میتوانید در نگاه اول بگویید که این یک مینی نرمال نیست. کیت بدنه گیرا، قوسهای چرخ برجسته و بال متمایز روی سقف به سرعت نشان دهندهی خودرویی متمایز نسبت به کوپر S سه درب استاندارد هستند. یک نگاه به شیشه این عقیده را تائید میکند: خبری از صندلیهای عقب نیست…
دانستن اینکه مینی موردبحث از نام GP یا همان گرندپری استفاده میکند باعث تعجب نیست. این سومین باری است که مینی بریتانیا از نشان GP در یکی از محصولات خود استفاده کرده است. پیش از این در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ نسخههای داغ محصولات مینی عرضه شده بود و هر دو خودرو نیز به پیشرانه ۱.۶ لیتری سوپرشارژردار مجهز بوده و سقف تولید ۲ هزار دستگاهی داشتند. البته این بار ۳ هزار دستگاه از مینی جان کوپر ورکس GP تولید خواهد شد و تنها ۵۷۵ دستگاه از آنها مختص بازار بریتانیاست.
و مالکان خوششانس این خودرو تجربه نشستن پشت فرمان سریعترین مینی تاریخ را خواهند داشت. در واقع جان کوپر ورکس GP 2020 یکی از گیراترین محصولات تاریخ این برند بوده و یورگن متز مدیر دینامیک رانندگی این خودرو میگوید: “ما میخواستیم ویژگی اصلی دو خودروی پیشین یعنی خلوص، هیجان رانندگی پالایش نشده و حس راندن یک خودروی مسابقهای را حفظ کنیم.”
این برند بریتانیایی مدعی است جدیدترین مدل از جان کوپر ورکس GP به حداکثر سرعت ۲۶۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. بله ۲۶۴ کیلومتر در ساعت در یک مینی! برای اولین بار محصول GP مینی از پیشرانه ۲ لیتری توربوی بزرگتر استفاده کرده است. این نیروگاه آهنین قدرت قابلتوجه ۳۰۲ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری دارد. حداکثر قدرت این خودرو بین دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ به دست آمده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیهای میشود.
دیگر محصولات مینی که قدرتی نزدیک به این خودرو داشتهاند از پیشرانه چهار چرخ محرک سود بردهاند اما GP تنها بصورت دیفرانسیل جلو تولید شده است. مینی به منظور نرمتر کردن انتقال قدرت از دیفرانسیل لغزش محدود در اکسل جلو استفاده کرده و سیستم کنترل پایداری را نیز بازنگری کرده است. این ترکیب در جادههای اطراف باواریا فوقالعاده عمل میکند. ما مجبور نبودیم با فرمان خودرو جنگ کنیم زیرا خودرو به راحتی قدرت را به چرخ های جلو میفرستاد.
اگر بخواهید شتاب گیری سنگینی را تجربه کنید تأخیر توربو را تنها در دور زیر ۱۵۰۰ حس خواهید کرد اما بالاتر از آن شاهد شتاب گیری قدرتمندانه خودرو بوده و به صندلی فشرده خواهید شد.
این پیشرانه ۴ سیلندر جذابترین صدای تولیدی را ندارد اما از آنجایی که GP فاقد صندلیهای عقب است بنابراین صدای بیشتری به گوش میرسد و غرش اگزوز قطعاً بر هیجان رانندگی میافزاید.
کیت بدنه هم فقط برای نمایش نیست بلکه در بهبود آئرودینامیک خودرو نقش دارد. بخش عقب خودرو همیشه در زمان عبور از پیچها خوب و برنامه ریزی شده حس میشود و نمای جلو نیز سریع بوده و به تغییر جهت علاقه مند است. فرمان آلکانترایی خودرو نیز نه تنها حس خوبی به دستان راننده منتقل میکند بلکه بازخورد خوبی دارد.
شاید نتوان GP را خودرویی راحت دانست چراکه سیستم تعلیق و فنرها و دامپرها همه و همه باعث شدهاند این خودرو تمرکز بیشتری روی جاده داشته باشد. از طرفی ارتفاع خودرو نیز ۱۰ میلیمتر کاهش یافته است؛ اما اگر بخواهید میتوانید از آن بصورت روزمره استفاده کنید که دلیل آن نیز کیفیت سواری نسبتاً خوب و بخشنده است.
همانگونه که از خودروهای پرفورمنس ردهبالا انتظار داریم، مینی GP تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود. این گیربکس ۸ سرعته تیز و هوشیار بوده و تعویضهای خوبی دارد؛ اما اگر حالت اتوماتیک را دوست ندارید میتوانید از پدالهای روی فرمان استفاده کنید.
کابین هم با ظاهر خودرو هماهنگی داشته و برجسته است. همانند دو خودروی GP قبلی، صندلیهای عقب به منظور کاهش وزن حذف شده و جای آنها میلههایی برای افزایش استحکام پیچشی وجود دارند.
و البته همهی GP ها کابین مشابه یکدیگر نخواهند داشت. هر خریدار میتواند خودروی خود را شخصیسازی کند. ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و صندلی گرم شونده میتواند به درخواست خریدار حذف شود تا وزن خودرو کاهش یابد.
مینی قبلاً نشان داده که شما از این خودروی کوچک بریتانیایی چه انتظاری میتوانید داشته باشید. حالا جدیدترین نسخه GP وارد سطحی شده که قبلاً چنین چیزی وجود نداشته است. این خودرو به اندازهی مینیهای قبلی گیرا بوده و ظاهر برجستهی آن با پرفورمنسی قابلتوجه همراه شده است.
مشخصات مینی جان کوپر ورکس GP
- قیمت: 35345 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 302 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 264 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
علیرضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹در طراحی داخلی واقعا اصالت خودشو حفظ کرده و انگار همون مدل ۴۰ سال قبله منتها با تکنولوژی روز . فقط حیف که دیفرانسیل جلو بودنش توی ذوق میزنه . ۳۰۰ اسب با دیفرانسیل جلو یکم منطقی نیس
کیان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹باید بهش بگی جذاب لعنتی
علي-كيوج
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر گرافیک چراغهای عقبش جالبه،با اقتباس از پرچم بریتانیا
مهردادكمال
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چقد نازه ❤️ماشینلی انگلیسی هر چند خیلی گران هستن اما روح دارن?
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹۳۵۰۰۰ پوند چند دلاره
mehdi
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چراغ عقبش الهام گرفته شده از پرچم انگلیس چقدر زیباست
♤Angus_812♤
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹من عاشق مینی هستم
ولی به عنوان یه طرفدار نظرم اینه باید طراحیاشو یه کم بروز کنه و تغییر بده چون زیادی دیگه یکنواخت شده
درسته میخواد مثله طراحیای گذشتش باشه ولی دیگه خیلی شبیه هم شده محصولاتش
با این وجود بازم عاشقشم هاچ بک اصیل و ریشه داره
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلاً ماهیت مینی طراحی اونه و اگر تغییرش بده دیگه ماهیتی نداره ، و این همون اصالتیه که مدام در کامنتها میگم ، شما مینی را از صد متری هم تشخیص میدی و این امضاء شرکت مینی هست که با گذشت زمان به تکامل رسیده و جواب خودش را پس داده .
یه زمانی پورشه یه محصول داشت به نام ۹۱۱ و خیلیها نقدش میکردند که یعنی چی که طراحی همه نسلها مثل همه ، و میبینیم که پس از گذشت دههها ، مدلهای بزرگ و کوچک دیگری هم بر طبق همون طراحیه اولیه ۹۱۱ تولید میکنه و هرسال بهتر از سال قبل میفروشه و پیشرفت میکنه .
بنظرم اگر مینی از نظر جُسه و اندازه برگرده به همون دوران اولیه یا یه مدلی مثل اون زمانها تولید کنه ، جالب میشه و رقیبی میشه برای فیات ۵۰۰ یا اِسمات و کیکارهای ژاپنی ، که فکر میکنم در دنیای شهرهای پرترافیک امروزی مخاطب زیادی داشته باشه .
Mf1
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹پورشه ظااهرش تکراری هست پس فرقی با مینی نداره نظر الکی ندی بهتره
Car lover
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹گرافیک چراغ پشتش دیوانه کنندس
Me
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اون بالا نوشتید سوپرشارژر ولی اخر مطلب از تاخیر توربو صحبت کردید
اخرش توربو یا سوپرشارژ؟
شاهین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام منظور توربو هست معذرت بابت این اشتباه.
مهرآیین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹آقا شاهین عزیز با احترام و تشکر از زحمات جنابعالی . باید بگویم که توربوشارژ بیشتر در موتورهای دیزلی و کامیون ها کاربرد دارد و خیلی کم و انگشت شمار روی موتورهای بنزینی استفاده می شود و در موتورهای بنزینی سوپرشارژ کاربرد بیشتری دارد و اما یک نکته فنی دیگر اینکه خود راننده کامیونها و مکانیک های دیزل برای توربوشارژ موتور کامیون فقط از لفظ سوپر استفاده می کنند و نمی گویند توربوشارژ . مثلا می گویند سوپر ماشین ایراد پیدا کرده و یا حلزونی سوپر ترک برداشته و یا…………اگر موتور کامیون مجهز به دو سوپر باشد قدرت کشش آن بیشتر می شود مخصوصا در گردنه ها و سینه کشی ها که به این کامیونها که مجهز به جفت سوپر هستند اینترکولر میگویند . اولین کامیونهای مجهز به موتور اینترکولر یا همان جفت سوپر کامیونهای آمریکایی ماک بودند که توسط شرکت ایران کاوه مونتاژ می شدند که بنیان گذار این شرکت یکی از بزرگان صنعت خودرو یعنی اصغر قندچی بود و دومین کامیونی که در ایران مجهز به موتور اینترکولر یا همان موتور جفت سوپر بود کامیونهای ولوو اف دوازده بود که در سال هفتاد و چهار یا هفتاد و پنج به بازار ایران آمد و این کامیونهای وولو اف دوازده اینترکولر یا همان جفت سوپر هم توسط شرکت ایران کاوه مونتاژ می شدند ولی کامیونهای ولوو اف دوازده و ولوو ان دوازده تا قبل از سال 75 فقط به یک سوپر یا توربو شارژ مجهز بودن . حال حرف بیشتر سر این بود که سوپرشارژ بیشتر در موتورهای بنزینی کاربرد دارد و انرژی چرخشی خود را با یک تسمه از پولی متصل به میل لنگ می گیرد
حسین دهمرد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹اتفاقا الان استفاده از سوپرشارژ خیلی کم شده. فولکس و بنز و بیمر و رنو نیسان وتویوتا که پرفروشترین برند های دو قاره هستن اصلا موتور سوپر شاژر ندارن. همشون توبو هستن یا تویین توربو.
فورد آمریکا هم پرفروشترین ماشیناش مجهز به موتور اکوبوست هستن که توربوعه. اون اینترلوکر هم صرفا یه کندانسوره فقط دمای هوای ورودی به موتور رو میاره پایین. واسه سوپرشارژر و توربو و تویین توربو میشه استفاده کرد. حتی سورن توربو هم داره.
مهرآیین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹لفظ اینترکولر ربطی به پایین آوردن دما و خنک کردن ندارد . سیستم موتورهای دیزلی کامیون و موتورهای بنزینی کاملا متفاوت است و از زمین تا آسمان فرق می کند . توربو شارژ در کامیون باعث افزایش قدرت موتور میشود و به همین دلیل است که در گذشته کامیون های ولوو که مجهز به توربو شارژ بودند به راحتی کامیون های بنز را در سینه کشی ها و سربالایی ها پشت سر می گذاشتند چون کامیونهای بنز به سیستم توربو شارژ مجهز نبودند و در سینه کشی ها بسیار کند بودند ولی این مشکل در کامیون های جدید بنز مثل بنز آکسور برطرف شده و به توربو شارژ مجهز شده اند . و از سال ۷۵ هم که ولوو های اف دوازده اینترکولر یا همان جفت سوپر به بازار ایران آمدند که این ولوو های اینترکولر حتی ولوو های قدیمی تر را که فقط به یک توربوشارژ مجهز بودند به راحتی پشت سر می گذاشتند و از سال هشتاد به بعد هم که کامیونهای ولوو اف هاچ ۱۲ و ولوو اف ام و چند مدل دیگر وارد بازار ایران شده اند که آنها هم مجهز به دو توربو سارژ هستند . همچنین خنک شدن موتورهای دیزلی کامیون بیشتر به سیستمهای آبرسانی مثل رادیاتور و واترپمپ و سیستم روغن رسانی مثل اویل پمپ بستگی دارد . مثلا در کامیونهای ولوو قطعه مکانیکی واتر پمب در داخل از دو قسمت مجزا تشکیل شده که یک قسمت آن یک لوله است که آب خنک شده از رادیاتور از آن می گذرد و یک قسمت آن یک لوله روغن است که روغن داغ شده از موتور از آن می گذرد که هر گز با هم تداخلی ندارند و آب و روغن باهم قاطی نمی شوند و زمانی که لوله داغ روغن و لوله خنک آب در مجاورت هم هستند باعث پایین آمدن حرارت روغن در لوله روغن می شود و البته جریان آب در اطراف سیلندرها و اطراف گیربکس هم کمک شایانی به خنک شدن موتور و گیربکس می کند . و اما تفاوت توربوشارژ و سوپرشارژ این است که توربوشارژ انرژی چرخشی خودرا از گازهای خروجی اگزوز می گیرد ولی سوپرشاژ انرژی چرخشی خود را توسط یک تسمه از یک پولی متصل به میل لنگ می گیرد . در خودروهای سواری و بنزینی که به شتابگیری در لحظه اهمیت داده می شود توربوشارژ باعث مکث در شتاب می شود یعنی اگر راننده به هر دلیلی از سرعت خودرو کم کند و همان لحظه در جا بخواهد سرعت را افزایش دهد چون گاز های خروجی موتور کاهش پیدا کرده یک مکث در شتابگیری به وجود می آید و در کل توربوشارژ فقط در دورهای بالای موتور خوب جواب می دهد ولی در سوپرشارژ چون انرژی چرخشی خود را از میل لنگ می گیرد چنین مکثی به وجود نمی آید ………… در پایان از شما سپاسگذارم که وقت می گذارید و نظرات اینجانب را مطالعه می فرمایید
مهرآیین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹@حسین دهمرد
لفظ اینترکولر ربطی به پایین آوردن دما و خنک کردن ندارد . سیستم موتورهای دیزلی کامیون و موتورهای بنزینی کاملا متفاوت است و از زمین تا آسمان فرق می کند . توربو شارژ در کامیون باعث افزایش قدرت موتور میشود و به همین دلیل است که در گذشته کامیون های ولوو که مجهز به توربو شارژ بودند به راحتی کامیون های بنز را در سینه کشی ها و سربالایی ها پشت سر می گذاشتند چون کامیونهای بنز به سیستم توربو شارژ مجهز نبودند و در سینه کشی ها بسیار کند بودند ولی این مشکل در کامیون های جدید بنز مثل بنز آکسور برطرف شده و به توربو شارژ مجهز شده اند . و از سال ۷۵ هم که ولوو های اف دوازده اینترکولر یا همان جفت سوپر به بازار ایران آمدند که این ولوو های اینترکولر حتی ولوو های قدیمی تر را که فقط به یک توربوشارژ مجهز بودند به راحتی پشت سر می گذاشتند و از سال هشتاد به بعد هم که کامیونهای ولوو اف هاچ ۱۲ و ولوو اف ام و چند مدل دیگر وارد بازار ایران شده اند که آنها هم مجهز به دو توربو سارژ هستند . همچنین خنک شدن موتورهای دیزلی کامیون بیشتر به سیستمهای آبرسانی مثل رادیاتور و واترپمپ و سیستم روغن رسانی مثل اویل پمپ بستگی دارد . مثلا در کامیونهای ولوو قطعه مکانیکی واتر پمب در داخل از دو قسمت مجزا تشکیل شده که یک قسمت آن یک لوله است که آب خنک شده از رادیاتور از آن می گذرد و یک قسمت آن یک لوله روغن است که روغن داغ شده از موتور از آن می گذرد که هر گز با هم تداخلی ندارند و آب و روغن باهم قاطی نمی شوند و زمانی که لوله داغ روغن و لوله خنک آب در مجاورت هم هستند باعث پایین آمدن حرارت روغن در لوله روغن می شود و البته جریان آب در اطراف سیلندرها و اطراف گیربکس هم کمک شایانی به خنک شدن موتور و گیربکس می کند . و اما تفاوت توربوشارژ و سوپرشارژ این است که توربوشارژ انرژی چرخشی خودرا از گازهای خروجی اگزوز می گیرد ولی سوپرشاژ انرژی چرخشی خود را توسط یک تسمه از یک پولی متصل به میل لنگ می گیرد . در خودروهای سواری و بنزینی که به شتابگیری در لحظه اهمیت داده می شود توربوشارژ باعث مکث در شتاب می شود یعنی اگر راننده به هر دلیلی از سرعت خودرو کم کند و همان لحظه در جا بخواهد سرعت را افزایش دهد چون گاز های خروجی موتور کاهش پیدا کرده یک مکث در شتابگیری به وجود می آید و در کل توربوشارژ فقط در دورهای بالای موتور خوب جواب می دهد ولی در سوپرشارژ چون انرژی چرخشی خود را از میل لنگ می گیرد چنین مکثی به وجود نمی آید ………… در پایان از شما سپاسگذارم که وقت می گذارید و نظرات اینجانب را مطالعه می فرمایید
مهرآیین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹البته این را هم باید اضافه کنم که با گذشت زمان و پبشرفت تکنولوژی و صنعت مطمئنا این مشکل مکث در توربوشارژ حل خواهد شد
سینا BMW
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب قیافه ای داره!!!!!
پشتش خیلی خیلی اسپرت و هیجان انگیزه!!!
قیمتش هم خیلی پایینه!
AMANTE
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مینی کوپر قطعا بهترین هاج بک ای نیست که میتونید بخرید ولی قطعا متفاوت ترین هاج بک ای که میتونی بخرید.
یک ماشین دوست داشتنی.
رزیتا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین مستربین تو ایران شده عتیقه !!!! مدلای 2017 و 2018 این ماشین تو ایران میلیاردی قیمت گذاری شده
MAHDI
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مینی خیلی دوست داشتنیه.کابین خیلی جذاب و باکیفیتی داره. یه بچه ب ام و دوست داشتنی
مهرآیین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست گرامی این یکی انگلیسی و آن یکی آلمانی است چه ربطی به هم دارند
Mehran (fox)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ربطش اینه که مینی زیر مجموعه بیمره و از تکنولوژی ها و زیرساخت ب ام و استفاده میکنه،هرچند که اصالت انگلیسی خودشو تا حدود زیادی حفظ کرده و مثلا اونقدری که اشکودا فولکس واگنه،مینی ب ام و نیست….
مهرآیین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹مهران عزیز حرفتان در مورد اینکه گاهی شرکت ها سهام شرکتهای دیگر را می خرند درست ولی دلیل نمی شود که ملیت و اصالت تغیر کند در نهایت شرکت مینی اصالتا انگلیسی است و بی ام و آلمانی و ربطی به هم ندارند………..البته با احترام به شما فقط تبادل نظر می کنیم
Moein
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ایشون میخواستن در عین تعریف به بقیه این نکته رو گوشزد کنن که مینی مال بی ام و است
همه تکرار کنید مینی برای بی ام و است
بی ام و غوله
بی ام و همه رو زده
بی ام و خداست
باشد که دل آقا مهدی خوش باشه?
سینا BMW
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ایشون فقط گفت مینی برای بیامو هست.
دیگه اینکه غوله و همه رو زده رو نگفت.
نمی دونم چرا یه عده ای از اینکه مینی زیرمجموعه بامو هست ناراحتن. مثلا طرفدارای جیپ از اینکه زیرمجموعه ی فیات -کرایسلره ناراحت نیستن.
هر چند باید قبول کرد مینی کمتر از بقیه وابسته به BMW هست و اینکه نسبت به خیلی برندهای دیگه وابستگی کمتر نسبت به BMW داره . از نظر تولید و طراحی جداست
و اینکه بیامو ربطی به مینی نداره کلا غلطه
مثل اینه که بگی سئات ربطی به فولکس واگن نداره
یا لامبورگینی ربطی به آئودی نداره
یا مثلا هولدن (با اینکه دیگه ازش خبری نیست) ربطی به جنرال موتورز نداره
و اینکه بیامو چندین سال قبل کلا گروه روور رو خرید که مینی هم جزء اون بود. حتی لندروور هم داخلش بود.
مینی الان جزء بیامو هست و سهامش مثل ریماک و پورشه کم نیست و خیلی زیاده ، برای همین کلا برای بیامو محسوب میشه
مهرآیین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹یک مثال : فرض کنیم یک شخص متمول ایرانی برود باشگاه منچستر یوناییتد انگلیس را بخرد آیا این باشگاه ایرانی میشود ؟؟ مسلما خیر چون این باشگاه برای همیشه انگلیسی خواهد ماند .
فرزاد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اونایی که میگن مینی انگلیسیه و ربطی به بی ام و و المان نداره پس بوگاتی هم فرانسویه و ربطی به فولکس واگن نداره
سینا BMW
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست گرامی کسی نگفت مینی آلمانیه، گفته شد که از تکنولوژی های BMW استفاده میکنه
آیا کسی آئودی R8 رو ایتالیایی میدونه؟؟؟ با اینکه موتورش لامبورگینیه
آیا کسی پاگانی رو به خاطر موتور AMG آلمانی میدونه؟؟؟
وقتی میگن هولدن نماینده ی جنرال موتورز بود نمیگن که آمریکاییه بلکه میگن از زیر مجموعه های جنرال موتوره
با تشکر از شما
Farzad
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹جووون میده برای شهرهای شلوغ ، تو زیر گذر ها لایی بکشی ?
Hamidreza
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹باز بگین ماشین های انگلیسی بدرد نمی خورن
جالبه این ماشین …
Mclaren
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹هرکس نظر خودشو داره حمیدرضا جان
من خودم عاشق برندهای خودرو سازی انگلیسی ام ولی خب باید قبول کنیم صدر خودروسازی دنیا آلمان قرار گرفته
ولی بدرد نخور بودن رو اصلا قبول ندارم برندهای انگلیسی اشرافی و خاص هستن و با کیفیت
از نظر تکنولوژی هم انگلیس هم تراز آلمانه برای همین نصف برندهای معروف خودروسازی انگلیسی زیر مجموعه آلمانی ها هستند.و مدام در حال تعامل هستند نه تنها خودروسازی بلکه در اکثر زمینه ها.
و البته همچنان مهندسی انگلیسی دارن
Mehran (fox)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹منم با این که یه آلمانی باز دو آتیشم،عاشق خودروهای انگلیسیم و اعتقاد دارم بهترین و جذابترین ماشینای دنیارو مثلث آلمان،انگلستان و ایتالیا میسازن (این نظر شخصی منه کسی ناراحت نشه) البته با احترام به خودروهای آمریکایی ژاپنی فرانسوی و همه خودروسازان درجه یک دنیا…
Amir
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹کاش یه عکس مستقیم از چراغای عقبش میذاشتین که میشد توش غرق شد
لعنتی چقد جذابه….
رضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹این یه اثر هنریه
بدرد رانندگی نمیخوره ولی برای تزیین کلکسیون ثروتمندان عالیه