مینی اعلام کرد از نسخه تازه شده لوگوی رسمی خود در تمامی مدلهای کنونی و آینده خود استفاده خواهد کرد. لوگوی جدید که از ماه مارس سال 2018 بر پیشانی محصولات این برند دوستداشتنی خواهد درخشید همان چرخ بالداری است که میشناسیم اما کمی سادهتر شده و نام برند نیز با حروف بزرگ نوشته شده است.
این خودروساز بریتانیایی تحت تملک ب ام و میگوید هویت جدیدش ترکیبی از ارزشهای سنتی با روح توسعه محصولات آینده بوده و روی اصول اساسی تمرکز دارد. لوگوی جدید مینی بر پایه استایل سهبعدی لوگویی که از سال 2001 تاکنون موجود بوده شکل گرفته اما نوعی طراحی با نام طراحی تخت روی آن بکار رفته است.
طراحی جدید مینی روی کاپوت، عقب، مرکز غربیلک فرمان و ریموت کنترل تمامی محصولات مینی دیده خواهد شد.
اگر لوگوی مورد بحث به نظر آشنا میآید باید گفت شباهت زیادی بین این نشان و سمبل رسمی مینی معرفی شده برای مینی کلاسیک در اواسط دهه 90 میلادی وجود دارد. در آن زمان نام مینی نیز با حروف بزرگ در میانه چرخ بالدار دیده میشد.
ترکیب این موارد در واقع به زمانهای دور و آغاز تاریخچه مینی یعنی اواخر دهه 50 میلادی بازمیگردد. در آن زمان بریتیش موتور کورپوریشن BMC خودروی موریس مینی-مینور را به همراه آستین سون که ساختار یکسانی داشتند به بازار عرضه کرد. در آن زمان کلاً 4 نسخه متفاوت از این خودروی کوچک با نامهای مختلف به بازار عرضه شدند و در سال 1969 بود که شخصیت متفاوت مینی شکل گرفت.
از این سال بود که مینی کلاسیک به تنهایی در تاسیسات لانگ بریج بریتانیا تولید شد. این خودرو دارای لوگوی جدیدی بود که اصلاً شباهتی به سمبلهای پیشین نداشت.