اگر اوضاع کمی متفاوت میبود شاید آلپینا هماکنون خودروهای مشتق از مینی را تولید میکرد!
رئیس این شرکت آقای Andreas Bovensiepen در خلال رویداد خبری اخیر برگزار شده برخی جزئیات جالب از آلپینا، پروژههای در حال انجام و محصولات آینده را بازگو کرده است.
او اعلام کرده در اوایل قرن ۲۱ آلپینا به فروش نسخهی خاص خود از محصولات مینی به عنوان محصولی پایه فکر کرده است.
این شرکت تا مرحله ساخت و تست نسخههای پیشتولیدی هم پیش رفت اما در نهایت از این کار منصرف شد زیرا این پروژه را بسیار پیچیده و هزینهبر میدانست. همچنین زمانی که بامو دومین نسل سری ۶ در سال ۲۰۰۳ را عرضه کرد امیدها برای تولید آلپینا مینی رنگ باخت. همین موقع بود که آلپینا فهمید ساخت نسخهی خود از یک خودروی لوکس توجیه بیشتری خواهد داشت.
همانگونه که گفتیم مینی تنها پروژهای نبوده که پایانی بینتیجه داشته است. مدیر آلپینا در مصاحبههای دیگر نیز گفته این شرکت یک بامو i8 چهار سیلندر با قدرت ۴۶۰ اسب بخاری را تولید کرده بود که حتی در جادهها نیز تست شد اما بامو اجازهی تولید این خودرو را به خاطر برخی مشکلات مربوط به هویت و شخصیت برند خود را نداد. آلپینا i8 در صورت تولید باید با محصولات بامو M رقابت میکرد و این امر برای باواریاییها قابلپذیرش نبود. آلپینا بجای این کار ترجیح داد خودروهای لوکستر برند بامو را توسعه داده و بفروشد.
MAHDI
۲۸ تیر ۱۳۹۸چقدر این آلپینا B7 جدید با شکوهه.اگه 10سدان برتر تاریخ به انتخاب من باشه آلپیناB7جدید جزوشون هستش. اگه 5سدان برتر تاریخ به انتخاب من باشه آلپیناB7جدید جزوشون هستش….
اینو باید توفیلم های تست ومعرفیش دیدش تا به اوج زیبایی این ماشین پی برد نسل قبل آلپیناB7 عالی بود اما در مدل فیس لیفت انگار طراحیش چندنسل جلورفته ویه دنیای دیگه ای شده.من اینقدر دوسش دارم که تمام فیلم های تست ومعرفی نسل جدیدB7 رودانلود کردم.زیبا ترین مدلش اون رنگ سبزی هستش که باهاش معرفی شد.امیدوارم پدال یه مطلب از آلپیناB7 بزاره.
رامتین
۲۸ تیر ۱۳۹۸آخه مینی چی هست که بخواد آلپینا هم بفکرش باشه!
اما واقعا B7 بینظیره. امیدوارم روی سری8 هم بیاد مدل بزنه. البته سری گرن کوپه نه کوپه. کلا سگمنت کوپه خصوصا در سایز متوسط و فول، باید حذف بشه، به نوعی جذاب نیست، ولی روی کلاسهای کامپکت، کوپه جالبتر در میاد تا 4 درب. مثل M2.