مینی

تأخیر در عرضه محصولات جدید مینی به خاطر برگزیت و هزینه‌ها

سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس فراوان، بریتانیا پس از ۴۷ سال به‌صورت رسمی از اتحادیه اروپا جدا شد. بریتانیا اولین کشوری بود که چنین کاری را انجام داد و همان‌گونه که تصور می‌کنید، این موضوع روی صنعت خودروی این کشور تأثیر بزرگی گذاشته و خواهد گذاشت. بسیاری از خودروسازان قبلاً در برنامه‌های خود تجدیدنظر کرده و البته این عمل با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه‌ها نیز همراه بوده است.

برای مثال هوندا کارخانه سوئیندون خود را در پایان سال ۲۰۲۱ تعطیل خواهد کرد و جگوار لندروور نیز اعلام کرده سه کارخانه خود را به‌صورت موقت تعطیل خواهد نمود. فورد، رولزرویس و استون مارتین نیز نگرانی‌های خود درباره تأثیر منفی برگزیت روی صنعت خودروی این کشور را اعلام کرده‌اند و حالا یک خودروساز بریتانیایی دیگر از جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا تأثیر می‌پذیرد.

سخنگوی مینی در مصاحبه با رویترز اعلام کرده طول عمر محصولات کنونی این خودروساز به بیش از ۶ سال افزایش خواهد یافت. ماکسیمیلیان شوبرل گفته این تصمیم به خاطر هزینه‌های بالا و برگزیت اتخاذ شده است. ب ام و می‌خواهد از طریق صرفه‌جویی‌های مالی که با کاهش هزینه‌ها و کاهش تعداد پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها به دست خواهد آمد مبلغ ۱۲ میلیارد یورو را تا سال ۲۰۲۲ حفظ کند.

همان‌گونه که یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید، توسعه یک پلتفرم جدید هزینه‌ای حدود ۱ میلیارد یورویی دارد. خودروهای کنونی همچنین باید برای پاس کردن جدیدترین استانداردهای آلایندگی اصلاح شوند و این امر هزینه‌های بیشتری را بر خودروسازان تحمیل می‌کند. همه‌ی این موارد به همراه سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه خودروهای الکتریکی باعث شده خودروسازان برای حفظ سوددهی خود در صنعت چالش‌برانگیز خودرو با مشکل روبرو شوند.

سال ۲۰۱۹ سال خوبی برای مینی نبود زیرا این خودروساز فروش ۳۴۶۶۳۹ دستگاهی را ثبت کرد که حاکی از افت ۴.۱ درصدی بود. ماه دسامبر برای مینی اصلاً خوب نبود زیرا فروشش با افت نگران کننده ۱۷.۷ درصدی به ۲۷۵۱۴ دستگاه کاهش یافت. البته انتظار می‌رود امسال وضعیت مینی بهتر شود زیرا حدود ۸۰ هزار نفر علاقه خود برای خرید مینی الکتریک جدید را ابراز کرده‌اند هرچند مشخص نیست از این تعداد چند نفر به‌صورت واقعی خریدار این خودرو باشند.

تصاویر جاسوسی چند روز پیش نشان دهنده فیس لیفت مینی کانتری من بوده و احتمال دارد نسل بعدی کلابمن هم کمی بزرگ‌تر شده و به یک شاسی‌بلند تبدیل شود. همچنین خبرهایی درباره تولید یک خودروی اسپورت پیشرانه وسط توسط مینی به گوش رسیده اما به نظر نمی‌رسد در کوتاه‌مدت شاهد تولید چنین خودرویی باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا