چندی پیش در خبرها از برنامهریزی برای تولید خودرویی جدید در یکی از سایتهای ایرانخودرو خبر داده شده بود. بر اساس اخبار، قائممقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: “امکان تولید ۱۰ هزار دستگاه خودروی بومی با برند اروپایی MG۳۶۰ محصول انگلستان به بازار مصرف تا ۱۸ ماه آینده میسر شد.”
غلامعلی راستی در جلسه تبادلنظر با شرکای داخلی و خارجی تولید خودرو بومی در استان از امکان اشتغالزایی دو هزار نفر با اجرای این طرح خبر داد. وی افزود: در این توافق مقدمات تولید خودروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو ۵ و مشارکت شرکت خودروسازی شانگهای موتور چین و ایرانخودروی آذربایجان در استان فراهم شد. این مسئول شرط موافقت با این طرح را بهرهگیری از توان تولیدکنندگان داخلی بهخصوص قطعهسازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرد و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا اغلب قطعات مورد نیاز این خودرو بهشرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تأمین شود. راستی با اشاره به میزان ۵۰ درصدی مشارکت طرفین در این طرح اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیهپذیری تولید خودرو باکیفیت در استان را دوچندان میکند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تأمین بازار داخلی مورد تأکید مقامات استان است. وی به زیرساختهای موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود: امکانات و زیرساختهای لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و بهخصوص واحدهای تولیدی و قطعهسازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتاً بومیسازی محصول تولیدی به دلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران مقرون بهصرفهتر خواهد بود.این مسئول وجود منطقه آزاد ارس و بهرهگیری از مزیتهای آن مانند ورود ماشینآلات و انبار کردن قطعات یدکی مورد نیاز، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهایی به همراه رفع تحریمها و گشایش سوئیفت توسط بانکهای ایرانی را از دیگر مزایای استان برای سرمایهگذاری نام برد.
راستی گفت: تحقق تولید خودروی یاد شده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.
با توجه به این خبر، بر آن شدیم تا نگاهی به این تازهوارد بیاندازیم و از ویژگیهای این خودروی جدید آگاه شویم.
ام جی یک برند باسابقه و قدیمی انگلیسی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۲۴ آغاز کرد و پس از چندین بار تغییر در مالکیت، در نهایت به سایک موتور چین (شرکت خودروسازی شانگهای) رسید. سایک موتور پس از در اختیار گرفتن برند ام جی، بخشی از حق اختراعات و مدلهای یک کمپانی ورشکسته دیگر انگلیسی، یعنی Rover را نیز خریداری کرد و برندی با نام Roewe را تأسیس نمود که هدف آن ادامه راه Rover بود. از آنجا که Roewe نام شناختهشدهای برای سایر ممالک جهان نبود، سایک موتور تصمیم گرفت تا از این نام تنها در بازار داخلی چین استفاده کرده و برای صادرات محصولات این برند، از برند ام جی که در جایجای جهان شناخته شده بود، استفاده کند.بدین ترتیب محصولات Roewe با نام امجی در بازارهای مختلف جهان و از جمله در کشور ما عرضه گردید. مدلهای Roewe 550 و Roewe 350 که پیش از این با نامهای MG 550 و MG350 به صورت وارداتی وارد بازار کشورمان شده بودند، از این دسته بودند. البته لازم به ذکر است که مهندسی MG و Roewe بسیار نزدیک به یکدیگر میباشد و از نظر فنی تفاوت چندانی بین محصولات آنها وجود ندارد چراکه MG6 بر پایه Roewe 550 و MG GT بر پایه Roewe 350 ساخته شدهاند.
اما محصول جدیدی که از آن سخن به میان آمده است، یعنی MG360 در واقع هنوز وجود خارجی ندارد! در حقیقت این خودرو بهعنوان یک فیسلیفت از Roewe 350 (MG 350) در سال ۲۰۱۵ در چین معرفی شد، اما هنوز در هیچ یک از مناطق جهان تحت برند MG عرضه نشده است و فروش آن در چین در کنار Roewe 350 ادامه دارد. در نتیجه اگر این خبر صحت داشته باشد، احتمالاً کشور ما یکی از اولین مقاصد این خودرو تحت برند MG خواهد بود.
گذشته از این مقدمات طولانی، بد نیست نگاهی به خود این خودرو بهعنوان خودرویی که در آینده نهچندان دور بر روی خطوط تولید ایرانخودرو قرار خواهد گرفت بیندازیم و با این میهمان تازهوارد بیشتر آشنا شویم.طراحی
احتمالاً در ۲-۳ سالی که MG 350 در کشورمان به فروش میرسید، بسیاری از هموطنان این خودرو را دیدهاند. این خودرو که در سگمنت C قرار میگیرد، از ظاهری آرام، موقر و بدون هیجان و خطوط تند بهره میبرد و میتوان طراحی آن را تا حدودی محافظهکار دانست. همانطور که قبلاً نیز بیان کردیم، MG 360 یک فیسلیفت از مدل ۳۵۰ میباشد و تغییراتی جزئی در چراغها، خطوط روی بدنه و برخی موارد کوچک دیگر بر روی آن اعمال شده است.
در عقب نیز شاهد همین طراحی آرام و بدون هیجان هستیم. در طراحی عقب نیز هماهنگ با سایر بخشهای خودرو، از خطوط تند و طرحهای مدرن پرهیز شده است و سعی شده است تا ذات آرام خودرو در این بخش نیز حفظ گردد. تغییر چراغهای عقب، مهمترین تغییر این بخش از خودرو، نسبت به MG 350 است. چراغها کمی تیزتر شده و از دو رنگ قرمز و سفید تشکیل شدهاند.
اگر به داخل کابین خودرو وارد شویم، باز هم یک طراحی ساده، زیبا و آرام را مشاهده میکنیم. کابین از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است و چیدمان اجزا در آن همچنان بی هیجان اما دلنشین است. روی داشبورد از رنگ مشکی تشکیل شده است و پایین آن به رنگ کرم است و بین این دو، نواری از طرح چوب به رنگ قهوهای سوخته قرار دارد. بر روی داشبورد یک صفحه نمایش لمسی قرار گرفته و کلیدهای کنترل آن نیز در یک خط در پایین آن قرار گرفتهاند. کمی پایینتر از آن کلیدهای کنترل تهویه مطبوع به چشم میخورند. لازم به ذکر است کهتریم یک دست مشکی نیز برای این خودرو موجود است.
فرمان خودرو زیبا و خوشدست است و شباهت فراوانی به فرمان سایر محصولات ام جی دارد و بر روی آن کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل قرار گرفتهاند. یکی از جذابترین و متفاوتترین بخشهای MG 360 پانل کیلومتر آن است که از طرحی کاملاً متفاوت و منحصربهفرد بهره میبرد. نمایشگر کیلومتر برخلاف سایر خودروها گرد نیست، بلکه حالتی بیضی شکل دارد و در دو طرف آن دو نمایشگر مربوط به کامپیوتر سفری و دور موتور به صورت دیجیتال قرار گرفتهاند. نورپردازی پشت آمپر با استفاده از رنگ آبی صورت گرفته است که نمای زیبایی را در پیش روی راننده فراهم میکند.
فنی و عملکرد
از نظر فنی MG 360 دقیقاً مشابه با MG 5 و MG GT میباشد؛ بدین صورت که برای پیشرانه آن دو گزینه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتری توربوشارژر تزریق مستقیم وجود دارد. گزینه اول ۱.۵ لیتر حجم داشته و مجهز و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها میباشد. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۳۵ نیوتنمتر گشتاور در دور موتور ۴۶۰۰ دور بر دقیقه را دارد. عملکرد این پیشرانه را قبلاً در MG 350 در کشورمان دیدهایم.
اما گزینه دوم پیشرانهای از نسل جدید پیشرانههای جنرالموتورز است که در شورولت کروز، بیوک انکور و برخی دیگر از محصولات جنرالموتورز نیز به کار رفته است. این پیشرانه ۱.۴ لیتری که به فناوری توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز است، بر روی MG 360 توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۵ نیوتنمتر گشتاور در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این پیشرانه بر روی MG GT نیز به کار رفته است.
برای انتقال قدرت در MG 360 سه گزینه ۵ دنده دستی، ۴ دنده اتوماتیک و ۷ دنده دو کلاچه وجود دارد که هر سه قدرت را به چرخهای جلو منتقل میسازند. لازم به ذکر است که جعبهدنده ۷ سرعته دو کلاچه نیز از جنرالموتورز به عاریت گرفته شده است.
سیستم تعلیق MG 360 در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع میله پیچشی H شکل میباشد. ضمناً فرمان این خودرو از نوع برقی میباشد.
ایمنی:
نتیجهای از تست تصادف MG 360 وجود ندارد، اما نسخه قبل از فیسلیفت یعنی MG 350 موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه CNCAP گردیده است. از نظر تجهیزات ایمنی، این خودرو مجهز به دو ایربگ در جلو، دو ایربگ کناری و دو ایربگ پردهای میباشد. علاوه بر این، MG 360 مجهز به سیستمهای ABS, EBD, BA, TCS, ESP و TPMS میباشد. ضمناً ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی هستند و این خودرو مجهز به سیستم ضد سرقت، سنسور عقب و دوربین دنده عقب نیز میباشد.
از نظر تجهیزات MG 360 در نسخه فول مجهز به موارد زیر میباشد:
سیستم Start-Stop، تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، سیستم صوتی مجهز به ورودی USB و AUX و دارای ۶ بلندگو و اتصال بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، رهیاب GPS، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، چراغهای روشنایی روز، چراغهای خودکار، پاور ویندوز و سانروف.
قیمت و شرایط بازار:
تاکنون هیچ اطلاعاتی درزمینهٔ قیمت و مشخصات فنی و رفاهی احتمالی MG 360 از سوی ایرانخودرو ارائه نشده است. قیمت این خودرو از ۷۵ هزار و ۹۰۰ یوآن تا ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ یوآن است که با توجه به نرخ فعلی ارز چیزی بین ۴۱ میلیون تومان تا ۷۱ میلیون تومان خواهد شد. میتوان پیشبینی کرد که با توجه به برند معتبرتر و مهندسی پیشرفتهتر ام جی نسبت به رقبای چینی که در این بازه قیمتی حضور دارند، در صورت قیمتگذاری منصفانه، احتمالاً این خودرو خواهد توانست جای پایی برای خود در این محدوده قیمتی باز کند.
سخن پایانی:
ام جی یا Roewe 360 به همراه ام جی ۳۵۰ یکی از پرفروشترین خودروهای سواری چینی در بازار داخلی چین هستند. بهعلاوه برند ام جی بسیار معتبرتر از برندهای چینی است که در حال حاضر در کشور ما جولان میدهند. پس اگر قرار باشد که ورود ام جی بر روی خطوط تولید ایرانخودرو، موجب افزایش رقابت و حذف خودروهای بیکیفیت گردد، باید از آن استقبال کنیم. قطعاً کیفیت و قدرت فنی و مهندسی MG انگلستان و سایک موتور بهعنوان بزرگترین خودروساز چین که با جنرالموتورز آمریکا و فولکسواگن آلمانی همکاریهای گستردهای دارد بسیار فراتر از خودروسازان چینی نوپا و ناشناختهای است که در حال حاضر در کشورمان به رقابت میپردازند.
Merdad
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه این اتفاق بیفته و البته نیان قیمتی بالای صد روش بذارن و همین قیمت پیشبینی شده باشه، قطعا موفق میشه.
ارش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵چطور در حسرت خودرو های با کیفیت با قیمت جهانی مونده ایم!!وقتی یه برند معتبر با قیمت مناسب میاد در ایران کلی شور و ذوق میکنیم
مهران
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵از MG ممنونیم که 360 رو معرفی کرد. خسته نباشی پهلوان
great britain
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خب بعد از به گند کشیده شدن نامه پژو توسط خودروسازان داخلی اینبار نوبت ام جی رسید که به گند بکشنش.
واقعا آفرین داره انصفا معدود خودروسازان هستن در دنیا که کارشون به گند کشیدن اعتبار چندین برند باشه.
great britain
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵چی میگی تو علی؟
اعتبار پژو؟
مگه خودروسازه وطنی گذاشته اعتباری هم برای پژو در کشور بمونه.(خدا بگم چی کار کنه این ایرانخودرو رو)
در ضمن اینقدر هم نگو چینگلیسی همین چینی های چشم بسته باعث شدن کمپانی آلمانی بوگارد دوباره احیا بشه.
خدا رو چه دیدی شاید یک کمپانی دیگه ی خودرو سازیه آلمانی توسط چینی ها خریداری بشه.
ما که بخیل نیستیم.
یه ضرب المثل هست که میگه آسیاب به نوبت.
علي
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵من که خودروی زیر پام چینی هست و ازشم راضی هستم و با چین مشکلی ندارم . ولی باید بپذیری انگلیس شرکتهای ورشکسته خودروشو به آلمانیا ، چینی و هندقالب میکنه ولی اونا با توانایی هاشون این شرکتهای ورشکسته رو دوباره روپا میکنن . مشکل من با امثال آدمای جو زده مثل تو هستش که تعدادشون اندکه و همین آدمای متعصب مثل شماست که کشور انگلیس با تبلیغات الکی و بی پایه اساسی که میکنید رو پا نگه داشته . شتر در خواب بیند پنبه دانه ، بارون از بالا به پائین میباره نه از پایین به بالا و از ماست که بر ماست . (کشورهایی که در گذشته و حال دنیا رو چپاول کردن محکوم به مجازات هستن و پولهای این چنینی هیچوقت برکت نداشته و آخر سر گریبان بانیانشو میگیره)
استاد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵قیمتش چرا اینجوریه چهل میلیون کجا هفتاد میلیون کجا
great britain
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵علی مثله اینکه رو به راه نیستی؟
مثلا دقیقا میتونی به جز پول توانایی های اون کشورها رو بگی مخصوصا چین وهند؟
چپاول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثلا آلمانی لابد خیلی به بشر لطف کردن؟
طفلک آلمانی ها!!!!!
باعث کشتن بیش از 50 میلیون نفر- حمایت کردن از کشتار ژاپنی ها- کمک کردن به عثمانی های برای ساخته کوره ی آدم سوزی برای کشتار ارامنه-غارت معادن ایران-فروختن سلاح های شیمیایی به عراق(سلاح های شیمیایی بیش از 95 درصدشون ساخت آلمان بود بقیشم ماله رفیقه آلمان اتریش) هنوز که هنوزه آثار شیمیایی در کشور هست که باعثش آلمانی ها بودن(یه سره به بیمارستان های نگه داری از جانبازان شیمیایی بزنی بد نیست).
و خیلی از جنایت های دیگه تمام این چیزهای که گفتم مدارکشم موجوده میتونی تمام سایت ها رو زیرو رو کنی.
فقط میدونی مشکل بعضی شما افراد چیه متاستفانه هنوز خیلی از ایرانی ها فکر میکنن هم نژاد آلمانی ها هستن این یه واقعیته تلخه.
من نمیخوام بگم بریتانیا جنایت نکرده فقط تمام تقصیرهای دنیا رو ندازین گردن یک نفر یا یک کشور .همین.
ممنون.
sunmartin
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵برای اولین بار از کار MG خوشم اومد طراحی خوبی داره که در نمای عقب با نگاه به محصول جدید کیا سراتو کار شده اگر پیشرانه دوم که متعلق به شورولت هست و قدرتی 154 اسبی تولید میکنه وارد ایران بشه قطع به یقین یک گزینه خوب دردسترس بر ای خرید هست نمای داخلی360 هم جز طراحی های خوب شمرده میشه امیدوارم این خودرو وارد ایران بشه
kevin7360
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵مطمئنم قیمتش زیر 55 نیست آخه اگه این باشه 40 کی دنا میخره ؟؟؟
حسین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط باید با موتور و گیربکس قوی و پرشتاب عرضه شه وگرنه مثل امجی ۳۵۰ شکست میخوره!
در مرحله بعد قیمت و امکانات و کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب!
مخصوصا قیمت!
Zonda R
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵@.F
ام جی خودروی با کیفیت فنی مناسبه
و با طراحی بهتر و هم در داخل هم در خارج شانس بیشتری داره
ولی قیمتش
که اگر تا 75 هم باشه مناسب هست
احمد باقری
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشینهای MG، ماشینهای خوبی در اومدن و اکثرا راضی هستند.
بهنام طیبی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵با قیمت پایین تولید کنن و برسونن به ملت خوبه
علیرضا4225
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ایران خودرو و قیمت منصفانه؟ زرشک
آراز ائلمان
۷ مهر ۱۳۹۵شرکت سازنده در ایران از ایران خودرو مستقل شده و با نام صنعت خودرو آزربایجان فعالیت خواهد کرد.
sunmartin
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵باینکه این خودرو واقعا طراحی زیبایی داره و اصلا ایرادی نداره اما بی انصافی هست که MG در حد پژو و رنو بدونیم باینکه چندان از رنو خوشم نمیتد جز مدل کلیو زیبا ولی پژو با 308 و 508 و 208 ثابت کرد واقعا خودروساز قابل و توانایی در حد اروپا هست وچندین و چند بار جایزه بهترین خودروی سال جهان و اروپا متعلق به برند پژو شده که آخرینش 308 درسال 2014 بود ،این دست خودروها که ذات انگلیسی ولی درچین تولید میشن بیشتر باید جنبه رقابتی و اقتصادی داشته باشن تا خریداران به سمتشون برن بهر حال ام جی 350 که شکست خورد ولی 360 بدون شک فروش بالایی بواسطه طراحی بی نقص و نمای 360 اینتریور خوبش کسب میکنه نکته و پاشنه آشیل اینخودرو قیمتش هست اگه قیمتش رقابتی نباشه گزینه های با اصالت و مطرحی چون کرولا ،سراتو،النترا و حتی فلوئونس در دسترس هستند که بازار دست دوم خوبی بخصوص سه خودروی اول دارند پس نکته و رمز موفقیت این خودرو قیمتگذاری صحیح و غیر حریصانه اش باید باشه
رامتین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵جناب sunmartin عزیز بعیده این حرف از شما. بالفرض 208 و 308 خودرهایی بسیار باکیفیتی باشند، اما مهم اینه آیا وارد ایران میشند! باید بگم 208 و 308 حتی در ایران تولید بشند با موتور tu5 ایرانی عرضه میشند (در مورد 208 این موضوع ثابت شده) و قیمت بالای 60. من حتی نگاه نمیکنم به این خودرو، چون مونتاژ ایران شده. بنابراین با اختلاف، امجی گزینه بهتریه. اما رنو کلیو قراره بیاد ایران و بصورت وارداتی. قیمت هم حدود 90. بازهم قیمت بالا از ارزشش میکاهه. کلا بجای این حرفها باید درآمدتو ببری بالا و در حدود 130تومن، گزینه هایی مثه کرولا یا مگان هاچبک 2017 (اسکالا) گرفت و دیگه وقتمونو برای نظر دادن، هدر ندیم:)
Ali
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵Mg350 خیلی پرفروش بود تو کشورهایی ک فروخته شد
به امار توجه کنید
یاسین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵با سلام خدمت همگی و تشکر از جناب رحیقی.یه نمونه از جلو شبیه سدانای هوندا نشده!بگذریم،این انگلیس چینی ها چطو دلشون میاد،این خودرو که میشه گفت تو ایمنی یکی از بهترین هاست رو بدنش به آیکو!سوا از اینکه چه قراردادهایی در این زمینه خواهند بست!مگه نمی بینند با چه روند کندی(کمی و کیفی)محصولات پژو که بهش سپرده شده رو داره تولید می کنه.یعنی دقیقا مثه این می مونه گوهر رو بدی دس بچه یا اسلحه پر رو بدی دیوونه!من که آینده ی این خودرو مثه اونا میبینم!
Guest
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان. بنده در ایرانخودرو آذربایجان مشغول به کارم. لازم دیدم توضیح بدم که سایت ایران خودرو آذربایجان که از امکانات خیلی خوب و وسعت زیادی هم برخورداره هیچ ارتباطی با شرکت ایرانخودرو نداره (سال ۸۹ بعد از تولید تعداد معدودی ۲۰۶ صندوق دار بدون فعالیت رها شد) و همین الانم با قرار دادی که با سایپا داشت پراید تولید میکرد (برای فعال موندن کارمندانش).
در مورد خودروی ام جی ۳۶۰ الان در حال راه اندازی خط هستن که احتمالا تا یک سال آینده به تولید انبوه میرسه. در مورد کیفیت هم نگرانی ای وجود نداره . گروه خودرو سازی سایک مستقیما نظارت سختگیرانه ای داره که احتمالا نوید یه خودروی با کیفیت و خوش قیمت رو میده. امیدوارم فقط سیاسی بازی نشه و حمایت بشه
Saha
۲۷ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز در صورت استقبال ب نظر شما امکان انعقاد قرارداد برای محصولات ارزان قیمت تر در ایرانخودرو اذربایجان شرقی با اینبرند خواهیمبود؟
kamari
۲۳ دی ۱۳۹۵ذهنیت بد چینی بودن کم کم در ایران منتفی شده من خودم جی 5راحدود 4ساله دارم بدون ایراد انشاالله اگر این خودور در اذربایجان تولید بشه حتمی ثبت نام خواهم کرد
دانيال
۱۶ بهمن ۱۳۹۵بابا از اینا نمیشه ماشین خرید که تا دیدن ملت جک اس ۵ میخرن قیمتشو از ٧۵ کشیدن به ٨۵،دزدی از این واضح تر؟قیمت همین ام جی ٣۶٠ تو چین بین ۴١ تا ٧٠ تومنه اگه نیومدن مدل فولشو بالای هفتاد ندادن من اسممو عوض میکنم! دیگه سناریوی دزدی گاری سازا قابل پیش بینی شده!اگه هم با قیمت ۴١ بتونن تولید کنن از عمد زیره ۵۵ نمیدن که هم سود کنن هم مصنوعی هم قیمت سایر محصولات بکنن،
حمید
۱۲ اسفند ۱۳۹۵متاسفانه تو کشور ما حقوق مصرف کننده به اون صورت رعایت نمیشه مثل خدمات پس از فروش و قیمت گذاری مناسب محصولات.
این اتفاق (احترام به حقوق مصرف کننده) زمانی رخ میده که شرکت ها رقیب داشته باشن و با هم رقابت کنن که به امید خدا در آینده ی نزدیک شاهد رقابت اینگونه شرکت ها خواهیم بود و در ضمن با حذف دلال ها و واسطه های خودرو و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای محصولات میتونن قیمت نهایی محصولات رو کنترل کنن.
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت ام جی 360
مدل دنده دستی: 53
مدل دنده اتوماتیک:62
ایمان
۲۱ تیر ۱۳۹۶من امروز صبح رفتم نمایندگی، گفت یک ماه دیگه میاد تو بازار، دنده ای 55، اتومات65، الان هر چی فکر مکینم اگه با این قیمت بدن که بعید میدونم بدن. خخخیلی مفته، واقعا هیچی کم نداشت.
حسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۶سلام. همین الان از نمایشگاه نمایندگی سایپا که ۶ تا ام جی ۳۶۰ آورده بود میام. بسیار ماشین خوبی به نظر رسید. اون حس خوبی که یک ماشین صفر باید بهتون بده و تا حدی لاکچری باشه کامل بهتون میده. کولرش واقعا خوب بود. صدای موتور فوق العاده کم. لاستیک ۲۰۵ ماکسیس تایوانی . سه سال ضمانت یا صد هزار کیلومتر داره. من تا آخر هفته میخرم. نقدی اتومات ۶۵ میدادن. دنده ای ۵۶ تومن. که دنده ای ی چیزایی کمتر داره نسبت به اتومات.
مهیار
۱۷ مرداد ۱۳۹۶طراحی صفحه کیلومترش جالب نیست. احتمالا اگه اون صفحه دیجیتال سمت چپ دور موتور باشه بازم دور موتور بصورت دیجیتال جالب نیست. قیمت اتومات 62 اعلام شده که قطعا تا 75 میرسه. چینی ها یاد گرفتن ماشین و نسبتا با قیمت پایین تر بدن ولی هزینه قطعات و نگهداری شون خیلی بالاست.
خریدار
۲۰ مرداد ۱۳۹۶سلام می خواستم در مورد مصرفش بدونم
مرتضی
۱۹ آذر ۱۳۹۶سلام، این خودرو در اصل متعلق به شرکت سایک موتور چین مالک برند ام جی انگلیس است. کارخانه تولید ان در تبریز و با مشارکت 50 50 سایک موتور تاسیس شده است و قرار است پایلوت صادرات ام جی در خاورمیانه باشد، دارای سه مدل دستی، اتوماتیک و اتومات توربو می باشد، طراحی در مرکز طراحی ام جی در انگلیس بوده ولی مخصوص چین و.. طراحی شده و صادرات اروپا ندارد. قطعات ام جی کلا چینی می باشد. لازم به ذکر است که امانت دار برند ام جی انگلیس می باشد.باشد.دنده56، اتومات65، اتومات توربو 72.
vahid
۱۷ بهمن ۱۳۹۶واقعا کیفیتش یه سر و گردن از بقیه چینی ها بالا تره. باید از نزدیک برید ببینید. جالبه خود انگلیسی ها تو تبریز نظارت دارن روی مونتاژ. نمایندگی ها هم الان رسیده به 12 تا . خیلی خوب دارن پشتیبانی میکنن. یعنی میشه از دست ایران خودرو و سایپا راحت بشیم ؟؟؟ امیدوارم با همین سرعت و کیفیت ادامه بدن.
وحید
۸ دی ۱۳۹۷قیمتش الان که دی 97 هستش 150 میلیونه
خدا بدادمون برسه
ولی میخرمش