فردا موتور فروش ام جی ۴ برقی (MG4) را با قیمت ۱/۸۵۰ میلیارد تومان آغاز کرده است. مشخصات و امکانات رسمی این خودرو نیز منتشر شده است. ام جی ۴ در کلاس کراساور کوچک الکتریکی، محصولی جدید و بیرقیب برای بازار ایران خواهد بود.
امجی برند بریتانیایی است اما امروزه به عنوان یک خودروسازی کاملا چینی فعالیت میکند. این مجموعه سال ۲۰۰۵ توسط گروه سایک خریداری شد و هماکنون خودروسازی بسیار خوشنامتر و معتبرتر از دیگر برندهای چینی بهحساب میآید. محصولات امجی از معدود خودروهای ساخت چین محسوب میشوند که استاندارد اروپا و استرالیا را رعایت کردهاند. حتی در انگلیس، انواع خودروهای این برند، فروخته میشوند.
بیشتر بخوانید:
↵ هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
در کشور ما اولین بار حدود ۱۵ سال پیش امجی سدان ۵۵۰ بهعنوان اولین محصول با نام شوالیه توسط مدیا موتور واردات ایران شد. امجی توانست در بازار کشورمان موفق عمل کند و مدیا موتور محصولات مختلف آن مثل کراساوور GS، سدان MG 6 و هاچبک MG 3 را عرضه کرد؛ اما با تصویب تحریمهای سال ۱۳۹۶ فروش این برند در ایران متوقف شد. حتی خط مونتاژ MG360 که در تبریز با سرمایهگذاری مشترک سایک چین و طرف ایرانی شروع شده بود، خیلی زود به پایان راه رسید.
بهمن ماه سال ۱۴۰۲ شرکت فردا موتور خبر از کسب مجوز واردات MG5 و MG GT داد. حالا کراساور برقی MG4 نیز وارد ایران شده است تا احتمالا به لطف تخفیف مالیاتی خودروهای تمام الکتریکی، برای بازار ما عرضه شود. این محصول سال ۲۰۲۲ معرفی شد و حالا سه خط مونتاژ در چین و تایلند و اندونزی دارد. فروش MG4 EV در سال ۲۰۲۳ به ۱۵۲ هزار دستگاه رسید.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی ام جی ۴ برقی فردا موتور
ام جی ۴ برقی، یک خودروی مرتفع یا شاسیبلند محسوب نمیشود. کشیدگی بدنه باعث میشود از دور، مشابه ونهای کوچک باشد اما به هرحال، یک کراساور کوچک با کابین جادار و راضیکننده برای خانوادههای ۴ نفره است.
چراغهای باریک و اصطلاحا چشم گربهای، نقش اصلی را در نمای تهاجمی MG4 EV دارند. این خودروی برقی، وابستگی چندانی به ادوات پلاستیکی ندارد؛ اما لوکس و گرانقیمت نیز به نظر نمیرسد. حجمدهی بدنه، خصوصا برای سپر جلو و درپوش موتور، بسیار خوب است. همچنین فاصلهی اندک بین چرخ جلو و لبهی بیرونی سپر، بهبود فرمانپذیری هنگام عبور از مسیرهای باریک و پرترافیک را فراهم میکند.
در نمای جانبی، حس ون MPV دیده میشود و زهوار پلاستیک سیاه در پایین رکاب، توی ذوق میزند. رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچ آلومینیوم نیز در نسخهی واردشده به ایران، جذابیت چندانی ندارند. ام جی ۴ صرفا از خطوط روی بدنه در راستای چراغهای جلو و عقب برای کاهش سادگی در طراحی جانبی خود استفاده میکند.
از دیدگاه نگارنده، نمای پشت MG4 EV زیبایی بیشتری نسبت به دیگر زوایای خودرو دارد و بسیار چشمگیر است. چراغهای پیوسته، حالت بومرنگی دارند و همراه برجستگی جذاب ارایه میشوند. حجمدهی درپوش صندوق، شکاف بالچه روی سقف نکات مثبت ام جی ۴ برقی هستند؛ هرچند که بخش بزرگی از سپر عقب، ادوات پلاستیکی سیاه و خاکستری دارد.
در مجموع میتوان MG4 EV را به عنوان یک خودروی چینی، زیبا و عامهپسند توصیف کرد. این مدل با طول ۴,۲۸۷ و عرض ۱,۸۳۶ و ارتفاع ۱,۵۰۴ و فاصله محوری ۲,۷۰۵ میلیمتر ارایه میشود تا از نظر بزرگی اتاق، مشابه هیوندای سانتافه باشد اما طول کلی خودرو، فقط ۹ سانتیمتر بیشتر از ۲۰۶ صندوقدار است.
بیشتر بخوانید:
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
طراحی کابین و نمای داخلی ام جی ۴ برقی فردا موتور
داشبورد MG4 EV حتی برای علاقهمندان خودروهای مدرن و فناوری محور، خستهکننده و بسیار ساده دیده میشود. محل جویاستیک برای تغییر حالت رانندگی و شارژر وایرلس و ترمز دستی (ترمز پارک) برقی، مثل طاقچه ساخته شده است. جالیوانیها نیز در محل نامناسب و ناخوشایند هستند.
پشت فرمان، پنل دیجیتال رنگی ۷ اینچ وجود دارد و نمایشگر لمسی روی داشبورد، ۱۰.۲۵ اینچ با رابط اندروید و اپل است. ام جی پایلوت یا سیستم رانندگی هوشمند اختصاصی این برند، دوربین پارک، دید ۳۶۰ درجه، مسیریاب ماهوارهای، گرمکن هر دو صندلی جلو، صندلیهای برقی در جلو، شارژر وایرلس گوشی موبایل، مجموعه کامل دستیار رانندگی، کروز کنترل هوشمند و ترمز خودکار، نوربالای خودکار، شش عدد ایربگ در جلو، کنار و پردهای، امکانات ام جی ۴ برقی هستند. این خودرو در تست تصادف یورو انکپ توانسته ۵ ستاره کسب کند که نشان از ایمنی بالای آن دارد. گزینهای که ممکن است باعث سرخوردگی خریداران بشود، نبود سقف شیشهای پانارومیک حتی نبود یک سانروف ساده در مدل وارداتی است.
صندلیهای ساده با راحتی قابل قبول در MG4 EV وجود دارد و چهار سرنشین بلندقد را جای میدهد. مواد به کاررفته در تودریها و داشبورد نیز از ترکیب چرم و پارچه بوده و از کیفیت متوسط برخوردارند. همچنین، ۳۶۳ لیتر فضای حمل بار فراهم است که در مقایسه با دیگر کراساورهای چینی موجود در ایران، مثل چری X33 مدیران خودرو که صندوق ۵۵۰ لیتری دارد، چندان مناسب نیست.
پیشرانه و تجهیزات فنی ام جی ۴ برقی فردا موتور
چهار نوع قوای محرک برقی برای MG4 EV در بازار جهانی وجود دارد. نسخهای توسط فردا موتور وارد ایران خواهد شد، ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل در زمان ۷.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. باتری این نسخه ۶۴ کیلووات ساعتی است و تنها در ۳۵ دقیقه با شارژرهای سریع می توان آن را از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ کرد. توان پیمایش ارزانترین ام جی ۴ برقی، ۴۳۵ کیلومتر است و صرفا به صورت دیفرانسیل عقب تولید میشود.
دیگر مدلهای MG4 EV با قدرت ۲۴۰ و ۴۳۰ اسب بخار، ۳۵۰ و ۶۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارند. گرانترین نمونهی ام جی ۴ برقی، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. این خودرو، دو دیفرانسیل است و توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر دارد. ام جی ۴ برقی، نسخهی تک دیفرانسیل همراه باتری ۷۷ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر نیز ارایه میدهد.
فهرست امکانات MG4 برقی وارداتی فردا موتور:
- نمایشگر مرکزی لمسی ۱۰.۲۵ اینچ
- رابط اپل کارپلی و اندروید اتو
- نمایشگر جلود شورد دیجیتال ۷ اینچی
- سیستم صوتی با ۶ بلندگو مجهز به فرامین صوتی
- درگاه USB و خروجی 12V
- شارژر وایرلس
- سیستم ورود بدون کلید
- سیستم استارت اتوماتیک
- فرمان چرمی مجهز به گرمکن
- صندلی راننده ۶ جهته برقی
- صندلی سرنشین کناری ۴ جهته برقی
- گرمکن صندلی های جلو
- صندلی عقب تاشو ۴۰ ٫ ۶۰
- صندلی های با قابلیت ISOFIX
- جلو پنجره آیرودینامیک فعال
- کروز کنترل تطبیقی (ACC)
- ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB)
- رادار هشدار ترافیک عبوری در عقب (RCTA)
- رادار هشدار برخورد از عقب (RCW)
- رادار هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار کمکی حرکت بین خطوط (LIKA)
- رادار حرکت بین خطوط اضطراری (ELK)
- رادار کمکی تغییر خطوط (LCA)
- هشدار رانندگی ناپایدار (UDW)
- رادار ترافیک عبوری (TIA)
- زادار کمکی سرعت (SAS)
- رادار هشدار نقاط کور (BSM)
- هشدار باز بودن درب ها (DOW)
قیمت ام جی ۴ برقی در بازار جهانی و ایران
مدل | مشخصات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ام جی ۴ برقی | ۲۰۲۴ | ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | به زودی |
تاریخ به روز رسانی: ۲۶ آذر ۱۴۰۳
آستانه قیمت MG4 EV در چین، ۱۸ هزار دلار است و برای مدل دو موتور دو دیفرانسیل همراه امکانات کامل بازار اروپا، ۲۶ هزار دلار پرداخت میشود. این خودرو از تخفیف عوارض واردات مخصوص خودروهای برقی استفاده میکند و توسط فردا موتور به قیمت ۱/۸۵۰ میلیارد تومان ثبت نام میشود. موعد تحویل، ۴۵ روز کاری پس از ثبت نام است و متقاضیان میتوانند حدود ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با اقساط ۲۴ تا ۴۸ ماهه را استفاده کنند.
کراساور برقی امجی، ابعاد کوچکتری نسبت به شاسیبلندهای چینی موجود در ایران دارد. با این شرایط، اگر کمتر از ۲ میلیارد تومان قیمتگذاری شود؛ جذاب خواهد بود و در غیر این صورت، مشتری احتمالی را به سمت فونیکس تیگو ۷ و تیگو ۸ سوق خواهد داد.
X200
۸ خرداد ۱۴۰۳کاش میشد سبد محصولات خودروسازی کشور همگی میشد مونتاژ چینی . چه بنزینی چه برقی . چین دهه ها از ایران جلوتره و مایی که هنوز ۳۰ درصد خیابونامون با پراید اشباع شده ، میتونیم یکم پیشرفت رو ببینیم .
فقط همت مسئولان و مدیریت میخواد که نداریمش . اگه میشد یکم با چین و روسیه همکاری کرد ، متخصص تربیت کرد ، قطعه سازی رو رشد داد ، حداقل یک دهه جلو میرفتیم .
یا مثلا خود چینیا چندین پلتفرم خوب دارن که از بقیه خریدن . کاش میشد ما هم دستمون به اون پلتفرما برسه که از پلتفرم پراید و ۴۰۵ و ۲۰۶ راحت شیم .
ما که دستمون به غرب نمیرسه ، همین شرقیا هم ازشون بهره ای نمیبریم و کلا شدیم گوشت قربانی .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ خرداد ۱۴۰۳برای هر پیچ در خودروی ساخت ایران خودرو سایپا، دست های پنهان برای کسب سود همکاری می کنن
اگر کل این سیستم به یک شرکت خارجی حتی چینی تحویل داده بشه، با مافیای خودرو چه کار کنیم؟
علی
۸ خرداد ۱۴۰۳جااانم به این کشور با این صنعتش داره الگو جهان میشه
ناخدا
۸ خرداد ۱۴۰۳هنوز خیلی مونده
Parham
۸ خرداد ۱۴۰۳کاربر بینام الان تشنج میکنه یه ماشین رقیب برای هایما پیدا شد.
شمال
۹ خرداد ۱۴۰۳چه سلیقه عجیبی
Hairy wrinkled saggy balls
۲۷ آبان ۱۴۰۳صرفاً میخواد ترول کنه ربطی به سلقیش نداره
۲۷ آبان ۱۴۰۳باشه شماها خوبید من ترول..
۹ خرداد ۱۴۰۳هیچی رقیبش نمیشه 😏😗
Farhad
۱۱ خرداد ۱۴۰۳دوست عزیز کدوم خودرو چینی وقتی مونتاژ میشه به قیمت چین و با شرایط فروش چین در کشور ما فروش میره اگر چند تا شرکت با باند و مافیا و اسم های هچل هفت اومدن شرکت زدن و خودرو مونتاژ میکنن ببینین در کشور مبدا قیمت چنده و با چه شرایطی فروخته میشه و اینجا با حداقل سه برابر قیمت اونم نقد و ملت همیشه در صف یکسال براش وامیستن …البته اینکه ما خودروسازیمون اشغال تولید میکنه حرفی توش نیست ولی باید قبول کرد که خیلی از مردم حتی پول خرید همین اشغالارم ندارن چه برسد به خودروی چینی ..خانه از پای بست ویران است
امین
۲۷ آبان ۱۴۰۳برای صعود به قله همیشه باید قدم اول رو برداشت و تلاش کرد تا با گذر ار سختی ها به قله رسید ولی متاسفانه در کشور ما به دلایل مختلف از جمله مافیای سنگین در این حوضه نتونستیم به جایی برسیم قدم اول رو برداشتیم ولی همنجا درجا زدیم. مطمئن باشید کشور چین با وجود همه ی مخالفینش درست یا غلط در این راه موفق خواهد شد.
X200
۸ خرداد ۱۴۰۳کاش میشد برادران استارتاپی چینی ، یه الکتروموتور با باتری جمع و جور ، برای موتور های هوندا 125فسیل شده طراحی میکردن .
دولت هم میومد با اقساط ۳ تا ۵ ساله با یه شارژر خونگی تشویق میکرد که مردم انجین آلاینده و پر سر و صدای این زباله ها رو با نمونه برقی جایگزین کنن
یه شارژر خونگی هم بسه چون باتریش کوچیکه و ۲ – ۳ ساعته شارژ میشه تا شاید روزی چینیا شارژر سریع هم بدن بهمون
هم هوا تمیز تر ، هم سرو صدا کمتر ، هم دردسر بنزین بی کیفیت کمتر ، هم بیماری کمتر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ خرداد ۱۴۰۳موتور 125 سی سی موتورسیکلت که در ایران بیش از 20 ساله وارد شده
به سفارش شرکت های ایرانی در چین تولید می شه و تا جایی که من اطلاع دارم، به دلیل مصرف سوخت بالا و آلایندگی شدید، برای بازار چین غیر استاندارد اعلام شده
Ramin
۸ خرداد ۱۴۰۳آقای اشتری
سلام من یه روز برای این مطلب وقت گذاشتم لطفاً آن را در سایت بگذارید 🙏🙏
موتورسیکلتهای 125 سیسی، که بیش از دو دهه است به بازار ایران راه یافتهاند، نمونهای از وسایل نقلیهای هستند که در طول زمان تحولات چشمگیری را تجربه کردهاند. این موتورسیکلتها، که ابتدا بهعنوان وسایلی اقتصادی و کارآمد مورد استقبال قرار گرفتند، اکنون بیش از یک دهه است که به سفارش شرکتهای ایرانی در چین تولید میشوند.
با این حال، مسائل مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی، چالشهایی را برای این صنعت به وجود آوردهاند. در چین، که خود یکی از بزرگترین بازارهای موتورسیکلت جهان را دارد، استانداردهای آلایندگی بهطور مداوم در حال تغییر و تحول هستند تا با نیازهای زیستمحیطی همگام شوند¹. این کشور در سالهای اخیر شاهد ارتقاء استانداردهای آلایندگی خود بوده است تا از آلودگی هوا کاسته شود و به حفظ محیط زیست کمک کند.
در ایران نیز، با توجه به افزایش آگاهیهای زیستمحیطی و نیاز به کاهش آلودگی هوا، تلاشهایی برای بهروزرسانی استانداردهای آلایندگی موتورسیکلتها صورت گرفته است. بهعنوان مثال، سازمان محیط زیست ایران در نظر دارد استانداردهای آلایندگی موتورسیکلتها را به یورو 5 ارتقاء دهد. این اقدامات نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک میکنند، بلکه میتوانند به افزایش کیفیت و کارایی موتورسیکلتهای تولیدی نیز منجر شوند.
با این حال، موتورسیکلتهای 125 سیسی که در چین تولید میشوند و به ایران صادر میگردند، باید با استانداردهای جدید آلایندگی که در بازارهای هدف اعمال میشوند، سازگار باشند. این امر میتواند به تولیدکنندگان چینی فشار آورد تا فناوریهای پاکتر و کممصرفتری را در محصولات خود به کار بگیرند و در نتیجه، موتورسیکلتهایی با کیفیت بهتر و مطابق با نیازهای محیط زیستی به بازار عرضه کنند.
در نهایت، این تغییرات نه تنها به نفع محیط زیست است، بلکه میتواند به افزایش استانداردهای زندگی و سلامت عمومی نیز کمک کند. با پیشرفتهای فناوری و تغییرات در سیاستهای زیستمحیطی، موتورسیکلتهای 125 سیسی میتوانند همچنان بهعنوان وسایل نقلیهای مقرونبهصرفه و کارآمد باقی بمانند، ضمن آنکه کمترین تأثیر منفی را بر محیط زیست داشته باشند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ خرداد ۱۴۰۳سپاس از نوشتار مفید شما
۹ خرداد ۱۴۰۳به نظر من موتور ها باید برقی باش بی یه صدایی هم بدن
و اینکه گواهینامه موتور سواری رو از ۱۶ سالگی به ۱۸ تغییر بدن میگید چرا؟
به بچه موتور سیکلت یا ماشین بدی
اونم بچه ایرانی خودشو به کشتن میده
تا زیر ۱۸ سالگی آدم یه کودک درونی داخلش فعاله که با سرعت تو کوچه ها و خیابونای تنگ با گاز میره
یا مثلاً یارو با موتورش میره پشت سر مردم
حتی اگه نخواد کرم بریزه یه صدای ریزی باید موتور از خودش در بیاره تا وقتی یارو از پیاده رو رد میشه متوجه بشه موتوری پشتشه
Hadi
۸ خرداد ۱۴۰۳دو سال پیش کیش بودم تمام موتورها برقی بود حتی هوندا 125 هم بود ولی همشون موتور برقی روشون گذاشته بودن و فقط هم برای پیک موتوری و پیک رستوران استفاده میشد
فکر میکنم علت اصلی که هوندا 125 تو ایران محبوبه بخاطر طراحی زین موتورشه چون خیلی صافه و بزرگ و ترک موتور هم بهش اضافه میشه و همه در یک راستا هستن و باعث میشه باکس در بهترین حالتش باشه و بستنش هم راحته
علت دیگش هم ارزون بودن و فراوون بودن قطعات و تعمیرکار هوندا هست
حتی تو روستاها هم تعمیرکار این موتور پیدا میشه
۹ خرداد ۱۴۰۳وای نصف شب ساعت ۵ صبح پسره همسایمون موتورشو برمیداره کابوس منه
از وسط خواب پا میشم خوابیدنم دیگه با خداست😖
-امیرحسین
۲۷ آبان ۱۴۰۳یعنی انقدر صدای 125 حال بهم زنه اه چقدر از صدای اگزوزش بدم میاد.قییییننینینینینینینی قین قین ادم سردرد میگیره.
گاس فرینگ
۹ خرداد ۱۴۰۳طرح موتور برقی باید برای موتور های cg با اون صدای مسخره شون که از ۱۲۵ سیسی تا ۲۰۰ سیسی هیچ فرق خاصی نداره با قید دو فوریت رقم بخوره منتها موتور سازی ها صرفا دنبال سود هستن
علی جردن
۸ خرداد ۱۴۰۳فردا موتور عرضه کننده بهترین خودروهای حال حاظر بازار ایران است و واقعا انتخاب های کم نظیری برای بازار ایران کردند
X200
۸ خرداد ۱۴۰۳بیشتر انگار یه ون بوده که خواسته تغییر جنسیت بده اما ناموفق بوده . کابینشم ماشالا پر از خالی
مهربد
۸ خرداد ۱۴۰۳عکس ها مربوط به گونه X Power (گران ترین مدل MG4) است . {تفاوت ظاهری در کالیپر های ترمز و تریم پهلوی خودروست.}
MG4 شاهکار برند بریتانیایی ام جی است که بدست Carl Gotham و Robert Lemmens دو طراح مشهور و مهندس ارشد مرکز طراحی لندن ام جی و با همکاری کالج سلطنتی هنر انگلستان و دفتر مرکزی در شانگهای، طراحی شده است. MG4 در مقایسه با مدلهای این برند که پیش از این به بازار عرضه شده و در حال فروش هستند، از نظر طراحی و فن آوری، مسیر جدیدی را در پیش گرفته است که در کلاس خود از نظر قیمت گذاری و گارانتی هم در اروپا، بی رقیب است.
مصطفی
۸ خرداد ۱۴۰۳در معرفی لطفا اندازه باتری ذکر بشه، پیمایش چند مدل استاندارد داره که خیلی هم قابل راستی ازمایی نیست،
درنهایت باتری زیر ۶۰ کیلووات ساعت به درد ایران نمیخوره، شاید کشور های کوچک تر. تحقیق نکردم، اما با این توصیف باید حدود ۴۰ باشه.
ضمن اینکه قیمت فوب واردات باید حساب شه، نه قیمت مصرفی مشتری در اروپا یا هرجا، فرق قیمت زیاده و ما نمیدونیم در کشور مقصد دیگه چه ایتمهایی روی قیمت اثر گزاره.
زیزیگولو
۸ خرداد ۱۴۰۳کسایی که تو ایران ماشین برقی میخرن دلخوش به کدوم زیرساختها هست؟؟!!
زیزیگولو
۸ خرداد ۱۴۰۳کسایی که تو ایران ماشین برقی میخرن دلخوش به کدوم زیرساختها هستن؟؟!!
Dark Knight
۸ خرداد ۱۴۰۳MG رو واقعا نباید با بقیه چینی ها مقایسه کرد نه به خاطر اینکه یک زمانی شرکت انگلیسی بوده و هنوز هم ارتباطات زیادی با انگلستان داره بلکه به خاطر ماشین هایی که داره که از نظر من تنها شرکت چینی هست که ماشین های متمایز ( به اصطلاح با روح ) نسبت به مثلا یه آشغالی مثل چری میسازه که نه ظاهر خوبی داره نه کیفیت خوب و نه دوام خوب ، فکر نکنم این ماشین زیر ۵ میلیارد بیاد تو بازار وقتی یه چیزایی مثل تیگو ۸ میشن ۳ میلیارد
Hadi
۸ خرداد ۱۴۰۳منم تقریبا مثل شما فکر میکنم
تنها برندی که کمتر حس چینی بودن داره تو برندهای چینی همین ام جیه به نظرم
یه مقدار حس کره ای(بخصوص برند کیا) یا تایوانی یا اروپایی داره طراحی های این برند
از لحاظ کیفیتم تقریبا از همه برندهای چینی که تو بازار ایران هستن به نظر میاد بهتر باشن
حتی تو اروپا هم پر فروشه بخصوص انگلیس و اسپانیا
حتی تو اسپانیا یک کراس آورش در یک دوره زمانی رکورد فروشو زده بود که پدال مطلبشو کار کرد
ارسلان
۸ خرداد ۱۴۰۳خدایا باعث و بانی این وضعیت را در آتش جهنم بسوزان….
محمد
۹ خرداد ۱۴۰۳درود بر دولت.
اون اوایل همه می گفتن واردات الکی هست و عمراً ام جی رو بیارن که آوردن.
amirboss
۹ خرداد ۱۴۰۳از لحاظ ارزش نسبت به امکانات در سطح جهانی بغیر از ایران با خودرویی با ارزش خرید متوسط روبه بالا طرف هستیم.
ایرادش طراحی زمخت و بی روح کابین به همراه قوای فنی معمولی با پیمایشی که کاش بیشتر بود.
اگه ام جی نسخه هیبریدش رو میداد بیرون قطعا میتونست موفق تر عمل کنه.
ولی باز ام جی و جیلی نسبت به دیگر برندهای چینی از محبوبیت و کیفیت بالاتری برخوردارن بخصوص ام جی که تاریخچه ای صدساله داره.
ناشناس
۱۰ خرداد ۱۴۰۳کاش فقط شرکتش اسم واعتمادبیشتری داشت…شرکت فرداموتورزیکی ازبدترین شرکتهایی که تابه امروزوجودداشته..هم درزمینه تحویل خودرووهم خدمات پس از فروش..
Mehrbod
۲۹ مهر ۱۴۰۳MG با وفاداری به روحیهی نوآورانه خود، حرکت رو به جلو را با سرعت ادامه می دهد تا به یک برند خودرویی واقعاً بینالمللی تبدیل شود که در خط مقدم ارائه طیف وسیعی از وسایل نقلیه قرار گیرد که انقلاب الکتریکی را رهبری میکنند. این مدل، نخستین خودروی هاچ بک تمام الکتریکی این سازنده است که عرضه آن با نقدهای بسیار مثبت در سایت ها و نشریات خودرویی جهان همراه شده و مجموعه ای از جوایز باورنکردنی را برای ام جی بریتانیا به همراه آورده و همچنین، فروشی شوکه کننده در اروپا و سایر نقاط جهان را در این مدت کوتاه، تجربه کرده است.
hosen
۲۷ آبان ۱۴۰۳Mg جز برند های واقعا خوب چینی هستش
این ماشینم تو اروپا علل خصوص انگلیس فروش خوبی رو تجربه کرده بنظرم گزینه ایده الی میتونه باشه.
heshmat021
۲۷ آبان ۱۴۰۳اگر زیر 2.5 برای خریدار تموم شد من یکی شاخ در میارم، عمرا با این قیمت بدن
هادی
۳۰ آذر ۱۴۰۳سلام.قراربود خودروهای برقی بدون گمرکی و بدون محدودیت وارد کشوربشه.
اما امان ازمافیایی که مثل کرم خراطه که توی مغزدرخت جاخوش میکنه توی مغزفرهنگ.آموزش. اقتصاد.صادرات و واردات.تولید وعرضه ونفت وپتروشیمی وووو این مملکت جاخوش کردن و تنها راه نابودی کرم خراطه میدونین چیه؟؟(بریدن درخت و سوزوندن تمام تنه درخت).