نسل دوم امجی HS اساساً همان رووی eRX5 وارداتی پارسخودرو برای بازار اروپا است که کیفیت و تجهیزات مناسبی را با قیمت بسیار پایینتر از رقبا ارائه میکند.
امجی در سال ۲۰۲۴ با عرضهٔ نسل جدید MG 3 و مدل اسپرت سایبراستر، بسیار فعال بوده است. در همین حال، هرچند نسل دوم کراساوور HS نمیتواند بهاندازهٔ یک رودستر الکتریکی با درهای قیچی توجهات را جلب کند اما برای امجی خودروی مهمتری است. نسل قبلی این کراساوور، پرفروشترین محصول امجی در بریتانیا بود و تا اینجای سال در بین ۱۰ خودروی پرفروش بازار این کشور قرار داشته است. این خودرو با قیمتی بهمراتب ارزانتر از رقبای سگمنت محبوب کراساوورهای کامپکت، برای خریدارانی که به قیمت توجه زیادی دارند جذاب بود و همین موضوع در مورد نسل جدید HS هم صدق میکند.
همچنین بخوانید: رووی eRX5 پارس خودرو، مشخصات و قیمت شاسی بلند پلاگین هیبرید
قیمت این ماشین از ۲۴,۹۹۵ پوند آغاز میشود که تنها ۹۴۵ پوند بیشتر از نسل قبلی است و بنابراین، HS جدید حدود ۵ هزار پوند از ارزانترین مدلهای نیسان قشقایی و کیا اسپرتیج و حدود ۷ هزار پوند از قیمت پایهٔ فورد کوگا و هیوندای توسان ارزانتر است. این یعنی خودروهایی که از لحاظ قیمت به HS نزدیکاند، کراساوورهای کوچکتری مثل فورد پوما هستند درحالیکه کراساوور امجی خودرویی بزرگتر و خانوادگیتر است. نسل دوم HS اما اساساً همان رووی eRX5 وارداتی پارسخودرو است که با تغییراتی جزئی در طراحی و با برند امجی در بازارهای خارج از چین مثل اروپا عرضه میشود.
مثل قبل، HS با لیست سخاوتمندانهای از امکانات عرضه میشود و تیپ پایه از مواردی مثل نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم ورود بدون کلید، دوربین دندهعقب و مجموعهٔ کمکرانندهٔ MG Pilot با ترمز اضطراری فعال، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص نقاط کور و هشدار توجه راننده بهره میبرد. در تیپ بالاتر تروفی که فقط ۲,۵۰۰ پوند گرانتر است نیز پد شارژر بیسیم، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه دو منطقهای، در صندوق برقی، گرمکن صندلیهای جلو و… ارائه میشود.
نسل جدید HS در بیرون با چراغهای سراسری عقب، چراغهای تیز جلو و جلوپنجرهٔ بزرگی مشابه MG 3، شیکتر و لوکستر از قبل به نظر میرسد. بزرگترین تفاوت ظاهری این خودرو با رووی eRX5 نیز در همین جلوپنجره است و دو خودرو در دیگر قسمتها باهم یکسان هستند. کابین HS هم کاملاً جدیدی و البته یکسان با رووی است که قطعاً مدرن به نظر میرسد. در اینجا ما تحت تأثیر متریال و کیفیت ساخت قرار گرفتیم خصوصاً با توجه به قیمت خودرو. در داخل بیشتر سطوح با متریال نرم پوشیده شده است و فقط روی پانل درها یا قسمتهای پایینی کنسول مرکزی پلاستیکهای خشک و ارزان دیده میشوند.
نمایشگر لمسی بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی کیفیتی مشابه دیگر محصولات امجی دارند و بنابراین، وضوح و سرعت آنها پایینتر از متوسط این کلاس است. فاصلهٔ محوری این خودرو ۴۵ میلیمتر و عرض آن ۱۴ میلیمتر نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین، حتی با وجود بزرگسالان ۱۸۰ سانتیمتری در جلو، همچنان فضای پای زیادی برای افرادی با قد مشابه در صندلیهای عقب وجود خواهد داشت. در همین حال، فضای صندوق بار هم از ۴۶۳ لیتر به عدد بسیار رقابتی ۵۰۷ لیتر افزایش پیدا کرده که البته هرچند از قشقایی بیشتر است اما هنوز فاصلهٔ زیادی با ۶۰۰ لیتر اسپرتیج دارد.
نسل جدید امجی HS هماکنون در اروپا در نسخههای بنزینی و پلاگینهیبریدی قابل سفارش است درحالیکه پارسخودرو فقط نسخهٔ پلاگینهیبریدی رووی eRX5 را به ایران آورده است. نسخهٔ بنزینی کراساوور امجی به یک پیشرانهٔ ۱.۵ چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور بهصورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل میشود اما خودروی آزمایشی ما به گیربکس سفارشی هفت سرعته دوکلاچه مجهز بود. شتاب صفرتاصد این خودرو ۹.۶ ثانیه اعلام شده ولی هر بار که گاز را تخته میکردیم، خودرو هرگز بلافاصله پاسخ نمیداد و شتاب گیری با حدود یک ثانیه تأخیر آغاز میشد.
همین مشکل را با ترمزها هم داشتیم زیرا تا نیمی از بازهٔ حرکتی پدال، هیچ اتفاقی رخ نمیدهد و برای کاهش سرعت باید فشار بسیار شدیدی به پدال وارد کرد. فرمان در حالت رانندگی معمولی بسیار سنگین است و بنابراین حالت راحت را ترجیح دادیم هرچند که فرمان هنوز هم کند و بسیار مبهم بود. بهطورکلی، عملکرد HS بنزینی در جادههای پرپیچوخم جالب نیست اما در بزرگراه، کابین خودرو مکان نسبتاً ساکتی خواهد بود و سواری هرچند کمی سفت است اما ناراحتکننده احساس نمیشود و تا قبل از رسیدن به مسیرهای ناهموار، به خودرو حس ثبات میدهد.
بزرگترین مشکل هنگام رانندگی با HS اما صدای بوق هشدار مداوم و بیمعنی سیستمهای ایمنی مختلف است. این مشکل کاملاً باعث حواسپرتی راننده میشود و خاموش کردن سیستمها که مستلزم گشتن بین منوهای نمایشگر لمسی است هم به همان اندازه آزاردهنده خواهد بود؛ بنابراین، ما از رانندگی با HS بنزینی راضی نبودیم ولی رانندگی مختصری با نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم داشتیم و بلافاصله متوجه شدیم که انتخاب بسیار بهتری است. تحویل نیروی فوری موتور الکتریکی ۲۰۶ اسب بخاری باعث بهبود شتاب میشود و ازآنجاییکه سیستم پلاگینهیبریدی امجی از باطری بزرگ ۲۴.۷ کیلووات ساعتی بهره میبرد، به لطف برد تمام الکتریکی ۱۲۰ کیلومتری، احساس رانندگی با خودرویی تمام الکتریکی را داشتیم. همچنین اضافه شدن سیستم احیای انرژی ترمزها نیز مشکل پدال ترمز را حل میکند. قیمت نسخهٔ پلاگینهیبریدی HS در بریتانیا از ۳۱,۴۹۵ پوند آغاز میشود که بازهم نشاندهندهٔ ارزش بالایی است.
جمعبندی
اصلیترین نقطهٔ قوت نسل جدید امجی HS مثل قبل، قیمت پایین است اما فقط این نیست و این کراساوور کیفیت داخلی چشمگیر، کابین بسیار جادار و تکنولوژیهای فراوانی را هم ارائه میکند. بااینوجود، قطعاً بهتر است خریداران بجای نسخهٔ بنزینی، سراغ نمونهٔ پلاگینهیبریدی بروند.
مشخصات فنی
MG HS 2024 | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۶۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۶ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۶۵۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۹۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۶۴ میلیمتر |
قیمت پایه | ۲۸,۹۹۵ پوند |
امتیاز | ۳.۵ از ۵.۰ |
hosen
۱۴ مرداد ۱۴۰۳Mg جز معدود برند های خوب چینی که تو آسیا و اروپا بازار خوبی داره. کاش اینارو منتاژ میکردن جای آشغالای بی نام و نشونی همچون دیگنیتی و لاماری و …
Sina_carshow
۱۴ مرداد ۱۴۰۳آخه لاماری بی نام و نشونه؟ مال برند دانگ فنگ هستش که بزرگترین تولید کننده خودرو و کامیون چین هستش و از سال ۱۹۶۸ قدمت داره
دیگنیتی هم مال چری هستش اره خوب اندازه دانگ فنگ قدمت نداره
درکل ام جی جزو محصولاتی هس دوست دارم ایران باشه و بیاد محصولاتش چون واقعا چیزای زیادی برای ارائه داره
shetab-car
۱۵ مرداد ۱۴۰۳دیگنیتی هم مال دانگ فنگ هست
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۴ مرداد ۱۴۰۳توی فوروم ترکیه ایم درباره این ماشین بررسی کردم برخلاف تیگو نظرشون درباره ام جی مثبت بود و مشخصا درباره این ماشین چیز منفی ای وجود نداشت بستگی به سلیقه طرف داره چه ماشینی بخره
ولی خودمونیم بازار آزادم حال میده ها
کرگدن باواریا
۱۴ مرداد ۱۴۰۳https://www.instagram.com/reel/C-FvyRKpvAm/?igsh=NWVqYTZ6ZnRocDB4
اینو ببینین، خیلی جالبه بازم یه عده پیدا میشه میگه کره ایی از چینی بهتره ؛ من که عقل سرمه نه کره ایی سوار میشم نه چینی ، ولی این دسته از ملت جدا خنده دارن !
مهربد
۱۴ مرداد ۱۴۰۳دو نسل پس از ام جی جی اس که در کشورمان هم بفروش رسید، ام جی در این رده خودرویی بسیار پیشرفت کرده است.