پس از سالها که امجی فقط دو مدل خودرو را تولید میکرد سرانجام این خودروساز GS را معرفی نمود که عنوان اولین شاسی بلند امجی را یدک میکشد. این خودرو رقیب نیسان قشقایی است اما نقطهی قوت امجی قیمت است: قیمت GS از ۱۴۹۹۵ پوند آغاز میشود که ۳۵۵۵ پوند ارزانتر از قشقایی پایه است.
حتی مدلهای سطح پایه نیز لیست تجهیزات برجستهای دارند که از جملهی آنها میتوان به تهویهی مطبوع، چراغهای اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. خب این شروعی امیدوارکننده برای GS البته روی کاغذ است اما در نهایت آن را در جاده آزمایش کردهایم. با نشستن روی صندلی راننده همان موقعیت رانندگی ارتفاع بلند را که در اکثر رقبای این خودرو مییابید خواهید داشت. این خصیصه دیدی خوب از جاده را به شما اعطا میکند. تنظیمات زیادی در صندلیها و غربیلک فرمان وجود دارد بنابراین راحت بودن در خودرو سخت نیست. موقعیت رانندگی نیز بد نیست و در هنگام حرکت احساس راحتی به شما دست میدهد. امجی به ما گفته که این خودرو برای جادههای بریتانیا آماده شده و سیستم تعلیق قطعاً دستاندازهای ناهنجار خیابانها را جذب میکند. در سرعتهای پایین GS نرم بوده و رانندگی در شهر به همراه دیدی خوب نقطهی قوت محسوب میشود. متأسفانه در سرعتهای بالا GS احساس ناراحتکنندهای داشته و در جاده حرکات نوسانی نشان میدهد و در سطح ناهموار سفتتر احساس میشود. سیستم تعلیق سفت معمولی در هنگام رد شدن از پیچها کمک میکند. این خودرو در پیچها بهطور معقولی فرز و چابک بوده و تکانهای بدنه از آن چیزی که شاید در خودرویی شبیه این انتظار دارید کمتر است. فرمان نیز در پیچهای تند بالانس وزنی خوبی داشته اما کمی ناسازگار بوده و بسیار سبک احساس میشود.
تنها پیشرانهی در دسترس نمونهی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی با ۱۶۴ اسب بخار قدرت بوده اما شما میتوانید از بین گیربکسهای دستی و DCT دو کلاچه اتوماتیک یکی را انتخاب کنید. نمونهی دستی انتخاب خوبی است و تعویض دندهها سریع و نرم صورت میگیرد. نسبتهای طولانی دندهها به این معنی است که در شتاب گیریها خستهکننده عمل میکند اما کارایی خودرو در مجموع بد نیست مخصوصاً وقتی که با پیشرانهی ۱.۲ لیتری رقیب خود یعنی قشقایی مقایسه میشود.
در دورهای پایین پیشرانه بهطور احساسبرانگیزی آرام و ساکت بوده و در سرعتهای معمول بزرگراهی تقریباً غیرقابلشنیدن است. مشکل این است که نیسان (همانند دیگر رقبای این کلاس) با پیشرانهی دیزلی نیز در دسترس است. پیشرانهای که قویتر، کمهزینهتر و به همان اندازه ساکتتر است. حتی پیشرانهی ۱.۲ لیتری قشقایی پایه مصرف سوخت ۴.۳ لیتری دارد. هنوز برنامهای برای عرضهی GS با پیشرانهی دیزلی وجود ندارد بنابراین شما تنها میتوانید پیشرانهی بنزینی با مصرف سوخت ۵.۱ لیتری را داشته باشید.
در بخش عقبی فضای زیادی برای کودکان وجود دارد و فضای پا و سر زیادی نیز در کل به چشم میخورد. اگرچه که صندلی میانی راحتی خوبی ندارد.
صندلیها بهطور کامل تا میشوند و با ایجاد فضایی مسطح استفاده از فضای صندوق ۳۳۵ لیتری آسان است. با خوابانیدن همهی صندلیها این فضا به ۱۳۳۶ لیتر افزایش مییابد. فضای صندوق ۴۳۰ لیتری قشقایی کاملاً بزرگتر است. در حقیقت، حتی سانگ یانگ تیوولی ارزانتر و کوچکتر هم با ۴۲۳ لیتر فضا، صندوق بزرگتری نسبت به امجی GS دارد.
کیفیت ساخت کابین خوب است و داشبورد و کنسول مرکزی به خوبی با یکدیگر جفت شدهاند. پلاستیکهای ارزانقیمت نیز وجود دارند و باعث ایجاد طراحی غیر جذاب میشوند اما مدل فول آپشن حاضر در تست با صندلیهای چرمی خود حس خوبی را ایجاد میکند. نواحی لمسی چون غربیلک فرمان و دستهدنده از مواد با کیفیتی سود بردهاند. داخل کابین بهطور ویژهای ممتاز نیست اما با وجود صندلیهای الکتریکی، رادیوی DAB، سیستم تهویه مطبوع، دوربین پارک عقب و ترمز پارک الکترونیکی چیزی کم و کسر نیست.
امجی خوشتیپترین خودرو در کلاس خود نیست و خودروهایی چون مزدا CX-5 و رنو کجار در بخش نمای ظاهری GS را شکست میدهند اما کاپوت برآمده و قوسها و انحناهای صیقلی این خودرو نمایی نسبتاً اسپورت را تشکیل دادهاند. خط شانهی بالا و جلوپنجرهی کوچک GS از برخی زوایا نمایی غیر استادانه را به این خودرو بخشیدهاند.
امجی GS شاسیبلندی است که کاربرد و تجهیزات زیادی را با قیمتی پایین پیشنهاد میدهد. این خودرو راحت بوده و در شهر سواری خوبی دارد. شاسی بلند امجی به خاطر پیشرانهی خود در مرتبهی پایینتری قرار میگیرد. هرچند تنها پیشرانهی بنزینی این خودرو مصرف ۵.۱ لیتری دارد. صندوقعقب نیز نسبتاً کوچک است و اگر مسئلهای برای شما نباشد، حتی میتوانید سانگ یانگ تیوولی را انتخاب نمایید.
مشخصات امجی GS Exclusive
قیمت: ۱۹۴۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی
گیربکس: ۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت/گشتاور: ۱۶۴ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
armin
۲۹ خرداد ۱۳۹۵پس اینی که تو ایرانه ۲۱۸ اسبیه که
یو اس اس اینترپرایز
۳۰ خرداد ۱۳۹۵مصرف سوختش خیلی خوبه
علي
۲۹ خرداد ۱۳۹۵با درود و خسته نباشی به شرکت جیلی چین . ولی متاسفانه تو ایران با اون قیمت مسخرش نتونست موفق باشه .
یوسف
۲۹ خرداد ۱۳۹۵سهامدار ام جی شرکت جیلی نیست بلکه سایک موتور چین هستش.
جیلی مالک ولوو و همین طور شرکت تاکسی لندن هستش.
Sardar
۳۰ خرداد ۱۳۹۵البتهشرکت سایک موتور .
ولی در این مورد درستگفتین قیمتش تو ایران انصافا خیلی گرونه . هرکیتو ایران اینو بخره کلاه رفته سرش . قیمتکارخونه امجیاس ارزونتر از ام جی ۶ هست اما تو ایران امجی اس حدود ۳۰ تومن گرونتر??!!!
sunmartin
۲۹ خرداد ۱۳۹۵در نهایت سوار شدم کیفیت بشدت پایینه با ضربه به رویه در ها صدای خالی و پلاستیک بی کیفیت بوضوج قابل مشاهده هست بدترین مشکل ام جی سوای چینی بودن قطعات و برچسب made in china در رکاب و در و دیوار(مثل اینکه چین خیلی خودش تحویل گرفته از زدن برچسب ساخت چین دریغ نکرده) بله عیب بزرگ این خودرو عرض کم هست وقتی داخل نشستی اصلا احساس suv و یک فضای باز نداره چیزی که در توسان و اسپرتیج به سرنشین القا میشه در ام جی وجود نداره فاصله راننده با سرنشین جلو دقیقا مثل داخل ال نوت و 206 و مشتقات هست بهر حال این خودرو در مقابل اسپرتیج و توسان و قشقایی در رتبه پایینتری قرار میگیره
Iman
۲۹ خرداد ۱۳۹۵با عرض احترام ولی متاسفانه هیچ کدوم از صحبت های شما در تست های ایرانی و خارجی عنوان نشده (حتی در این مقاله) و فقط ظاهرا شما تنها منبع این نظرات هستید
Sina
۲۹ خرداد ۱۳۹۵درسته، من یکبار سوارش شدم خیلی خشکه
Road
۳۱ خرداد ۱۳۹۵تو این رنج همینطورن، البته فقط داشتبوردشون اینطوره
شما اسپورتج رو سوار شید یا تویوتا هایلوکس با ۱۷۰ -۱۷۵ م قیمت، وضعیت هایلوکس هم همینه
كوروش
۳۰ خرداد ۱۳۹۵بنده خودم mg3 دارم و نمی خواهم بگم طرفدارشم چون خودم نقد هایی به این خودرو های چینی دارم
اما gs :
نقاط ضعفش درسته کیفیت داشبود مشابه ۳ و ۳۵۰ و بر خلاف ۶ اصلا حس با کیفیتی به ادم نمی ده بنده هم خودم همین نقد رو به ماشینم دادم
اپشن ها هم معمولی و اصلا نکته خاصی نسبت به قیمتش نداره
اما سواری :
بسیار با کیفیت فرمان دقیق به دور از هرگونه گنگی و کند فرمانی ، ترمز ها بسیار عالی ( اصولا ترمز mg ها اگر لنت سایک انداخته بشه عالی هستش)
شتاب بسیار خوب درگ با توسان و asx هردو رو توی حدود ۳۰۰ متر کاملا چه اولیه چه ثانویه جا گذاشت
هندلینگ هم که واقعا خوب بود مصرفش هم حدود ۹ توی شهر بود
در کل ۱۵۰ زیاده ولی بی ارزش هرگز نیست
كوروش
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ببخشید کامنت من کوو ؟؟؟
مصطفی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵داداش مطمئنی جی اس سوار شدی؟ پیکان نبوده؟
برادر من این خودرو را داره و دقیقا برعکس حرف شما بسیار جادار با کیفیت و پرقدرت است.
=============
پ . ن: ترجمه مقاله بشدت ضعیف و خشک می باشد
Sardar
۳۰ خرداد ۱۳۹۵کاملا درسته حرفاتون . این ماشین نهایتش ۱۲۵ می ارزه بیشتر هرگز
Road
۳۱ خرداد ۱۳۹۵اینطور نیست
قیمت سانتافه تو درایو اربیا با ام جی جی اس ۱۶ هزار درهم فرق داره یعنی حدود ۴ هزار دلار قیمت ایران این و سانتافه رو مقایسه کنید از نظر قیمتی خوبه(سانتافه با ۱۷۰ و خورده ای توان و ۲۲۷ تا گشتاور!!، ام جی با گشتاور ۳۵۰ و مشخصات و بازده بسیار بالاتر، شتاب ۸، سانتافه با شتاب ۱۱.۶ )
معایب اسپورتیج این هم اذعان پلاستیک خشک. اسپرتیج درایو اربیا و سقف کوچک سرگیر، شتاب معمولیو …
Average acceleration, hard cabin plastics, no side airbags, no low-range gear,
average headroom
و معایب درمورد جی اس
Some cabin hard plastics, no low-range gear
یعنی کیفیتش بهتر بوده که از some استفاده کرده
البته به نظرم کارخونه قیمت این محصول رو پایین اورده تا بازار فروش بهتری داشته باشه والا از نظر مشخصات و بازده فقط با محصولات رده بالا)غیر کره و چین) باید مقایسه بشه و شما هیچ کدوم از مشخصات ام جی رو تو خودروهای کراس اوور زیر ۳۰۰ میلیون نمیبینید
ام جی ۶ دامپینگ میشه والا خیلی باید گرونتر میشد برای همین هرساله از دامپینگش کم میشه مجبوره که قیمتش بالا بره
رضا
۲۵ مهر ۱۳۹۷دقیقا درست فرمودید. داخل خودرو بهیچوجه دل باز نیست و اگر سرنشینان جلو کمی درشت هیکل باشند شانه هایشان باهم تماس خواهد داشت. کیفیت پائین پلاستیک داشبورد ضعف خدمات پس از فروش و گیجی فرمان در عبور از پیچ های جاده هم از ایرادهایی است که نمیشه بهشون عادت کرد
احمد باقری
۲۹ خرداد ۱۳۹۵طراحی خوبی داره، ولی در موارد دیگه به پای رقبا نمی رسه.
حمیدرضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۵برای شروع بد نیست میتونه در آینده حرفای بیشتری برای گفتن داشته باشه
moein
۲۹ خرداد ۱۳۹۵تو این مملکت بی در پیکر فرضا آقای x رفت این ماشینو خرید فردا زدن دیگه وارد نشد به موازاتش قطعشم وارد نشد چی
واقعا دلی شیر می خواد خرید ماشین تو ایران
احسان(احسان سابق)
۲۹ خرداد ۱۳۹۵من حس خوبی به این ماشین دارم.بندیکت کمبربچ بازیگر شرلوک تو تبلیغ این ماشین بودش واسه همین احساس مثبتی به این خودرو دارم
بنتلی
۲۹ خرداد ۱۳۹۵فک میکردم مشکل میدان دید داره ولی گفته دید خوبی داره!ی موتور 1.9لیتری دیزل هم هس براش! نسخه اروپاش فرق داره با این و بهتر از اینه_ sunmartinعزیز من تستش نکردم البته خوندم ک کیفیت بعضی قسمتای داخلش زیاد مناسب نیس ولی عرضش 185هس ک هم اندازه توسانه و از طرفی فضای سر و پای مناسبی داره
محمد_کیا
۳۰ خرداد ۱۳۹۵جلو پنجره تویوتا شبیه این نیس بنظرتون؟!
محمد_کیا
۳۰ خرداد ۱۳۹۵یعنی واقعا شما هیچ شباهتی نمیبینید؟!یا از روی تعصبه؟کافیه فقط تو همین سایت رافور 2016 رو سرچ کنید….
Road
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ام جی سالهاست این طراحیش اینطوره، اصالت طراحی ام جی همیشه تو محصولاتش حفظ میشه، راو ۴ نسل قبل رو ببینید، هیچ ربطی به نسل جدید نداره تو این زمینه و مدل امسال و البته بقیه تویوتا های مدل امسال رو هم ببنید، مساله کاملا مشخص میشه، خیلی شبیه ام جی شدند و در واقع اگه کپی کرده باشن اونها کردن چون این طراحی های ام جی خیلی قدیمیه که شبیهشو تو mg3, و ام جی ۶ و جی اس هم میبینیم
محمد_کیا
۳۱ خرداد ۱۳۹۵خب منم دارم میگم تویوتا کپی کرده دیگه…:-/
سعید
۳۰ خرداد ۱۳۹۵باریکلا تیوولی! واقعا الان بالاترین ارزش خرید رو سانگ یانگ تیوولی داره با حدود قیمت ثبت نامی 96 میلیون
حميد
۳۰ خرداد ۱۳۹۵اخه کی ماشین چینی رو صد و پنجاه میخره
Road
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ام جی و ولو ساخت چین هستند ولی چینی نیستند
درمورد ولوی ساخت چین با مالکیت جیلی
Volvo moved production equipment of the first generation to China and ended Swedish production at the end of 2014,
ولو تجهیزات خط تولیدش رو در سوید متوقف کرد و به طور کامل به چین برد در سال 2014… ادامه…
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90
Will the U.S. say yes to a ‘Made in China’ car?
http://edition.cnn.com/2015/04/20/asia/shanghai-auto-show-volvo/
amir
۳۰ خرداد ۱۳۹۵خودروی خوبیه ولی تو ایران قیمتش نسبت به قیمت جهانی بالاترهه .و اگه مدیا قیمت رقابتی برای این شاسی در نظر میگرفت (درحدود 140 میلیون ) فروش خیلی خوبی رو تجربه میکرد ولی متاسفانه همه شرکتها فقط به فکر سود کلان هستن نه فروش زیاد
مثلا قیمت کوراندوی جدید تو دبی 89000 درهمه و قیمت امجی جی اس فولش 75000 درهمه ولی تو ایران قیمت کوراندو 135 میلیونه و قیمت جی اس 162 میلیون واقعا بی انسافیه
امیرحسین
۳۰ خرداد ۱۳۹۵آقای سن مارتین که هر جا مقاله ای در رابطه با ام جی هست شروع به بدگویی میکنه و اساساً مقاله رو نمیخونه!!!!در مورد کیفیت داشبورد و قطعات مقاله قابل قبول دونسته ولی ایشون غیرقابل قبول!!!!نکته جالب اینجاست که ایشون کیفیت داشبورد النترا رو عالی ارزیابی میکنن
ام جی برای کسانیست که به دنبال ماشینی با قابلیت فنی و لذت رانندگی هستن.تو تموم درگ ها ام جی از پس رقبا بر اومده و همه دارندگان اش از هندلینگ و فرمان پذیری خوب اش تعریف کردن
در مورد قیمت اگه مدیا موتور ام جی gs رو با همون قیمت اولیه عرضه میکرد مطمئناً فروش بالایی داشت چون قابلیت هایی داره که تو رقبا نیست و میتونست جوون ها رو جذب کنه.منم موافقم که قیمت اش تو ایران بالاست
ali
۳۱ خرداد ۱۳۹۵تو ایران بالای 160 قیمت گذاشتن رو ایرن ماشین !!! خب مرد ناحسابی کی میاد هیوندای و کیا و ژاپنی ها رو ول کنه بیاد ام جی بگیره … من که فقط یه دونه ازش تو شهرمون (بوشهر) دیدم. بجاش تا دلت بخواد اینجا کیا اسپورتیج و هیوندای ای ایکس 35 و تویوتا راو 4 هست… اصلا کسی به ام جی تو این کلاس فکر نمیکنه..
Mehrbod
۳۱ خرداد ۱۳۹۵گنجایش صندوق بار : 483 لیتر و با صندلی خوابیده 1336 لیتر است.
این سایت (اتو اکسپرس) عدد را اشتباه گذاشته است!!
جالب آنجاست که فضای صندوق را با تیولی، مقایسه هم کرده است!!
با یک نگاه چشمی هم هرکسی میتونه تشخیص بده که گنجایش MG از تیولی بیشتر است.
Road
۳۱ خرداد ۱۳۹۵دقیقا من هم به این فکر میکردم چون صندوقش واقعا بزرگه ممنون کاش اونجا هم یه کامنت بزارین چون همش به صندوق پرداخته بود
Mehrbod
۲ تیر ۱۳۹۵اعداد درست در لینک زیر (در بخش Trunk Volume) هست :
http://chinaautoweb.com/car-models/mg-gts/
ایمان
۱ تیر ۱۳۹۵بزرگواران گرام ، موتور مدل داخل ایران 2 لیتری و 217 اسب بخارررر و 2 دف میباشددد… اسپورتج و توسان کیلویی چند؟!
نریمان
۱ تیر ۱۳۹۵جناب سان مارتین
آدرس دهی شما کاملا نشون میده که حضور نداشتید و بر پایه اطلاعات خوانده شده سایتها بخصوص اسب بخار ، ادعا بر حضور دارید.
اما از نظر عرض و طول کابین جی اس ، بزرگتر از اسپرتیج و توسان میباشد و به راحتی شخصی با قد 185 سانت میتواند در جلو و عقب ماشین بنشیند و همچنین 3 نفر آدم بزرگسال راحت ( البته نه خیلی راحت ) عقب میتوانند بنشینند . در صورتیکه در دو خودروی یاد شده ، امکان نشستن شخص با قد 185 همزمان در جلو و عقب وجود ندارد و متاسفانه فضای عقب آنها هم بسیار تنگ و ناکارآمد در سفرهای طولانی است.
صدای موتور در دور 5000 ، داخل کابین در حدود 56 دسیبل هست که به نسبت هم رده های خودش ، 10 دسیبل کمتر میباشد.
یکی از مزیت های این خودرو به گواه سایت های داخلی ( مجله ماشین ، خودرو بانک و پدال ) نرمی تعویض دنده در تمام شرایط میباشد و حتی در خودروهای دیگر این برند ، این یک مزیت بوده .
ترمز این خودرو کاملا با بی ام دبلیو ایکس 3 یکی هست و اصطلاحا 15در 1 میباشد و جنس صندلیها از چرم طبیعی از پوست گاو میباشد که ضد چروک هست .
نریمان
۱ تیر ۱۳۹۵من فقط در تعجبم که این دوستان به سرکردگی سان مارتین ( همان کوروش از اصفهان ) چرا اینقدر تلاش دارند که برند ۹۲ ساله ام جی رو چینی خطاب کنند و در مقابلش خودروهای کره ای را علم کنند . برادر من کدوم خودروی چینی رو میتونی نام ببری که معتبرترین سایت تخصصی خودرو ( اتو اکسپرس ) بررسیش کرده و در نمایشگاه بین المللی لندن ازش رونمایی کردن و چهارمین برند قابل اطمینان در سال ۲۰۱۵ ، پنچمین در سال ۲۰۱۶ در انگلیس شده . حتما دوست داری مثل سایت دنده ۶ ُ اینجا هم مورد تمسخر کاربران قرار بگیری ؟
برند MG چهارمین برند ارزشمند و قابل اطمینان سال ۲۰۱۵ بازار انگلستان با حضور ۱۵۰ برند انتخاب شد ، حتما میدانید که بازار خودرویى انگلستان ، اولین و سختگیرانه ترین بازار اروپا و چهارمین بازار بزرگ دنیاست :
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91289/best-car-manufacturers-2015
در ضمن در این رده بندى ، برند کیا مقام ۱۹ م و هیوندایى مقام ۲۱ م را بدست آوردند
http://www.pedal.ir/mg/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-mg-gs-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/
رونمایى از MG-GS در نمایشگاه جهانى خودرو در لندن
http://www.aparat.com/v/M6ecL
یا کدوم خودروی چینی رو دیدی که یک هنرپیشه سرشناس هالیوود بیاد و تبلیغش کنه ؟
تبلیغات رسمی ام جی جی اس در انگلیس
982
تبلیغات رسمی MG-GS در انگلستان توسط بازیگر معروف انگلیسی بندیکت کامبرباچ – Benedict Cumberbatch . http://www.aparat.com/v/N5eFZ
http://www.aparat.com/v/eGuh2
دیگه معتبرتر از خود سایت ام جی انگلیس داریم که به صراحت گفته این برند چینی نیست .
http://mg.co.uk/about-mg/faqs
ARE MGS CHINESE NOW
سوال : آیا برند ام جی در حال حاضر چینی هست ؟
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham
جواب : نه خیر ، همه مدلهای ام جی در بریتانیا طراحی و مهندسی میشوند و ( محصولات بازار انگلیس ) در کارخانه بیرمنگام اسمبل میشود .
AREF
۲ تیر ۱۳۹۵قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر، گوهری…
ام جی را آدم فنی میشناسه نه کسی که سراتو سایپا ***
AREF
۲ تیر ۱۳۹۵MG GS در رده خودش در ایران، بی نظیره…
از جنبه فنی فقط میشه با BMW ها مقایسه بشه…
اسباب بازی های چینی و کره ای که خیلی هم زیادند در برابر این شاسی بلند واقعی، حرفی برای گفتن ندارند…
سینا
۱۴ آبان ۱۳۹۵سلام به همه خوانندگان این متن و کسایی که بدون غرض نظراتشون رو اعلام می کنن.من چند ماهی هستش که ام جی GS دارم. مجموع نظرات دوستان با آنچه که خودم از این خودرو بvداشت کردم به شرح زیر هستش:
1-خودرویی خوش تیپ و چشم گیر در نظر عموم مردم.
2- کیفیت داشبورد در حد متوسط هشتش.
3-صندلی های خشک هستن و روی سرعت گیر ها باید بسیار به آهستگی عبور کنین ، چون خیلی ضربات رو به سرنشین انتقال می ده.
4-شتابگیری اولیه خودرو در حالت دنده اتومات ضعیف و با تأخیر هستش ولی شتاب ثانویه آن عالیه.
5- به نظر می رسه نمایندگیها و شرکت واردکننده خودرو علاوه بر قیمت خود این خودرو ، قیمت قطعاتش رو هم خیلی بالا عرضه میکنه. مثلاً قیمت قطعه مشکی بین دو چراغ عقب خودرو را در حدود 500 هزار تومان میگن.
6- نبود آپشن هایی چون نویگیشن ، تهویه دوگانه ،گرم کن صندلی ، کول باکس ، سنسور هشدار جلو ، کورنر لایت ، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو ، عدم جمع شدن خودکار آینه های بغل پس از خاموش کردن خودرو و بالا نرفتن برقی درب صندوق عقب از جمله مواردی هستش که نسبت به رقباش ضعف عمده محسوب میشن.
در کل اگر به دنبال رانندگی نرم در خیابانها و اتوبان ها هستین توصیه بنده اینه که از خرید این خورو صرفه نظر کنین و فقط کسانی به دنبال خرید این خودرو برن که لذت رانندگی را در قدرت و مشخصات فنی خودرو می بینن.
البته اینو هم بگم که خودم هرچند سوار خوردوهای شاسی بلند توی این رده شده ولی به شخصه رانندگی با این خودرو ها رو تجربه نکردم درنتیجه هیچ مقایسه ای هم نمیتونم داشته باشم و ممنون می شم کسانی چون آقا نریمان وسایر دوستان در خصوص این کامنت نظراتشون رو اعلام بفرمایند.
علی
۲۳ آبان ۱۳۹۵سلام. خدمت تمامی عزیزان. بنده یک سال هست این ماشین رو دارم. قبل از این ماشین بنز e350 و لکسوس e250 و ام جی ۶ داشتم. ماشین ام جی رو نمیشه جزء ماشین های اروپایی محسوب کرد از نظر سواری. ولی در کل ماشین خیلی خوبی هستش بستگی داره هدف از خرید ماشین چی باشه.من هر هفته باید برم چالوس تنها ماشینی که من رو تو این جاده ارضا میکنه ام جی جی اس هستش. به چند دلیل.: قدرت خوب.شتاب عالی.داشتن دنده winter
.4wd.نور چراغ ها بسیار خوب هستند. هندلینگ بالا در پیچ ها. شما با کدوم ماشین ام جی رو مقایسه میکنید.و از چه لحاظ.با x4 یا x3یا سانتافه.معایب و مزایایی نسبت به تمام اینها داره.
saed
۲۶ بهمن ۱۳۹۵با سلام . من ام جی ۶ ام دچار مشکلی شد که همه چراغای خطا یه دفه با هم روشن می شد و گیربکس در حالت دنده ۴ می رفت . یه ماه گارانتی داشتم مراجعه می کردم ارورارو پاک می کردن و می گفتن برو که خوب شد خلاصه تکرار همین قضیه تا گارانتیم تموم شد به محض اینکه رفتم گفتن بیا که ای سی یوت خرابه با تعویض سه و نیم باز درست نشد . گفتن که از بس گیربکس تو حالت اضطراری رانندگی کردی گیربکس باید تعویض شه ۱۶ میلیون . بازم درست نشد . گفتند بیا بلبرینگ چرخا مشکا داره با اون حل میشه که دیگه عصبی شدم و دادم بیرون که برام بلبرینگارو عوض کنن بعد درست شد مکانیک گفتش مشکل از اول این بوده رفتم که گیربکس و ای سی یو ی خودمو پس بگیرم که گفتند طبق دستور سایک موتور نمی شه . نمی گم مدیا دزده اما حداقلش چرا بلافاصله بعد از تمام شدن گارانتی شروع به تعویض اینا کردند در ثانی .مشکلم که طبق منطق همون بلبرینگ چرخ بوده چرا ازم این همه هزینه گرفتند . پس داشتن گارانتی و اون همه خرج کردن که فقط گارانتی داشته باشم چه مزیتی داشت
amir
۲۷ بهمن ۱۳۹۵سلام دوستان .من ام جی ۳ ام بلندگوش خش خش می کرد بردم به نمایندگی کرمان که از بندرعباس ۵۰۰ کیلومتر فاصله داره وونزدیکترین نمایندگیه که گفتن سر در نمی آرن و باید ببرم تهران که عجیب بود برام اینا که زمان بردن سرویس تو کرمان دو برابر و سه برابر هزینه سرویس دوره ای ازم می گرفتن حالا بازم باید کلی از کرمان بکوبم برم تهران . من تا حالا بندرعباس تا تهران رو تو عمرم پنج بارم با ماشین رفت و آمد نکردم . دیگه عهد کردم نمایندگی برا هیچ کاری نبرم خش خششم دادم یه صوتی کار برام درست کرد .
محمد
۳۰ اسفند ۱۳۹۵دوسنان من میخوام یک my go بخرم نظرات ضد و نقیض زیاد گفته شد البته قبلش میخواستم jac s5 بگیرم ولی دیدم دو دفرانسیله و قدرت بیشتری هم داره یک لطفی بکنیددوستانی که این ماشین رو دارن فقط راهنمایی کنند
هومن
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶من خودم به شخصه ماشین زیاد عوض میکنم اما هنوز از سواریه این ماشین سیر نشدمیترسم زود بفروشمش چشمم دنبالش باشه
قرید
۲۷ شهریور ۱۳۹۶من 133 2015 خریدم با کارکرد 36 هزار . نه اینکه مثل تویوتا باشه اما سورنتو و سانتافه واقعا سواری ندارن . و را نمی رن . آفرودشم طرفای ساوه رفتم خیلی خوب به نظر می اومد . حالا نظرای بالاترم می زارم . گارانتیشم متوجه داشتم هر قطعه یی نداشته باشن و سخت گیر بیاد می گن شامل گارانتی نمیشه اما در کل مکانیکش هست .
محمدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۶من از بدشانسی از هنگام خرید گیربکسم خراب شد و حس بدی پیدا کدم اما الان بعد از 70000 کیلومتر متوجه شدم که وقتی سوار ماشین های دوستام می شم با این قیمتهای نجومی تو ایران قیمت جی اس و کیفیتش عالیه چون تا الان بدون مشکل بوده و مدیا موتورس هم حسابی قوی تر شده در خدمات پس از فروش
سیامک
۱۸ اسفند ۱۳۹۶من جی اس ۲۰۱۶ دارم فوق العادس شتاب خوبی داره ترمزش واقعا از پس هیکل ۱۶۴۲ کیلو یش به نحو احسن بر میادچسبندگیش تو جاده عالیه من گردنه حیران تستش کردم نسبتا نسبت همکلاسی هاش سیستم تعلیقش نرم تر عمل میکنه هیجان یک صدان پرقدرت رو قشنگ القا میکنه تنها مشکلش ضعف نمایندگی ونشناخته بودن برندش ه
پدرام
۲۵ مهر ۱۳۹۷باچی میشه مقایسه اش کرد ؟؟؟؟؟
آقای من، توی چینی ها قطعاً باید در رده بهترین باشه در مقایسه با کره ای ها هم تا وقتی نو هست ممکنه حرفی برای گفتن داشته باشه چون من یادم میاد که محصولات موریس گاراژ خود بریتانیا زود از تک و تا میافتاد خدا کنه این جی اس ها اینطور نباشن چون من خودم برای همسرم خریدم و خیلی هم دوستش داریم و فرا تراز حد انتظارمان از آب دراومد ولی چون خودم بی ام و سوار قدیمی هستم احتراما خواهش میکنم فیتیله تعریف را یکمی پائین بیارید که آبی بسوزه . داریم راجع به یکی از شاهکارهای صنعت اتومبیل سازی دنیا صحبت میکنیم که انگلیس برای رقابت باهاش باید حداقل آستون مارتین اش را بیاره حتی کار جاگوار هم نیست تا چه برسه به ام جی که قبل از فروشش به کمپانی چینی تقریباً فقط یک اسم ازش باقی مونده بود.