یک شرکت بریتانیایی اقدام به بازتولید MGB در نسخههای بنزینی V8 و الکتریکی کرده است که هردو به گیربکس دستی مجهز هستند و توزیع وزن ۵۰-۵۰ دارند.
شرکت بریتانیایی فرونتلاین کارز اقدام به رستوماد یا بازتولید MGB در دو نسخهٔ الکتریکی و بنزینی V8 کرده است. نسخهٔ بنزینی که با نام LE60 شناخته میشود، به مناسبت شصتمین سالگرد تولید MGB ساخته شده است. این خودرو بدنهٔ عریضتر و فاصلهٔ عرضی بیشتری بین چرخها دارد و وزن تنها ۱۱۲۲ کیلوگرمی آن تقریباً هماندازهٔ مزدا MX-5 است. از این مدل تنها ۳۰ دستگاه ساخته میشود.
LE60 به یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 جدید روور مجهز شده است که با ۳۷۵ اسب بخار قدرت، حدود سه برابر قویتر از نمونهٔ اصلی است. این پیشرانه که ۴۰۰ نئون متر هم گشتاور دارد، نیروی خود را از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ترمک و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب انتقال میدهد. این ترکیب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ظرف حدود چهار ثانیه فراهم میکند.
LE60 که روی رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی قرار میگیرد، توزیع وزن عالی ۵۰-۵۰ دارد و از سیستم تعلیق کاملاً جدیدی بهره میبرد که با همکاری نیترون ساخته شده است. برای متوقف کردن خودرو هم ترمزهای ارتقاءیافته با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است که روی دیسکهای خنک شوندهٔ ۳۱۰ میلیمتری قرار میگیرد. همچنین شاسی هم برای مطابقت با افزایش قدرت موتور تقویت شده است.
مدل الکتریکی با نام BEE که در تصاویر به شکل کوپه دیده میشود اما نسخه رودستر آنهم ارائه خواهد شد، به یک موتور الکتریکی با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. جالب اینکه نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس دستی انتقال پیدا میکند. به گفتهٔ فرونتلاین موتورز، این MGB الکتریکی مثل یک مدل درونسوز پدال کلاچ دارد و تا ۹ هزار rpm دور میگیرد. انرژی موردنیاز موتور هم توسط یک پکیج باطری ۴۰ کیلووات ساعتی تأمین میشود که میتوان در کمتر از پنج ساعت بهطور کامل آن را شارژ کرد. BEE با وزن ۱۱۸۶ کیلوگرم، فقط کمی از نسخهٔ V8 سنگینتر و است و مثل آن توزیع وزنی تقریباً مساوی روی محورها دارد.
فرونتلاین ماه آینده این خودروها را به نمایش عمومی درخواهد آورد و گفته است که دارندگان کنونی MGB میتوانند خودروی خود را برای تبدیل به مدل الکتریکی در اختیار شرکت قرار دهند. این شرکت که در سال ۱۹۹۱ تأسیس شده است، تحویل LE60، BEE GT کوپه و BEE رودستر را سال آینده آغاز خواهد کرد.
بهرام
۳۱ شهریور ۱۴۰۲برندی که تداوم نداشته باشه و سالها منحل شده باشه دیگه ارزش ندارد. ***
AMANTE
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اینو دیگه خود MG نساخته و کامل توسط شرکت فرونتلاین بازتولید شده یعنی با نمونه های صفر فرقی نمیکنه و اگه مشکلی پیش بیاد میتونه به شرکت فرونتلاین مراجعه کنه.
البته در بریتانیا کلوپ های خودرویی زیادی هست که طرفدار برند های مختلف ان مثل MG, روور, TVR و…. و ماشین هایی که دارن خیلی تمیز ان و اگه مشکلی براشون پیش بیاد چه خودرویی و… با هم حل اش میکنن.
ARIAN
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اون نسخه که بنزینیه کاپوتش رو زده بالا نگاه کنید تو عکسا! خیلی موتورش خوشگله😍
ab0lf4zl
۳۱ شهریور ۱۴۰۲قرار نیست به هرکی نظرش با نظر شما متفاوت باشه توهین کنید.
مازیار
۳۱ شهریور ۱۴۰۲جذاب، جمع و جور، اسپرت و دوست داشتنی
طراحیش حرف نداره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/09/frontline-cars-le60-2.jpg
GMA
۳۱ شهریور ۱۴۰۲دقیقا طراحیش خیلی عالیه و متناسب با ابعاده
فرم کوپه مانندش هم خیلی جلوتر از زمان خودش بوده در حال حاضر بیشتر خودروهای فست بک از این سبک طراحی استفاده میکنند
Enzo Ferrari 2008
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کلاسیک خوب
ab0lf4zl
۳۱ شهریور ۱۴۰۲داخل کابینش رو واقعا دوست دارم.
فقط انگلستان
۳۱ شهریور ۱۴۰۲۵۰۰ هزار تا ام جی MGB تولید شده و یکی از محبوب ترین خودروهای تاریخه.
فقط انگلستان
۳۱ شهریور ۱۴۰۲خودروهای انگلیسی حس مخصوص به خودشون رو دارن و شاید دلیل اصلی علاقه من به خودرو انگلیسی این حس هستش
توی این خودرو هم همچین حسی به خوبی وجود داره.
ناشناس
۳۱ شهریور ۱۴۰۲سلام دوستان، در این مطلب نوشته شده که از نسخه ی بنزینیه این خودرو فقط ۳۰ دستگاه تولید خواهد شد ولی نسخه ی الکتریکی رو ننوشته که تولید محدوده یا نه پس میشه بفرمایین که نسخه ی الکتریکی هم تولید محدود خواهد بود یا نه؟
آرش
۳۱ شهریور ۱۴۰۲طراحی فوق العاده ای داره لوکس و اسپرت عالیه
علی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲طراحی قسمت جلویی خودرو نسبت به عقب ان خیلی زیباست ای کاش عقب خودرو روهم کمی بیشتر روز طراحیش کار میشد