودن شلنگ درضمن ماشینم برند ولوو بود
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوست عزیز،حق با شماست و این متاسفانه مشکل همه شرکتهایی است که به نوعی ایرانیها در آن دخالت دارند.بنده اسپورتیج داشتم و بابت مشکلی که برام پیش اومد نمایندگی کیا بلایی سر من آورد که جایی دیگه واسه شکایت نموند و من حتی به کیا کره جنوبی هم شکایت کردم!!همه به صراحت حق رو به من میدادن و میگفتن اونا کلاهبرداری کرذن ولی در کل سودی به حالم نداشت و کلی ضرر مالی و روحی کردم .بعد ماشین رو فروختم چون حتی دیدن آرم نمایندگی کیا هم حال منو بد میکرد!!الان GS خریدم و هنوز نمیدونم این نمایندگی چطوره!!
امین
۶ آذر ۱۳۹۵کاملا درسته مدیا به مشتری اصلا احترام نمیذاره مخصوصا وقتی چنین مشکلاتی پیش میاد . من میخوام جی اس بخرم ولی به خدا میترسم از روزی که بخوام برم نمایندگی واسه تعمیر یا یه چیز دیگه اگه نه ام جی رو دستش هیچی نیست من ام جی داشتم و کاملا بی تعصب حرف میزنم فقط خدماتشون افتضاحه همه بچه های ام جی سوار که مشکلاتی داشتند میدونند. البته شانسی گاهی وقتها هم استثنا هم داره
یسبسب
۳ مهر ۱۳۹۴تصحیح میکنم : تجربه ای ک نشستن پشت رول 550 و mg6 داشتم
milad
۳ مهر ۱۳۹۴بسیار زیبا و باوقار، کلا طراحی های ام جی همشون یه اصالتی دراند وجذاب هستند و رگه های طراحیشونو تو مه محصولاتش میشه دید و از دیدنشون خسته نمی شی
البه به نظرم کانسپتش خیلی رویایی بود اینم شبیه اونه ولی کانسپتش بیشتر دوست داشتم
این هم به نظرم اون زیبایی رو داره که همیشه دوستش داشته باشی با بازده خوب و شتاب زیر 8 ثانیه، شاسی هوشمند دینامیک که باعث لذت رانندگی و هندلینگ بالا میشه و سیستم های ایمنی 15 در 1 اگه اشتباه نکنم هم همراهی کننده لذت رانندگی هست
تا اونجا که خبر دارم شرکت ام جی قصد تولید خودروهای جدید برای بازار انگلیس و اروپا رو داذه از قبیل رودستر خودروهای اسپرت و…
Mehrbod
۴ مهر ۱۳۹۴با سپاس از نگارش همه سو نگر نویسنده ، جناب رحیقی ..
علیرضا رحیقی
۴ مهر ۱۳۹۴ارادتمندم دوست گرامی.
رضا
۴ مهر ۱۳۹۴بسیار متن خوبی بود … خسته نباشید . عالی بود …. ام جی هم که فوق العاده است !
علیرضا رحیقی
۴ مهر ۱۳۹۴سپاسگزارم از لطف شما.
Mehrbod
۴ مهر ۱۳۹۴در دنیای خودروسازی ، هیچ کشوری ، الف تا ی خودروهایش را نمی سازد و فقط قطعاتی را می سازد که در تولید آنها از “مزیت مطلق” و یا کمینه ، “مزیت نسبی” برخوردار باشد .
در این بین کشور هایی در خودرو سازی موفق هستند که علاوه بر داشتن روابط جهانی مناسب و دانش مهندسی ، طراحی و تولید ، در چند زمینه از تولید قطعات خودرو ، مزیت مطلق تولید داشته و از تولید کنندگان و صادر کنندگان آن قطعات باشند .
از این رو مهم نیست که چه کشوری قطعات محصولات تحت لیسانس را تولید و یا کل مجموعه را سر هم می کند ، بلکه مهم اینست که تیم مهندسی و طراحی ، به چه سطح دانشی مسلط بوده و چه تجربه و سابقه ای دارد . در اصطلاح به این گونه دانش ها در دنیای صنعت و تجارت ، “Know How”گفته می شود که همواره جزو اسناد محرمانه و بالا دستی شرکت ها و به پیروی از آن ، صنایع کشورهاست که بقای آن صنایع و حیات یک ملت به انحصاری بودن بخش های حساس آن دانسته ها بستگی دارد . دفترطراحی و مهندسی لانگ بریج MG در انگلستان یکی ازآن مخازن پربار پیشینه درخشان خودرو سازی بریتانیا ست که جزو ابر تیم های مهندسی در دنیای خودروسازی است .
در این خودرو و یا هر خودرو برند و اصیلی که در خارج از موطن اصلی خود سرهم می شود ، قطعات پیچیده و حساس و تعیین کننده (سطح 1 و گاهی سطح 2) ، ساخت شرکت های مشهور و برجسته در آن زمینه است و قطعات سطح 3 و 4 ، در کشوری که خطوط سرهم کردن قرار دارد ، تحت نظارت تیم طراحی و مهندسی و تحت سرپرستی گروه پشتیبانی (لجستیکی) تولید می شود .
هدف شرکت بزرگی مانند SAIC از سرمایه گذاری در شرکتی با سابقه و مشهوری مانند MG ، اینست که به بخش هایی از آن دانش ها دست پیدا کرده و آنرا به چین منتقل کند .
به عنوان نمونه ، شرکت بزرگ و معتبر BMW ، زمانیکه تصمیم به طراحی ، ساخت و تولید خودرو های کراس اوور گرفت ، با وجود دانش فراوان ، در برند RANG ROVER که سابقه فراوان در این زمینه داشت و به Know How کراس اوور ها مجهز بود ، سرمایه گذاری کرد و از این روش با هزینه اندک آن دانش ها را در اختیار گرفت و پس از آن در طول مدتی کوتاه ، سری X را روانه بازار کرد و سپس سهام رنج روور را واگذار کرد . MG هم برای BMW و تولیدات سری Z این شرکت ، همین نقش را ایفا کرد .
-در کل ، ژرمن ها می دانند که چه کار می کنند .. –
MG GS به تمامی در مقر طراحی MG در لانگ بریج انگلستان طراحی شده است :
http://www.aparat.com/v/zOb
Mehrbod
۴ مهر ۱۳۹۴در خصوص داشبورد ، رودری ها و تزیینات داخل MG GS این نکته را خدمت دوستان بگویم که جنس پلاستیک بکار رفته در داخل این خودرو از جدید ترین و برترین مواد غیر لوکس طراحی داخلی خودرو هاست که استحکام فوق العاده ای دارد و ضمن ضد خش بودن ، وزن بسیار بسیار پایینی دارد و این به سبب ضخامت کم و جنس سبک روکش های پلاستیکی آن است که ضخامتی در حدود یک میلی متر دارد .
این جنس مواد در MG 3 , 6 هم استفاده شده که دوست داران خودرو آنرا با مواد مشابه بی کیفیت و پلاستیک های خشک معمولی و ارزان و همچنین سنگین تر خودرو های اقتصادی که کیفیت مناسبی ندارند ، به اشتباه می گیرند . ولی پذیرفته است که طراحان MG برای سبک تر شدن این بخش ها ، در استفاده از این فن آوری کمی افراط کرده اند .
در کل مجموعه داشبورد از نزدیک بسیار متفاوت و با کیفیت است .
من حتی بخش براق داشبورد را بسیار می پسندم و آنرا جسورانه و نوگرایانه می پندارم .
سیستم صوتی این خودرو ، ARKAMYS ، از معدود سیستم های پخش کننده دارای فن آوری صدای سه بعدی یا 3D است که به تازگی روی خودرو های پیشتاز این گونه فن آوری نصب می شود و برند ARKAMYS از مشهور ترین آنهاست که روی مدل های سال 2016 چند شرکت از جمله رنو و همین MG GS به طور اختصاصی عرضه شده است .
در تبلیغات این شرکت و MG بارها به جمله :
LISTEN TO A MOBILE VIENNA CONCERT HALL IN THE NEW MG GS
اشاره شده که از این رو طراح با ذوق MG GS آقای Tony Wiliams خواسته از این ویژگی صوتی استثنایی استفاده کرده و درآن قسمت داشبورد ، با تاکیدی جسورانه بر زوایای تیز و تداعی گر , ذهن های هنر دوست را به جنس سیاه و براق پیانو های درجه یک ارکستر سمفونیک ها پیوند بزند و حتی به این جهت ، نشانه برند معروف ARKAMYS را هم روی آن قسمت داشبورد نصب کرده است .
جنس این قسمت مرغوب و ضد خش است و جلوه ای فوق العاده و متفاوت هم در روز و هم شب در داخل خودرو دارد و از این نظر هم ، خاص و دوست داشتنی است .
kevin7360
۶ مهر ۱۳۹۴ماجرا بو داره ؟؟؟؟چی شده همه از MG حمایت میکنن ؟؟
به هر حال با این رنج قیمت حتی اگه از نظر کیفیت هم ردیف توسان و اسپرتیج هم باشه بعید میدونم موفق شه تازه یادتون نره در حال حاضر ما در کمپین نخریدن خودرو صفر هستیم
میلاد
۳ فروردین ۱۳۹۵رقبای کره ای مثه توسان و اسپورتیج در رقابت با جی اس قافیه رو بدجور میبازن دوست عزیز،جی اس بسیار بسیار سرتره.
اخه اسپورتیج و توسان چی دارن مگه؟یه بار سوار جی اس بشی متوجه برتریه جی اس میشی.از نظر قدرت موتور و شتاب که رقاباش باید خیلی گردن کلفت باشن.
سمش
۹ بهمن ۱۳۹۴شما کارشناس ام جی هستید؟ یا نماینده ی مدیا موتورز که این چنین با آب و تاب توصیف میکنید ماشین رو.
جایی از مزیت های این خودرو نوشتین AWD هست در حالیکه در سایت اصلی نوشته شده 4WD هست.
از جایی این مطالب رو کپی پیست میکنید یا فی سبیل الله در خدمت مدیا موتورز و این خودرو تشریف دارید؟
Mehrbod
۱۷ آبان ۱۳۹۴طراحی سبک Black Piano که در داشبورد و تلق میانی چراغ های عقب این خودرو پیاده سازی شده است ، در خودرو هایی چون Volkswagen Up هم در داشبورد و تلق میانی چراغ های عقب توسط طراح ارشد کارخانه فولکس واگن آقای Walter de’Silva به شکل زیبایی بکار رفته و نیز در کنسول میانی نسل پنجم مرسدس بنز C کلاس ، BMW 520 ، Z4 M Coupe و تسلا و مینی هم به شکل مشابه و زیبایی بکارگرفته شده است . همچنین در خودرو های لوکسی چون فانتوم هم می توان این تریم زیبا را دید :
http://www.netcarshow.com/volkswagen/2013-up_4-door
http://www.netcarshow.com/volkswagen/2013-up_4-door/800×600/wallpaper_3f.htm
http://www.chew-the-fat.org.uk/forum/viewtopic.php?f=48&t=24424
http://tenwheel.com/imgs/a/a/y/s/c/2007_phantom_matte_white__ivory_black_piano_wood_trim_3_lgw.jpg
مهدی
۶ دی ۱۳۹۴متاسفانه آپشن هایی مانند گرمکن صندلی و تهویه دوگانه از این خودرو بی نظیر توسط شرکت وارد کننده آن، مدیا موتور، صرفا برای سودجویی بیشتر حذف شده است. این یعنی دستکاری و دزدی از ماشین
افشین
۲۲ دی ۱۳۹۴من سال 93 یکدستگاه ام جی 3 خریدم . ابتدا برای ثبت نام که رفتم دوربین عقب پارک و … آپشن ها رو گفتند دارد ولی پس از تحویل خودرو برخی از آپشن هاش رو نذاشته بودند و خودم خواستم دوربین عقب و ضبط و … بذارم گفتند اگه تغییر بدید خودرو از گارانتی خارج میشه . اینم یه مدل دیگه از دزدی آقایون ….
Mehrbod
۵ بهمن ۱۳۹۴دوربین پشت در هیچ بروشور و کاتالوگ و نیز در هیچ زمانی در سایت ایران ، بریتانیا و چین جزو امکانات نبوده است که قولی داده شود و یا برداشته شود . به غیر از رینگ 16 اینچی ، گونه کشورمان پر امکانات ترین مدل 2014 این خودروست !!!
فرشید
۱۶ اسفند ۱۳۹۴فقط بگم عالی عالی عالی
حاضرم با هر نوع شاسی بلند کورس ببندم. البته کره ای نباشه چون برای ام جی کسر شان داره
البته به کسانی که ماشین کره ای دارند بر نخوره. به هر حال یه واقعیت انکار ناپذیره
پویا
۸ فروردین ۱۳۹۵همه می دونن 4wd
امین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه از فنی خودرو قابل رقابتی باشه ولی متاسفانه به دلیل سابقه بد چینی ها در بازار ایران و بنجول فروشی آنها، اگر gs بخری مشتری اول و آخرش هستی و موقع فروش باید با کلی ضرر آبش کنی. لذا اگر قیمتش به ماشین چینی ها می خورد شاید افت قیمتش توجیه اقتصادی داشت.
نریمان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵امین جان ، مگر ام جی چینی هست که با فرمول ماشینهای چینی مقایسه اش میکنی ؟
در ضمن افت قیمت خودروهای کره ای الان از ام جی بیشتره ولی به دلیل هجمه ، سعی شده مردم رو گمراه کنند .
نمیدونم از اینکه بخواهید با چینی قلمداد کردن برند 94 ساله ام جی ، هدفی را دنبال کنید ، باید بدانید ، کسی که از خودرو سر رشته داره و از روی توان ، گشتاور ، هندلینگ و موتورینگ یک خودرو رو انتخاب میکنه ، بهتر از من و شما به همه جوانب نگاه میکنه و یک خاص سوار هست .
خبر زیر هم که آخرین خبر روز دنیای خودرو در صنعت بریتانیاست ، نشون میده که ام جی ، پنجمین برند قابل اطمینان در بازار انگلیس هست .
سام
۳ تیر ۱۳۹۵2 سال هست ام جی 6 جی تی رو دارم.قبلش هم مگان 2000 وارداتی داشتمو مزدا3 نیو.مگان ماشین نرم ترمز بسیار خوب.و عمر قطعاتش خیلی کم بود.و فوق العاده گران.خلاصه خیلی اذیت شدم چون سال 90 قطعاتش به سختی گیر میومد.و جلو بندی خیلی ضعیفی داشت.مزدا 3 هم پاشین اسپورت .خوش فیس.اما خیلی خشک بعد از چند ساعت رانندگی باهاش احساس خستگی داشت. شتابش بد نبود خیلی هم خوب نبود.و مشکلش این بود به درد جاده های ایران نمیخورد.چون همه جا گیر میکرد.الان ام جی 6 دارم رو تعصب نظرمو نمیگم.مقایسه میکنم با دوتا خودرویی که چینی نبودن.واقعا ام جی نرم.شتابش عالی کم اصطحلاک عمر قطعاتش زیاد واقعا ازش راضیم.کسانی که تا حالا سوار نشدن میان نظر میدن.میگن چینی.ایفون من هم چینی هست.اکثر محصولات ولوو رو هم چین داره میزنه.پس ولوو هم چینی به درد نخور هست.مهم برند هست دوستان کسانی که اطلاع ندارن و تا حالا سوار ام جی نشدن .نظر ندن بهتره.چون بی دلیل حرفاشون میزنن.و پنجمین خودروی پرفروش انگلستان هست.کاش دلال ها این ماشین رو وارد میکردن تا همه میگفتن انگلیسی اصل هست .وقیمتش حدود 250 میلیون میشد.و اونوقت همه ازش تعریف میکردن متاسفانه اقتصاد ایران افتاده دست دلالها .
حمید
۱۷ تیر ۱۳۹۵به نظر من سوزوکی ویتارا کلاس 8 اتوماتیک میتونه گزینه بهتری باشه. طراحی بهتر از نظر شکل و کابین، فراوانی قطعات و تعمیر کار، و یک آپشن که هیچکدام از ماشین های تم جی و اسپورتیج و توسان ندارند و به همه آپشن های رنگارنگ آنها که فقط برای پر کردن دفترچه راهنما میخورد و آن دکمه کمک 4H و 4L است.
بهنام
۳۰ آبان ۱۳۹۵با احترام به نظر دوستا ن باید پیشنهاد کنم اگه دنبال رقیب برای محصولات کیا و هیوندا و ام جی هستید. کولیوس رو پیشنهاد میکنم. یه سروگردن. بالاتر ، با کیفیتر و قابل اعتماد تره.
گیربکس cvt نیسان. کمک و تعلیق مک فرسون. رادار نقطه کور. به اندازه یک سدان نرم و راحت و جادار. چهار چرخ متحرک و … که همش رو یادم نیست.
به عقیده من اکثر خودروسازان برای رقابت با هم چیزی کم نمیزارن. ولی سه تا اصل یادتون نره در انتخاب خودرو در ایران.
۱- کیفیت خودرو و لوازم داخلی که بعضی ها با زیبایی و طراحی عرضی میگرند.
۲- خدمات پس از فروش چه در نمایندگی و چه در بازار آزاد
۳- به یه خودرو و برند گیر ندین. تعصب الکی نکشید.
نظرات هیچکدوم به دل نمیشینه. بابا اگه خودرو رو داری بیا دقیق با ذکر اپشن و نوع مسیر از تجربت بگو. .
من ام جی سوار نشدم. ولی یک خورو ساز انگلیسی که توسط یک شرکت چینی خریداری شده و چیزی از تولد جدیدش نمیگزره رو نمیپسندم در ایران به خاطر خدماتش.
ببخشید زیاد شاخه به شاخه کردم. ولی اکثرا از نظرات دوستان سودی نبردم برای انتخاب بهتر.
حسین
۱ مرداد ۱۳۹۵سلام
مدلی کی وارد ایران شده شیشه شوی چراغ جلو داره؟!
احسان
۷ شهریور ۱۳۹۵این ماشینا گرم کن و سردکن صندلی ندارن/
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۵این ماشین به چند سیستم ایمنی مجهزه که اگه بخوای همین سیستمها و سایر قابلیتهای این ماشینو رو در برندهای دیگه داشته باشی باید حداقل 250 میلیون پول بدی
از جمله این سیستمها سیستم کنترل لغزش tcs هست که مانع شتابگیری سریع جهت پیشگیری از لغزش میشه
اگه بخوای کند بودن شتابگیری اولیه حل بشه باید با کلید وسط کنسول سیستم tcs را غیر فعال کنی
اگه سیستم مذکور را غیر فعال کنی و دنده را در وضعیت اسپورت بزاری, این ماشین تبدیل به یه هیولای پر شتاب بدون وقفه در شتابگیری میشه
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۵این ماشین به چند سیستم ایمنی مجهزه که اگه بخوای همین سیستمها و سایر قابلیتهای این ماشینو رو در برندهای دیگه داشته باشی باید حداقل 250 میلیون پول بدی
از جمله این سیستمها سیستم کنترل لغزش tcs هست که مانع شتابگیری سریع جهت پیشگیری از لغزش میشه
اگه بخوای کند بودن شتابگیری اولیه حل بشه باید با کلید وسط کنسول سیستم tcs را غیر فعال کنی
اگه سیستم مذکور را غیر فعال کنی و دنده را در وضعیت اسپورت بزاری, این ماشین تبدیل به یه هیولای پر شتاب بدون وقفه در شتابگیری میشه
افشین
۲۹ مهر ۱۳۹۵سلام دوستان, در حلیکه در دفترچه راهنما گرمکن صندلیهای جلو و دکمه های کنترل آن نمایش داده شده و جزو امکانات ارایه شده میباشد, حذف ان دزدی آشکار و قابل پیگیری قانونی میباشد. ازخریداران محترم تقاضا دارم با ایجاد یک کمپین نسبت به پیگیری حق قانونی خودمان اقدام عملی نماییم.
محمد اصفهان
۱۳ اسفند ۱۳۹۵لطفا با من تماس بگیرید بابت ام جی
***
سفیر
۲۴ بهمن ۱۳۹۵با سلام . با توجه به اینکه بنده الان یک سال و نیم جی اس داشتم و 60000 کیلومتر با اون رانندگی کردم . و در کل فقط یک اشکال اساسی در اون پیدا کردم .از هر نظر فنی عالی و رانندگی لذت بخش ی داره و از لحاظ افرود کارایی یک ماشین آفرود کامل رو داره و تو جاده جالبش اینه که می تو نی سرپیچ از ماشینهای سدان جلو بزنی و اما اشکالش داشتن گارانتیه که من تو این یک سال و نیمی که داشتم نزدیک سی میلیون خرجش کردم فقط هم بخاطر اینکه گارانتی داشته باشم و ماشینم رو هنگام فروش بتونم با گارانتی بفروشم که خارج از مدیا این 30 میلیون میشد پنج میلیون . هزینه خدمات اضافه رو چند برابر خارج از گارانتی می گرفتند . آخر سر هم به مشکل اساسی می خوردم می گفتند شامل گارانتی نمیشه .آخر سر هم که خواستم بفروشم میگفتم گارانتی داره انگار همه می دونستند که گارانتی مدیا ضرره و فقط سی میلیونی که مدیا ازم گرفت پول زور بود.
saed
۲۶ بهمن ۱۳۹۵با سلام . من ام جی ۶ ام دچار مشکلی شد که همه چراغای خطا یه دفه با هم روشن می شد و گیربکس در حالت دنده ۴ می رفت . یه ماه گارانتی داشتم مراجعه می کردم ارورارو پاک می کردن و می گفتن برو که خوب شد خلاصه تکرار همین قضیه تا گارانتیم تموم شد به محض اینکه رفتم گفتن بیا که ای سی یوت خرابه با تعویض سه و نیم باز درست نشد . گفتن که از بس گیربکس تو حالت اضطراری رانندگی کردی گیربکس باید تعویض شه ۱۶ میلیون . بازم درست نشد . گفتند بیا بلبرینگ چرخا مشکا داره با اون حل میشه که دیگه عصبی شدم و دادم بیرون که برام بلبرینگارو عوض کنن بعد درست شد مکانیک گفتش مشکل از اول این بوده رفتم که گیربکس و ای سی یو ی خودمو پس بگیرم که گفتند طبق دستور سایک موتور نمی شه . نمی گم مدیا دزده اما حداقلش چرا بلافاصله بعد از تمام شدن گارانتی شروع به تعویض اینا کردند در ثانی .مشکلم که طبق منطق همون بلبرینگ چرخ بوده چرا ازم این همه هزینه گرفتند . پس داشتن گارانتی و اون همه خرج کردن که فقط گارانتی داشته باشم چه مزیتی داشت
amir
۲۷ بهمن ۱۳۹۵سلام دوستان .من ام جی ۳ ام بلندگوش خش خش می کرد بردم به نمایندگی کرمان که از بندرعباس ۵۰۰ کیلومتر فاصله داره وونزدیکترین نمایندگیه که گفتن سر در نمی آرن و باید ببرم تهران که عجیب بود برام اینا که زمان بردن سرویس تو کرمان دو برابر و سه برابر هزینه سرویس دوره ای ازم می گرفتن حالا بازم باید کلی از کرمان بکوبم برم تهران . من تا حالا بندرعباس تا تهران رو تو عمرم پنج بارم با ماشین رفت و آمد نکردم . دیگه عهد کردم نمایندگی برا هیچ کاری نبرم خش خششم دادم یه صوتی کار برام درست کرد .
محمد اصفهان
۱۳ اسفند ۱۳۹۵به نام خدا
من درمورد قیمت ام ی جی اس متعجب هستم چگونه قیمت گذاری شده است که الان من مالک یک جی اس هستم بعد از چند ماه احتیاج به پول پیدلا کردم اما با چند باراگهی دادن و صرف هزینه زیاد هنوز ماشین من به فروش نمیرود حدود ۳۰ میلیون تومان ضرر در چند ماه بی انصافی است لطفا اگر خریدار دارید من فروشنده واقعی هستم
محمد اصفهان
۱۳ اسفند ۱۳۹۵به نام خدا
مدیران محترم شرکت ام جی باور کنید اینجانب چندین سال است اتومبیل ام جی دارم از ۵۵۰و ام جی شش تا الان که ام جی جی اس دارم بسیار افتخار میکنم که با این ماشین انس گرفتم اما همینک مشکل مالی پیدا کردم چندین بار آگهی زدم در روزنامه اما خریداری پیدا نشده است ومن عاجز از فروش مانده ام با تخفیف بسیار هم نشد بفروشم بسیار درگیر مشکلات هستم ودوست دارم اگر مسئولین شرکت با اینجانب همکاری کنند کمک بزرگی به من کرده اند خاهشمندم مشکلم را با مدیران شرکت در میان بگذارید
با تشکر
***
سامان
۳۱ فروردین ۱۳۹۶مدیا موتورز آدمو چی فرض کرده . برا یه قطعه۲ میلیون تومنی منو ۲ ماه اسیر کردن و ماشین خوابید آخه سود اون ۱۳۰ میلیونی که به ماشین دادم تو دو ماه ۴ و نیم ملیون میشد . شکایتم کردم به جایی نرسید . و واقعا معلومه روی اقایون رو نیست سنگ پای قزوینه