این HS است، جدیدترین شاسیبلند برند احیا شدهی ام جی. قیمت رقابتی و گارانتی ۷ سالهی چشمگیر باعث شده جدیدترین محصولات ام جی محبوبیت خوبی به دست آورند و مدل الکتریکی ZS این موضوع را نشان داده به گونهای که در اولین ماه فروش حدود ۲ هزار سفارش را دریافت کرده است.
اما حرکت به سمت خودروهای بزرگتر میتواند چالشبرانگیزتر باشد. خریداران خواهان خودرویی جذابتر و لوکستر هستند و با وجود انتخابهای بسیار زیاد در کلاس شاسی بلندهای میان سایز، HS باید خود را ثابت نماید. خب آیا این ام جی میتواند رقیبی درخور برای نیسان قشقایی و یا اشکودا کاروک باشد؟
در آغاز باید گفت ام جی تریم های HS را ساده نگه داشته است. سه تریم و یک پیشرانه یعنی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی برای این خودرو در نظر گرفته شده و میتوان از بین گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه یکی را انتخاب کرد.
استایل خودرو نیز کاملاً ساده است. نمای جلو شبیه دیگر محصولات ام جی بوده اما فرمی پهنتر و مستطیلی به خود گرفته است. ام جی HS خودروی کاملاً متمایزی نیست اما خب جدای از پژو ۳۰۰۸، اکثر خودروهای این کلاس در همین بازهی طراحی قرار میگیرند.
از نظر طول هم این خودرو بین قشقایی و کاروک قرار گرفته و از نظر پهنا و ارتفاع چند میلیمتر کوتاهتر از اشکوداست. ام جی میگوید فضای کابین این خودرو جزو بهترینهای کلاس خود بوده و ما هم با آن موافقیم. فضای پای HS زیاد بوده و فضای سر بیش از حد نیاز وجود دارد. اگرچه ما بهصورت سهنفری در صندلی عقب ننشستیم اما اعداد نشان میدهند که از این نظر هم HS یکی از بهترینهای کلاس است. با وجود فضای ۴۵۰ لیتری، صندوق خودرو بزرگتر از قشقایی بوده اما به پای اشکودا نمیرسد.
ام جی در طراحی کابین و داشبورد به انتقادات مشتریان دربارهی استفاده از متریال ارزانقیمت گوش کرده و نتیجهی به دست آمده در HS واقعاً خوب بوده است. تریم های پلاستیک نرم و چرم روی اکثر سطوح بکار رفته و پلاستیکهای سخت در معرض دید نیستند. در کل شاهد کابینی هوشمند و مینیمالیستی هستیم.
تا به اینجا که همهچیز خوب بوده اما در جاده است که روی دیگر سکه پیدا میشود. شاسی ام جی HS نمیتواند ترکیب راحتی و هندلینگی که در کاروک میبینید را ارائه کند. سیستم تعلیق خودرو در روی سنگفرشها یا دست اندازهای کوچک احساس سفتی داشته و شاید با این کار انتظار داشته باشید که خودرو در سرعتهای بالاتر کنترل بدنهی خوبی داشته باشد اما اینگونه نیست. حرکات و نوسانهای بزرگتر باعث تکان های بیشتر بدنه میشوند. فرمان هم کاملاً مبهم بوده اما سنگینی خاصی دارد.
البته بزرگترین نقطهضعف این خودرو پیشرانهی آن است. پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۶۰ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری در روی کاغذ حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما در جاده حس سریعی نداشته و پیشرانهی ۱.۳ لیتری قشقایی و ۱.۵ لیتری کاروک شتاب بهتری را به ارمغان میآورند. این در حالی است که دو پیشرانهی یاد شده به ترتیب ۱۳۸ و ۱۴۸ اسب بخار قدرت دارند.
اگرچه پرفورمنس HS برای اکثر افراد کافی خواهد بود اما متأسفانه آرامش و رفاه داخل کابین چنگی به دل نمیزند. این خودرو حتی در زمان شتاب گیری عادی هم پر سر و صدا بوده و در دور ۴ هزار پیشرانه جو کاملاً بدی بر کابین حاکم میشود. شما هنوز هم در سرعتهای بزرگراهی شاهد صدای پیشرانه خواهید بود. همچنین صدای سیستم تعلیق و باد نیز به گوش میرسد.
این خودرو همچنین پرمصرفتر از رقبا میباشد. آلایندگی دیاکسید کربن HS هم در مقایسه با قشقایی یا کاروک بیشتر است.
گیربکس دستی خودرو نسبتاً خوب بوده و گیربکس اتوماتیک هم کمی از بدی پیشرانه میکاهد اما خب در معکوس دادن کاملاً تعلل کرده و مانور با آن در سرعتهای پایین سخت و عذابآور خواهد بود. یک دکمهی قرمز رنگ زیر فرمان وجود دارد که باعث فعال شدن حالت سوپر اسپورت شده و تیزتر شدن پاسخ پدال گاز و نورپردازی قرمز کابین را به همراه دارد.
مشخصات ام جی HS Exclusive
- قیمت: 22995 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 160 اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ایمان
۲ آبان ۱۳۹۸نمی دونم چرا حس خوبی به ماشین های فرمان راست ندارم
فکر میکنم اگه بشینم پشت فرمونشون حتماً تصادف میکنم
جالب تر اینکه عکس ماشین های فرمان راست رو هیچوقت روی کامپیوتر و گوشیم دانلود و ذخیره نمی کنم !!!!
مهراد
۲ آبان ۱۳۹۸بَرو بَکسِ عزیز : نسل جدید گلف معرفی شد ، اینبار با طراحیه سنت شکنانه ، عقبش خیلی زیبا شده – از پهلو طراحی معقول و معمولی داره – جلوش مثل محصولات رنو شده و بنظر من بیریخته . پدال لطفا مطلبشو بذار
احمدرضا
۲ آبان ۱۳۹۸بیریخت؟
خدای بسه دیگه
خسته شدیم
مهراد
۳ آبان ۱۳۹۸بیل زدی خسته شدی ؟ بیا کتو کولتو بمالم
فرید
۴ آبان ۱۳۹۸چه فرقی داره وبه ما چه ربطی داره ام جی که پارسال از ایران رفته وتولیداتش در ایران متوقفه
یاس ی
۴ آبان ۱۳۹۸فرید جان اگه اینجوری حساب کنیم هیچ خبر خودرویی به درد ما نمیخوره. مثلا همین مطالب فعلی کدومشون مربوط به ماشینی هستش که توی ایران تولید یا مونتاژ بشه ؟
یاس ی
۴ آبان ۱۳۹۸کاری به این ام جی ندارم!!!!!!!!!! من توی کف قشقایی با موتور توربو 1.3 لیتری هستم.منکر حسن موتورهای کوچک توربو نیستم ولی خودم به شخصه برای خودروهایی مثل کراس اوورها نمیتونم موتوری با ابن حجم را قبول کنم. به نظرم موتور کوچک برای هاچبکها و سدانهای کوچولو موچولو خوبه. حتی اگه 200 اسب بخار هم قدرت داشته باشه از نظر فکری همیشه حس میکنم موتور به درد این جثه نمیخوره. دیگه حداقل 2000 سی سی باشه.
حسینی
۷ آبان ۱۳۹۸این درواقع مدل جدید جی اس میشه ، هندلینگ بد ؟!؟! ، ضمنا کاروک و قشقایی جزع بهترین ها هستن و نمایندگان برند های دیگه منجمله کیا و هیوندای و سانگ یانگ هم نتونستن با این دو رقابت کنن