پیش از آنکه حتی نگاهی به جدیدترین محصول مینی داشته باشید یک عدد وجود دارد که همهچیز موردنیاز را به شما خواهد گفت: ۲۶۴ کیلومتر در ساعت. سومین نسل از مینی جان کوپر ورکس GP سریعترین و دیوانهوارترین مینی تاریخ است.
تنها ۵۷۵ دستگاه از ۳ هزار دستگاه تولیدی در بازار بریتانیا عرضه خواهد شد و بنابراین مینی میتواند قیمت بیشتری را برای این خودرو طلب کند و اینگونه هم هست. با قیمت ۳۵۳۴۵ پوندی، مینی JCW GP 2020 گران ترین هاچبک تاریخ این خودروساز بوده اما خب شما با این پول چیزهای زیادی را به دست میآورید.
جدیدترین نسخه از GP به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر مجهز است. این پیشرانه در محصولات قبلی مینی نیز بکار رفته اما با سیستم چهار چرخ محرک همکار بوده است. این در صورتی است که خودروی موردنظر ما تنها دیفرانسیل جلو بوده و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه میشود. خبری از گیربکس دستی حتی بهصورت سفارشی نیز نیست.
تغییرات ظاهری GP قطعاً چشمگیر است اما شاید باب میل همه نباشد. قوسهای چرخ فیبر کربنی که مشابه استخوان خارجی هستند افزایش فاصله بین چرخ های روبرویی را به خوبی پوشش دادهاند. این تغییر باعث شده چسبندگی خودرو بهبود یابد.
اولین تجربه تست این خودرو در آلمان نشان داد که GP هاچبکی داغ و هیجانانگیز است اما سؤالاتی درباره کیفیت سواری این خودرو باقی ماند. تنها با چند کیلومتر رانندگی در جادههای بریتانیا مشخص میشود که سیستم تعلیق GP بسیار متمرکز بوده و خیلی بخشنده نیست. سیستم تعلیق بسیار خشک و سفت بوده و بنابراین در جادههای مخملی منتظر ناراحتی ستون فقرات خود باشید.
چیزی که جای سوال باقی نمیگذارد پیشرانهی ۳۰۲ اسب بخاری است. در دورهای زیر ۲۵۰۰ اندکی تأخیر در توربو دیده میشود اما پس از آن است که روی دیگر این نیروگاه نمایان شده و تا دور ۶۵۰۰ مینی چابک و سرحال به پیش میرود.
مینی میگوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیهای دارد که برای یک خودروی دیفرانسیل جلو خیلی سریع است؛ و GP دقیقاً همین حس را نشان میدهد. البته گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ظاهراً هماهنگی خوبی با کلیت خودرو ندارد. دندهها با اندکی تأخیر تعویض میشوند و حتی استفاده از پدالهای روی فرمان نیز چیزی را عوض نمیکند.
میزان قدرت پیشرانه بسیار به محدودیتهای مینی نزدیک است. با شتاب گیری سنگین و تلاش چرخ های جلو برای یافتن مسیری با چسبندگی بالا، خودرو به تقلا میافتد و از طرفی دیفرانسیل قفل شونده مکانیکی نیز قدرت را بهصورت کاراتر بین چرخ های جلو توزیع میکند. اینجا شما هستید و فرمان اسپورت که در دستانتان حس خوشایندی ایجاد میکند.
اما آنجایی که JCW GP 2020 میدرخشد پیچهاست. بخش جلوی خودرو چسبندگی زیادی داشته و خبری از کم فرمانی نیست. این خودرو با سرعتی بالا پیچها را پشت سر میگذارد و این امر نشان میدهد که مینی محصولی برای پیست طراحی کرده و بهتر است از آن در رانندگیهای روزمره استفاده نکنید.
این حقیقت که خبری از صندلیهای عقب نیست بر گفتههای ما صحه میگذارد. البته بقیه کابین مشابه دیگر محصولات مینی بوده و از جمله موارد برجسته کابین میتوان به صندلیهای چرمی، پشت آمپرهای دیجیتال و صفحه مرکزی بزرگ اشاره کرد.
مینی پکیج تورینگ را نیز در نظر گرفته که شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار، صندلیهای گرم شونده و پکیج ناوبری با قیمت ۲ هزار پوند است.
مینی JCW GP 2020 خودرویی است که لذت و ناامیدی را به یک اندازه تلقین میکند. پرفورمنس پیشرانه خودرو استثنایی بوده ولی سیستم تعلیق بسیار سفت عمل میکند. نقطهضعف دیگر این خودرو گیربکس کند است. مشخص است که شما باید با این موارد کنار بیایید و اگرچه مینی خودرویی هیجانانگیز تولید کرده اما به راحتی نمیتوان از کنار موضوعات یاد شده عبور کرد.
مشخصات مینی جان کوپر ورکس GP
- قیمت: 35345 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 302 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 264 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
Mohsen. G
۲۰ تیر ۱۳۹۹قیمت اش حدود قیمت یه تلوراید فول آپشنه… شاید به اندازه اون کاربردی نباشه ولی چقدر جزئیات زیبایی داره… به هر حال کسی که این ماشین رو می خره نیاز های کاربردی اش رو قطعا با خرید خودروهای دیگه برآورده کرده و سطح رفاه بالاش باعث میشه این قبیل خودروها رو بخره… تو آشنا هام که خارج از ایران زندگی میکنند آدم های مرفهی رو میبینم ولی هیچکدومشون در این سطح نیستند… حتی پزشکان متخصص….. خواستم بگم حداقل حسرت اینها رو نخوریم… ?
فرامرز
۲۱ تیر ۱۳۹۹این قیمت تو انگلیسه که خودرو خیلی گرونتر از آمریکاست. تو انگلیس با این پول بجای تلوراید، کیا سید معمولی فول آپشن میشه خرید
مهدی
۲۱ تیر ۱۳۹۹به نظرم این حرف شما خیلی درست نیست و خیلی از مردم در کشور های توسعه یافته توانایی خرید چنین خودرو ای رو دارن و براشون چیز عجیبی نیست . برای فهمیدن این موضوع هم کافیه یه نگاهی به متوسط در آمد افراد توی کشور های توسعه یافته بندازید
۳
Car lover
۲۱ تیر ۱۳۹۹نخیر بهتره خودت بری از نزدیک و زندگیو تجربه کنی با عددو رقم هیچی نمیشه فهمید
حتی با سفر توریستیم چیز خاصی دستگیرت نمیشه،از اوضاع
یکم پول جمع کن برو چند ماه زندگی بصورت شهروند در غرب رو تجربه کن *** بنظرم ی سال تو مونترال کار کنی دیگ کلا اسم کانادا بیاد جیغ میکشی فرار میکنی. هزینتم شاید ۲۰۰ ۳۰۰ تومن بشه ولی میارزه
باورم نمیشه ینفر تو سال ۲۰۲۰ متوسط درامد براش ی ملاک باشه😑😑
الانم کسایی ک پاشونو از دیزین اونورتر نزاشتن میان دیسم میکنن ولی خوش باشید و همینجوری حسرت بخورید و درصد مالیات بر درامد تو المانو حفظ کنین😊
رحیم
۲۰ تیر ۱۳۹۹یکی از آخرین انتخاب هامه .
رقبای فرانسوی وآلمانی به مراتب برتر هستن و ارجحیت دارن
فرید
۲۰ تیر ۱۳۹۹داخل کابینش جا کمه و راحت نیست
سلطان
۲۰ تیر ۱۳۹۹عوضش ماهم کوئیک R رو داریم?
AMIR-REZA
۲۰ تیر ۱۳۹۹????
تازه خبر نداری که ساینا آر هم در راهه ????(بخندم یا گریه کنم؟)
AMIR-REZA
۲۰ تیر ۱۳۹۹یکی از جذاب ترین هاچ بک های دنیا ….
ولی نمیدونم چرا ماشینای مینی یه مقدار از اون چیزی که هستن گرونترن (تقریبا اکثر ماشینای انگلیسی همینجورین فکر کنم چون استراتژیشون در فروش کم و حاشیه سود بالایه ولی خب اکثرشون هم واقعا با عشق ساخته شدن و خیلی دلبری میکنن??)
MehdiTurbo
۲۱ تیر ۱۳۹۹منم همیشه این حسو به ماشینای انگلیسی دارم که چیزی که داری تحویل میگیری که ما نمیگیریم ارزون تر از قیمتیه که داری پرداخت میکنی که ما بازم پرداخت نمیکنیم ولی نمیدونم فقط من این حس دارم یا برای بقیم همینطور.
Car lover
۲۱ تیر ۱۳۹۹تاحالا از بغلش رد شدی ک میگی نمیارزه؟?
AMIR-REZA
۲۱ تیر ۱۳۹۹چه ربطی داره الان نصف ماشینایی (بیش از نصف)تو پدال داریم نقدشون میکنیم فقط عکسشونو دیدیم اگه بخوای اونجوری حساب کنی پس چون تو سوار لامبورگینی نشدی نباید در موردش نظر بدی!!
Mf1
۲۱ تیر ۱۳۹۹هاچبکی زیبا لوکس تند تیز با هندلینگ مناسب بخاطر همینه قیمتش نسبت به رقبا بیشتره مینی و پورشه کلا خوب خودرو تکراری درست میکنن از لحاظ طراحی که کسی هم نمیرسه بهشون ازین لحاظ
جواد
۲۱ تیر ۱۳۹۹چه جالب طراحی چراغ های عقبش میشه پرچم بریتانیا