امجی GS جدید برای رقابت با نیسان قشقایی روانهی بازار شده است اما بخش دیگری از بازارهای شاسیبلندها وجود دارد که امجی آن را در نظر گرفته است: شاسیبلندهای سوپرمینی. معنی سخن آن است که مدل جدیدی از امجی برای رقابت با نیسان جوک در راه است و حتی فضا برای مدل بزرگتری از GS با هفت صندلی وجود دارد.
مدیر بازاریابی امجی گفته که انفجار در محبوبیت شاسیبلندها و کراساوورها باعث شده تا این برند نتواند این موضوع را نادیده بگیرد. GS جدید روی پلتفرمی ساخته شده که میتواند در مدلهای کوچکتر نیز بکار گرفته شود. بنابراین نسخههای کوچکتر از همان پیشرانهی ۱.۵ لیتری بنزینی و گیربکس ۷ سرعته ی DCT اتوماتیک استفاده خواهند کرد. مصرف سوخت حدود ۵ لیتری نیز احتمالاً در رقیب جوک دیده خواهد شد اما مسئلهی اصلی قیمت است. قیمت آغازی امجی جیاس، ۳۵۰۰ پوند کمتر از قشقایی است و بنابراین انتظار داریم که قیمت رقیب جوک نیز بسیار پایینتر از این خودرو باشد. احتمالاً این خودرو در سال ۲۰۱۷ رونمایی خواهد شد و انتظار میرود که در طراحی آن از کانسپت امجی آیکون که در موتورشو پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد الهامگیری شود. خودروی اشاره شده استایل واضحی را با نیمنگاهی به MGB GT دههی ۶۰ میلادی دارد اما در قامت یک کراساوور عرضه شده است.
پلتفرم یاد شده همچنین میتواند در خودروهای بزرگتر نیز بکار گرفته شود که به این معنی است که ما حتی میتوانیم انتظار رقیبی ۷ سرنشینه برای نیسان X-Trail را نیز در آینده داشته باشیم؛ اما طرفداران دوآتشهی امجی از شنیدن تمرکز این برند روی شاسیبلندها و افزایش هزینههای رودستر دو سرنشینه امجی خشنود نخواهند شد.
فقط انگلستان
۲ تیر ۱۳۹۵لطفا متن رو اصلاح کنید
قیمت آغازی ام جی GS3500 پوند کمتر از قشقایی است
قیمت آغازی ام جی جی اس 3500 پوند کمتر از قشقایی است
Mehrbod
۲ تیر ۱۳۹۵گونه های TF و Xpower svr افسانه ای و زیبا MG در دهه پیش ، بسیار جایشان خالی است . البته با گرایش مردم جهان به خودروهای بی مایه شاسی بلند ، طبیعی است که MG به روز باشد ولی با وجود خودروهای تویوتا GT ، فیات 124 و مزدا در رده GT های دونفره ، مشخص است که در آینده ای نزدیک شاهد دگرگونی گرایش مردم و افزایش ساخت و فروش خودروهای کوپه ، اسپایدر و کانورتیبل پرتوان و اسپرت جذاب و البته الکتریکی خواهیم بود و SUV ها کنار رفته و کراس اوور ها هم به شکل اسپرت و فانتزی در خواهند آمد .
امیر
۲ تیر ۱۳۹۵خوددرو های بی مایه شاسی بلند؟ جالبه بی مایه شدن..
کاربری کوپه و اسپایدر و کانورتیبل پرتوان و اسپرت جذاب و البته الکتریکی به قول خودتون با شاسی بلند یکیه؟ فضای داخلی و فضای بارشون یکیه؟
فکر نمیکنم بشه این ماشینا رو با هم مقایسه کرد. فکرم نمیکنم بشه به شاسی بلند گفت بی مایه!!!
از شاهین عزیز هم تشکر میکنم.
AREF
۲ تیر ۱۳۹۵دقیقا..
هیچ خودرو اس یو وی از ویژگی شاسی اش استفاده نمی شود و فقط برای جنبه های غیر کاربردی اش پول و هزینه پرداخت می شود و جاگیر بودن و مصرف بیشترش، پولی است که بی جهت هدر میره..
گرایش عوام به این نوع ماشین ها ریشه در مد دارد و اگرنه به قول کلارکسون : درک نمی کنم که برای یک روز بارانی و پیاده روی در گل و لای، چرا باید آدم تمام سال، چکمه و پوتین بپوشد!!
احمد باقری
۲ تیر ۱۳۹۵طراحیش خوبه، ولی نمای جلوییش میتونست بهتر باشه، با این طراحی عقب هم فکر کنم فضای سر برای سرنشینان عقب خیلی کم باشه، به هر حال یه خودروی کوچیکه.
Mahmood
۲ تیر ۱۳۹۵عکس پنجمی از بالا که مربوط به کانسپته هست از همه باحال تره.
یو اس اس اینترپرایز
۲ تیر ۱۳۹۵عقبش ی جوریه
امیرحسین
۲ تیر ۱۳۹۵من فکر میکنم اگه ام جی بتونه رودستر ارزون قیمت وارد بازار کنه موفق میشه.درسته بازار کراس اوورها گرمه ولی ام جی به سبب خودروهای اسپرت ارزون قیمت اش مشهور بود
من واقعاً دلیل گرایش به کراس اوورها رو درک نمیکنم.از دست رفتن هندلینگ و سواری و لذت رانندگی برای کمی ارتفاع بیشتر؟؟؟بدون اینکه هیچ قابلیت مثبتی داشته باشن.ضمن اینکه جرمی کلارکسون میگفت بهترین کراس اوورها هم آشغال اند
نریمان
۲ تیر ۱۳۹۵شاهین جان
ممنون ، ام جی روداستر ، تا سال 2020 وارد بازار میشه ، بنا به گفته سایت اتو اکسپرس به شرح ذیل :
http://www.autoexpress.co.uk/mg/87705/confirmed-mg-is-building-a-new-roadster
و همچنین سایت اتوکار به نقل از لینک زیر :
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mg-wants-new-sports-car