جدیدترین خودروی الکتریکی بازار اروپا، ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد و در چین تولید میشود. قیمت این محصول برای فروش در بریتانیا، معادل ۴۶ هزار دلار خواهد بود اما برای کشورهای فاقد مالیات بر خودروهای وارداتی، احتمالا ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت.
برند انگلیسی امجی، تحت مالکیت سایک موتورز چین فعالیت میکند. هرچند که دفاتر مهندسی و طراحی امجی در بریتانیا وجود دارند؛ اما غالب تجهیزات فنی ساخت چین هستند. این شرایط، باتوجه به فرایند برقیسازی خودروهای مدرن و پیشرفت برندهای چینی در ساخت مدلهای الکتریکی، نقش مهمی در پیشرفت امجی داشته است. حالا برند انگلیسی از ورشکستگی نجات یافته و محصولات ساخت چین را به مردم بریتانیا میفروشد.
ام جی ۴ برقی محصول جدیدی نیست و طی ماههای اخیر در بازار استرالیا و انگلیس حضور داشته است. مدل پایه، ۱۶۸ اسب بخار قدرت دارد و توان پیمایش ۳۵۰ کیلومتر فراهم میکند اما نسخهی جدید به نام XPower میتواند رقیب تسلا مدل ۳ و مدل Y باشد.
قدرت ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتنمتر با توان پیمایش ۳۸۰ کیلومتر، مهمترین مشخصات ام جی ۴ مدل XPower هستند. دو موتور ۲۰۱ اسب بخار در جلو و ۲۲۸ اسب بخار در عقب، علاوهبر سیستم دو دیفرانسیل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه فراهم میکنند. شرکت سازنده ادعا میکند با استفاده از فناوریهای الکترونیک کنترل گشتاور، فرمانپذیری خودروی پرشتاب در پیچهای تند را بهبود داده است.
همراه باتری ۶۲ کیلووات ساعتی، امجی ۴ جدید با ۳۵ دقیقه اتصال به شارژر ۱۵۰ کیلوواتی DC، انرژی ذخیرهشده در باتریها را از ۱۰ به ۸۰ درصد میرساند. همچنین ترمزهای ویژه برای امجی XPower طراحی شده است تا با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت، در مسافت ۴۰ متر متوقف شود.
با توجه به محبوبیت امجی در انگلیس، احتمالا XPower دو موتوره ۴۶ هزار دلاری، موفق به جذب مشتری خواهد شد. هماکنون برای مردم بریتانیا، هاچبکهای بنزینی با شتاب مشابه امجی ۴، مثل آئودی RS3 یا مرسدس AMG A45، بیش از ۶۰ هزار دلار هزینه خرید دارند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۲به نظر من حتی با قیمت پایینتر، مقایسه این ماشین با آئودی rs3 و مرسدس AMG A45 خیلی مسخره است
ولی چون منابع خارجی خیلی روی این قضیه مانور داده بودن، من هم داخل متن اشاره کردم جهت اطلاع محاطب
یک شهروند ساده
۱۴ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری عزیز اگه مقدوره لطفا یک مقاله هم در مورد پراید سوارانی بنویسید که با ایلان ماسک هم فالوده نمیخورن و تسلا رو تمسخر میکنن. احتمالا مطلب جالبی بشه. با تچکر
Bagher
۱۴ تیر ۱۴۰۲یعنی اشتباهات پولدارا رو نباید ببینیم؟
ولی هر کی فقیره هر کاری کرد بزنیم تو سرش؟
همینو میگی دیگه
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲جناب آقای اشتری خیلی هم مسخره نیست چون این خودرو هندلینگ عالی داره و اولین خودرو چینی هست که تکنولوژی تقسیم وزن 50-50 روی شاستی اعمال کرده و از این بابت با خودروهای آلمانی قابل رقابت هست و این جدا از قدرت موتور فوق العاده این خودرو هست پس تنها ملاک قیمت نیست تکنولوژی هم هست
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری فکر میکنم تحت تاثیر افکار مخاطب داخلی هستین، پیشنهاد میکنم بررسی منابع معتبر اروپایی از این ماشین رو ببینین. همگی هندلینگ عالی در حد خودروهای آلمانی، کیفیت و عملکرد خوب نسبت به قیمت این مدل رو تحسین کردند. امجی ۴ پرفروش ترین خودروی برقی انگلیس هست با وجود رقبای آلمانی که خودش گویای واقعیت هست. مدلهای رقیبی که اشاره کردین برتری فنی خاصی به این ماشین ندارن. اگه به نظرتون برتری مهمی دارن خوشحال میشم بیان کنین.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۲تحت تاثیر چیه برادر
داشبورد و طراحی داخلی این ماشین اصلا برای من قابل تحمل نیست
بیرونش هم دوست ندارم
قبلا گفتم که مدل پایه با قیمت ۳۰ هزار دلار خوبه و ارزش خرید داره
پیمان
۵ مرداد ۱۴۰۲قیمتش یک چهارم تسلا هم نیست داداش بیخود نباید به این خودرو ایراد گرفت. من وتو تو خوابم این ماشینو نمیبینیم
MASOUD 0099
۱۴ تیر ۱۴۰۲نمای عقبش زشت شده مخصوصا چراغ های عقب که خیلی بیرونه!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۲کابین مثل فحشه
R/T
۱۴ تیر ۱۴۰۲دقیقا کابین زیاد خوب نیست
mehrbod
۱۵ تیر ۱۴۰۲مثل فحشه ??! طراحی آن خیره کننده و قابل احترام است.
MASOUD 0099
۱۵ تیر ۱۴۰۲😐😐😐
*ALI*
۱۴ تیر ۱۴۰۲چراغای عقب چرا اینجوریه به نظرم خیلی نمیتونه با تسلا از نظر طراحی و قیافه رقابت کنه چون ماشین تسلا طراحی ساده ای دارن داخل ماشین هم یه جوریه انگار کیلومتر نداشتن بجاش تبلت گذاشتن
فرزاد
۱۴ تیر ۱۴۰۲اول باید تحقیق شود که چند درصد از محصولاتِ برندهای معروف در چین تولید میشود و چین سهامدار کدامیک از کمپانیهای خودروساز جهانی میباشد بعد اگر راه داشت با تبر ریشهزنی کرد
Hamid
۱۴ تیر ۱۴۰۲سلام. خوب، نباید بگوییم زشت. چون در طول طراحی های چند سال اخیر است. کابین کاملا مینیمال، ساده و کمینه گرایانه طراحی شده و مطابق این سبک، عناصر لازم کاهش یافته است. از طرفی فناوری های ارتباطی و اطلاعات و سرگرمی در خودروهای این چند سال گذشته، هسته اصلی همگرایی صنعت و فناوی اطلاعات بوده که جای پای بسیار محکمی هم ظاهرا بین مصرف کنندگان باز کرده است. در خصوص طراحی خارجی، رقابت برای هر چه بیشتر برای آیرودینامیکی بدنه، کاهش اصطکاک جنبشی و از همه مهمتر، علاقه مندی طراحان و مصرف کنندگان به گذر از طراحی محطاطانه بر می گردد. جسارتا از نظر من محصول ام جی، قابل توجه و در مسیر توسعه جاه طلبانه مدیران این شرکت قابل احترام است.
Sohrab
۱۴ تیر ۱۴۰۲این ماشین تو آلمان خیلی فروش داره. بین ده تا پونزده خودرو برقی پرفروش بازار آلمانه
N.I.M.A
۱۵ تیر ۱۴۰۲بال عقب کپی به شدت ناشیانه و بسیار بی کیفیت از changan Uni-T
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۲امجی از چانگان کپی کنه :)) عزیز امجی در استرالیا و اروپا حضور قوی داره چانگان کلا برند درجه ۲ بازار داخلی چین هست.
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری نظر شما را نمیدونم ولی تو رده بندی فروش این ماشین با اینکه فقط چند ماهه پاش به بازار اروپا رسیده ولی ترکونده.برند ام جی جزو ده برند پر فروش برقی اروپاست..و این خودرو با پلتفرم شاسی کاملاً جدید نبولا و چیدمان باطری منحصر به فرد تقسیم وزن پنجاه ,, پنجاه هندلینگ و پرفورمنس خیره کننده ای نسبت به خیلی از اروپایی های پر مدعا داره.نکته جالب فروش دو برابری نسبت به خودرو سال دنیا یعنی کیا ای وی شش هست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۲مدل پایه امجی ۴ به نظر من ارزش خرید خیلی خوبی داره حدود ۳۰ هزار دلار
با قدرت ۱۶۸ اسب بخار برای رانندگی روزانه و خانوادگی کفایت می کنه
اما وقتی که قیمت میره بالا تا نزدیکای ۵۰ هزار دلار، برندهای خاص و کیفیت رانندگی عالی وجود دارن،
اگر بحث برق و بنزین کنار بگذاریم، پشت فرمون بنز یا بیامو لکسوس کادیلاک داستان خیلی فرق میکنه، چرم و مواد کابین حس عالی داره برای سرنشین
بیامو X3 یا مرسدس GLC تصور کنید در کلاس کراساور
شتاب و قدرتشون کمتر از امجی ۴ ایکسپاور هست ولی همین قیمت ۴۶ هزار دلار فروخته میشن
ماشین چینی قیمت پایین من خیلی دوست دارم
ولی قیمت که بالا میره نمی تونم توجیح بشم، حتی با شتاب و قدرت
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲ام جی یه مدل مارول هم توی اروپا داره که با قیمت ۵۸ هزار دلاری بسیار پرفروشه(رتبه ۱۳کراس اور سایز متوسط) فقط در طول یکسال ۹۲۳ درصد رشد فروش داشته.. اکثر نشریات معتبر از متریال عالی صندلی و داشبورد تعریف کردند . پس بعید میدونم کیفیت پایینی را ام جی ۴ داشته باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۲ان شا الله نشریات معتبر از متریال عالی و صندلی داشبورد مسخره ام جی 4 هم تعریف کنن
ما ترجمه می کنیم برای مخاطبان پدال در جریان نظرات نشریات معتبر قرار بگیرن
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲کابین افتضاح ، طراحی عقب عجیب و غریب.
باتریش هم که از رقبا هم تو برد هم توی شارژ خیلی عقبه . این ماشین با هیچکدوم از ماشین های گفته شده قابل مقایسه نیست. بنزینی ها با قیمت بالاتر که بماند با تسلا رو رنج قیمتی نزدیک هم اصلا نمیشه مقایسش کرد
حمید
۱۵ تیر ۱۴۰۲مدل معمولیش تو المان۳۰ هزار یوروعه و زیادم شده تو خیابون ، بیشتر هم به خاطر طرح های لیزینگ و فاینانس خوبی که داره
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۲کابین اصلا بد نیست و اتفاقا خوب هم هست . طراحی بیرونی هم پر از جزییات هست ممکنه یکی خوشش بیاد یکی نه من که به شخصه از طراحی سه بعدی چراغ عقبش خوشم میاد اما چیزی که مشخصه کسی نمیتونه بگه از تسلای رقیب زیباتر نیست !
BMW
۱۵ تیر ۱۴۰۲به نظرتون کابین داخل مشکل نداره انگار خشک هست و هیچ احساسی خوبی بهت نمیده بیرونش هم به کنار
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲جلوی ماشین بسیار زیبا و دلنشین هست ولی عقب ماشین داره تف می کنه تو صورتت!
شبیه سوسک گرافیکی!
چینی بودن خودشو تو عقب ماشین یادآوری کرده.