ام جی (MG)خودروهای چینی

راهنمای خرید MG 6 دست دوم، قیمت و هرآنچه باید بدانید

شرکت MG یک برند انگلیسی است که هم‌اکنون تحت مالکیت شرکت چینی «سایک موتور» قرار دارد و خودروهای اقتصادی تولید می‌کند. یکی از مشهورترین محصولات عامه‌پسند این شرکت، ۶ نام دارد که مانند هر خودروی چینی دیگری به‌خاطر طراحی و امکاناتش موردتوجه خریداران بازار خودروهای پایین‌رده قرار گرفت. البته که ام‌جی ۶ را بار دیگر مانند برادران چینی خود نمی‌توان از هیچ منظری یک خودروی بالارده شمرد و تنها عامل موقعیت اجتماعی آن، سطح پایین خودروهای بازار کشور است. در ادامه نگاهی به مشخصات، عملکرد، مدل‌های خاص، قیمت و… این خودرو خواهیم داشت.

ام جی 6

مدل‌های مختلف ام جی ۶

ام‌جی مدل ۶ را از سال ۲۰۰۹ وارد خط تولید کرد تا به‌عنوان محصول میان‌رده خود معرفی کند. طراحی فست‌بک مدل GT این خودرو توجه بسیاری را به خود جلب کرد و توانست به امضای شناختی آن بدل شود. البته که ام‌جی علاقه‌مندان به سدان‌های عادی را هم از یاد نبرده بود برای آن‌ها مدل مگنت را روانه بازار کرد که با صندوقی متداول ساخته شده بود.

پس از ورود و حضور چند ساله دو مدل نخست، نمونه نیو فیس با فیس لیفت تازه، وارد بازار شد که بهبودهای بصری گوناگونی را با خود به ارمغان آورده بود. ام جی ۶ به‌صورت عمده تا مدل ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد.

طراحی ام جی ۶

ام‌جی ۶ یکی از زیباترین خودروهای چینی بازار ایران به شمار می‌رود که در طی سالیان حضور خود طرفداران زیادی داشت. تفاوت چندان اساسی میان مدل‌های گوناگون آن وجود ندارد اما با دقت بیشتر می‌توان آن‌ها را به‌خوبی از یکدیگر تمایز داد. گرافیک زیبای چراغ‌های جلو درکنار مه‌شکن‌های هالوژنی برای نمونه قدیمی یا LED در مدل نیوفیس چهره مناسبی به خودرو داده‌اند. نشان ام‌جی در میانه و بالای سپر جلو قرار گرفته و توسط دو ورودی هوا احاطه شده است. البته که طراحی مدل نیوفیس کمی خطی‌تر و تهاجمی‌تر شده تا به زبان طراحی جدید ام‌جی نزدیک‌تر باشد.

ام جی 6

در بخش جانبی بدنه اتفاق خاصی رخ نداده است. تنها نکته قابل‌توجه در این قسمت، فرم ستون آخر بدنه در مدل‌های GT و تفاوت آن با مدل مگنت است. مگنت به ستون C متداول مجهز شده است اما مدل GT شکل یک فست‌بک را به خود گرفته است که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

در عقب، نسخه‌های GT و مگنت چراغ‌هایی زیبا اما قدیمی دارند که این مورد در نمونه نیوفیس کاملا به‌روزرسانی شده و درحالی‌که شمایل کلی خود را حفظ می‌کند، به چند LED مجهز شده است.

کابین ام جی ۶

ام جی 6

کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین ام‌جی در مقایسه با محصولات امروزی چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما در زمان معرفی اولیه در سطح بالاتری از سایر محصولات چین و ایرانی بازار قرار داشت. اگر مالکی از آن خوب نگهداری کرده باشد احتمالا خبری از رنگ‌رفتگی در بخش‌های گوناگون آن نخواهد بود. مسلما پلاستیک ماده اصلی به‌کاررفته در کابین این خودرو به شمار می‌رود اما کیفیت قابل‌قبولی دارد. خوشبختانه ام‌جی در تهیه اجزایی چون پدال شیفتر پشت فرمان و دستگیره درها از آلومینیوم استفاده کرده است. نهایتا این بخش کار راه‌انداز است و نمی‌توان انتظار خاصی از آن داشت.

ام جی 6

خوشبختانه سرنشینانی با قد ۱.۸ متر هم در نسخه GT و علی‌رغم بدنه فست‌بک با مشل فضا روبه‌رو نیستند. چرم صندلی‌ها بد نیست و پشتیبانی مناسبی دارند.

راندمان ام جی ۶

ام جی 6

موقعیت قرارگیری راننده پشت فرمان ام‌جی ۶ مناسب است و دید خوبی فراهم می‌کند. فرمان هیدرولیک این سدان جمع‌وجور بازخورد مناسبی از سطح جاده به راننده منتقل می‌کند اما در حد یک خودرو در رنج قیمت امروزی‌اش نیست. موتور ۱۶۰ اسب بخاری و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاوری آن عملکرد خوبی را برای این خودرو فراهم می‌کند؛ پس حرف‌هایی برای گفتن دارد. تعویض دنده‌های ابتدایی کاملا روان انجام می‌شود و ام‌جی ۶ را به خودرویی عالی برای سفرهای درون‌شهری تبدیل می‌کند.

ام جی 6

در سوی دیگر فنربندی نسبتا نرم ام‌جی ۶ در مواجهه با ناهمواری‌ها که اتفاقا در جاده‌های داخلی بی‌شمار هستند، رفتار معتدلی دارد. مهندسان این خودروساز تلاش کرده‌اند تا با به‌کارگیری یک حد میانه، هم راندمان و هم عملکرد فنی خودرو را در سطحی قابل قبول حفظ کنند. با این همه نمی‌توان آن را بی‌نقص دانست و نمی‌تواند هر کاری را از آن بخواهید انجام دهد.

موتور توربوشارژ ام‌جی ۶ با جعبه‌دنده آن همکاری سنتی دارد و شتاب‌گیری با تاخیر خودروهای مجهز به این کمک‌پیشرانه را یادآوری می‌کند. جعبه‌دنده به‌خوبی و کمی بیشتر از آنچه لازم به نظر می‌رسد، وظیفه خود را انجام می‌دهد.

قیمت ام جی ۶

ام جی 6

امروزه در بازار خودروی کشور خبری از ام‌جی ۶ صفر کیلومتر نیست و باید از میان مدل‌های ۱۱ تا ۵ سال کار انتخاب کرد. نمونه‌های تمیز و بدون رنگ خوردگی ۶ GT و ۶ مگنت مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ از حدود ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. البته نمونه‌هایی هم با رنگ‌خوردگی جزئی یا مشکلات کوچک یافت می‌شوند که محدود قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومانی داشته باشند. قاعدتا نسخه نیوفیس قیمت بالاتری دارد و از ۱۱۰۰ به بالا می‌توان آن را تهیه کرد. (قیمت‌ها مربوط با مرداد ۱۴۰۲)

رقبای ام‌جی ۶

احتمالا اصلی‌ترین رقیب ام‌جی ۶ را بتوان کیا سراتو برشمرد. این خودروی خانوادگی کوچک در بازار داخلی اقبال بیشتری داشته و از خدمات پس‌ازفروش بیشتری هم برخوردار است. سراتو در نمونه‌های دنده‌ای یا خودکار و در دو نوع موتور ۱.۶ یا ۲ لیتری یافت می‌شود. این سدان جمع‌وجور کره‌ای بازار دست‌دوم بهتری هم دارد. نمونه ۲ لیتری این خودرو مجهز به جعبه‌دنده خودکار قیمتی حدود ۹۵۰ تا ۱۲۰۰ میلیون تومان دارد؛ توجه داشته باشید که قیمت این خودرو بسته به سال تولید آن (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳) و شرایط سلامت خودرو متغیر است.

اگر هم بخواهید در این بازه قیمتی خودرویی نو داشته باشید می‌توانید به سراغ مدل‌های چینی مانند ام‌وی‌ام X22 پرو بروید که سنخیتی با ام‌جی ۶ و سراتو ندارد.

دیگر خودروی رقیب رقیب ام‌جی ۶، رنو فلوئنس مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ است که به‌مراتب از مدل‌های سراتو در این بازه قیمت کمتر کار کرده است. رنو سدان خود را در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک روانه بازار ایران کرد.

فلوئنس با وجود عملکرد فنی مناسب، کابین درخور و جادار و امکانات متنوع، به‌خاطر ظاهری نه‌چندان عامه‌پسند، عرضه محدود به بازار، بازار پس ازفروش نامناسب و فرمول همیشگی رنو در ساده‌سازی، در برابر رقبای کره‌ای و چینی سر خم کرد. این سدان فرانسوی با قیمتی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیون تومان در بازار موجود است.

در نهایت باتوجه به علاقه شخصی و نیاز خود می‌توانید به خرید مدل‌های متفاوت ام‌جی ۶، سراتو یا… بپردازید. اگر به‌دنبال خودرویی کم‌استهلاک هستید و می‌خواهید در بازار خودروهای پس‌ازفروش راحت باشید، احتمالا کیا سراتو خودروی بهتری برای شما خواهد بود. اگر علاقه به انتخاب راحت و خاص دارید و با خدمات پس‌ازفروش و بازار دست‌دوم مشکلی ندارید، رنو فلوئنس و ام‌جی ۶ می‌توانند انتخاب‌های هیجان‌انگیزتری برای شما باشند.

ام جی 6

‌مشخصات فنی ام جی ۶

مدل GT مگنت GT نیو فیس
فضای سرنشینان ۵ ۵ ۵
 نوع موتور و حجم آن (سی‌سی) بنزینی توربو خطی مستقیم/ ۱۷۹۶ بنزینی توربو خطی مستقیم/ ۱۷۹۶ بنزینی توربو خطی مستقیم/ ۱۷۹۸
سیلندر و سوپاپ ۴/ ۱۶ ۴/ ۱۶ ۴/ ۱۶
قدرت (اسب بخار) ۱۶۰ در 5500rpm ۱۶۰ در 5500rpm ۱۶۰ در 5500rpm
گشتاور (نیوتن متر) ۲۱۵ در 4500rpm ۲۱۵ در 4500rpm ۲۱۵ در 4500rpm
گنجایش باک بنزین (لیتر) ۶۲ ۶۲ ۶۲
وزن (کیلوگرم) ۱۵۶۵ ۱۵۵۰ ۱۵۴۸
جعبه‌دنده ۵ سرعتی خودکار تیپ‌ترونیک ۵ سرعتی خودکار تیپ‌ترونیک ۶ سرعتی خودکار دوکلاچه
سیستم تعلیق جلو/ عقب مک فرسون/ چند بازویی H شکل

کمک‌فنرهای هیدرولیکی

مک فرسون/ چند بازویی H شکل

کمک‌فنرهای هیدرولیکی

مک فرسون/ مستقل Z شکل چندی مولتی‌لینک

کمک‌فنرهای هیدرولیکی

زمان رسیدن از ۰ تا ۱۰۰ ۸.۸ ثانیه ۸.۴ ثانیه ۸.۸ ثانیه
حداکثر ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت شهری/ جاده/ ترکیبی

(لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر)

۱۱.۱/ ۶.۳/ ۸.۱ ۱۱.۱/ ۶.۳/ ۸.۱ * / * / ۷.۵
کیسه هوا ۶ عدد شامل جلو، جانبی، پرده‌ای ۶ عدد شامل جلو، جانبی، پرده‌ای ۶ عدد شامل جلو، جانبی، پرده‌ای
سیستم‌های کمک‌کننده راننده ABS, EBD, SCS, VSC, MSR, TCS, CBC, DSC, ITPMS

کروزکنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سیستم تنظیم مصرف سوخت، اُوِر درایو

ABS, EBD, SCS, VSC, MSR, TCS, CBC, DSC, ITPMS

کروزکنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سیستم تنظیم مصرف سوخت، اُوِر درایو

ABS, EBA, EBD, SCS, VSC, HSA, MSR, TCS, CBC, DSC, ITPMS, SCSII

گرمکن صندلی، کروزکنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سیستم تنظیم مصرف سوخت، اُوِر درایو

ترمزها دیسکی هواخنک دیسکی هواخنک دیسکی هواخنک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دوستان درمورد MG3 بگید میخام بخرم
    آیا ارزش داره؟
    هزینه نگهداریش چطوره و مزایا و معایبش چیه و اینطور چیزا

    موافقم 31
    مخالفم 8
    1. بردیا

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اگه دنبال دلال بازی و فروشش نیستی بخر
      مثلا با تارا مقایسه کنی که خیلی سرتره
      خرجش بین خارجی و ایرانیه
      عیبش هم گیربکس هست که باید بفهمی چطور باهاش کار کنی همین مگرنه عمرش عالیه
      شتابش در حد تیپ ۵ عه
      خلاصه یه حس کیفیت به آدم میده

      موافقم 40
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        ببینید دوستان
        MG از اون دست ماشینایی هست که تا وقتی صفر باشه ارزش خرید داره و چند سال سوار شد و سپس ردش کرد رفت پِی کارش !!!

        برخی‌ها هستند که همیشه فازِ خاص سوار شدن بر میدارند و اگر نه هیج عقل و مطقی و حتی احساسی ، اجازه نمیده بیخیال سراتو بشی و اینو بخری که استرس خراب شدن و تصادف کردنش را داشته باشی در تمام طول داشتنش !

        اون زمان که صفرکیلومترش تو نمایندگی‌ها بود سوارش شدم و تنها شگفتی‌ای که داشت ، صندلی‌های بینظیرش بود ولی بقیه متریالش مضخرف و چیپ بود !

        موافقم 23
        مخالفم 47
        1. حسین

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (403 ديدگاه)

          خواهش میکنم به این سوال جواب بدین، آیا شما اصلا هیچ کدوم از مدلهای ام جی رو داشتید ؟

          موافقم 16
          مخالفم 5
    2. Avan

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (422 ديدگاه)

      ام جی ماشین خوبی بود ولی به دلیل مشکل عرضه هم از داخل و هم امتناع ام جی از ترس تحریم ها ، موفق نشد.الان هم پیشنهاد نمی کنم چون تامین قطعات یدکی و فروشش دردسر میشه. ولی اگر این مسائل برات مهم نیست ماشین خوبیه.

      موافقم 25
      مخالفم 9
      1. Ahmad

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دقیقا من هم این مدل رو دارم واقعا فوق العاده هست از هر نظر فقط ترمزهای ماشین ذاتا ضعیفه همین.

        موافقم 15
        مخالفم 1
    3. Roham

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (756 ديدگاه)

      نویسنده کلی زحمت کشیده
      بخون… بدون

      موافقم 8
      مخالفم 4
    4. کوروش

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دقیقا چهار سال داشتم از سال 93 تا 97 ماشین فوف العاده عالی و بی دردسری بود اوایل گیربکس amt خیلی خنگ و بد عمل می کرد که بعد از دوتا اپدیت توی نمایندگی درست شد مصرف سوخت عالی شتاب و کشش بهتر از همه رقباش که بخاطر گیربکس بود امکانات خوب توی زمان خودش و هزینه سرویس دوره ای اش مناسب بود فقط اون زمان 5w30 خیلی بد پیدا می شد ولی الان که همه تعویض روغنی ها دارن در کل دو نکته را دقت کن یکی سروقت دیسک و صفحه عوض کرده باشن وگرنه اگه فلایویل تاب برداشته باشد دیگه لرزش دنده یکش درست نمی شه و همیشه اول حرکت یک لرزش کوچیک پیدا می کنه دوم سیستم هیدرولیک فرمانش روغن ریزی نداشته باشه البته اون زمان مدیا موتور فراخوان داد و مخزن روغن هیدرولیک را عوض کرد ولی اگر عوضم نکرده باشه خیلی هزینه نداره
      در کل بگم اگه ساندرو و مزدا سه هاچ بک و i20 را بخاطر هزینه نگه داری کم کنار بگذاریم سگش به تمام دقیقا میگم به تمام رقیبای چینی و ایرانی اش می ارزه

      موافقم 15
    5. محمد

      ۱۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اگر تعمیروسرویس هرجایی نبرید وبه نمایندگی اعتماد کنید ماشین فوق العاده ایه

  2. Amard

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (841 ديدگاه)

    تو ایران بهتر توربو نخری و ماشینی بخری حساسیت به سوخت ایران نداره مثلا فلوعنس مزدا ۳ نیو و سراتو سایپا ولی اگه با توربو مشکل نداری ام جی هم خوب

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. mahan

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (150 ديدگاه)

      به نظرم من از محصولات چری نمیدونم دانگ فنگ و این اسباب بازیا خیلی بهتره، درسته چینی هست ولی اصالت انگلیسی داره و الانشم در چین mg و جیلی جزو بهترین ماشین های چین هست و دقیقا چون بهترینن به خاطر همین داخل ایران هم نمیان!! این ماشین خیلی باکیفیته واقعا ارزشش بالاست طراحیش که اصلا جای صحبت نداره

      موافقم 42
      مخالفم 3
  3. م ف

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عرض سلام و ادب،
    تمام مدل‌ها دارای تعلیق مولتی لینک هستند و در جدول شما درست قید نشده.
    https://www.auto-data.net/en/mg-mg6-i-1.8-tci-tech-160hp-45921

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. نویدی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    پدر من مدل ۲۰۱۳ ام جی ۶ رو داشت.
    ماشین اسپرت و پر شتابیه.
    از معایبش میتونم بگم ترمزش خیلی ضعیفه و موتورش اصلا با بنزین معمولی و حتی یورو۴ همخوانی نداره.

    موافقم 19
    مخالفم 5
  5. Siyavash

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (912 ديدگاه)

    به نظرم بین تمام چینی ها بهترین انتخاب هست..فکر کنم سال ۸۷ یا ۸۸ بود یکی از آشنا ها یه ام جی شوالیه گرفت ۳۳ تومن صفر تا پارسال هم داشتش..یادمه زیاد ازش تعریف می‌کرد که هزینه آنچنانی نداره و فقط لنت و روغن عوض کرده یک بار هم گیربکس تعمیر اساسی کرد تقریبا ۱۱ سال این ماشین رو داشت..

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. Roham

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (756 ديدگاه)

      شوالیه چهره خاص و زیبا و کیفیت سواری قابل قبولی رو ارائه می‌کرد

      موافقم 19
  6. ‌ ‌

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5065 ديدگاه)

    فقط یه مانیتور بزرگ کم داره 😍😍😍
    تو این رنج قیمتی ماشین خوبیه نسبت به همرده هاش 😍😍😍

    موافقم 20
    مخالفم 8
  7. امیر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    دوستان توجه کنید : MG به هیچ عنوان چینی نیست بلکه یه کمپانی انگلیسی هست که زیر مجموعه جیلی چین و چینی ها فقط مسئولیت تامین بودجه MG رو دارن ! تجربه رانندگی با MG 6 رو دارم و باید بگم از نظر شتاب و هندلینگ در مقایسه با رقبایی مثل سراتو یا فلوئنس معرکه هست و اصلا قابل مقایسه با رقبا نیست ( مخصوصا فلوئنس که اصلا راه نمیره ) البته با پول این ماشین میشه : کمری ۲۰۰۷ هم با یه کارکرد معقول مثلا ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار کیلومتر هم خرید ! شما میتونید همین کمری قدیمی رو با ۲۰ تومن یه سرویس اساسی کنید تا براتون ۱۰ سال دیگه هم بدون اذیت کار کنه ، من خیلی از دوستام همین کار و انجام دادن و الان خیلی هم راضی هستن ! فراموش نکنید که کمری سواری بسیار نرم و راحتی داره و از همه اینا مهم تر : با شرایط سخت ایران هم خیلی راحت سازگار میشه و مثل بقیه محصولات تویوتا به هیچ عنوان به کیفیت بنزین و روغن حساسیت نداره ، اما شما وقتی MG میخرید ، درسته که لذت رانندگی بیشتری نسبت به کمری داره اما باید اینو بدونین که ماشین های اروپایی بعد از ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد ، ارزش خریدشون رو از دست میدن و باید کل روزتون رو توی مکانیکی ها به سر ببرید ! ( و دیگه لازم نیست بگم که : به شدت به بنزین حساس و همیشه باید براش سوپر یا اکتان با کیفیت بریزید )

    موافقم 16
    مخالفم 49
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2971 ديدگاه)

      همه قطعات MG بدون استثنا تماما ساخت چین هستند

      موافقم 54
      مخالفم 9
      1. محمد

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (78 ديدگاه)

        بله درسته که همه قطعاتش چینه ولی من خودم یدونه 6 از صفر دستم بود به مدت 6 سال حتی باطریش خالی نکرد انقدر با کیفیت بود بعدش که فروختم نزدیک یک سال یعد باطری خالی کرد البته به دوستم فروختم میگفت باطری ساز میخواست باطریشو عوض کنه کف کرده بود فکر میکرد ماشین آمریکاییه به هر حال ام جی خودروییه که سالهاست استانداردهای بریتانیا رو کسب کرده و در اون منطقه فروش خوبی هم داره بخصوص نسل جدیدش

        موافقم 20
        مخالفم 5
      2. حسین

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (403 ديدگاه)

        آقای اشتری احتراما موتور ۱.۸ که روی محصولات ام‌جی نصب شده تو هیچ خودروی چینی دیگه ای پیدا نمیشه و اتفاقا در محصولات لندرور استفاده شده. درسته در چین و توسط سایک تولید میشه ولی تمام طراحی ها و دانش فنی از ام‌جی و روور گرفته شده.

        موافقم 20
        مخالفم 4
      3. سپهر

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما ام‌جب داشتین؟ توربو شارژ بورگوارنر امریکاس، سیستم برق بوش آلمان، لاستیکا میشلن آلمان، کاتالیزور Tenneco Inc آمریکاس، شمع ها بالاترین گرید ngk ژاپن، اینا چیزاییه که من برخورد داشتم حالا تا بقیش..

    2. هوشنگ بایی

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (63 ديدگاه)

      دوست عزیز شما امجی سوار نیستی چون ام جی رو سایک موتور تولید می‌کنه که شریک تجاری بی ام و و جنرال موتورزه ،امجی اکسل عقب و جلو وگل سیستم ترمز و سیستمهای ایمنی مال بی ام و هست وموتورش مال جنرال موتورزه ودوس دارم یه نگاه به شاسی ماشین بنداز تا نظرت کلا در مورد این ماشین عوض بشه

      موافقم 25
      مخالفم 35
      1. Roham

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (756 ديدگاه)

        این درست نیست
        ام‌جی ماشینی با کیفیت و باارزش در مقابل خیلی از رقبای چینی هست
        این شرکت سال 1924 تو انگلیس تاسیس شد و رزومه فنی محترمی رو تو تاریخ فعالیتش داره
        اما هیچ کدوم از محصولات ام‌جی با هیچ محصولی از روور یا لندروور موتور مشترک ندارن
        قبل از مالکیت چینی‌ها رو اطلاع ندارم اما از بعد از تغییر مالکیت ام‌جی یک برند کاملا چینی و البته با کیفیت قابل قبول محسوب میشه
        تو انواع توربو هم همیشه تاخیر سنتی مختص توربو رو داره

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (403 ديدگاه)

          رهام جان چرا در مورد چیزی که اطلاع نداری اینقدر با قاطعیت حکم صادر میکنی؟
          انجین با کد 18K4K متعلق به روور انگلیس دقیقا همین انجین 1.8 نصب شده روی ام جی های 6 و 550 داخل ایران(با نام کاواچی) هستن. سایک علاوه بر برند MG کلیه دانش فنی و طراحی های ام‌جی و روور رو خریده.

          موافقم 7
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (403 ديدگاه)

          در مورد اینکه گفتید هیچ ربطی به ام‌جی انگلیس نداره هم اشتباهه چون هنوز دفتر طراحی مهندسی ام‌جی در انگلیس پابرجاست و حتی کارخانه سابق ام‌جی در لانگ بریج احتمالا برای تولید در انگلیس استفاده بشه. کلا اگه مالک ام‌جی بوده باشید متوجه تفاوت هندلینگش با باقی محصولات ساخت چین هستین.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. Roham

          ۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (756 ديدگاه)

          حسین خان سلام
          میشه لطفا یه منبع و لینک معتبر از این موتور که می‌فرمایی و نصب اون روی ام‌جی رو ارائه بدی؟
          من این کد موتور رو جست‌وجو کردم هیج موتوری شبیه نسخه نصب شده روی ام‌جی پیدا نکردم
          فقط یه موتور تک سیلندر با 18 اسب بخار پیدا کردم که برای مصارف کشاورزی و باغداری و… استفاده داره
          منبع معتبر بده لطفا…
          خاله تلگرام و عمه اینستا و این نخاله‌ها رو ارائه نکن لطفا

        4. Roham

          ۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (756 ديدگاه)

          🤣🤣🤣
          شوخیت گرفته!؟!
          از اونجایی که دفتر ام‌جی هنوز مستاجر انگلستانه به این نتیجه می‌رسی که ام‌جی انگلیسیه؟!!!
          خب با این حساب ایران‌خودرو هم بره هامبورگ یه دفتر بزنه تا ماشین آلمانی حساب شه!

  8. هوشنگ بایی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام من 12ساله ام جی دارم یه مدت 3ماهه مزدا3داشتم از لحاظ لذت رانندگی در شهر مزدا بهتر بود و کیفیت داخلی بهتری داشت ولی هزینه‌اش خیلی بالاتر بود امجی تو مسافرت بی نظیره اینقدر هیجان داره دوست داری با ماشینهای خیلی گردن کلفت کل بندازی ماشینهای کره ای رو کلا سوسک میکنه مصرفشم معقوله هزینه نگهداری خوبی داره تو سربالایی حال میکنید فقط بنزین سوپر کمه که با مکمل حله یه مقدار خشکه ولی سرپیچا کمتر ماشینی تو این رنج قیمت بهش میرسه توی هیچ سر بالایی به کره‌ای‌ها نمی بازه سرعت 80تاش با180تاش یکیه لرزش اتاق در حد صفر من که خیلی دوسش دارم

    موافقم 42
    مخالفم 5
    1. مجتبی .

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      چرخش براتون بچرخه

      موافقم 15
      مخالفم 2
  9. حسین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ام جی ۶ GT 2012 دارم ، این ماشین فوق العاده ست بنظر من چند بار خواستم ماشین مدل بالاتری بگیرم اما دیدم با توجه به رنج قیمتی و کیفیت ساخت و امنیت و بدنه محکم و موتور پر قدرتش حداقل باید ۱ میلیارد بزارم روش ژاپنی بگیرم که خب واقعا ام جی به سرنشین هاش اهمیت میده و برای آسایشش هر کاری کرده ، من ازش خیلی راضی ام 🙂

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. Roham

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (756 ديدگاه)

      فوق‌العاده بنزه رفیق
      نه ام‌جی!
      هزینه مزدا بالاست؟
      منظورتون فیلتر روغن و لنت و ایناست؟
      چون تا جایی که خاطرم هست هیچ وقت مزدا رو جلو تعمیرگاه ندیدم (جدا از بحث تصادف)
      اونم میخوای نخر! یا لنت سیصد تومنی های‌لنت پراید بنداز روش
      می‌دونی…
      ایراد از شما نیست
      مشکل جامعه ماست که نمی‌دونن هدفشون از خرید خودرو چیه؟!
      مثلا کلوپ گلف فلان برند چینی از کارکرد 16000000!-بله، یک میلیون و ششصد هزار کیلومتری- تویوتا و بنز بیشتر به چشم میاد و تو کویر ایران گرمکن فرمون مهم‌تر از ترمز چهار پیستونه به چشم میاد (اینقدر ما ایرانیا خفنیم!)
      چون گرم‌کن فرمون جلو چشم هست و واسه پز دادن سوژه خوبی محسوب میشه
      و اینگونه میشه که راننده چینی خودش رو سرمایه‌دار محسوب می‌کنه و با زندگی درجه پنج خودش حال می‌کنه!
      طرف از دار دنیا فقط قلب و ریه رو نگه داشته و کل بقیه زندگی رو فروخته که واسه چشم و هم چشمی مثلا تیگو بخره و از اونجایی که تو کل ایل و تبار و البته زندگی خودش بیشتر از پارس داشبورد جدید ندیده بوده، می‌شینه تو یه محفل و از کمالات ملکوتی ماشین چینی میگه و بقیه رو هم مثل خودش چیز فرض می‌کنه!
      حکایت شما مثل حکایت دوستانی هست که وقتی صحبت از کمالات کادیلاک سویل دهه هفتاد میشه، اولین سوال که میپرسن راجع به مصرف سوخته! (صدی چند می‌سوزونه😬)
      تا وقتی چشمت دنبال عدد روی پمپ جایگاه و قیمت صافی بنزین و لنت و تسمه تایم هست، شاید پولدار باشی ولی ثروتمند محسوب نمی‌شی
      برو با ام‌جی فوق‌العاده و خارق‌العاده خودت حال کن

      موافقم 3
      مخالفم 17
      1. محمدرضا

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چقدر داری به خودت بشار میاری و تایپ میکنی که ام جی بده و ژاپنی خوبه. دادا مریض میشی. اصلا تو درست میگی به خدا ارزش نداره هر روز بخوابی روی پیجهای ام جی برای تخریبش
        نمیدونم ام جی سوارا چیکارت کردن ولی رها کن دادا
        به خدا هر شخصی خودش تشخیص میده با توجه به بودجه اش و سلیقه اش چه ماشینی بخره نظر من و تو براش ارزشی نداره
        نفس عمیق بکش و اروم باش روهام

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. ابتین اراد

      ۱۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم ام جی دارم ولی واقعیت اینه که اگه بخای بفروشیم نمیتونی مگه خیلی زیر قیمت وگرنه ماشین خوبیه خداییش

  10. حسین

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    من چند ماهی هست ام‌جی ۳۵۰ گرفتم و قبلش برند چینی داشتم. کیفیت ماشین و طراحیش از چینی‌های بازار ایران بالاتر هست چون کلا وارداتی بودن نه مونتاژ. هندلینگشون خیلی خوبه و از رانندگی با ام‌جی لذت میبرین و اینم بر میگرده به شاسی و تعلیق که از دانش فنی ام‌جی در طراحیش استفاده شده. بازار فروشش ضعیفه چون اکثرا نمیشناسنش و ازش میترسن. قطعات یدکیش هست و قیمتش از ایرانیها بالاتره. در کل اگه ام‌جی بی استهلاک می‌خواین مدلهای غیر توربو بگیرین (۳۵۰ و ۳۶۰ و ۳)

    موافقم 11
  11. Ahmad

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عزیز این خودرویی که شما معرفی کردی انگار دل خوشی ازش نداری تو بخش کابین چرا نگفتی سینه ی ماشین دقیقا bmw هست که هیچ ماشینی تو اون رنج قیمت همچین کابین خوشگلی نداره در ضمن ام جی ۶ تا سال ۲۰۱۰ در اختیار شرکت bmw آلمان بود و این ماشین رو این شرکت طراحی و ساخته و سینه ماشین های خودش رو گذاشته روی این خوردو حتی آینه های بغلش هم دقیقا bmw هست و چراغ های عقب طراحی عقب خودرو مخصوصا تو مدلGT دقیقا شبیه پورشه هست.شما اینهمه ماشین چینی جدید آوردین ایران ولی تا الان هیچ کدوم نتونسته مثل ام جی تو کیفیت و دوام رقابت کنه. کلا برند ام جی یه کلاس خاص جهانیه تو دستورش رو از شرکت مادر یعنی انگلیس میگیره و اجرا میکنه.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  12. حسن

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    یادش به خیر وقتی اومد چه جنگهایی اینجا در گرفت به خاطر اینکه از ناف لندن اومده یا بچه پکن و شانگهاست در کل اون روزا خودروی زیبایی حساب میشد ولی یه دفعه از بازار محو شد الان دیگه ارزش نداره براش بحث کرد

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (69 ديدگاه)

      حسن جان.. بازار ایران را با بازار بین المللی مقایسه نکن..ام جی به هر بازاری وارد شده همه را از دم قلع و قمح کرده تو همین بازار کشورهای همسایه مثل امارات و عربستان و عمان و عراق و….رتبه سوم و چهارم فروش را داره یعنی هندا و مزدا و سوزوکی و شورلت و فولکس زیرشند..

      موافقم 2
      مخالفم 1
  13. کاوه

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به تازگی خریدم
    با تجربه ماشین‌های قبلی که داشتم (پراید، ۲۰۶، سمند، داستر، سانتافه، هایما، برلیانس، اکسنت، النترا و سوناتا) باید بگم فریب کیفیت بالای سواری و حس خوب رانندگی با ام جی ۶ مگنت رو خوردم!!!
    کیفیت خوب صندلی‌ها، القاء حس اسپرت بودن ماشین، عوض شدن نرم دنده‌ها، داشبورد و متریال نسبتا خوب داخل کابین چیزهایی هست که در این ماشین خیلی به چشم میاد ولی به عنوان یک خودروی مستهلک چینی که واردات دیگه نداره اگه تو خرج بیوفته باید در حد ماشین‌های خوب اروپایی هزینه کنی و آخرش هم اسمش خودروی چینی هست.
    اگه هزینه نگهداری براتون مهم نیست که هیچ وگرنه پیشنهاد من اینه که در این رنج قیمت سراتو مدل ۹۴ یا حتی هایما بخرید.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  14. کیوان

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یکی از دوستان میگه در بعضی از همسایه های عرب از مزدا هوندا سوزوکی شورلت فولکس فروش بالاتری داره خب خیلی ارزونتره یا اون همسایه ها خیلی احمق هستن اما هیج کدوم از اینا نیست میدونی چرا چون ام جی داری خودت میخا بگی بهترینه ما مردم چرا هر برندی را سوار میشیم میگیم بهترین آقا چند وقته پدال مینویسی این حرفای کودکانه جاش پدال نیست نویسنده های پدال همینا که کامنت میذارن خیلی حرفه ای هستن ننویس داداش

  15. محمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    راجع به موتور ام جی ۶ و ۵۵۰ کلمه ی mg 6 رو در گوگل انگلیسی تایپ کنید در ویکی پدیا یا سایت های دیگه جسنجو کنید کد انجین رو میبینید اون کد رو بررسی کنید متوجه میشید روی خودرو هایی مثل اوپل ، لوتوس ، روور و غیره استفاده شده
    همین کار رو راجع به mg gs انجام بدید میبینید انجین gs هم روی گروه خودرو های جی ام استفاده شده

    لطفا بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا