امجی در فستیوال سرعت گودوود امسال همراه با جشن صدمین سالگرد تأسیس خود، نسل جدید کراساوور HS را رونمایی کرده است.
HS با دو پیشرانهٔ جدید به بازار عرضه خواهد شد که یکی از نسل تازهٔ موتورهای بنزینی و دیگری یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدید است. هردو نسخه هماکنون در بریتانیا قابل سفارش هستند. قیمت پایهٔ کراساوور جدید امجی از ۲۴,۹۹۵ پوند آغاز میشود که ۹۴۵ پوند گرانتر از نسل قبلی است. تحویل نمونههای بنزینی از اواخر جولای و نسخهٔ پلاگینهیبریدی از اواخر سپتامبر شروع میشود.
HS جدید در طراحی هرچند برخی عناصر را همچنان از نسل قبلی قرض گرفته و جلوپنجرهٔ عریضی دارد که نسل جدید MG 3 را به یاد میآورد اما جزئیات جدید زیادی هم وجود دارد که نمایی متمایز به این کراساوور کامپکت میبخشند. ازجملهٔ این ویژگیها میتوان به چراغهای عقب سراسری، چراغهای جلوی باریک و تزئینات کرومی فراوان اشاره کرد. این ماشین با ۱,۸۹۰ میلیمتر پهنا، ۱۴ میلیمتر عریضتر از نسل قبلی است و ۳۰ میلیمتر ارتفاع کمتری دارد تا حال و هوای اسپرتتری پیدا کند. همچنین به لطف افزایش ۴۵ میلیمتری فاصلهٔ محوری، کابین خودرو هم حالا جادارتر شده است. شاسیبلند جدید امجی با ۴,۶۷۰ میلیمتر طول، از لحاظ اندازه بین تویوتا راوفور و هوندا CR-V قرار میگیرد.
پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ HS یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور است که شتاب صفرتاصد ۹.۴ ثانیهای را فراهم میکند. برای انتقال نیروی این موتور هم امکان انتخاب از بین گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعته دوکلاچه وجود خواهد داشت. نسخهٔ پلاگینهیبریدی اما از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۴۲ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۶ اسب بخاری بهره میبرد که خودرو را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. نکتهٔ مهمتر اما برد تمام الکتریکی ۱۲۰ کیلومتری این نسخه است که به لطف باطری ۲۴.۷ کیلووات ساعتی حاصل میشود.
نسل جدید HS در دو تیپ بنامهای SE و تروفی ارائه میشود که هردو با پیشرانههای بنزینی و پلاگینهیبریدی قابل انتخاب خواهند بود. تیپ SE بهصورت استاندارد با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه شارژر بیسیم گوشی و دوربین ۳۶۰ درجه ارائه میشود. به گفتهٔ امجی، در داخل این خودرو کیفیت متریال هم بهبود پیدا کرده است.
نسخهٔ تروفی که ۲,۵۰۰ پوند گرانتر است، از رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی برش الماسی، آینههای جانبی برقی با گرمکن، تنظیم برقی شش جهتهٔ صندلی راننده، در صندوق برقی و سیستم صوتی با هشت بلندگو بهره میبرد. ظرفیت صندوق بار این ماشین هم به ۵۰۷ لیتر رسیده که ۴۴ لیتر بیشتر از قبل است. نسل جدید HS با پنج رنگ بیرونی مختلف شامل مشکی، سفید، نقرهای، خاکستری و قرمز راهی بازار خواهد بود.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ تیر ۱۴۰۳جهت اطلاع دوستان
برای بازار آسیا قیمت مدل دنده اتوماتیک با موتور 169 اسب بخار، 17 هزار دلار هست
یعنی با دلار آزاد هم حساب کنیم، یک میلیارد تومان
حالا ریرا چند می ارزه؟
مجتبی .
۲۲ تیر ۱۴۰۳معادل هفت ماه حقوق. البته این ها نه ریریری
Navid_A.J
۲۲ تیر ۱۴۰۳میشه هم گفت از دم قسط با ماهیانه 250$ میخرن. بدون پیش پرداخت.
لندکروز
۲۴ تیر ۱۴۰۳توماهی ۱۰۰میلیونم حقوق بگیری ریرا نمیشه چجوری حساب کردی
Genius
۲۲ تیر ۱۴۰۳با توجه به اینکه Eu معترف شده منع فروش بنزینی ها تا ۲۰۳۵ باید دوباره مطالعه بشه میشه نتیجه گرفت که تب تند و غیرعادی برقی سازی به عرق نشست و مریض گلوبالیسم بعد از پاشویه حالا فهمیده فعلا تمرکز روی هایبریدها و با تاکید بیشتر phevها بسیار بسیار عقلانی تر هستند
Mehdi TuRbO
۲۲ تیر ۱۴۰۳این ام جی دیگه هیچ شباهتی به ام جی انگلیسی نداره باز تا نسل قبل امضای طراحی تنگلیس میشد توش دید الان دیگه کاملا چینی شده
LAND CRUISER 70
۲۲ تیر ۱۴۰۳چهارچرخ محرک هم داره ؟
علی Shelby
۲۲ تیر ۱۴۰۳خوبه ولی شکل چینی ها شده
محمد احمدی
۲۲ تیر ۱۴۰۳خب چینیه😐
مهربد
۲۳ تیر ۱۴۰۳دو نسل پس از ام جی جی اس.. شاهکار مهندسی ام جی در فستیوال سرعت و تپه گوود وود، غوغا کرد.. کاش عکس های درونی خودرو هم بود..
Aref
۲۴ تیر ۱۴۰۳“نت کار شو” فقط یک عکس از داخل اچ اس، گذاشته است!!