MG برندی کهنسال است که در طول حیات ۹۱ ساله خود فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده و آزمونهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. این برند که پس از فروپاشی اتحاد ام جی- روور در سال ۲۰۰۵، به کمپانی نانجینگ چین (که بعدها با سایک موتور ادغام گردید) فروخته شد، اکنون آهسته و پیوسته به سمت بازپسگیری جایگاه درخشانی که در گذشته بهعنوان یکی از معروفترین و معتبرترین سازندگان خودروهای اسپرت خانوادگی داشت، قدم بر میدارد. شاید یکی از نقاط عطف مهم در این مسیر خودرویی است که قصد معرفی آن را داریم: MG GS
مدل GS از چند جهت برای MG اهمیت دارد؛ اول اینکه این خودرو اولین SUV در تمام تاریخ دراز مدت MG است. دوم اینکه این خودرو اولین خودرویی خواهد بود که پس از فروخته شدن ام جی به چینیها، فروشش در اروپا از مرزهای بریتانیا فراتر رفته و در سایر کشورهای اروپایی نیز به فروش خواهد رسید. و در آخر اینکه این خودرو با دستی پر از تجهیزات فنی و رفاهی و با داشتن قیمتی رقابتی پا به بازارهای جهانی گذاشته است و همین امر باعث شده است که MG نسبت به فروش بالای آن بسیار خوشبین باشد. بنابراین میتوان گفت که GS مدل مهمی هم برای MG و هم برای سایک موتور است. به همین دلیل نیز سایک موتور تمامی توان مالی و تکنولوژیک خود را در کنار شرکای بینالمللی قدرتمند خود از سراسر جهان بسیج کرده است تا حاصل کار خودرویی قدرتمند، بینقص، مدرن و با کیفیت باشد. برای اینکه GS شکل بگیرد سایک موتور ابتدا به سراغ یکی از بهترین و باسابقهترین سازندگان SUV در آسیا یعنی سانگ یانگ کره جنوبی رفته است که خود یکی از بزرگترین سهامداران آن محسوب میشود و پلتفرم مدل کامپکت این کمپانی، یعنی کوراندو را به عاریت گرفته است تا GS را بر پایه آن بنا کند. سپس به سراغ تیم تحقیق و توسعه سایت لانگ بریج خود واقع در بیرمنگهام انگلستان رفته تا این تیم طراحی، به رهبری آنتونی ویلیامز کنی در سایتی که به طور تاریخی محل تولد انواع مختلف ام جی بوده است، طراحی و مهندسی GS را انجام دهند. پس از آن نوبت به دمیدن جان در کالبد بیجان GS رسید تا GS نیز مانند تمام گذشتگانش روحی سرکش و قدرتمند داشته باشد. قلب تپنده GS موتور و سیستم انتقال قدرت بسیار پیشرفتهای است که به طور مشترک توسط سایک موتور و شریک استراتژیکش یعنی جنرال موتورز طراحی و ساخته شده است و یکی از بهترین نمونهها در نوع خود است. در آخر از آنجا که ام جی همیشه برندی با قابلیتهای اسپرت و لذت رانندگی بالا بوده است، طراحی و تیونینگ شاسی آن مطابق با آخرین متد اروپایی به گروه مهندسی پورشه سپرده شده است تا بتوان MG GS را محصول طراحی و مهندسی پیشرفته انگلیسی، آمریکایی، آلمانی و کرهای دانست. علاوه بر همه اینها، نیروی کار ارزان و دقیق چینی قرار دارد که باعث میشود حاصل کار از آنچه که انتظار دارید بسیار به صرفهتر باشد. MG حتی در معرفی و تبلیغات این خودرو نیز سنگ تمام گذاشته و در تبلیغات مختلف این خودرو یکی از محبوبترین و معروفترین هنرپیشگان انگلیسی یعنی بندیکت کامبربج حضور دارد که تیزر رسمی معرفی این خودرو را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.
با بیان این مقدمات، اکنون وقت آن رسیده است تا به سراغ اصل موضوع، یعنی خود این خودرو برویم و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.
طراحی:
MG GS بر پایه کانسپت CS ام جی بنا شده است. GS وفاداری خوبی نسبت به این کانسپت که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد داشته است. به طور کلی ظاهر این خودرو را میتوان با کلمههای خشن و شرور توصیف کرد و به نظر میرسد طراحان ام جی سعی کردهاند تا به GS ظاهری اسپرت و مدرن بدهند تا رنگ رخساره آن، نشان از سر درون داشته باشد!
در مجموع نمای جلوی این خودرو را میتوان اسپرت و تهاجمی دانست و در این طرح میتوان به خوبی امضای طراحی ام جی که در سایر محصولات ام جی نیز دیده میشود را حس کرد.
برای GS سه پیشرانه در نظر گرفته شده است که شامل دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ تزریق مستقیم با کدهای SGE و MGE و یک پیشرانه ۱.۹ لیتری توربودیزل است. در حال حاضر GS با دو پیشرانه اول تولید میشود و نسخه دیزلی آن فعلاً ارائه نشده است. پیشرانههای MGE و SGE از جمله مدرنترین پیشرانههای چهار سیلندر حال حاضر هستند. این پیشرانهها به طور مشترک توسط اوپل، سایک موتور، شانگهای جنرال موتورز و مرکز فنی خودرویی پان آسیا طراحی و ساخته شدهاند و بهجز محصولات ام جی، بر روی مدلهای مختلف محصولات جنرال موتورز علیالخصوص مدلهای اوپل، شورولت و بیوک نیز به کار رفتهاند. خوشبختانه قدرتمندترین تیپ GS بهصورت فول آپشن وارد ایران خواهد شد. در نتیجه ما تنها به بررسی موتور MGE دو لیتری که بر روی این خودرو مورد استفاده قرار گرفته خواهیم پرداخت. این موتور دارای حجم دقیق ۱۹۹۵ سیسی است و از قابلیت توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت بهره میبرد. توان خروجی این موتور ۱۶۲ کیلووات ( ۲۱۷ اسب بخار) در دور موتور ۵۰۰۰-۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور خروجی آن ۳۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۵۰۰- ۴۰۰۰ دور بر دقیقه میباشد. این موتور همچنین مجهز به سیستم Start/Stop است تا میزان مصرف سوخت در ترافیک به حداقل برسد.
سیستم تعلیق MG GS در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع بازو چندگانه مستقل میباشد و سیستم فرمان آن نیز از نوع برقی است. ایمنی
ایمنی بدون شک یکی از مهمترین موارد برای ارزیابی خودروهاست. به همین دلیل ما مدت زیادی پس از نگارش این متن صبر کردیم تا نتایج تست ایمنی GS منتشر شود تا بتوانیم در مورد ایمنی آن با خیال راحت سخن بگوییم. ام جی GS دارای ۶ ایربگ (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی جلو، ۲ عدد پردهای)، اتصالات ISO FIX برای صندلی کودک، کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشهها و سانروف با قفل نمودن دربهای خودرو (Lazy Locking) و سیستم ایمنی شیشه دربهای جلو (Anti Trap) میباشد. همچنین از سیستمهایی مانند سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)، ترمزدستی الکتریکی (EPB)، قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Auto Hold)، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، کروز کنترل و سنسور پارک عقب بهره میبرد. همچنین ترمزهای آن در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی میباشند. همه اینها دست به دست یکدیگر دادهاند تا GS موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شود. در اینجا ممکن است بعضی از خوانندگان اعتراض کنند و نتایج CNCAP را کماهمیت و غیردقیق ارزیابی کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که CNCAP در سالهای اخیر سختگیریهای زیادی را در زمینه استانداردهایش اعمال کرده است و سعی کرده است که تا حد ممکن استاندارد تستهایش را به استانداردهای Euro NCAP نزدیک کند. اما با این حال برای اینکه بتوانیم مقایسه درستی داشته باشیم و در این مورد شک و شبههای باقی نماند، تصمیم گرفتیم که نتایج تست CNCAP برای MG GS را با چند خودروی مشابه در همان تست مقایسه کنیم تا در شرایط برابر آنها را رو در روی یکدیگر قرار داده باشیم.
امکانات رفاهی و تزئینی MG GS به شرح زیر میباشند:
رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی
سیستم اندازهگیری فشار باد لاستیکها (TPMS)
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب
سیستم ورود بدون کلید (Key less)
استارت دکمهای (Push Button Start)
سانروف برقی
آینههای جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرمکن
چراغهای جلو زنون
قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو
شیشه شوی چراغهای جلو
دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (Auto Light)
چراغهای خوش آمد گویی (Welcome) و بدرقه
چراغهای مه شکن جلو و عقب
چراغهای روشنایی روز (Day Light)
چراغهای LED عقب
گرمکن شیشه عقب
تیغههای برف پاککن Boneless
آینه دید عقب الکتروکرومیک (ECM)
تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم گودی کمر دستی
تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت
تنظیم زاویه صندلیهای عقب
صندلیهای عقب با پیکربندی ۴:۶ و قابلیت جمع شوندگی کامل
قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sporty Meter)
دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان
صفحه نمایش لمسی ۶.۱ اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو
سیستم رادیو پخش Arkamys با ۶ بلندگو و صدای ۳ بعدی و اتصال iPod, Aux, USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی
کنترل سیستم صوتی روی فرمان
ریلهای سقف نقرهای رنگ
آنتن کوسهای (Shark Fin)
رکابهای جانبی و اسپویلر عقب اسپرت
پدالهای گاز و ترمز با روکش آلومینیومی
صندلیهای چرمی ضد لغزش و ضد خش
فرمان و سردنده چرمی
مدیا موتورز نماینده رسمی ام جی در ایران، قیمت GS را ۱۴۲ میلیون تومان تعیین کرده است. بر این اساس GS از نظر قیمت تقریباً همسطح با کیا اسپورتیج، هیوندای IX35 و میتسوبیشی ASX قرار میگیرد. البته اگر این خودروها را رقبایی برای MG GS بدانیم احتمالاً عدهای به ما اعتراض خواهند کرد که خودروهایی با موتور ۲۴۰۰ سیسی تنفس طبیعی قابل رقابت با موتور ۲۰۰۰ سیسی توربوشارژ تزریق مستقیم ام جی نیستند. درواقع اگر هیوندای IX35 و کیا اسپورتیج با موتور ۲ لیتری توربوشارژ به کشور وارد میشدند، میشد آنها را رقبایی جدی برای GS عنوان کرد، اما در شرایط فعلی تنها رقیبی که میتوان برای GS برشمرد، سوبارو فارستر ۲۰۰۰ سیسی توربو است که سیف خودرو قرار است آن را بهزودی و با قیمت ۲۴۵ میلیون تومان، یعنی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان گرانتر از GS، به کشور وارد کند. بنابراین میتوان از نظر فنی GS MG را خودرویی بیرقیب در رنج قیمتی خودش توصیف کرد.
شایان
۲ مهر ۱۳۹۴این معرفی بود یا تبلیغ کامل ام جی یعنی چی تنها ماشینی که در این سایت کاملا داره واسش تبلیغ میشه اون تویه عنوان اصلی ام جی هست با اینکه از کره ای ها بدم میاد ولی واقعا اگر چاره نداشته باشم مطمئنا اونارو ترجیح میدم 142 میلیون برای این دادن ظلمه یعنی کمری رقیبش نیست واقعا آدم دیوانه میشه وقتی میبینه کمری و این هم قیمتن ولی میرن اینو میگیرن پدال به خدا خسته شدم یه بار نظرمو چاپ کن اگر بی طرفی واقعا دیگه پائین جا نیست کاربرها نظرشونو بدن اینقدر که نوشته شده از این ماشین
Sajjad
۲ مهر ۱۳۹۴عزیز این ماشین انگلیسی چینیه . نباید بهش گفت چینی کیفیتش از چینی ها یه سرو گردن بالاتره و تو تمام تست های کیفی که تا الان انجام شده ماشینای ام جی بین خودرو های کره ای و ژاپنی قرار گرفته اند همچنین موتور و شاسی این خودرو با همکاری بزرگان خودروسازی ساخته شده اند و از لحاظ ایمنی هم که دیدیم از میتسو asx بالاتر ایستاد . پس مشکلش دقیقا چیه که شما بهش گیر میدین؟ من که مجذوب رنگ مشکیش شدم
asa
۲ مهر ۱۳۹۴Sajjad جان اول اینکه MG محصول مشترک انگلیس و چین نیست ، بلکه چینی هستش و فقط انگلیس بر روی ساختش نظارت داره که میشه گفت تا حدی تحت لیسانس انگلیس هستش. بعدشم مگه شما فکر میکنی این MG هایی که به ایران راه پیدا میکنند همونایی هستند که انگلیس روش نظارت داره ؟ باید خدمت جناب عالی عرض کنم که این هایی که به ایران صادر میشوند فقط ساخت چین هستش وگرنه مطمئن باشید همین که یک اسمی از انگلیس روی این ماشین باشه قیمتشو بالای ۲۰۰ ملیون میبرد. در برنامه ی top gear هم احضار داشت که این ماشین جهت صادر به کشور های اروپایی است.
Sajjad
۲ مهر ۱۳۹۴منم منظورم همین بود . مثلا محصولات اپلم چینیه ولی تحت نظارت مستقیم اپل کالیفورنیا ولی کسی بهش چینی نمیگه . همه میگن آمریکایی یا نهایت چینی آمریکایی با این وجودم کیفیت محصولاتش بی نظیره
سجاد
۲ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز میشه لطف کنی یه منبع معتبر برای این ادعاتون که نمونه های موجود در ایران بدون نظارت انگلیس هست رو بفرمایید ؟؟
والا تا حالا نشنیده بودیم که یه نظارت ، حدود 20هزار دلار قیمت داره !! و وارد کننده اون رو مثلا به عنوان یه آپشن از محصولات مورد خریدش حذف کنه !!!!!!!
______________________________________
پ.ن : من که هیچ دلیلی نمی بینم مثلا برم میتسو ASX یا اسپورتیج بگیرم ولی ازین صرف نظر کنم .. اسمش چینی باشه یا نباشه برام فرقی نداره .. فعلا که بسیار ارزشمند تر از دوستان کره ای و ژاپنی مون تو این سگمنت بوده
در خود متن هم اشاره به رقیب احتمالی ش یعنی فارستر شده که خب حدود 100میلیون بیشتره …
دیگه من دلیل اینهمه مخالفت رو واقعاً نمی فهمم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ مهر ۱۳۹۴asa جان کی گفته MG چینیه؟
MG برند اصیل انگلیسیه که اتفاقاً برندی قدیمی است.الان فقط توسط چین خریداری شده هرچند مثل گذشته دیگه نیست.مثلا ولوو هم از طرف جیلی خریداری شده درست مثل MG منتهی فرقشون اینه که MG دیگه مثل قبل نیست برعکس ولوو هنوز یکی از ستاره های صنعت خودرو است.
amir۰۰۷
۲ مهر ۱۳۹۴از اسپرتیج بهتره باش رانندگی کردم افرودشم به اندازه ی یه کراس اوور خیلی خوبه از رقبای کره ای بهتره موتور پر قدرت و سیستم تعلیق نرمی داره یعنی نقاط قوتش نقاط ضعف رقبای کره ایه
asa
۲ مهر ۱۳۹۴سجاد جان اینکه محصولات اپل در چین به تولید میرسه یک بخاطر ارزون بودن کارگر و دو بخاطر بازار بزرگش هست وحتی چین در خط تولید این محصول هم نمی تونه دستی ببره. برای همین هم هستش که مردم هنوز اپل رو امریکایی میدونند . وگرنه اپل که مریض نبوده یاکمبود درامد که نداشته بزرگترین بازار جهان یعنی امریکا رو ول کنه. در نتیجه mg هیچ ربطی به کار اپل پیدا نمی کنه و کلا داستانش متفاوت هستش.[همون داستانی که در کامنت بالا توضیح دادم.]
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ مهر ۱۳۹۴با این حال هنوزم MG میچربه به بسیاری از برند های کره ای که رقیبش هستن.کیفیتش ثابت شده است و امتحانشو پس داده از MG6 بگیرید تا GS.
مصطفی
۲ مهر ۱۳۹۴کمری 190 میلیونی از کی شده 142 میلیون؟؟ نکنه کمری 2010 دست دومو میگی؟
شایان
۲ مهر ۱۳۹۴کمری اسپشیال GL 2015 صد و سی و شش میلیون
کمری اسپشیال GLX 2015 صدو هفتادو دو میلیون
کمری هیبرید LE 2015 صد و پنجاه و پنج میلیون
کمری هیبرید XLE 2015 صد و هفتاد و پنج تومن
کمیری اسپشیال 2016 هم هنوز وارد نشده که اگرم بشه بازم میرزه کلا تمام این موارد بالا میرزن بهش هرچقدرم که گرونتر باشن چون میدونی چی خریدی چون میدونی تویوتای ژاپن خریدی با خدمات درست پس از فروش با انبوهی از لوازم یدکی و درست و حسابی کی در مورد 2010 حرف زد خواهشا سفسطه نکن تازه اگرم باشه که با این قیمت نیست مطمئنا کمتره بازم میرزه به این آدم بخاطر یه ماشین چینی 142 میلیون پول بی زبونو بریزه تازه کمپانی که شناخته شده نیست و غیر قابل اعتمادم میتونه باشه حالا هی از تاریخ و اصالت و این حرفا بگین ضمنا من نه کورم نه کر یقینا کاربرها هم اینجوری نیستن
kevin7360
۳ مهر ۱۳۹۴ماشین خوبیه اما قیمت 142 میلیون واسش زیاده اگه 120 ارائه میشد فروشش تو ایران زیاد بود فکر نکنم کسی توسان و اسپورتیج 2016 بیخیال شه بیاد اینو بخره تازه واسه 2016 هر دو تا نیو فیس شدن با موتور توربو
milad
۳ مهر ۱۳۹۴دوستان تو سایت ام جی سند کتبی گذاشته که ام جی چینی نیست و تمامی خودروهای ام جی در کارخانجات مختلف تحت لیسانس ام جی مونتاژ و توسط خود ام جی ایمبلی نهایی میشوند، و کاملا مهندسی، ساخت و…کاملا انگلیسی هست، اینها پیام خود شرکت هست
برخی از ما به علت اطلاعات پایین از هلدینگ و سرمایه گداری به این قیمت وارد شدیم و نطرهای احساسی نادرست میدیم
امیر مرادی
۲ مهر ۱۳۹۴بی شباهت به راو4 نیست جلوش.
در کل نسبت به بقیه چینی ها یه سرو گردن بالاتره. اما باز من اسپورتیج رو خیلی به این ترجیح میدم با این قیمت.
محمود
۲ مهر ۱۳۹۴عذرخواهی مردم ایران از خودروسازان
محمدرضا شهبازی از جانب مردم ایران برای عذرخواهی نامه ای به خودروسازان نوشته است.
به گزارش «پرشین خودرو»، متن نامه تحت عنوان «ما راببخشید که فیل نبودیم!» در زیر می آید:
خودروسازهای عزیز
سلام
اینجانبان مردم شریف ایران، بعد از چند روز به این نتیجه رسیدیم که باید طی نامهای رسمی از شما پوزش بطلبیم. هرچند که توقع پذیرش این پوزش خود گناهی دیگر است!
وقتی به رفتار این چند سال خود با شما نگاه میکنیم عرق شرم بر پیشانی ما نشسته و آه حسرت از نهادمان ! بلند میشود. ما در برابر همه خوبیها و خدمات بی مثال شما هیچ کاری نکردیم جز پررویی، ناشکری و تهمت زدن.
این شما بودید که به ما فرصت پراید سواری را ارزانی داشتید؛ آنهم پرایدی که بوق داشت، درهایش از دو طرف باز میشد، لاستیکهای امکان باد شدن مجدد داشتند، چند مدل تنوع قالپاق داشت، شیشه هایش بالا و پایین میرفتند، ضبطش نوار میخورد، سپرش مشکی بود و کلی مزایای دیگر!
این شما بودید که خودروهایی با قابلیت آتش گرفتن در اختیار ما گذاشتید؛واقعا کدام یک از ملتها این امکان را داشته اند که سوار فندک شوند؟! چه کسی را سراغ دارید که بتواند خود و خانوادهاش را سوار فندکش کند و برود سیزده بدر؟!
این شما بودید که در نمایندگیهای مجازتان ما را راه دادید؛ به ما فرصت ثبت نام اینترنتی دادید، از شش صبح در سرما و گرما ما را به صف کردید و پذیرای حضور سبزمان شدید! بیشتر از تعمیرگاههای متفرقه از ما پول گرفتید و آنقدر دوستمان داشتید و مشتاق زیارت دوباره ما بودید که چند بار برای یک عیب ثابت ما را به حضور پذیرفتید!
این شما بودید که بعد از فروش ماشینهایتان بیخیال ما نشدید و نگذاشتید برای ده پانزده سال به امان خدا در جادهها رها شویم. این شما بودید که با تعبیه کردن نواقصی در ماشینها از همان بدو خروج از نمایندگی، دوباره ما را به سمت خودتان کشیدید. خدا را شکر میکنیم که ما را گیر خودروسازیهای بیمعرفت و نارفیق خارجی نینداخت!
دیگر بس است. هرچقدر از کمالات شما میگوییم بیشتر شرمنده میشویم. پس بگذارید از خودمان هم بگوییم.
و اما ما!
ما ملتی بودیم با پاچههایی تنگ که دیگر نمیشد پراید را بیشتر از هفده میلیون در پاچهاش کرد! ما حتی عرضه نداشتیم فیل باشیم که اگر یک وقتی شلوار پایمان کردیم کلی پاچه گشادتری داشته باشیم!
ما مردمی بودیم که نتوانستیم دست به دست هم دهیم به مهر و با فقط ده میلیون بیشتر هزینه کردن، پول عیدیهای چند ده میلیونی مدیران شما را فراهم کنیم. ما ملتی بودیم که به این فکر نکردیم که شما و خانوادههایتان بدون این عیدیها در این شرایط تحریم چگونه تعطیلات نوروز را سپری خواهید کرد!
ما مشتریهای خوبی نبودیم. ما بجای اینکه از عیدی شخص معاون اول رئییس جمهور و کاهش چهار دهم درصدی قیمت تیانا (که از ۱۳۴۸۰۰۰۰۰ تومان به ۱۳۴۳۰۰۰۰۰ رسیده است) در پوست خودمان نگنجیم، به این فکر کردیم که اصلا چه کسی خودروها را گران کرد؟!
ما آنقدر منحرف بودیم که متوجه نشدیم آقای معاون اول میتواند بجای عیدی دادن به ما در جشن نوروز شرکت کند و به صورت زنده و مستقیم و با چه کیفیتی انواع رقصهای سنتی را ببیند!
ما آنقدر بیحیا بودیم که در قبال کاهش پانصد ششصد هزار تومنی قیمت پراید بجای اینکه سجده شکر بجا آوریم شروع کردیم به جمع و تفریق کردن قیمت کل قطعات پراید! حال آنکه با این پانصد هزار تومان میشود شش هفت کیلو پسته اعلا خرید و کل عید را مشغول بود. دم شما گرم و ننگ بر ما!
ما بجای اینکه از شما بخاطر آسان کردن عروج الی الله و رسیدن به قرب الهی متشکر باشیم هی دم از ترمز ایبیاس، کیسه هوا و… زدیم؛ انقدر که جون دوست بودیم و دو دستی چسبیده بودیم به این زندگی فانی!
و حال ما چه داریم بگوییم؟ چه داریم بگوییم به شما که در افتخاری دیگر وانتپراید هم برای ما به ارمغان آوردهاید؟! فکرش را بکن! اهل و عیال را میریزیم پشت وانتپراید و درحالی که جواد یساری دارد چهچه میزند در جاده چالوس میگازیم. یا اینکه چهارصد کیلو پسته را بار میزنیم و گاز میدهیم؛ فقط حواسمان هست که صدای ضبط را زیاد بالا نبریم که یک وقت از خواب بلند نشویم!
آری خودروسازان عزیز! ما بد مردمی هستیم…
ali ayat
۲ مهر ۱۳۹۴این فولکس واگن و مدیرش
اینم ایران خودرو و سایپا مدیراش
متن عالی بود …
مسعود
۲ مهر ۱۳۹۴ایول محمود گل کاشتی کاکا
Pooya
۲ مهر ۱۳۹۴سلام. MG3 با این قیمت ( از نظر من بالا ) ارزش خرید داره؟
شایان
۲ مهر ۱۳۹۴اینم سوال کردن داره خب معلومه نه
"Amir"
۲ مهر ۱۳۹۴خب مشخصه که MG یه سروگردن از بقیه چینیا بالاتره ولی خب هرچی باشه اسم ماشین چینی روشه دیگه ، من به شخصه نمیتونم با این عیب بزرگ کنار بیام ! منطق کسایی که چینی میخرنم واقعا مسخرس ، مثلا جک اس 5 گیربکسش صدا میده ، خب این مشکله و نقصه توی خودرو صفر ، ولی هرکی خریده میگه عیب نداره ، فقط جک اس 5 ،،،، اخه این منطقه ؟!؟!؟
amir
۲ مهر ۱۳۹۴هر چی باشه از اون جک و ام وی ام و لیفان که بهتره.در ضمن شرکت ام جی در اصل برای بریتانیاست .اگرم بر فرض که ام جی چینی هست .هر چینی که بد نیست درجه یک و دو وسه داره برادر من
"Amir"
۲ مهر ۱۳۹۴منم که گفتم ، ام جی بالاتر از بقیه چینیاس ، من با چینی بونش مشکل دارم ، حالا تو هر کیفیتی ، ( من ) باهاش مشکل دارم برادر من ، شما سلیقه و معیار خودتو برای انتخاب خودرو داری ، البته درستم میگیا ، ولی اسم ماشین چینی روشه ، خب خودتم میدونی دیگه ، چینی اسم و رسم خوبی نداره بین مردم
Hamid...Audi
۵ شهریور ۱۳۹۵شما با نظر مردم راجب زندگیت زندگی کن.
از نظر خیلیا این ماشین قدرت،امکانات و تجهیزات، آفرود و نرمی خوبی نسبت به رقبای هم قیمت خودش داره حالا میخواد آلمانی با شه یا آنگولایی.شما هر چی بخری مردم یه عیبی روش میزاره
ام جی چینیه اسپورتیج خشکه و عقبش تنگه توسان استهلاکش بالاس و… .
شما ببین تو زندگیت به چی نیاز داری و متناسب با معیار بهترین رو انتخاب کن و ازش لذت ببر.
نريمان
۴ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز
این اسم چینى بودن روى برند ام جى رو کسانى در جامعه ، مخصوصا عوام ، جا انداختند که هیچ سودى از وارداتش بواسطه دامپینگ توسط نمایندگى رسمیش ، نمیبرند و چون محصولاتش در رنج قیمتى قابل رقابت با خودروهاى زیبا ولى پر استهلاک کره اى هست ، باید به نحوى تخریب شود ، که بهترین روش ، لقب چینى زدن به آن هست ، هر چند که بنده به شخصه اعتقاد دارم که اگر برند ام جى که در کارخانه لانگبریج خودرویى مثل ام جى ۶ رو تولید و مونتاژ میکنه ، اگر نقش کارگر ارزان چینى نبود، مجبور بودیم همین ماشین را که ۲۱۰۰۰ پوند قیمت داره ، واردات از انگلیس رو بالاى ۲۰۰ میلیون میخریدیم و تازه به به هم میکردیم .
باید سعى کنیم از فضاى چند سال قبل که دلالان دربازار ایجاد میکردند تا سود خود را تضمین کنند ، با ارایه اطلاعات درست و قیمت واقعى خودروها در خارج و مشخص کردن سود گزاف واردکنندگان ، شرایطى را ایجاد کنیم که قیمت همه خودروهاى وارداتى جدا از عوارض گمرک ، واقعى گردد و سود واردکننده در حد ۱۰ درصد شود و نه ۵۰ درصد
reza
۲ مهر ۱۳۹۴اول راجب خود ام جی و حضورش تو ایران یه چیز بگم : منم مثل خیلی ها شاید شناخت درستی از برند ام جی نداشتم و قضاوت هایی که اکثرا عادت دارن قبل از شناخت و بررسی انجام میدن رو خونده بودم (مثل چینی بودن و….)
ولی فرصت دست داد تا پشت ام جی 6 بشینم.
نظر شخصیم اینه ام جی 6 ماشینه که برای لذت رانندگی طراحی شده و تو شتاب گیری و رانندگی اسپورت از مدل های معروفی مثل مزدا 3 و کرولا که تو بازار ایران هست بمراتب بهتره .و هندلینگ خیلی خوبی هم داشت.
اینا نمی تونه حاصل خودرو سازی چینی با سابقه مثلا 10 یا 20 ساله باشه .
نشون میده ام جی برندی با سابقه و تجربه طولانی تو خودرو سازیه.
این مدل gs هم با توجه به سطح امکانات و موتور بهینه و پرقدرتش و همچنین استفاده از گیربکس عالی میتونه موفق باشه .
دیگه بستگی داره طراحیش به دل مشتری مخصوصا اورپاییش بشینه یا نه.
تو ایرانم قیمتش با توجه به رقباش خوبه .
امیرحسین
۲ مهر ۱۳۹۴همه محصولات MG ارزش خرید داره،MG6 و MG3 ماشین های راحت و با لذت رانندگی عالی هستن.
یکی از سایت های بررسی خودرو MG رو تو پیست آزادی مورد آزمایش قرار داده و نقدهایی مثبت گرفته
حميد
۲ مهر ۱۳۹۴سلام
ماشین بدّی نیست ولی صدو چهل ملیون خیلیه برا یک ماشین چینی
اون بالا هم یکی از دوستان نوشته شبیه تویوتا رافور هست
چیز جدیدی برا گفتن نداره فقط یک کپی
مثلا کیا اسپورتج یک سبک زیبای طراحی داره
تویوتا کیفیت
هوندا قدرت و شتاب
بی ام دبلیو خطوط تیز و تجمل
m power
۲ مهر ۱۳۹۴به نظر من روی کاغذ ماشینه خوبی به نظر میاد خصوصا که با کمپانیهای بزرگی در ساختش همکاری شده ولی باید صبر کرد تا بیرون بیاد.اما در خصوص قیمت گذاری مدیا باید بگم این ماشین قیمت جهانیش از ام چی 6 کمتر هست لذا در ایران باید قیمتی بمراتب پایینتر از ام جی 6 داشته باشه در ثانی شاید این ماشین لذت رانندگی و مشخصات فنی بالاتری از کیا اسپورتیج یا توسان وغیره داشته باشه اما باید به این نکته توجه کرد که ام جی در ایران ناشنناخته هست و برندش ارزش کمتری در مقابله کره ای ها داره وهمینطور بازاره فروش دست دوم خیلی کمتری نسبت به بقیه داره وبا توجه به دید مرد ما نسبت به ماشینهایی که به نوعی اسم چین روشون هست افت قیمت زیادی هم نسبت به اونها داره .درنتیجه این قیمت گذاریه مدیا خیلیها از جمله خود من رو از خرید این ماشین منصرف میکنه.
asa
۲ مهر ۱۳۹۴چه قدر داخلش خوشگل ، مخصوصا اون شیب کنسولش که از زیر صفحه نمایش تا دندش ادامه پیدا میکنه. از دریچه های هواشم خیلی خوشم امد.
mostafa
۲ مهر ۱۳۹۴دوسته عزیز این خودرو چینیه انگلیس روش نظارت داره ای بابا چند بار بگیم اگه انگلیسی بود که بخاطره تحریم ما این خودروهو نداشتیم تو کشورمون مثله خودروهای انگلیسی که پلاک ملی نمیشن جز مناطق ازاد
Mehrbod
۵ مهر ۱۳۹۴پورشه و بنز و ب ام و و مازاراتی و لکسوس و اینفینیتی و آلفارومیو و … از کجا وارد شده مگه تحریم نیستیم ؟؟
مستند نظر بگذارید !
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۴از آلمان و ایتالیا و ژاپن…. یکم تحقیق بد نیستووانگلیس ما رو تحریم کرده و ماشین نمی فروشه و اینجا هم پلاک نمی کنند
hamid
۲ مهر ۱۳۹۴من ام جیو دوس دارم ولی فکر نکنم مقابله توسان2016 حرفی واسه گفتم داشته باشه یکم منطقی باشید اگه بد بود نامزده بهترین خودروی خودروی سال جهان نمیشد.من تو هیچ فیلمی چند ساله اخیر ندیدم از برنده ام جی استفاده شه حتی تو سفر به ترکیه دوبی این برندو به ولا ندیدم اونجا فقط تبلیغشو دوره ورزشگاه ازادی دیدیم.کارشناسان خودرو جهان توسانو نامزده بهترین خودرو کردن اونوقت بعضیا میگن از توسان بهتره کو پس ام جی تو این لیست.خواهشن به این لینک برین این نظره من نیست نظره کارشناسانه خودروست http://machinemag.ir/News.aspx?ID=7833
احسان(احسان)
۲ مهر ۱۳۹۴استفاده از شرلوک هولمز مدرن واسه تبلیغ! ایده هوشمندانه ای هست و از این تبلیغ لذت بردم . حداقل از این به بعد هر وقت ام جی می بینم یاد بندیکت کامبربچ و نقش عالی اون در شرلوک هولمز می افتم و حداقل از این نظر نسبت به ام جی احساس بدی ندارم
احمد باقری
۲ مهر ۱۳۹۴باید گفت که ام جی، طراحیهای قابل قبول و بعضی مواقع قشنگی داره. این مقاله هم واقعا یکی از طولانی ترین مقاله ها بود. ممنون.
AHMADREZA
۲ مهر ۱۳۹۴عقبش شبیه اسپورتیج 2016 هست
afish
۲ مهر ۱۳۹۴باعرض ادب و احترام دوست عزیز به نظره بنده اگه شباهتی وجود داشته باشه بهتره بگیم اسپورتیج 2016 شبیه به GS هست
AHMADREZA
۲ مهر ۱۳۹۴دوستان ببخشید مگر کیسه هوا های پرده ای واسه هر طرف سه تا نیستند؟؟من چند تا ماشین که عوض
روی سه تا ستون ماشین علامت ایربگ هست
ارمان
۲ مهر ۱۳۹۴پشت ماشیت از فورد ادج 2016 و داخلش کاملا مورانو 2016 هست عکس از بقلش منو کاملا یاد rav4 انداخت یا این حال به نظر هنرمندانه به کار گرفته شدن و ماشینه نسبتن باحالیو میشه دید
نکته مثتب موتور و گیربوکس
نکته منفی باید لا اقل 20 – 25 تومن ارزون تر قیمت گزاری میشد!! 145 تومن؟ مگه جنگه واسه ام جی این چولو بدی!
Archi KHAN
۲ مهر ۱۳۹۴اینکه بیشتر تبلیغ بود تا معرفی ؟!!!
خُب باهم تعارف که نداریم پدال جان ، تیتر مقاله را بزن : تبلیغ ام جی
همه هم شاد و شنگولیم کنار هم …
Mehrbod
۵ مهر ۱۳۹۴دوست گرامی ، یکی از اهداف هر سایت مرجعی ، بررسی و اطلاع رسانی در موارد موضوع پایگاهش می باشد که این کار توسط “پدال” به شایستگی در حال انجام است . نادیده گرفتن زحمات تالیف و گردآوری یک مجموعه بررسی که زمان بسیاری را از نویسنده می گیرد ، کم لطفی و ناپسند است .
پایگاه های جهانی AUTOCAR ، TEST DRIVEN ، AUTO EXPRESS ، CARBUYER ، WHAT CAR ، CAR REVIEWS و TOP GEAR و … تمامی با همین شیوه خودرو های نو را آزمایش می کنند و خوانندگانشان را آگاه می سازند .
جبران کسر فرهنگ مطالعه خودرویی ، بین هموطنان ، با یاری دوستانی همانند سایت با ارزش “پدال” ، ممکن و نزدیک است . به امید آن روز ..
محمدرضا♥BMW♥
۲ مهر ۱۳۹۴واقعا از بعضیا بعضی کامنتا بعیده…اگه ماشین باز هستید تحقیق هم کنید.
اولا اینکه جی اس تو ایران گرون تر از 6 هست و در چین برعکسه علتش اینه که ضریب دامپینگ جی اس کمتره البته منم خیلی دوست داشتم ارزون تر بود ولی الان کدوم ماشین تو ایران به قیمت واقعی به فروش میره…
واقعا نمیدونم چطور بعضیا اسپورتیج رو به جی اس ترجیح میدن(البته نظر همه محترمه من از جانب خودم میگم) یعنی واقعا حاضرن 7 تومن بیشتر پول بدن و امکانات فنی و…کمتری رو در اختیار داشته باشن؟؟؟؟
بعضیام به پدال بیچاره گیر میدن میگن تبلیغ کرده چرا؟ چونکه خصوصیات ماشین رو گفته؟؟ منکه طرفدار سرسخت BMW هستم حالا مثلا پدال میومد راجع به یکی از مدل های این کمپانی مینوشت تبلیغ واسه پرشیا خودرو بود؟؟؟؟!!!!!
منکه خودم ماشین برام مهمه برای انتخابم این مهم نیس مردمی که تحقیق نکردن و همینطوری یه چیزی میگن چی راجع به ماشینم میگن و حاضر نیستم چند میلیون بیشتر پرداخت کنم برا حرف مردم که اکثرا چیزی نمیدونن.
اون کامنتی هم که ام جی هایی که وارد ایران میشن نظارت ندارن خیلی خنده دار بود واقعا انگار مقاله راجع به یک آدامسه…????
امیرحسین
۲ مهر ۱۳۹۴وبسایت اصلی Mg عبارت است از mg.Co.uk و هر آدم باسوادی میدونه این دامنه مال کدوم کشور هست!!!
نکته دوم درباره نوشته چینی هست.دوستان دانشمند مگه شما تفاوت بین خط کره ای و چینی رو میدونید؟؟هوندا آکورد وارداتی بسیاری شون در چین مونتاژ شده
اسم کمپانی “لوتوس” اسپرت ساز مشهور رو که الحمدالله شندیدین؟؟؟سهام لوتوس بنام به نام “پروتون” مالزی هست.پس لوتوس رو باید مالزیایی نامید؟؟؟
تو سایتی که اول معرفی کردم خود کمپانی MG درباره خود توضیح داده و چینی بودن رو تکذیب کرده،اگر انگلیسی بلد هستین که بعید میدونم بد نیست مطالعه کنید
دوستی فرموده که چرا کمری رو رقیب ندونستین!!!!برادر من،برای مقایسه باید دو ماشیندر یک کلاس باشند.
باز هم اگر انگلیسی بلد هستین که بعید میدونم شرکت “saic motor” از سال 1984 محصولات “فولکسواگن ” رو مونتاژ میکرده و از سال 2005 سهام ام جی رو خریده.ضمن اینکه سایک موتور الان شریک استراتژیک جنرال موتورز بوده.بنابراین شرکت کوچک و الکی نیست
شایان
۲ مهر ۱۳۹۴چرا هی میگی بعید میدونم شاید واقعا بلد باشن بلدم نباشن اینقدر برنامه و نرم افزار و دارلترجمه!!! وجوداره لازم نیست آدم حتما زبان(غیر حرف زدن) بلد باشه زیاد خودتو اذیت نکن آقا امیر دنیا دو روز بیشتر نیست علف باید به زبونه بزی شیر بیاد اگه خوب باشه فروش میره اگرم نباشه که هیچی شرلوک هولمز که هیچی جیمز باندم بیاد واسش تبیلغ کنه کسی نمیخره
بهرام
۲ مهر ۱۳۹۴من یه شهروند عادی با یک علاقه عادی به خودروها هستم که یکم میخوام در مورد منطق بعضی صحبت کنم.خوشبختانه نه طرفدار برند خاصی هستم نه “زامبی” و در مورد خودرو سازها هم مطلب زیاد میخونم و سایت های خارجیو هرازگاهی مطالعه میکنم.
باور خیلی از کاربرای ایرانی مشکل داره! عده زیادی از مردم جوری اسم “چین” رو میارن که گویی در مورد یکی از کشورهای شاخ آفریقا دارن صحبت میکنن! دوستای عزیز چین امروز قدرتمندترین اقتصاد مستقل دنیاست! قدرمتندترین تولیدات دنیا رو داره که البته تاجران شریف ایرانی اسمش را به گند کشیده اند!!! کدام یکی از شما برای تجارت به چین رفتن؟ آیا میدونید تنها دلیل اینکه جنسای چینی در ایران بی کیفیت هستند فقط و فقط تاجران شریف ایرانی هستند؟! چین قدرت ساخت برترین کالاهای دنیا رو داره که تاجرای عزیز ما ازش “ارزان ترین” نوع رو میخوان که “کیلویی” خریداری میشه! پدر من در پاساژ کاشانی (لازم نیست توضیح بدم مرکز چیه!) روابط و دوستان زیادی داره، آیا خبر دارید تمام کالاهای وارداتی از چین در مورد خودرو “کیلویی” خریداری میشه؟! مثلا کولر خودرو رو میبرن چین میگن ما مثل این رو با فلان قیمت مخوایم که همون محاسبه کالا بر حسب “کیلو گرم” هست.طرف چینی کولر رو میذاره روی ترازو وزن دقیقش رو میگه و با توجه به آلیاژش به قیمت روز اون قیمت محصول + چند درصد پول تولید رو میگیره! باورتون میشه عزیزان؟ باورتون میشه دوستان تاجر قطعات خودروهایی که سوار میشید رو کیلویی میخرن؟ حالا در مورد خودروهای چینی این داستان نیست و چین خودش با نظرات خودش قطعات و خودروها رو تولید میکنه چون “تاجر شریف ایرانی” وجود ندارد! خودروهای چینی در حال پیشرفت هستند و اگه همین سایت هم مطالعه کنید تو برخی تکنولوژی ها برترین هستند! تمام داستان هایی که در مورد چین میگید سال ها قبل مردم در مورد ژاپن میگفتند و بعد کره و حالا امروز هم چین! این ها همون کشورها با این تفاوت هستند که مقصد تاجران شریف ایرانی از ژاپن و کره به چین تغییر کرده!
باورتون رو در مورد چین عوض کنید ، چین با بازی کردن با نرخ ارز خودش دنیا رو میتونه فلج کنه،اون وقت قادر به ساخت ماشین نیست؟!!!!!!
Alireza
۲ مهر ۱۳۹۴اساتیده ***! ام جی چینی نیست!
هرکسی که یه بار تو ماشینای ام جی بشینه در صورت داشتن ***آی کیو کافی بسیار سریع متوجه میشه که ام جی ماشینه فوق العاده با کیفیتی هست تو رنج قیمت خودش و حتی بالاتر
ام جی هیچی از کره ای ها کم نداره و با اطمینان میگم بهتر از اوناس چون خودم یه ساله ام جی سوار میشم و قبلش سوناتا داشتم…
این مدل جدید هم که فوق العادس از همه لحاظ
طراحی داخلی و خارجی عالی موتور قوی توربو به همراه آپشنای زیاد
خیلی از اسپرتج ۲۰۱۶ بهتر و باکلاس تره، از لحاظ طراحی که اسپرتج جدیدو فقط با کلمه “مضحک” میشه توصیف کرد!
علی
۲ مهر ۱۳۹۴درسته 2000 توربو هست اما قبمتش بالاس….برا همین شرکت ارزونش کرده 129م میده…
سقف پانوراما نداره….
بازار دست دوم خوبی نداره
خدمات پس از فروشم خیلی خیلی کم و ضعیفه..مخصوصا تو شهرستان
جذابیتش برای من فقط 217 اسب بخارشه
محمدرضا♥BMW♥
۲ مهر ۱۳۹۴داداش گلم اون 129 تومن بدون مالیات بر ارزش افزوده هست و قیمت نهایی ماشین 129 تومن نیست و بنظر من قیمتش بازم نسبت به بقیه رقیباش بهتره.شاید سقف پاناروما یه ملاک خیلی مهم برات باشه اما خیلی از ماشین ها ندارن دلیل نمیشه که…
بحثه جذابیت هم که سلیقس.
موفق باشی
milad
۳ مهر ۱۳۹۴خودروهای اروپایی و امرکیایی سقف پاناروما ندارند به خاطر مسایل ایمنی
فقط چینی ها و کره ای ها سقفاشون پاناروماس
سمش
۲۰ خرداد ۱۳۹۵گرمکن صندلی هارو برداشتن
مانیتور رو 6 اینچ کردن
کلیدهای بالای تهویه رو برداشتن گذاشتن دور مانیتور اون یه تیکه خالی مونده
محفظه ی سردکن رو برداشتن
شیشه هاش میگفتن دودی، دودی نیست حتی عقب
دربهای خودرو بعد از ترک قفل نمیشه خودکار
کلیدهای پلوتوث رو از روی فرمون برداشتن جاش مونده فقط
شیشه ها و سانروف خودکار بسته نمیشه بعد از قفل خودرو الآن پراید هم پاور ویندوز داره
ایناچیزایی بود که از ظاهر کار بلند کردن خا میدونه از ایمنی و سیستم ترمز و ایربگ اگه چیزی بلند کرده باشن ما که نمیبینیم
حسين
۲ مهر ۱۳۹۴جدا از تمام این مسائل یک فاکتور خیلی مهمی که نمیشه نادیدش گرفت بازار دست دوم این خودرو هست
بازار دست دوم ام جی بسیار ضعیفه….به طوری که اگر زمانی تصمیم به فروشش داشتید به درد سر می افتین و اگر اصرار به فروشش داشتین باید با افت قیمت زیادش کنار بیاین چون به هر حال درست یا غلط تو بازار اسم چین روی این ماشینه
ولی در مورد ماشینهای کره ای یا ژاپنی قضیه کاملا برعکسه
ضمن اینکه خدمات پس از فروشش هم که اصلا تعریفی نداره
mostafa
۲ مهر ۱۳۹۴خود شرکت چون میدونست تو ایران مقابله کراس اوورهای کره2016 شانسه کمتری واسه فروش داره قیمتشو پایینتر از اونا اورد اگه قیمتش رو 120 130 تومن بشه تو فروش رکورد میزنه قیمت بالا در مقابله کره ای ها شانسی نداره حتی برتر از اونا باشه.حتما باید قیمتو پایین بیاره چون گذشته ثابت کرده mg6 با قیمت برابر با رقبای کره اییش و ژاپنی فروش خیلی کمتری نسبت به النترا سراتو کرولا داشته.خودروی خوبیه ولی ایکاش مثله رقباش پاناروما داشت کلا پاناروما نمای داخلیه کراس اوورو خیلی شیک میکنه.
رامتین
۲ مهر ۱۳۹۴asa جان و دوستان دیگه اینقد نگید این چینی هست این کره ای و… دیگه دوران این حرفها تموم شده و تمام کشورها در یه حد کیفی دارن میرسن. پس فرقی اصلا بنظرم بین کیفیت امجی با محصولات کره ای نیست. تنها اگه محصولی کاملا ژاپنی یا آلمانی باشه میشه گفت کیفیت بهتری داره که خب قیمتش حداقل 2 برابر میشه.
شما در مورد اپل حرف زدی، قبول. یه مثال دیگه: خود محصولات اپل آمریکایی را در نظر بگیرید. مثلا لپتابش. شرکت آسیایی تایوانی ایسوس هم لپتاپ میزنه که مثلا سری زنبوک. کیفیت هر دو در یه حده و اگه بگی اپل بهتره خنده داره. اپل از نظر ما بهتره چون عادت کردیم و فکر میکنیم که بهتره. سری زنبوک ایسوس در تمام بنچمارکها بالاتر از مکبوک ایستاد یا سری گیمینگش. بااین حال منم قبول دارم که محصولات اپل کلاس بالایی داره و کیفیت اعلا، اما محصولات شرکتهای آسیایی مطمونا بدنر از اون نیست. این یعنی شاید الان حرفم صادق نباشه اما برای 10 سال دیگه فرقی بین چین و کره و … اصلا نیست.
american and japan
۲ مهر ۱۳۹۴بررسی خوبی بود ممنون پدال.
آقا اینقد نگید انگلیسی چنی.این ماشین توی چین تولید میشه یا نه؟پس دیگه حرف نباشه.من واقعا حاضرم برم میتسو ای اس ایکس رو بگیرم.اولا به خاطر اینکه توربو شارژ هست ام جی و با کیفیت بنزین ایران جور در نمیاد و استهلاکش بالاست.دوما چون ام جی وسایلش نیست اصلا.خدمات نداره.شاید بگید میتسو هم همینطور ولی لاقل به این خوشم که میتسو ژاپنیه و به همین سادگی حالا حالا ها مشکلی براش پیش نمیاد.سوم چون چینیه چییییینیییییی چیییینیییی بیشتر هم میگم تا بسوزید چییییینییییی چینی چینی چینی.
ولی اگر قیمتش 120 تومن بود میرفتم میخریدمش :)
تنها آپشنی که کم داره سقف پانوراما هست.که خیلی هم البته کم داره و خیلی میتونست جذاب تر بکنه.
و البته چهارم اینکه میتسو در لیست بهترین کراس اور های دنیا و پر فروش ترین ها هست
فقط بدیه میتسو اینه تعلیقش یک کم خشکه.
راستی یه جا شنیدم این 4wd هست درسته؟
omid
۲ مهر ۱۳۹۴خیلی وقته که بیننده و خواننده پدال هستم و معمولا کامنت ها رو هم میخوندم. ولی واقعا دیگه کامنت ها ارزش خوندن ندارن وپر از اطلاعات غلط و فخرفروشی و منم منم کردنه !
ali
۳ مهر ۱۳۹۴با هر چیزش بشه کنار اومد. با قیمتش اصلا نمیشه کنار اومد !!! ارزش خریدشو با این قیمت نداره … با این پول هیوندای و کیا میخری که تو کلاس جهانی هم شناخته شده هستند..اگه قیمتش 100یا 110 بود میشد روش فکر کرد…
ashkan
۳ مهر ۱۳۹۴ولی من توسان یا ix35 2016 رو به این ترجیح میدم حتی اگه قیمتش 20 تومن گرون تر باشه
از MG بدم نمیومد ولی اینقدر یه دوست داشتیم از MG ش تعریف میکرد که دیگه حالم از این برند بهم میخوره کم مونده بود دیگه با سری 7 قیاسش کنه
ولی MG تو چینیا یه سرو گردن از بقیه بالاتره و محصولات GM هم مونتاژ میکنه
نريمان
۳ مهر ۱۳۹۴باز هم حرفهاى پوپولیسمى ، کسى که اهل دانش خودرویى هست میدونه برند ام جى کجایىه و از تجربه و مهندسى کجا بهره میبره .
این دوستان که بى شباهت به برخى گروه هاى مشهور و دلواپس جامعه هستند ، هر کس را که از این برند دفاع کند از عوامل مدیا و سایتى که از این برند به حق بنویسد را وابسته میدانند ، آدم را به یاد ادبیات مشابه مزدور ، فریب خورده و عامل استکبار میاندازند ،
حتما ۵۰۰۰۰ و ۶۲۰۰۰ نفرى که در انگلستان در سالهاى ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به همراه سایت معتبر اتو اکسپرس و درایو پاور ، برند ام جى را سومین برند قابل اطمینان از ۱۵۰ برند موجود در بازار، حتما از افراد فریب خورده هستند
، برادر عزیز به جاى اینگونه حرفها ، بهتره کاملا فنى و علمى اظهار نظر کنیم و ایرادات و مزایا رو ابراز و روشنگرى کنیم .
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴نریمان این ماشین گرونه حداقلش باید نهایتا صد و بیست در مدل فولش قیمت گذاری میشد تا اونایی که قدرت خرید تویوتا یه کره ای ها رو ندارن بدون هیچ تردیدی برن اینو بخرن نه اینکه برن اینقدر براش بدن نه خدمات پس از فروش درستی و معتبری نه بازار دسته دوئه خوبی نه شناخت کافی ای تویوتا و کره ای ها یه جورایی جا افتادن در بازار ولی ام جی نه تازه لوازم یدکیشونم ریخته
sunmartin
۳ مهر ۱۳۹۴تبلیغ گسترده و یکطرفه ای برای این چینی گرانقیمت بود باینکه این خودرو پلت فرمش حتی از کره جنوبی قرض گرفته و متعلق به کورنادو هست باز هم طرفداران چینی سرستیز از ردی ناچاری با برندهای معتبر و معروف کیا هیوندایی این چهارمین خودروساز بزرگ جهان دارند که جادارد از آنها خرده نگرفت چون تمام تلاش چین ساخت خودروهای ارزان با فروش بالاست برعکس کره جنوبی که سعی در تحقیق و توسعه و پاسخ به نیاز مشتریان بلقوه در آمریکا و اروپا دارد متاسفانه این خودروی 100 درصد چینی با قیمت گزاف قیمت گذاری شده که حتی میتوان در این رنج سراغ ژاپنی های بسیار معتبر و جهانی مانند تویوتا و نیسان رفت در این رنج میتوان اپتیما و گرانجور و یا کمری نیو خریداری کرد که هم معتبر تر هم بازار دست دوم عالی و هم قطعات فراوان دارند و مشکلات پیشرانه و سیستم تعلیق د گسربکس ام چی را ندارند و حداقل خیال مصرف کننده بابت یکدست بودن محصول خریداری شده راحت است نه یک خودرو متعلق به سایک موتور و برچسب چینی
milad
۳ مهر ۱۳۹۴نه کوراندو نیست اوایلش از روی ابعادش حدس زده بودند، تو یک مقاله نوشته شده بود کورداندو تو یه سایت ولی تو سایت های معتبر ننتوشته و باید منتظر اطلاعات دقیق ام جی انگلیس بود
به هرحال ماشین خوب رو اگه نقدش رو بخونی همین اتفاق میوفته جیزهای خوب برا گفتن زیاد داره و فکر میکنیم که تبلیغ هست گرچه تو مقاله نکات بد هم گفته بود
بالاخره تکنولوژی 92 ساله انگلیسی حالا با سرمایه گذاری یک شرکت بزرگ بین المللی، چه فرقی داره
سال بعد هم میره با جنرال موتورز باز، مهم تکنولوژی انگلیسی ام جی حرف اول رو میزنه و باز هم انگلیسی خواهد بود حالا تحت لیسانس هر جا تولید بشه
نريمان
۴ مهر ۱۳۹۴جناب سان مارتین
شما که مدام در چینى جلو دادن این برند دارید بدون ذره اى اطلاعات ، و مدام کره ایها رو بزرگ میکنید ، بدانید که چین و کره هر دو از یک قماشند ، زیاد خودت رو خسته نکن .
فعلا تمام سایت هاى معتبر ایران از جمله پدال ، مجله ماشین ، خودرو بانک ، عصر خودرو ، هفته نامه خودرو از این ماشین در کنار سایتهاى معتبر اتوکار و اتواکسپرس ازش بسیار تعریف کردند ، اینکه اصالت این برند کجایى هست خود بیانگر تکنولوژى بالاى آن هست که اگر فکر خام چینى بودن را داشته باشیم ، باید فاتحه صنعت خودرو رو خواند که چین ظرف ۱۵ سال اینچنین تو تکنولوژى خودرو پیشرفت کرده
Mehrbod
۶ مهر ۱۳۹۴کسی که نیاز به خرید یک کراس اوور دارد چگونه می تواند به خرید آپتیما و گرنجور و کیمری فکر کند . مگر اینکه اساسا تفکری اصولی نسبت به نیاز خود نداشته و فقط می خواهد پولی را هزینه کند که زودتر به دیگران نشان دهد که خودرویی را سوار است .