حتماً تاکنون متوجه شده دید که صنعت خودرو وضعیت نسبتاً بغرنجی دارد. خودروسازان اقدام به حذف مدلهای کم فروش میکنند و جای آنها را شاسی بلندها و کراس اوورهای محبوب میگیرند. تمایل مشتریان به خودروهای بزرگتر باعث شده خودروسازانی همچون مینی در وضعیت دشواری قرار گیرند. این خودروساز به خاطر خودروهای کوچک خود مشهور بوده و تنها کراس اوور آن یعنی کانتریمن هم در کلاس خود محصولی رقابتی نیست. نبود محصولات جذاب برای توده عموم باعث شده نسل بعدی مینی کلابمن به یک شاسیبلند کامل تبدیل شود.
این خبر را اتوکار به نقل از اولیور هیلمر مدیر طراحی مینی اعلام کرده است. او گفته که نسل بعدی کلابمن احتمالاً با رشد ابعاد مواجه خواهد شد. این خودرو اندکی کوچکتر از کانتری من بوده بنابراین بزرگتر شدن آن میتواند کلابمن را به بزرگترین محصول این برند تبدیل کند. البته این در صورتی است که مینی برنامهای برای افزایش ابعاد کانتری من نداشته باشد.
مینی کلابمن اوایل سال جاری و برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ تاکنون بهروز شد اما این بهروزرسانی چیزی بیش از یک فیس لیفت ساده نبود. نسل جدید این خودرو هنوز چند سالی با بازار فاصله دارد اما اگر مینی از افزایش ابعاد بدنه سخن میگوید پس احتمال اینکه کلابمن جدید بزرگتر از نسل قبلش باشد بسیار زیاد است. البته این موضوع از نظر شرایط مینی نیز منطقی به نظر میرسد.
مینی هرگز خودروساز پرفروشی نبوده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۳ که بهترین شرایطش بود به ۶۶۵۰۲ دستگاه رسید اما در سال ۲۰۱۸ به حدود ۲۳ هزار دستگاه افت کرد. امسال حتی بدتر بوده و این خودروساز تا ماه نوامبر حدود ۳۴ هزار دستگاه خودرو فروخته است. نبود شاسیبلند و کراس اووری رقابتی روی عملکرد مینی تأثیر گذاشته است.