مینی قرار است نسل سوم این ماشین را در تاریخ ۱۸ نوامبر رونمایی کند تا هم طرفداران مینی را زودتر به وجد آورد و هم ادای احترامی به Sir Alec Issigonis کرده باشد.
Sir Alec Issigonis طراح ارجینال مینی است که به واسطه او نسل اول مینی به وجود آمد. وی در تاریخ ۱۸ نوامبر ۱۹۰۶ متولد شد و امسال جشن ۱۰۶ ساله شدن او گرفته خواهد شد. این خودرو در کارخانه مینی واقع در آکسفورد رونمایی میشود.
یک عکس از خودروی جدید مینی منتشر شده است که نشان دهنده بزرگ شدن ابعاد و دگرگون شدن طراحی جلویی مینی است.انتظار میرود در طراحی این خودرو از Rocketman مفهومی الهام گرفته باشند هرچند هنوز معلوم نیست.تغییرات این نسل در مقایسه با نسل پیشین کاپوت درازتر، ستون باریکتر، چراغهای بزرگتر و جلو پنجره مشبک برجسته کوچکتر است.
در داخل کابین این خودرو باید منتظر سیستم چندرسانهای BMW IDrive باشیم تا سرنشینان کمی سرگرم شوند.
طیف وسیعی از موتور های ۱.۵ لیتری بنزینی و دیزلی سه سیلندر برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرتهایشان بین ۱۲۰ تا ۱۹۰ اسب بخار است. طبق اطلاعات غیر رسمی نسخه S کوپر با یک موتور توربو ۱.۶ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد، همچنین مدل JCW این نسل هم دارای همین موتور ۱.۶ لیتری است اما با بهینه سازی قدرت آن به ۲۲۰ اسب بخار رسیده است.
این خودرو در نمایشگاه لسآنجلس و توکیو هم حضور خواهد داشت و سه ماه اول سال آینده راهی بازار خواهد شد.
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۲ماشینه باحالیه
slr722
۱۷ مرداد ۱۳۹۲عاشق این ماشینم…
حرف نداره…
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۶ مرداد ۱۳۹۲درود.من اصلا از این خوشم نمیاد.به نظر من بنز اسمارت از این بهتره.
این خیلی کوچیکه.مخصوصا تو اتوبان.
V12
حمید
۱۶ مرداد ۱۳۹۲یه صد سالی زمان لازمه تا بنز اسمارت ادعا کنه اصالت اینو داره . خداییش اسمارت از مینی بهتره با اون جلوش ؟ آقای فقط بنز ، چون مینی مال ب ام وست تو سرش نزن . از ب ام و خوشت نمیاد به مینی چیکار داری ؟
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۸ مرداد ۱۳۹۲درود حمید جان.من اصلا با قیافش حال نمیکنم.این حرفمم به خاطر صاحبش نبود.اصلا باشه اسمارت وجود خارجی نداره.من فیات 500 رو بیشتر میپسندم.اصلا هم از انگلیس خوشم نمیاد.تو برند های خودرو سازیشونم فقط و فقط جگوار و لندروور رو دوست دارم .
ما هرچی بدبختی میکشیم اول از خودمون و بعد از این انگلیس هاست.
به قدری از انگلیس بدم میاد که از اسراییل بدم نمیاد.به خاطر همین نمیتونم باهاشون کنار بیام.
V12
حمید
۱۶ مرداد ۱۳۹۲بعدشم مینی و اسمارت هم کلاس نیستن اصلا
حمید
۱۶ مرداد ۱۳۹۲یه صد سالی زمان لازمه تا بنز اسمارت ادعا کنه اصالت اینو داره . خداییش اسمارت از مینی بهتره با اون جلوش ؟ آقای فقط بنز ، چون مینی مال ب ام وست تو سرش نزن . از ب ام و خوشت نمیاد به مینی چیکار داری ؟بعدشم مینی و اسمارت هم کلاس نیستن اصلا
جلال
۱۷ مرداد ۱۳۹۲حمید جان حلا تو اینقدر جوش نزن پیر میشی!!!!!!!
من موندم چرا هرکس از ماشین سر در نمیاره هی دم از اصالت میزنه؟
راستی اگه مستر بین نبود این مینی زشت چطوری معروف میشد؟
MAHDI
۱۷ مرداد ۱۳۹۲مینی واسه خیلیا یه حس نوستالوژی داره (البته شاید نه تو ایران چون هیچ وقت به صورت رسمی وارد نشده ) ولی جدا از اون تو کلاس خودش یکی از بهترین هاست تا جایی که فیات با مدل 500 دوکاتو به این کلاس امد واسه رقابت
امین
۱۷ مرداد ۱۳۹۲دوسش دارم نه بخاطر خودش ، به خاطر صاحبش …..
fleetwood
۱۹ مرداد ۱۳۹۲گاری از اروپا بیاد ایران پلاک ملی بشه قیمتش میشه 250 ملیون برای مدل پایه و 320 ملیون به همراه با خرش ، شنیدید فولکس واگن بیتل مدل 2013 را توی ایران 310 ملیون تومن میدند، آخه بی ….. چرا ؟