امجی در سپتامبر سال ۲۰۱۷ از نسل کنونی MG 6 پردهبرداری کرد. این ماشین که روی پلتفرم مشترکی با سدان رووی i6 ساخته شده، از طراحی داخلی و خارجی نسبتاً مدرنی برخوردار است و با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی ارائه میشود. حال پس از گذشت سه سال و نیم، طبیعی است که امجی سدان ۶ خود را بروز کند و هماکنون تصاویری از نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این سدان چینی-بریتانیایی منتشر شده است.
در نگاه اول، بیش از همه دماغهٔ جدید و تیزتر امجی ۶ جلبتوجه میکند که چراغهای با طراحی شده با گرافیک جدید، جلوپنجرهٔ لانهزنبوری مشکی عریضتر، سپر بازطراحی شده و لوگوی بزرگتر از ویژگیهای آن هستند. در عقب خودرو نیز دو سر اگزوز بیضیشکل بزرگ، طراحی جدید سپر و یک بالهٔ کوچک روی درب صندوق به چشم میخورد. البته تصاویر نشان میدهند که میتوان یک بال بزرگ را هم برای امجی ۶ جدید سفارش داد هرچند که شاید این ویژگی برای چنین خودروهایی چندان جالب نباشد.
زیر کاپوت نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ این خودرو همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی قبلی قرار میگیرد اما حالا قدرت این موتور با افزایش کمی از ۱۶۸ اسب بخار به ۱۸۰ اسب بخار رسیده است. در مورد نسخهٔ پلاگینهیبریدی امجی ۶ جدید هنوز حرفی زده نشده ولی اگر تغییری در این قوای محرکه رخ نداده باشد، شاهد استفاده از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی خواهیم بود که مجموعاً ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۶۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. امجی طی ماههای آینده رسماً فیسلیفت ۶ را رونمایی خواهد کرد.
AMIRAJ
۲۸ فروردین ۱۳۹۹وقتی ام جی، مرسدس میشود….
رزیتا
۲۸ فروردین ۱۳۹۹پیشرانه ضعیفو گیربکس ضعیفو کشش نامناسبو کیفیت ساخت پایینو امکانات کمو ایمنی پایینو گارانتی نامناسبو استهلاک بالا و سواری خشکو کیفیت پایین قطعات کابینو کمیاب بودن لوازم یدکیو بازار فروش نامناسب و…………………… از ایرادای اساسی ماشینای چینی هستش
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۳۹۹دوستان اهل فن بهتر میدونند که اگر اشتباه نکنم برخی از محصولات mg دارای گیربکس AMT اتومات هستند که در اصل همون کلاجدار دندهایه ولی اتومات شده که در برخی از محصولات ایرانخودرو هم میزدند .
دوستان mg سوار حتماً این را در نظر داشته باشید که در ترافیک یا چراغ قرمز گیربکس را روی N یا خلاص قرار بدین تا به صفحه کلاچ عشار نیاد و داغ نکنه که هزینه وحشتناکی در این شرایط ایران و کمبود قطعه داره .
اما خدایی طراحی مستقل و زیبایی دارند با اینکه چینی هستند ولی اگر داخل تمام محصولات mg نشسته باشید متوجه کیفیت پایین متریال میشوید و یه خصلت شناسایی محصولات mg نحوه بازوبسته کردن درِ ماشینه که صدای گاری میده و به زور باز و بسته میشه یه چیزی تو مایههای درهای پیکان یا نیسان وانت ، خداشاهده اغراق نمیکنم ، تمام چینیها این مشکل را دارند .
حالا برای مقایسه درِ یه خودروی کرهای مثل اپتیما یا ژاپنی مثل کمری را باز و بسته کنید تا بدنید چین هنوز نتوانسته این قضیه را حل کنه ، حتی درهای هاوال یا جیلی که کیفیت بالاتری نسبت به بقیه دارند هم همینه ، مثلاً .
لطفاً اول خودتان امتحان کنید تا متوجه بشین .
کوروش
۲۸ فروردین ۱۳۹۹من mg 3 داشتم طی ۳ سال بخاطر کارم ۲۰۰ هزارتا هم باهاش راه رفتم دقیقا بگم بجز دوبار صفحه کلاج و لوازم مصرفی تا روز اخر هیچ خرجی نداشت کیفیت کابین که پایینه ولی تا روز اخر به صدا نایفتاد، داداش من زیاد سوار mg شدم ولی تا الان در هیچ مدلی مشکل در لولا درب را ندیدم !؟
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۳۹۹کوروش عزیز
من نگفتم لولای در مشکل داره
یکبار دیگر بخوانید ، فکر میکنم کامل توضیح دادم اما شما اشتباه برداشت کردید .
Zonda R
۲۸ فروردین ۱۳۹۹Navid0098 عزیز
در مورد ذات amt درست گفتید
اما تنها مدل ام جی که او ایران mg 3 هست گیربکس amt داره که تو ترافیک اگر فراموش کنید گیربکس رو در حالت n بزارید بعد از چند ثانیه خود به خود برای فشار نیومدن به گیربکس خودش میره رو n
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۹آقای نوید، خیلی جالبه برای اثبات حرفات راجع به چهار تا آهن پاره خدا را شاهد میگیری در صورتیکه داری همه چیز را وارونه جلوه میدی، ده مدل ام جی در ایران وارد شده که فقط ام جی سه گیربکس ای ام تی داره بقیه یا اتوماتیک معمولی هستند یا دابل کلاچ، که اصلا این را نمیدونی تازه همون ای ام تی در صورت نگهداری نا مناسب فقط عمر دیسک و صفحه کم میشه و هیچ هزینه وحشتناااااکی نداره، دقیقا یکی از برتری های ام جی به کرهای ها همین لولا درهای قدرتمند سه مرحله ای هستند که فقط مخصوص اتومبیل های گران قیمت اروپایی هستند حالا اوپتیما و سوناتا و کرهای ها دقیقا لولا درشون مثل پراید از جنس ورق پرس شده و بی نهایت بی کیفیت و قدیمی هست برای همین هم هست با اینکه درهای خیلی سبکی دارند خیلی هم زود به سرو صدا میفتند راجع به کیفیت داخل هم کافیه که یک کرهای هفت سال کار را با یک ام جی هفت سال کار مقایسه کنی میبینی ام جی با روز اول هیچ فرقی نداره ولی کرهای همه جاش ساءیده و پوسته شده از نظر ساختار مهندسی هم که دیگه کرهای ها و خیلی از ژاپنی ها هیچ حرفی برای گفتن در برابر ام جی ندارند به خاطر همین هم هست که فروش جهانی ام جی هر سال دو سه برابر میشه و با گارانتی هفت ساله به فروش میرسه
حمید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹کاملا موافقم با نظرت و چون داشتم حرفاتو تایید میکنم من درب تویوتا رو باز وبسته میکردم انگار باد رو جابجا میکردم ولی ام جی درب بسیار سنگین و قوی ای داره و بسیار شاسی قوی ای داره و واقعا متاسفم برای مسیولین که اینقدر راحت پشت ام جی رو خالی کردن این ماشین هیچ کمی از خودروهای روز اروپا نداره و اصلا قابل مقایسه با ماشینهای کره ای نیست که زود به صدا میفتن
مهربد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹شما دقیقا مثالی زدید که برعکس است.. در مورد در خودروها ظاهرا چیزی نمی دانید.. در ام جی ها بخصوص ام جی شش ها ، نسبت به زمان خود و رنج قیمتی ، یکی از پیشرفته ترین هاست و قابل مقایسه با سیستم لولا در خودروهای کره ای که بسیار ساده و مشکل دار هستند ، نیست.. این که شما با یک در خراب روبرو شدید که نمیشه به مکانیزم در ها و تکنولوژی آنها ربط و تعمیم داد.. گیربکس ام جی ها هم همیشه جزو پیشرو ترین ها بوده و هست.. زمانی که هیچ خودرو اکونومیکی ، گیربکس دو کلاچه نداشت (بخصوص کره ای ها) ، ام جی شش و جی اس ، سیستم دو کلاچه داشتند.. درضمن فقط ام جی سه در ایران AMT است که آنهم بسیار دنده لذت بخشی است اگر قلق اش را بدانید.. ضمنا با ماندن در حالت D اصلا به صفحه فشار نمی آید و فقط به بلبرینگ آن فشار می آید که آنهم بصورت هوشمند ، ابتدا هشدار تصویری و آلارم زنگ می دهد و سپس اگر خلاص نشود ، خودکار دنده را خلاص می کند..
Zonda R
۲۸ فروردین ۱۳۹۹رزیتا عزیز
اینهایی که گفتید در مورد نسل قدیم خودروهای چینی صدق میکرد
لیفان 520 طوری بود که مسعول تعمیرگاه کرمان موتور ک دوست زنده بود. گفتن ما باید 180 ایرادش این ماشینو برطرف کنیم!!!
لیفان x60 و ام وی ام 315 هم صفحه کلاچ هاشون ضعیف بودن و…
من ذاتا عاشق خودرو هستم از لیفان 520 تا دامای و …رو تست کردم واقعا چینی ها پیشرفت کردن گیربکس هاس دستی byd f3 خییلی بهتر از ساندرو هست که انقلاب گیرکس زستی رو در ایران ایجاد کرد یا اتومات هاشون بدون تقه و.. تعویض میکنن گاها گیج هستن ولی در مدل هایی که تا 2016 معرفی شدن
Mg 6 مگنت مدل 2013 رو سال 95 با 79000 تا کارکرد من پشتش نشستم جالب بود برام کوچک ترین صدایی از هیچکدوم از قطعات اتاق نمیومد ماشینشتاب مناسبی هم داشت و اون روز قیمت 81 تومن
رزیتا
۲۸ فروردین ۱۳۹۹اتفاقا” همین شرکت کرمان موتور که گقتین بهترین مثال هستش چون هم ماشین چینی وارد میکنه و هم کره ای ولی اکثر کسایی که واسه گارانتی و تعویض قطعات مراجعه میکنن و خیلیم شاکی هستن اکثرا” مالک ماشینای چینی هستن در صورتی که ماشینای هیوندای خیلی کمتر مراجعه میکنن ، من نمیخام از رو تعصب حرف بزنم اما اگر از خود مکانیکای نمایدگیای کرمان موتور یا هر مکانیک دیگه ای سوال کنین بهتون میگن که پر استهلاک ترینو بی کیفیت ترین ماشینای وارداتی ماشینای چینی هستن ،نمونه ی بارزش دوست خودم که هایما اس 7 داره و شدیدا” شاکیه از این ماشین !!! حتی با وجود اینکه خانما خیلی اهل احتیاط هستن و زیاد به ماشین فشار نمیارن
Zonda R
۲۸ فروردین ۱۳۹۹رزیتا عزیز
کمترین قیمت محصولات کره ای چقدره تو ایرات و ایا مثلا محصول 200 توننی رو میشه با 400 تومنی قیاس کرد؟؟!!!همین کرمان موتور که فرمودید تعداد مونتاژ خودروهای کره ایش چنتاس و تعداد چینی چنتاس؟
هایما s7 اگر ایراد داره ایا میشه گفت چون این ایراد داره به همه تعمیم بدیم؟
با احترام برای خانومها
خانوم ها به هیچ وجه رعایت فنی خودرو رو نمیکنن فقط براشون مهمه برن و به مقصد برسن بارها تو خیابون دیدم که دست اندازهارو اصلا نمیبینن و…
قطعا یه خانوم نمیدونه خودروی توربو رو باید قبل از خاموش کردن 5 دیقه صبر کرد تا توربوش خنک بشه
در هر صورت چینی ها نوپا هستن ولی تو این سالها واقعا پبیشرفت کردن
رزیتا
۲۸ فروردین ۱۳۹۹خنک کردن توربو ماشین قبل از خاموش کردن اصلا” چیز عجیبو محیر العقولی نیستش و یه چیز خیلی عادی هستش که همه بلدنو در حد اطلاعات عمومی هستش ، شناختن ماشین و سر درآووردن از مسائل فنی ماشین به هیچ وجه هیچ ربطی به آقا یا خانم بودن نداره ، درسته که خیلی از خانما سر در نمیارن ولی خیلی از آقایونم از فنی ماشین اصلا” سر در نمیارن و فقط ماشینو میرونن تا به مقصد برسن و نه تنها دس اندازا رو اصلا” نمیبین !! حتی عابرای پیاده رو هم نمیبینن !!!!!!!! و در نهایت باید بهتون بگم که خبرا در مورد طراحای خودروی زن و برترین راننده های زن مسابقات اتوموبیل رانی جهان و زنایی که تو این مورد از مردا جلوتر هستن رو حتما” مطالعه کنین ، هر چند که تو دنیای مدرن امروزی من تفاوتی بین مردو زن نمیبینم
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۹شتاب و هندلینگ فوقالعاده، ایمنی بسیار عالی، شاسی داینامیک، طراحی بسیار قوی تر از کره ایها، از خصوصیات خودرو های ام جی هستند، لطفا یک ام جی را با بنجل های کرهای و بسیاری از ژاپنی ها مقایسه نکنید مثلا همین ماشین که میگی ضعیف یک تویوتا آریون شش سیلندر را جر میده
حمید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹چندبار سوار شدی ام جی رو اینقدر قشنگ نظر میدی ام جی با هر ماشین چینی دیگه ای فرق داره چون اصالتش انگلیسی هست ک کسایی که داشتن و سوار شدن میدونن تو ایمنی از هر ماشین کره ای و ژاپنی سرتر نباشه هیچ کمی از اونا نداره شاسی بسیار قوی ای داره که به جرات میتونم بگم ماشین های کره ای ندارن مزدا سواری نرمی داره ولی تو تصادفات خیلی راحت وا میره ولی علت اینکه جا نیفتاده مشکل از این مدیران بی لیاقت خودمونه که آشغالهای چینی رو میارن میفروشن ولی ماشینهای خوبی مثل ام جی و جیلی رو حمایت نمیکنن
یک چیز یاد گرفتین چینی چینی الان ماشین های معروفی تو چین تولید میشن مثل ولوو ، که بهترین ایمنی رو داخل ماشینای دنیا داره
یا راه دور نریم گوشی اپل هم چین تولید میکنه ولی دست اکثر مردم دنیا هست ما خوابیدیم و هی میگیم چین ، ماشینهای تولید ایران مثلا خوبه ، آشغال میدن دست ملت که سوار شن ملت هم مجبورن سوار شن چیکار کنن همه که پول ندارن برن برندهای خوب سوار شن یکم بیایم از خواب زمستانی بیدار شیم ما تو خوابیم که خودروسازان ما دارن راحت به فرقان سازیشون ادامه میدن
بهزاد
۲۸ فروردین ۱۳۹۹چراغای عقبشو یکم بیشتر تغییر میدادن
هادی 8 سیلندر
۲۸ فروردین ۱۳۹۹این amt ها چجوریه کسی نشسته پشتش خوب دنده عوض میکنه ؟
کوروش
۲۸ فروردین ۱۳۹۹تفاوت خاصی در رانندگی ندارد من خودم ۳ سال mg3 داشتم قبل از اپدیت فاجعه بود یعنی تقه می زد جوری که با بیل توی کمرتان بزنند ولی بعد از دوبار اپدیت توی نمایندگی که رایگان هم بود واقعا دیگر هیچی از تعویض دنده حس نمی کردم حتی با obd ۲ شتاب صفر تا صدم یکثانیه بهتر شد قبل از اپدیت در حین حرکت اگر ماشین را خلاص می کردید تا بعد توقف کامل دنده جا نمی خورد(واقعا وحشتناک و گاهی اوقات خطر ناک بود) ولی بعد اپدیت درست شد گیربکس های amt عین دستی بعد از مثلا ۸۰ تا صفحه عوض کنند که بخاطر سیستم کلاجش صفحه زودتر تمام می شه و پشت چراغ قرمز حتما باید خلاص کرد یعنی نهایت ۵ ثانیه بعد از توقف البته مزایای هم داره شتاب ماشین تقریبا با دستی برابره من تمام هاچ بک های همکلاس را سوار شدم از همه سریع تره با اینکه موتورش از اکثر رقباش ضعیف تره
mehran
۲۸ فروردین ۱۳۹۹چراغای جلو آئودی
جلوپنجره فورد
چراغای عقب بنز
شتر گاو پلنگ
در کل ام جی خوبه
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۹نمی دونم چرا عقبش چراغ های عقب s classرو با گرافیک چراغای جلوs class تو ذهنم تداعی میکنه
Hadi
۲۸ فروردین ۱۳۹۹قبل فیس خوشگل تر بود که?