اِمجی GS پیش از ورود رسمی خود به بازار استرالیا توانست در آزمونهای ایمنی مؤسسه NCAP این کشور چهار ستاره کامل دریافت کند.
بر اساس نتایج بدست آمده، ساختار بدنه این کراساوور کامپکت چینی-انگلیسی پایداری مناسبی داشته و در اثر ضربه حاصل از برخورد متلاشی نمیگردد، اما به دلیل عدم استفاده از تجهیزاتی چون ترمز اضطراری، کمکی حفظ خط حرکت و کمربند ایمنی هوشمند برای ردیف دوم نتوانست امتیازی بهتر از ۴ ستاره دریافت کند.
جِیمز گودوین (James Goodwin) مدیر شاخه استرالیای NCAP در توصیف عملکرد GS اظهار داشت: این خودرو باوجود پیکربندی خوب و محافظت مناسب از سرنشینان، در زمینه فناوریهای ایمنی ضعف جدی دارد. همین موضوع سبب کاهش امتیاز نهایی آن شد و ازنظر ما در آینده نیز نارضایتیهایی در مشتریان ایجاد خواهد کرد. هماکنون در حال مذاکره با مسئولان MG برای ارتقا و تعبیه یکسری تجهیزات ایمنی هستیم تا بدینوسیله امتیاز نهایی GS به ۵ ستاره کامل بالغ گردد.
ANCAP علاوه بر GS، تویوتا آوِنسیس (Avensis) استیشن را نیز آزمایش کرد. این ژاپنی باسابقه که تنها در نیوزیلند عرضه میشود، با استفاده از مواردی همچون ترمز اضطراری (در سرعتهای کم و مناطق بینشهری) و حفاظت قابلقبول از تمامی سرنشینان درنهایت توانست ۵ ستاره ایمنی را از آن خود سازد.
امیر
۱ بهمن ۱۳۹۵اگر اروپا تست بشه زیر۴ستاره میگیره
Mehrbod
۲ بهمن ۱۳۹۵دوست من ،
موسسه ANCAP ، عضوی از باشگاه 9 گانه تست تصادف خودروهای دنیاست که همگی تحت یک استاندارد و زیر نظر یک موسسه مارشال (FIA-UK) فعالیت می کنند و همه گی یک روال و حتی دستگاهها و سنسور ها و آدمک ها و سالن های مشابهی را تحت یک پروتکل اجرا می کنند و NCAP استرالیا همان نتیجه ای را می دهد که هشت موسسه دیگر (Europe, the United States, Japan, Korea, China, Latin America and South East Asia) می دهند . به این خانواده “گلوبال انکپ” می گویند . بنابراین گفته شما درست نیست .
ANCAP is one of nine New Car Assessment Programs (NCAPs), or test programs, established around the world to promote safer vehicle choices for consumers. Other test programs are located in, and cover the markets of, Europe, the United States, Japan, Korea, China, Latin America and South East Asia.
https://www.ancap.com.au/about-ancap
فقط در کشور ما ایران است که نتایج تست های موسسات مختلف گلوبال انکپ را هم درجه بندی می کنند و نتایج CNCAP , لاتین انکپ و یورو انکپ را نابرابر می دانند درصورتیکه 9 موسسه ایمنی و تصادف جهانی مطابق یک پروتکل و با دستگاههای مشابه سنجش می شوند و این فقط خودروها هستند که در بازارهای مختلف با امکانات متفاوت عرضه می شوند و ممکن است که یک خودرو در دو تست در دو موسسه با چند ایربگ تفاوت و یا یک سیستم پیشگیری و یا حتی یک آلارم فعال ، نتایج متفاوتی داشته باشند .
خودرو MG GS در تست ANCAP بالاترین نتایج را در ایمنی و محافظت از سرنشینان بدست آورده است و شرح و ریز آنرا می توانید در این صفحه ببینید :
http://s3.amazonaws.com/cdn.ancap.com.au/app/public/assets/91865e03acadac8c15f8e38c19c06dd9f1e77f8a/original.pdf?1484535639
می بینید که در تمامی زمینه ها بیشترین امتیارات را دارد و فقط به دلیل نداشتن دو سیستم پیشگیری از تصادف و نگه داشتن خودرو در بین خطوط ، یک ستاره باقی مانده را کسب نکرده است و آنهم به دلیل توافق نامه ای است که هشت خودروساز برتر جهان در سال 2015 امضا کرده اند و سال 2018 را برای تجهیز همه تولیداتشان به سیستم پیشگیری از برخورد ، سال نهایی اعلام کردند و این شد که از سال 2015 فقط خودروهایی 5 ستاره را دریافت می کنند که این سیستم و یا حسگر فاصله سنج جلویی را داشته باشند و در مقاله هم به آن اشاره شده که :
Autonomous emergency braking (AEB) and lane support
systems (LSS) are not available.
و در همانجا گفته شده که اگر این سیستم ها فعال باشد ، پنج ستاره به سادگی ، دست یافتنی است .
حتی از نتایج عددی و گراف های رنگی موسسه انکپ هم می توانید ببینید که ام جی جی اس بالاترین سطح ایمنی و حفاظت از سرنشینان را دارد .
همین خودرو پیش از استانداردهای جدید ، دوسال پیش در CNCAP آزمون شده بود و پنج ستاره را کسب کرده بود . همان زمان هم عده ای نویسنده نا آگاه و ناشی ، گمانه زنی می کردند که این ستاره ها در یورو انکپ به چه صورت می شود.. غافل از این که این موسسات 9 گانه تحت نظارت یک موسسه ، آزمایشات را انجام می دهند و نتایجشان در شرایط یکسان خودروها ، متفاوت نیست :
“..The tests and calculation methods used by ANCAP will align with Euro NCAP”
https://www.ancap.com.au/frequently-asked-questions
جواد
۱ بهمن ۱۳۹۵تست اروپا با اسنرالیا خیلی فرق نداره مشکل تو تجهیزات الکترونیکی فعال هستش مثل رادار جلو تجهیزات هشدار ترمز اضطراری و غیره اگه اینا جمعا امتیاز 60 نیارن یک ستاره از خودرو مورد نظر کم میشه دقیقا مثل سانگ یانگ تیولی که نسخه تو ایران این تجهیزات نداشت 3 ستاره گرفت نسخه اروپا با تجهیزات ایمنی فعال 4 ستاره در حالی که از نظر شاسی و بدنه هر دو یک خودرو هستن
فقط انگلستان
۱ بهمن ۱۳۹۵تو عکس اول چه دودی از کابین بلند شده
آیا در کابین این خودرو قطار وجود دارد و موقع تصادف روشن می شود و از دودکشش دود بیرون می آید؟
به نظرتون این قطار در حال حرکت به کدام کشور است؟
چرا باید خلبان این قطار راه را گم کند و سر از کابین این خودرو در بیاورد؟
علی
۱ بهمن ۱۳۹۵نمکدون
دوده ایربگه
PARKER
۱ بهمن ۱۳۹۵بدنه و شاسی قوی. فقط یک سری امکانات الکترونیکی کم داره تا عالی بشه.
احمد باقری
۱ بهمن ۱۳۹۵باز خوبه.
ASTON MARTIN
۱ بهمن ۱۳۹۵اینا از ایربگم گذشتن برا ایمنی دارن میرن سمت امکانات هوشمند ما هنوز ایربگ نداریم
Sina
۱ بهمن ۱۳۹۵برای یه چینی خوبه امتیازش
sunmartin
۲ بهمن ۱۳۹۵واقعا این خودروی چینی امتیاز خوبی گرفته و بنظر من بهترین برند چینی هست البته در ایران بسیار بد قیمتگذاری شده بطوریکه امجی جی اس بالای 167 ملیون و امجی جی تی 116 ملیون با موتور 1500 و توربو نهایتا 127 اسب که افتضاح است با 115 ملیون میتونم هم سراتو 2015 بخرم هم تویوتا کرولا 2015 و هم النترا 2015 که این سه خودرو بین المللی فول 5 ستاره واقعی و پر شتاب و انجین بسیار قوی تری دارند کلاس اتاق و بدنه آنها هم از امجی gt که در واقع آپگرید شده امجی 350 است بسیار بهتر و دارای فضای بیشتری است
Mehrbod
۲ بهمن ۱۳۹۵نخست اینکه این برند بریتانیایی است و چینی نیست و این را در تمامی منابع نوشته و شما باز اصرار در تظاهر دارید و آنرا تکرار میکنید :
https://en.wikipedia.org/wiki/MG_Cars
به کلمه Headquarters توجه کنید..!!
دوم ، ام جی جی اس 157 میلیون است و نه 167… و GT نقد 111 میلیون است و نه 116..!!
سوم این که گشتاور جی تی 230 نیوتن متر است و با این گشتاور ، تمامی کره ای هایی که فرمودید را با شتاب زیر 10 ثانیه خود ، پشت سر می گذارد و مصرف بسیار پایین تری هم دارد .. و افتضاح در این بین ، اعداد دروغین خودروهای کره ای است که به هیچ وجه در عمل با اعداد کاتالوگ ها منطبق نیست..
چهارم اینکه ام جی جی تی در شاسی و موتور با شورلت ، پلت فرم مشترک دارد و توسعه یافته 350 نیست..
پنجم اینکه این خودرو در بازار جهانی و در بازاری مانند تایلند با النترا هم قیمت است و این در صورتی است که در ایران بسیار ارزان تر است پس النترا اشتباه قیمت گذاری شده و نه ام جی ..
علی
۳ بهمن ۱۳۹۵مصرف سوخت هایی هم که در کاتالوگ های کره ای ها میاد ، دروغه!!!!!!
نریمان
۳ بهمن ۱۳۹۵سان مارتین
مجددا حمله ور شدی ؟ بجای حاشیه سازی ، فنی صحبت کن ، این برند مربوط به هر کجا باشد ، نشان داده که برای جان سرنشینانش احترام قائل هست ، بماند از اینکه اصالت انگلیسی ، تکنولوژی شاسی داینامیک ، موتور قوی 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر رو فقط میتونی تو لکسوس NX 200 پیدا کنی ، چطور قیمتش متناسب نیست ولی اسپرتیح با کابین کوچکتر ، توان و گشتاور ضعیف و شاسی صلب ابتدایی ، با 20 درصد گرانتر از جی اس ، قیمتش منطقی هست ؟
اگر به اصالت باشه که ام جی وقتی خودرو با موتور توربو EX181 رو در سال 1951 با موتور ۱/۵لیتری و توان 320 اسی بخار تولید کرد ، برند های کره ای در حال فروش برنج و سبزی بودند .
بس نیست این همه حمله ، متوجه شدیم که از حضور برند ام جی در ایران ناراحت هستید ، ولی اینکه تو هر خبر از این برند ، میایی و پست تخریبی میگذاری ، نشان از عقده گشایی دارد
علی
۳ بهمن ۱۳۹۵ایشون فکر میکنه اگه ام جی چینی بشه ، سراتو سایپا ژاپنی میشه..