امجی ویندزور که نسخهٔ ریبج شدهٔ بائوجون کلاود برای بازار هند محسوب میشود، با باطری اجارهای به شکل پرداخت به ازای هر کیلومتر پیمایش به فروش میرسد.
امجی یک خودروی الکتریکی جدید را برای بازار هند معرفی کرده است. این خودرو اما اساساً نسخهٔ ریبج شدهٔ بائوجون کلاود است که اوایل سال جاری در چین معرفی شد. یکی از ویژگیهای برجستهٔ این هاچبک کوچک الکتریکی، قیمت پایهای است که از تنها ۹۹۰ هزار روپیه معادل ۱۱,۹۰۰ دلار آغاز میشود و ویندزور را به گزینهای وسوسهانگیز برای خریداران خودروهای الکتریکی ارزانقیمت تبدیل میکند ولی باطری خودرو مشمول این قیمت نیست و بهصورت اجارهای ارائه میشود.
خریداران ویندزور باید برای هر کیلومتر رانندگی، ۳.۵ روپیه معادل ۴ سنت بپردازند. این یعنی اگر کسی سالانه ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد، باید ۴۲۰ دلار اضافه پرداخت کند. در عوض، خریداران از گارانتی مادامالعمر پکیج باطری خودرو و شارژ رایگان برای سال اول بهرهمند خواهند شد. امجی ویندزور به پکیج باطری ۳۸ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمایش تا ۳۳۰ کیلومتر را فراهم میکند. حداکثر ظرفیت شارژ این باطری هم ۴۵ کیلووات است که میتواند ظرف ۵۵ دقیقه از صفر تا ۸۰ درصد باطریها را شارژ کند. این هاچبک کوچک چینی به یک موتور الکتریکی در جلو مجهز است که ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
ویندزور در طراحی بیرونی تا حد زیادی با امجی کلاود یکسان است و طراحان صرفاً با چند ویژگی جزئی سعی کردهاند ظاهر آن را از همتای چینی متمایز کنند. بدین منظور، چراغهای روی سپر جلو توسط یک تریم مشکیرنگ به هم متصل شدهاند که روی آن نوشته موریس گاراژ نقش بسته و به ریشههای امجی اشاره دارد. علاوه بر این، بالای دیلایتهای باریک خودرو و اطراف دهانه گلگیرها تریم مشکیرنگ کار شده و روی درها هم زههای محافظ دیده میشود. ریلهای روی سقف هم تکمیلکننده ویژگیهای بیرونی ویندزور هستند که حال و هوای کراساوور مانند به آن بخشیدهاند. برای این خودرو چهار رنگ بیرونی مختلف شامل مشکی، سفید، بژ و سبز همراه با رینگهای ۱۷ یا ۱۷ اینچی قابل انتخاب خواهد بود.
کابین ویندزور با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۵.۶ اینچی (۱۰.۱ اینچی در نسخهٔ پایه) و صفحه آمپر دیجیتالی ۸.۸ اینچی، مشابه همتای چینی است اما چیزی که این دو خودرو را در داخل از هم متمایز میکند، علاوه بر ترکیب فرمان راست، استفاده از کنترلهای فیزیکی برای سیستم تهویه در ویندزور است. در تیپ پرچمدار این خودرو امکاناتی مثل تهویهٔ صندلیهای جلو، سقف شیشهای پانوراما، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، نورپردازی داخلی، شارژر بیسیم گوشی و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه میشود درحالیکه تمام تیپها به شش ایربگ، ترمزهای دیسکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم کمکی پایین رفتن از شیب مجهز هستند. امجی ویندزور از ابتدای اکتبر در هند قابل سفارش خواهد بود.
ناشناس
۲۴ شهریور ۱۴۰۳حالا ویندوز چنده؟۱۰ با ۱۱؟😂😂😂😂😂😂😂
اون از تیگو ۸ پرومکس اینم از ویندوز ۱۰
محمد
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ویندوز نه مجید جان ویندزور نام یک کاخ سلطنتی تو انگلیسه
زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ
۲۵ شهریور ۱۴۰۳مجید کیه؟
shetab-car
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ما هر چی بگیم مثلا ماشین چینی بده آشغاله و اینا اصلا مهم نیست قیمته که همه چی رو تعیین می کنه وقتی ماشین صفر رو می خرن 12 هزار دلار با این همه امکانات کدوم شرکت خودروسازی دنیا می تونه با چنین قیمت تمام شده ای ماشین بده به جز چینی ها؟
amirkhanzadeh
۲۴ شهریور ۱۴۰۳فقط بخاطر نیروی کار بشدت زیاده
بخاطر جمعیت بالای چین شبانه روزی کار کردند و هزینه تمام شده پایین
متریال کم کیفیت
و حقوق کم به دلیل جمعیت بالا که قابل جایگزینی هست
این رو فراهم می کنه
دیا
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خدایی طراحیش عالیه. هند با یک ونیم میلیارد جمعیت که تا چند سال پیش به غیر از قطار وسیله ی دیگه ای واسه حمل و نقل نداشتن، که اونهم مال زمان استعمار اینگلیس بود ببین به کجا رسیده . و هر روز هم بیشتر پیشرفت میکنه.اونا انقلاب کردن ما هم انقلاب کردیم.