پس از انتشار یک سری تیزر تقریباً واضح، گروه چینی سایک سرانجام رسماً از سدان کاملاً جدید امجی ۷ پردهبرداری کرده است. این خودرو یک سدان فستبک شیک است که در صدر سبد محصولات امجی در چین قرار میگیرد. این ماشین همچنین اولین عضو از سری محصولات جدید بلک لیبل امجی هم محسوب میشود که روی ظاهر شیک و سطح بالا و شخصیت اسپرت تمرکز دارد. امجی ۷ جانشینی معنوی برای نسل اول خود محسوب میشود که بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید میشد و درواقع نسخهای بروز شده از روور ۷۵ بود. بااینحال، نسل جدید این خودرو هیچ ارتباطی با سلف خود ندارد.
امجی ۷ جدید به لطف بدنهٔ عضلانی خود، کاملاً تهاجمی به نظر میرسد. البته پلتفرم محرک جلوی خودرو از تناسبات آن مشخص است ولی پروفیل جانبی کمارتفاع، خط سقف کوپه مانند، پنجرههای بدون قاب، رینگهای آلیاژی بزرگ و پانلهای برجستهٔ بدنه، نمای لوکسی به سدان جدید امجی بخشیدهاند. در نمای جلویی خودرو هم چراغهای LED با شکل تیز و جلوپنجرهٔ بزرگی روی سپر که توسط ورودیهای هوای اسپرتی شبیه کانسپت امجی سایبرستر احاطه شدهاند جلبتوجه میکنند.
احتمالاً جذابترین قسمت این خودرو اما نمایی عقبی آن است یعنی جایی که گلگیرهای برجسته، چراغهای LED سراسری، شیب زیاد شیشه، اسپویلر دم اردکی یکپارچه و سر اگزوزهای چهارتایی به چشم میخورند. در اینجا همچنین یک بال فعال با باز شوندگی سه مرحلهای مشابه پورشه پانامرا هم تعبیه شده است. این سدان جدید با ۴,۸۸۴ میلیمتر طول، ۱,۸۸۹ میلیمتر عرض و ۱,۴۴۷ میلیمتر ارتفاع، از لحاظ اندازه درست بین آئودی A5 اسپرتبک و A7 اسپرتبک قرار میگیرد.
در داخل امجی ۷ بیش از همه نمایشگر ایستادهٔ بزرگ ۳۳ اینچی در بالای داشبورد جلبتوجه میکند که بهطور یکپارچه صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای داده است. طراحی داشبورد خودرو هم کاملاً مدرن به نظر میرسد و با نورپردازی و بافتهای فانتزی، خود را به بخش لوکس بازار نزدیکتر کرده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی این ماشین هم میتوان به کنسول مرکزی بلند، سانروف پانوراما و صندلیهای اسپرت با پشتسریهای یکپارچه اشاره کرد.
امجی ۷ در ابتدا با دو پیشرانهٔ بنزینی به بازار عرضه میشود اما گفته شده سال آینده نسخههای پلاگینهیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که ۳۰۰ VTGI نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به محور جلو منتقل میشود؛ اما کسانی که خواهان قدرت و پرفورمنس بیشتری هستند باید سراغ مدل ۴۰۵ VTGI تروفی بروند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۵ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد.
هرچند نیروی این موتور قویتر هم فقط به چرخهای جلو منتقل میشود اما این کار از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت میگیرد. این نسخه همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق هم مجهز است. فعلاً مشخص نیست که آیا امجی قصد دارد این سدان جدید را در خارج از چین هم عرضه کند یا نه اما بهاحتمالزیاد این خودرو فقط در چین باقی خواهد ماند زیرا امجی در بازار اروپا روی الکتریکیسازی تمرکز کرده است. امجی ۷ توسط سایک در چین تولید میشود و تا پایان امسال راهی بازار این کشور خواهد شد.
محمد
۲۸ مرداد ۱۴۰۱حقیقتا در زمینه طراحی خودروسازای چینی دارن خیلی پیشرفت چشمگیری میکنن
حق گوی باطل
۲۸ مرداد ۱۴۰۱اگر برخلاف محصولات کیا هیوندای کیفیت داشته باشه خیلی خوبه
سوشیانت
۲۸ مرداد ۱۴۰۱چه ربطی به چین داره؟؟؟ ام جی دفتر مرکزیش تو انگلیسه
aMiRsHaYaN
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ام جی برای roway چینه
سوشیانت
۲۸ مرداد ۱۴۰۱خود ام جی انگلیسیه با مالکش کار ندارم
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ژنرال خاوری هم دفتر مرکزیش تو تهران بود اما شام نهار صبحانه رو تو ویلاش وسط تورنتو نوشخار میکرد !
اما جداً چه اتاق جذابی طراحی کردن با این رنگ مشکی جذابتر هم شده !
اون وقتا که واردات آزاد بود هر دفعهای سر به نمایندگیهای بیمشتریش میزدم ، جذاب بودن اما داد میزدن چینی هستند بخصوص متریال داخل خودرو که با اولین لمس کردن حال آدم بد میشد اما صندلیهای محصولات MG واقعاً طراحی خوبی برای راننده داره و بدن رو محکم میگیره و در این مورد واقعاً میشه با اروپاییها مقایسهاَش کرد اما هر چی که بود آخرش باگهای چینیها را به ارث بُرده !!!
akrh78
۲۸ مرداد ۱۴۰۱اون زمان که ام جی انگلیسی بود دیگه خیلی وقته گذشته
سوشیانت
۲۸ مرداد ۱۴۰۱هنوز دفتر مرکزیش تو مریل بون لندن انگلیسه
Enayat
۲۸ مرداد ۱۴۰۱نه درست نیست هنوز دفتر مرکزی اش تو لندن و مدیر عامل هم یک انگلیسی هست…درسته در مالکیت چینی هاست و طراحی قوای محرکه و فنی بدست مهندسین انگلیسی هست
تازه لندرور و جگوار سهامش دست شرکت تاتا موتور هند هست…هیچ تغییر در رویه ماشین های ساخت این دو شرکت می بینید
Reza Waffen SS
۲۸ مرداد ۱۴۰۱عیول به چینی ها امنتظار نداشتم بتونن MG رو از زیر خروار های خاک بیرون بکشن
کسرا
۲۸ مرداد ۱۴۰۱داداش ام جی اصلش انگلستان هستش
نه چین….
کسرا
۲۸ مرداد ۱۴۰۱داداش ام جی اصلش انگلستان هستش
نه چین….
جنوب
۲۸ مرداد ۱۴۰۱واقعا قشنگه
ehsan.fa
۲۸ مرداد ۱۴۰۱کاری با برند و کیفیت و مشخصات فنی و اعداد ندارم همین که کشورت همچین خودروی شیکی تولید میکنه و میتونی زیبایی رو تو خیابون ببینی حال آدم رو خوب میکنه. کاملا با نظرت موافقم
جنوب
۲۸ مرداد ۱۴۰۱دقیقا
تو هر چیزی ظاهر کلا خیلی مهمه
ارین صاحب جمعی
۲۸ مرداد ۱۴۰۱اخه چرا برای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ تا اگزوز میزارین ؟؟؟؟؟؟
Kamy
۲۸ مرداد ۱۴۰۱چون بیشتر جا نمیشده !
(:
Hamilton1970
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ایموشنال دمیج!😂
ahmad
۲۸ مرداد ۱۴۰۱خودروهایی تو سگمنت خودشون موفق بودن برای برندهای در حال توسعه تبدیل به الگو میشن،این خودرو به نظر من یه نمونه ارزونتر و دست یافتنی تر از آئودی rs7 هست که خیلی گرد و خاک به پا کرد…
net
۲۸ مرداد ۱۴۰۱عقب این مدل ماشین سدان فست بک که مثل پانامرا شده و عقب ماشین مدلهای استیشن و عقب مدل ماشینهای کراس اور کوپه مثل بی ام و x6 هست بده.این سه مدل ماشین (سدان فست بک و استیشن و کراس اور کوپه) عقبشون طراحی بدی دارند
Payfast
۲۸ مرداد ۱۴۰۱شوتینگ بریک ها چی؟
net
۲۸ مرداد ۱۴۰۱فراموش کردم شوتینگ بریک ها هم هست
Erfan
۲۸ مرداد ۱۴۰۱واقعا که زیباس.
مدل ۲لیتری توربو هم که دیگه حرفی باقی نمیزاره
محمد
۲۸ مرداد ۱۴۰۱طراحی داخلی و خارجی خیلی خوبی داره ، ام جی های داخل ایران هنوز هم چه از لحاظ طراحی چه فنی ماشین های خوبی هستن یادمه ۱۳ سال پیش وقتی ام جی ۵۵۰ شوالیه وارد شد با بقیه چینی ها از زمین تا آسمون کیفیت و مشخصات فنیش فرق میکرد تا ام جی ۶ نیو هم این پیشرفت مستمرش رو دیدیم ، با چیزی که از ماشین های قدیمی ترش تو ایران دیده شد قطعا این ماشین هم اگه وارد میشد حرفا واسه گفتن داشت
کیان
۲۸ مرداد ۱۴۰۱انصافا 550 هم شیک بود هم جذاب هم بسیار آپشنال خصوصا با در نظر گرفتن زمان ورودش، تنها ایرادش ک حالا ایراد ماشین هم نیست توربو بودنش بود.
ماشینهای جذابی بودن واقعا فراتر از اون چیزی هستن ک واقعا بهشون گفت چینی یا بی کیفیت و …، حداقل از یاتاقان و … خبری نبود فقط مشکل گرونی قطعات مصرفی داشتن یا دارن هنوز
رامتین
۲۸ مرداد ۱۴۰۱طراحی خوبی داره و کمی شبیه خودروی محبوب النترا هست. اما موتور 1.5 جذابیت نداره. اگر موتور 2لیتری وارد کشور بشه واقعا ارزش خرید داره. البته چانگان یونی وی هم جذابه.
akrh78
۲۸ مرداد ۱۴۰۱فک کنم قطر اگزوزش از قطر سیلندرش بیشتره
لامصب از یه موتور 1.5 لیتری مگه چقد گاز خارج میشه که با یکی و دوتا لوله اگزوز نمیتونستی خارجش کنی؟
برا این موتور نهاینا یه تک اگزوز اندازه نی نوشابه کفایت میکرد
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ مرداد ۱۴۰۱این لوله اگزوز ها واقعی نیستن یک لوله اگزوز که به سه لوله دیگه وصل شده
net
۲۸ مرداد ۱۴۰۱4 اگزوز دایره ای برای ماشین سوپر اسپرت قشنگ و خوبه .برای این مدل ماشینهای سدان دو لوله اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست کافی هست
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۸ مرداد ۱۴۰۱چه زیباست باور نمیکنم چینی باشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا چینی ها خوشگل طراحی می کنن موتور خوب ندارن برا همین اسمشون بد در رفته
مهدی
۲۹ مرداد ۱۴۰۱در بازار انگلستان همین MG6 خودمان به لحاظ قابلیت اطمینان خودرو قابل قبولی شناخته می شد(بر اساس بررسی سایتهای Whatcar و Autoexpress) و مدل های برقی این شرکت نیز جایگاه خوبی در کشورهای شمال اروپا و همچنین استرالیا دارند.