ام جی اولین محصول از سری خودروهای پرچمدار خود با نام ام جی ۷ را پیشنمایش کرد. این سدان تازهنفس قرار است تا چند روز دیگر در چین و به عنوان اولین عضو از خانواده محصولات بلک لیبل معرفی شود.
به گزارش carscoops، این اولین باری نیست که ام جی از نام موردبحث استفاده میکند زیرا اولین نسل ۷ که بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ تولید شد چیزی بیش از فیس لیفت روور ۷۵ تولیدی در سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ نبود. همان روور هم بر اساس محصولات بی ام و شکل گرفته بود. خوشبختانه دومین نسل این خودرو از نو شکل گرفت و استایل سطح بالاتری داشت. جدیدترین محصول این خودروساز قرار است ام جی را راهی سطح بالاتری از بازار کند زیرا اولویت محصولات بلک لیبل استایل جذاب و تجهیزات لوکس خواهد بود.
ام جی ۷ از کنارهها بهصورت فست بکی کوتاهقامت و مشابه آئودی A7 به نظر میرسد. بدنه خودرو کاملاً عضلانی کار شده و خطوط دینامیک و قوی به همراه خط شانه گیرا را میتوانیم تشخیص دهیم. در بخش جلو چراغهای LED نازکتر و گیراتری را نسبت به محصولات کنونی ام جی میبینیم و جلوپنجره بزرگ و ورودیهای کناری آن نیز مشابه کانسپت ام جی سایبرستر هستند. بخش عقبی پذیرای چراغهای LED شده و یک اسپویلر با آئرودینامیک فعال نیز وجود دارد. به این موارد باید چهار خروجی اگزوز را نیز اضافه کنیم که حاکی از قوای محرکه درونسوز ام جی ۷ هستند.
رسانههای چینی میگویند سدان جدید و لوکس این شرکت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۸۴/۱۸۸۹/۱۴۴۷ میلیمتری خواهد داشت. به این ترتیب سدان موردبحث ۸۵ میلیمتر کوتاهتر از آئودی A7، حدود ۱۰۴ میلیمتر کوتاهتر از مرسدس بنز CLS و ۱۸۸ میلیمتر کوتاهتر از بی ام و سری ۸ گرن کوپه خواهد بود. البته انتظار میرود ام جی ۷ بهطور قابلتوجهی ارزانتر از این خودروها باشد. فعلاً تصاویر کابین این سدان جدید منتشر نشدهاند اما انتظار داشبوردی دیجیتال و پوشش لوکس را برای اجزای داخلی داریم.
ام جی در تیزرهای منتشر شده اشاره چندانی به جزئیات فنی این خودرو نداشته اما تائید کرده سدان موردبحث با پیشرانه ۲ لیتری توربو در دسترس خواهد بود. آنگونه که گفته میشود نسخه تروفی این خودرو قدرت ۲۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۵ نیوتون متری تولید خواهد کرد و پیشرانه نیز با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ساخت ZF همکاری خواهد داشت. یک نسخه پایهتر با نام ۳۰۰ VTGI هم وجود خواهد داشت که از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ام جی ۶ استفاده کرده و قدرت و گشتاور ۱۸۳ اسب بخاری و ۳۰۰ نیوتون متری ارائه خواهد کرد. این پیشرانه نیروی خود را به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه منتقل خواهد کرد. نهایتاً انتظار میرود نسخه پلاگین هیبرید و قویتر از عضو ارشد خانواده سدان های این برند در سال ۲۰۲۳ از راه برسد. رونمایی رسمی ام جی ۷ روز چهارشنبه ۲۶ مرداد خواهد بود. این خودرو در جایگاهی بالاتر از سدان های ام جی ۵ و ۶ قرار میگیرد و به احتمال زیاد فقط مختص بازار چین خواهد بود زیرا خریداران اروپایی و آمریکایی علاقه بیشتری به شاسی بلندها و همچنین محصولات الکتریکی شده نشان میدهند.
امیرحسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۱این به درد واردات به ایران می خوره…
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خیلی شبیه بنز cls 500 شده
Erfan
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خیلی نگاه کردم هیچ شباهتی پیدا نکردم.
کاش وقتی که میگید خیلی مثلا به یه ماشینی شبیه اون نقطه شباهت رو هم بگید.
hamid
۱۸ مرداد ۱۴۰۱این وارد نمیشه کاکو. یکی از شروط واردات قیمت زیر ده هزار دلار و حجم موتور زیر 1000 سی سی هست. دلخوش به این مقدار نباشید.
aMiRsHaYaN
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خب فقط شورلت اسپارک میمونه که چون آمریکاییه پلاک نمیشه و ماشین های چینیه دیگه
اینا میان یه طوری شرط میذارن که فقط چینی وارد بشه
مهدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۱قوص روی گلگیر عقبش عالیه. تو طراحی چینی ها خیلی زود به پختگی رسیدن
phonix
۱۸ مرداد ۱۴۰۱چون طراحاش خارجین
یک چیز جالب در بین شرکت های جدید با تفکرات بزرگ اینه که میرن و افراد حرفه ای رو جذب میکنن
طراحان یا مهندسین خبره رو
کافر مقدس
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تیم طراحی ش ترکیبی از اروپایی آمریکایی ژاپنی هاست عین nio
سوشیانت
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خود ام جی انگلیسیه دفتر مرکزیش هم تو مریل بون لندن انگلیس هست
phonix
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ذره ای از اون ام جی قدیم داخلش نیست
چرا اسمشو عوض نمیکنن؟
تو که داری تلاش میکنی حداقل به کاری کن به اسم خودت تموم شه
R@min
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خوب و بدش به کنار اون سر اگزوز های چهارتایی برای یه موتور ۲۰۰ اسبی زیادی بزرگه. با اینکه قطعا فیکه اما این سر اگزوزها برای یه ماشین ۷۰۰ اسبی هست.
A1
۱۸ مرداد ۱۴۰۱الان دیگه واسه ماشینای 300 اسبی هم چهارتا میزارن مثل c43 اینم دیگه 250 اسب میشه قبولش کرد
R@min
۱۸ مرداد ۱۴۰۱بحثه قبول کردن نیست، بحث میزان گاز تولیدی یه موتور و انتقالش به اگزوز هست. یه موتور ۲۰۰ اسبی وقتی منبعی بزرگتر یا کوچیک تر باشه مشکلاتی برای موتور و مصرف سوخت ایجاد می کنه. رو همون c43 فکر کنم ۴۰۰ اسب قدرت داره و سر اگزوزها هم کوچیک تر هست.
این سر اگزوزا رو این ماشین صرفا تزئینی هست.
Reza Waffen SS
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خدییش خوب چیزی شده
Yousef
۱۸ مرداد ۱۴۰۱برداشتن هیوندای النترا رو کپی کردن!
کرگدن باواریا
۱۸ مرداد ۱۴۰۱اون خودش کپی از چینیاس
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱النترا که شبیه خرچنگه.. خیلی زشت و بی ریخته
دکتر
۱۸ مرداد ۱۴۰۱عجب اسمی براش گذاشتن😃
Hadi
۱۸ مرداد ۱۴۰۱همین برقیشو بزنن خب مگه خیلی سخته، طراحیش خیلی عالیه، تنها برندایی که به چشم چینی و بی کیفیت نگاشون نکردم یکی ام جیه و لوسید جدیدا جیلی هم داره به طراحی پخته و زیبا میرسه
Dian
۱۸ مرداد ۱۴۰۱برادر مطمئنی لوسید برا چینه؟
T
۱۸ مرداد ۱۴۰۱طراحی همه ماشین ها مثل هم شده جدیدا و نمیشه گفت کپی
Hadi
۱۸ مرداد ۱۴۰۱خب سرمایه گذاراش شرکت های چینی هستن ولی تو کالیفرنیای آمریکا تولید میشه، حالا نمیدونم دقیقا کجایی حساب میشه، مثلا میشه برند ولوو را سوعدی دونست در صورتی که تمام مراحل ساختش در چین هست حتی بیشتر سهامش که متعلق به جیلیه، قطعا ولوو ورشکسته میشد که جیلی سهامشو نمیخرید
meysam
۱۸ مرداد ۱۴۰۱بدبخت اون صافکاری که بخواد اون قوسها رو دربیاره
یحتمل باید گلگیر بکل عوض بشه
رامتین
۱۸ مرداد ۱۴۰۱طراحی واقعا جذاب هست و موتور 2 لیتریش عملا جدا از بحث کیفیت و برند، میتونه یکه تاز بازار باشه.
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۱چراغ های عقبش یکم شبیه لینکلن mkz شده
AMIR
۱۹ مرداد ۱۴۰۱جدیدن چین داره ماشین هایی با طراحی های خفنی میزنه نمونه هاش تو ایران هم هست مثل لاماری ایما و تیگو و….
☆♡M♡O☆
۲۰ مرداد ۱۴۰۱خدایش طراحیش خییلی تو دل میره خب اینارو بابد بزارن وارد کشور بشه مصرف سوختش 2لیتر کسی میدونه چقد قیمتشه؟؟؟
جومونگ
۱۱ فروردین ۱۴۰۲خیلی خوشکله به اینده ماشین های ایران امید وار شدن
واقعا هم طراحیش و امکاناتش از خیلی ماشین های کره ای و امریکایی بازار بهرتر
علی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ظاهرش واقعا قشنگه و خصوصیاتش هم عالیه خصوصا شتاب و امکانات ، از خیلی از کره ای ها و ژاپنی های بازار بهتره حتی از خیلی از اروپایی ها