شرکت مینی از همان ابتدای تولید محصولاتش، از یک فرم خاص برای طراحی ظاهری خودروهایش استفاده نموده است که آن را در زمره معدود سازندگان خودرو با یک چنین فلسفه و جهانبینی قرار داده است. اینک و پس از تولد دوباره این برند انگلیسی به کمک بامو، مینی قصد دارد تا یک خودرو با استایلی متمایز و هندلینگ عالی را روانه بازار نماید.
به طرز کنایهآمیزی، پرفروشترین محصول مینی بزرگترین آنهاست: کانتریمن. با ظاهری بازطراحیشده و هیکلی بزرگتر از همیشه، اینک مینی کانتریمن ساختاری یکسان با بامو ایکس۱ دارد. نسخه اسپرتتر کانتریمن اس که در اینجا مورد بررسی قرار میدهیم، برای دستیابی به عملکرد بهتر، تقویت شده و شخصیتی با انرژی بیشتر به کالبد این مرد روستایی دمیده شده است.
کانتریمن جدید، حس آرامش و وقار بیشتری را نسبت به قبل در انسان ایجاد مینماید. هندلینگ آن نسبت به مینی کوپر هاردتاپ، از شاخصههای ورزشی کمتری بهره میبرد اما این خودرو همچنان در کلاس خودش از شتاب تاثیرگذاری برخوردار بوده و هرگز شما را ناامید نمیکند. رینگهای ۱۸ اینچی پوشیده شده با لاستیکهای پیرلی P7 چهارفصل، در عبور از روی سنگفرش خیابان، چندان ناامیدکننده عمل نمیکنند. شتاب جانبی کانتریمن اس در عبور از پیچ نیز برابر ۰.۸۶ جی بوده است که اگرچه در این قسمت با کانتریمن معمولی در یک جایگاه قرار گرفته اما موفق شده تا در تست ترمز از سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، به میزان ۳.۹۶ سانتیمتر زودتر متوقف گردد(۵۳.۶۵متر).
پیشرانه باواریاییالاصل ۲لیتری توربو کانتریمن S قادر به تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۸۱ نیوتنمتر گشتاور است. خودروی مورد بررسی مجهز به سامانه چهار چرخ محرک مینی(All4) به ارزش ۲۰۰۰ دلار است که با گیربکس دستی شش سرعته استاندارد همراه شده است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز به پدل شیفتر، جزو گزینههای سفارشی بوده و با پرداخت ۲۰۰۰ دلار قابلیت نصب بر روی این خودرو را پیدا خواهد کرد. پدال کلاچ گیربکس دستی کاملا نرم بوده و دندهها به دقت و با سهولت در جای خود قرار میگیرند. شتاب ۰ تا 96km/h کانتریمن اس برابر ۷ ثانیه است که نسبت به کانتریمن معمولی ۲.۱ ثانیه سریعتر عمل میکند. در زیر 2500rpm، موتور کمی خفه کار میکند و برای رسیدن به محدوده خط قرمز، گویی نفس کم میآورد. با این وجود، صدای غرغر اگزوز حس سرزندگی و نشاط را به وجود آدمی تزریق مینماید.
عشق یا تنفر
استایل مینی همه پسند نیست؛ در عین زیبایی میتواند زشت باشد و یا برعکس. کانتریمن بازطراحی شده بسیار شبیه به مدل قبلی است، از نمای جلویی استخوانی گرفته تا چراغهای ورقلمبیده و یک نوع سقف معلق. از نظر ابعادی، در حدود ۸.۵ اینچ به طول کانتریمن اس اضافه شده و به میزان ۱.۳ اینچ پهنای بیشتری پیدا کرده است. در کانتریمن اس مواردی نظیر رینگهای ۱۸ اینچی و چراغهای LED به صورت استاندارد عرضه میشود و گزینههای دیگری نظیر: سانروف دوتکه، سنسورپارک عقب، حسگرباران، کلید مجاورت و استارت دکمهای، در کلیه کانتریمن ها به طور استاندارد عرضه میشود.
در داخل کابین شما میتوانید با پرداخت مبلغ ۷۵۰ دلار از روکش چرم مانند مشکی رنگ بسیار لطیف و خوشحالت به عنوان روکش صندلیها و قسمتهای دیگر بهره ببرید. کیفیت متریال به کار رفته در کابین نسبت به این کلاس خودرویی خوب است؛ صندلیها کاملا راحت بوده و محافظت خوبی از بدن به عمل میآورند اما موقعیت رانندگی قائم این اتومبیل کمی ناراحت کننده است.
با احتساب آپشنهای مختلف، قیمت پایه این مدل از ۳۱,۹۵۰ دلار به ۳۵,۷۵۰ افزایش یافته است که البته جا برای افزایش قیمت تا ۴۰ هزار دلار نیز وجود دارد. در این محدوده قیمت شاید خرید یک مینی چندان منطقی به نظر نرسد و در عوض میتوان به سراغ بامو ایکس وان رفت. البته این به معنای مناسب نبودن کانتریمن اس نیست و هرکس به فراخور جیب و سلیقه اش میتواند انتخاب نماید.
تیاگو
۷ آذر ۱۳۹۶لعنتی رو خیلی دوس دارم
ولی یکم گرونه
امیر.عارف
۷ آذر ۱۳۹۶ماشین دوست داشتنی و تو کلاس خودش توانمنده. از اول هم طبع اسپورتی داشت و دارد
ارش
۷ آذر ۱۳۹۶خیلی خوشگله
Bilbo
۸ آذر ۱۳۹۶مینی بواسطه فرم کوچیک و چابکی بالاش تو فیلم های زیادی هم بعنوان ماشین فرار ازش استفاده شده:
شغل ایتالیایی(هر دو نسخش)، قسمت اول جیسن بورن و …