نسل دوم MG3 صرفاً با پیشرانه هیبریدی به بازار عرضه میشود که ۱۹۵ اسب بخار قدرت دارد و در هر صد کیلومتر ۴.۴ لیتر بنزین مصرف میکند.
نسل دوم و کاملاً جدید هاچبک کوچک MG3 بیش از یک دهه پس از معرفی نسل اول برای به چالش کشیدن خودروهایی مثل رنو کلیو، تویوتا یاریس و پژو ۲۰۸ در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ رونمایی شده است. این خودرو چه در طراحی و چه در تکنولوژی و قوای محرکه، جهش بزرگی نسبت به قبل داشته است. مهمترین ویژگی این هاچبک جدید، ارائه با فقط یک قوای محرکهٔ هیبریدی است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
برای تأمین انرژی موتور الکتریکی یک باطری ۱.۸۳ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است درحالیکه پیشرانهٔ بنزینی به یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. به گفتهٔ امجی، این گیربکس نسبت به نمونههای CVT که معمولاً در خودروهای هیبریدی استفاده میشود واکنش بهتری دارد. مزیت اصلی قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو اما مصرف سوخت پایین است که بهصورت ترکیبی تنها ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. همچنین MG3 میتواند در مسافتهای کوتاه با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت صرفاً بهصورت الکتریکی حرکت کند.
ازآنجاییکه موتور الکتریکی این خودرو بهتنهایی ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که از توان پیشرانهٔ بنزینی بیشتر است، بسیاری از وظایف سنگین مثل شتاب گیری اولیه بر عهده این موتور است. درنتیجه، MG3 برای یک هاچبک کوچک پرفورمنس چشمگیری دارد و ظرف تنها ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. این ماشین از سه حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، استاندارد و اسپرت هم بهره میبرد.
نسل جدید MG3 در بیرون از زبان طراحی مدلهای بزرگتر MG5 و MG7 استفاده میکند که مشخصهٔ اصلی آن جلوپنجرهٔ بزرگی است که در سراسر دماغه کشیده و با ورودیهای هوای عمودی احاطه شده است. از سوی دیگر اما بخش عقبی خودروی نمای بسیار سادهتری دارد. در داخل خودرو شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی هستیم. دکمههای پیانو مانند روی داشبورد برای کنترل سیستم تهویه، غربیلک فرمان شبه مربعی و انتخابگر گیربکس دوار روی کنسول مرکزی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این خودرو هستند.
نسل جدید MG3 با ۴,۱۱۳ میلیمتر طول، ۱,۷۹۷ میلیمتر عرض و ۱,۵۰۲ میلیمتر ارتفاع، نسبت به نسل قبلی کشیدهتر و عریضتر شده است. به گفته امجی، این موضوع کابین جادارتری را فراهم کرده و حجم صندوق بار را از ۲۸۵ به ۲۹۳ لیتر رسانده که ۷ لیتر از یاریس بیشتر است. این خودرو در دو تیپ SE و تروفی به بازار عرضه میشود که حتی تیپ پایه هم از تجهیزات زیادی مثل چهار پورت USB، سیستم تهویه، اندروید اتو و اپل کارپلی، سنسورهای پارک عقب، دوربین دید عقب و مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو و دستیار حفظ حرکت میان خطوط بهره میبرد.
در تیپ بالاتر، تودوزی چرمی، سیستم ورود بدون کلید، گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان و دوربین ۳۶۰ درجه هم به لیست امکانات اضافه خواهد شد. قیمت نسل جدید MG3 یک ماه دیگر اعلام خواهد شد اما انتظار میرود قیمت آن در بازار بریتانیا از حدود ۱۹ هزار پوند آغاز شود.
Piero Ferrari
۸ اسفند ۱۴۰۲نسل قبلیش بهتر بود
P
۸ اسفند ۱۴۰۲هر چیزی که از یه هاچ بک بخوای داره
پیام
۸ اسفند ۱۴۰۲طراحی جلوش واقعا بده
مهربد
۸ اسفند ۱۴۰۲نسل پیشین ام جی 3 هم ماشین پر امکانات (نسبت به زمان عرضه خود) فوق العاده خوب ، کم مصرف ، کم استهلاک و کم هزینه است و یه سوپر مینی تمام عیار است.
۸ اسفند ۱۴۰۲نسل قبلش خوشگلتر بود
گاس فرینگ
۱۱ اسفند ۱۴۰۲طراحیش شکل ماشین های مرحوم سایون (از برند های تویوتا در آمریکای شمالی) شده