ام جی (MG)

معرفی رسمی ام‌جی 7، سدان لوکس فست‌بک با ظاهری جذاب

پس از انتشار یک سری تیزر تقریباً واضح، گروه چینی سایک سرانجام رسماً از سدان کاملاً جدید ام‌جی ۷ پرده‌برداری کرده است. این خودرو یک سدان فست‌بک شیک است که در صدر سبد محصولات ام‌جی در چین قرار می‌گیرد. این ماشین همچنین اولین عضو از سری محصولات جدید بلک لیبل ام‌جی هم محسوب می‌شود که روی ظاهر شیک و سطح بالا و شخصیت اسپرت تمرکز دارد. ام‌جی ۷ جانشینی معنوی برای نسل اول خود محسوب می‌شود که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید می‌شد و درواقع نسخه‌ای بروز شده از روور ۷۵ بود. بااین‌حال، نسل جدید این خودرو هیچ ارتباطی با سلف خود ندارد.

ام‌جی ۷ جدید به لطف بدنهٔ عضلانی خود، کاملاً تهاجمی به نظر می‌رسد. البته پلت‌فرم محرک جلوی خودرو از تناسبات آن مشخص است ولی پروفیل جانبی کم‌ارتفاع، خط سقف کوپه مانند، پنجره‌های بدون قاب، رینگ‌های آلیاژی بزرگ و پانل‌های برجستهٔ بدنه، نمای لوکسی به سدان جدید ام‌جی بخشیده‌اند. در نمای جلویی خودرو هم چراغ‌های LED با شکل تیز و جلوپنجرهٔ بزرگی روی سپر که توسط ورودی‌های هوای اسپرتی شبیه کانسپت ام‌جی سایبرستر احاطه شده‌اند جلب‌توجه می‌کنند.

احتمالاً جذاب‌ترین قسمت این خودرو اما نمایی عقبی آن است یعنی جایی که گلگیرهای برجسته، چراغ‌های LED سراسری، شیب زیاد شیشه، اسپویلر دم اردکی یکپارچه و سر اگزوزهای چهارتایی به چشم می‌خورند. در اینجا همچنین یک بال فعال با باز شوندگی سه مرحله‌ای مشابه پورشه پانامرا هم تعبیه شده است. این سدان جدید با ۴,۸۸۴ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۹ میلی‌متر عرض و ۱,۴۴۷ میلی‌متر ارتفاع، از لحاظ اندازه درست بین آئودی A5 اسپرت‌بک و A7 اسپرت‌بک قرار می‌گیرد.

در داخل ام‌جی ۷ بیش از همه نمایشگر ایستادهٔ بزرگ ۳۳ اینچی در بالای داشبورد جلب‌توجه می‌کند که به‌طور یکپارچه صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را در خود جای داده است. طراحی داشبورد خودرو هم کاملاً مدرن به نظر می‌رسد و با نورپردازی و بافت‌های فانتزی، خود را به بخش لوکس بازار نزدیک‌تر کرده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین هم می‌توان به کنسول مرکزی بلند، سانروف پانوراما و صندلی‌های اسپرت با پشت‌سری‌های یکپارچه اشاره کرد.

ام‌جی ۷ در ابتدا با دو پیشرانهٔ بنزینی به بازار عرضه می‌شود اما گفته شده سال آینده نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که ۳۰۰ VTGI نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۳ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌شود؛ اما کسانی که خواهان قدرت و پرفورمنس بیشتری هستند باید سراغ مدل ۴۰۵ VTGI تروفی بروند که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

هرچند نیروی این موتور قوی‌تر هم فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما این کار از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد. این نسخه همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق هم مجهز است. فعلاً مشخص نیست که آیا ام‌جی قصد دارد این سدان جدید را در خارج از چین هم عرضه کند یا نه اما به‌احتمال‌زیاد این خودرو فقط در چین باقی خواهد ماند زیرا ام‌جی در بازار اروپا روی الکتریکی‌سازی تمرکز کرده است. ام‌جی ۷ توسط سایک در چین تولید می‌شود و تا پایان امسال راهی بازار این کشور خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حقیقتا در زمینه طراحی خودروسازای چینی دارن خیلی پیشرفت چشمگیری میکنن

    موافقم 69
    مخالفم 9
    1. حق گوی باطل

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      اگر برخلاف محصولات کیا هیوندای کیفیت داشته باشه خیلی خوبه

      موافقم 33
      مخالفم 46
    2. سوشیانت

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3531 ديدگاه)

      چه ربطی به چین داره؟؟؟ ام جی دفتر مرکزیش تو انگلیسه

      موافقم 15
      مخالفم 60
      1. aMiRsHaYaN

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (458 ديدگاه)

        ام جی برای roway چینه

        موافقم 45
        مخالفم 8
        1. سوشیانت

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3531 ديدگاه)

          خود ام جی انگلیسیه با مالکش کار ندارم

          موافقم 14
          مخالفم 34
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        ژنرال خاوری هم دفتر مرکزیش تو تهران بود اما شام نهار صبحانه رو تو ویلاش وسط تورنتو نوشخار میکرد !

        اما جداً چه اتاق جذابی طراحی کردن با این رنگ مشکی جذاب‌تر هم شده !

        اون وقتا که واردات آزاد بود هر دفعه‌ای سر به نمایندگی‌های بی‌مشتریش میزدم ، جذاب بودن اما داد میزدن چینی هستند بخصوص متریال داخل خودرو که با اولین لمس کردن حال آدم بد میشد اما صندلی‌های محصولات MG واقعاً طراحی خوبی برای راننده داره و بدن رو محکم میگیره و در این مورد واقعاً میشه با اروپایی‌ها مقایسه‌اَش کرد اما هر چی که بود آخرش باگ‌های چینی‌ها را به ارث بُرده !!!

        موافقم 23
        مخالفم 16
      3. akrh78

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        اون زمان که ام جی انگلیسی بود دیگه خیلی وقته گذشته

        موافقم 14
        مخالفم 13
        1. سوشیانت

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3531 ديدگاه)

          هنوز دفتر مرکزیش تو مریل بون لندن انگلیسه

          موافقم 3
          مخالفم 15
        2. Enayat

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (238 ديدگاه)

          نه درست نیست هنوز دفتر مرکزی اش تو لندن و مدیر عامل هم یک انگلیسی هست…درسته در مالکیت چینی هاست و طراحی قوای محرکه و فنی بدست مهندسین انگلیسی هست
          تازه لندرور و جگوار سهامش دست شرکت تاتا موتور هند هست…هیچ تغییر در رویه ماشین های ساخت این دو شرکت می بینید

          موافقم 5
          مخالفم 3
    3. Reza Waffen SS

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      عیول به چینی ها امنتظار نداشتم بتونن MG رو از زیر خروار های خاک بیرون بکشن

      موافقم 25
      مخالفم 4
    4. کسرا

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (159 ديدگاه)

      داداش ام جی اصلش انگلستان هستش
      نه چین….

      موافقم 3
      مخالفم 9
    5. کسرا

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      داداش ام جی اصلش انگلستان هستش
      نه چین….

      موافقم 4
      مخالفم 7
  2. جنوب

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    واقعا قشنگه

    موافقم 41
    مخالفم 6
    1. ehsan.fa

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      کاری با برند و کیفیت و مشخصات فنی و اعداد ندارم همین که کشورت همچین خودروی شیکی تولید میکنه و میتونی زیبایی رو تو خیابون ببینی حال آدم رو خوب میکنه. کاملا با نظرت موافقم

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. جنوب

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (334 ديدگاه)

        دقیقا
        تو هر چیزی ظاهر کلا خیلی مهمه

        موافقم 7
        مخالفم 4
  3. ارین صاحب جمعی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    اخه چرا برای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ تا اگزوز میزارین ؟؟؟؟؟؟

    موافقم 47
    مخالفم 14
    1. Kamy

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (694 ديدگاه)

      چون بیشتر جا نمیشده !

      (:

      موافقم 61
      مخالفم 2
      1. Hamilton1970

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        ایموشنال دمیج!😂

        موافقم 28
        مخالفم 3
  4. ahmad

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    خودروهایی تو سگمنت خودشون موفق بودن برای برندهای در حال توسعه تبدیل به الگو میشن،این خودرو به نظر من یه نمونه ارزونتر و دست یافتنی تر از آئودی rs7 هست که خیلی گرد و خاک به پا کرد…

    موافقم 12
    مخالفم 5
  5. net

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3417 ديدگاه)

    عقب این مدل ماشین سدان فست بک که مثل پانامرا شده و عقب ماشین مدلهای استیشن و عقب مدل ماشینهای کراس اور کوپه مثل بی ام و x6 هست بده.این سه مدل ماشین (سدان فست بک و استیشن و کراس اور کوپه) عقبشون طراحی بدی دارند

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. Payfast

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      شوتینگ بریک ها چی؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. net

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3417 ديدگاه)

        فراموش کردم شوتینگ بریک ها هم هست

        موافقم 2
        مخالفم 5
  6. Erfan

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    واقعا که زیباس.
    مدل ۲لیتری توربو هم که دیگه حرفی باقی نمیزاره

    موافقم 17
    مخالفم 5
  7. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی خیلی خوبی داره ، ام جی های داخل ایران هنوز هم چه از لحاظ طراحی چه فنی ماشین های خوبی هستن یادمه ۱۳ سال پیش وقتی ام جی ۵۵۰ شوالیه وارد شد با بقیه چینی ها از زمین تا آسمون کیفیت و مشخصات فنیش فرق میکرد تا ام جی ۶ نیو هم این پیشرفت مستمرش رو دیدیم ، با چیزی که از ماشین های قدیمی ترش تو ایران دیده شد قطعا این ماشین هم اگه وارد میشد حرفا واسه گفتن داشت

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. کیان

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      انصافا 550 هم شیک بود هم جذاب هم بسیار آپشنال خصوصا با در نظر گرفتن زمان ورودش، تنها ایرادش ک حالا ایراد ماشین هم نیست توربو بودنش بود.
      ماشینهای جذابی بودن واقعا فراتر از اون چیزی هستن ک واقعا بهشون گفت چینی یا بی کیفیت و …، حداقل از یاتاقان و … خبری نبود فقط مشکل گرونی قطعات مصرفی داشتن یا دارن هنوز

      موافقم 7
      مخالفم 2
  8. رامتین

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره و کمی شبیه خودروی محبوب النترا هست. اما موتور 1.5 جذابیت نداره. اگر موتور 2لیتری وارد کشور بشه واقعا ارزش خرید داره. البته چانگان یونی وی هم جذابه.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. akrh78

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    فک کنم قطر اگزوزش از قطر سیلندرش بیشتره
    لامصب از یه موتور 1.5 لیتری مگه چقد گاز خارج میشه که با یکی و دوتا لوله اگزوز نمیتونستی خارجش کنی؟
    برا این موتور نهاینا یه تک اگزوز اندازه نی نوشابه کفایت می‌کرد

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      این لوله اگزوز ها واقعی نیستن یک لوله اگزوز که به سه لوله دیگه وصل شده

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. net

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3417 ديدگاه)

      4 اگزوز دایره ای برای ماشین سوپر اسپرت قشنگ و خوبه .برای این مدل ماشینهای سدان دو لوله اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست کافی هست

      موافقم 1
      مخالفم 5
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    چه زیباست باور نمیکنم چینی باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      اتفاقا چینی ها خوشگل طراحی می کنن موتور خوب ندارن برا همین اسمشون بد در رفته

      موافقم 1
      مخالفم 4
  11. مهدی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در بازار انگلستان همین MG6 خودمان به لحاظ قابلیت اطمینان خودرو قابل قبولی شناخته می شد(بر اساس بررسی سایت‌های Whatcar و Autoexpress) و مدل های برقی این شرکت نیز جایگاه خوبی در کشورهای شمال اروپا و همچنین استرالیا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا