ظاهر کلی مینی کوپر از زمان معرفی نسل سوم آن در سال ۲۰۱۴ تغییر چندانی نکرده است اما حالا این شرکت از فیسلیفت و بهروزرسانی کوپر برای مدل ۲۰۲۲ خبر داده است. این بهروزرسانی شامل کل خانوادهٔ مینی کوپر از هاچبک و کانورتیبل گرفته تا نسخهٔ اسپرت JCW و حتی مدل تمام الکتریکی SE میشود. همهٔ این مدلها که از زبان طراحی جدید مینی به همراه برخی بهروزرسانیها در داخل و تکنولوژی کلی برخوردار شدهاند، اواخر امسال به نمایندگیهای فروش میرسند.
بارزترین تغییر در طراحی بیرونی کوپر مدل ۲۰۲۲ در قسمت جلویی آن رخ داده است زیرا در اینجا طراحان قسمت مشکی براق در میان جلوپنجره را با یک قطعهٔ تزئینی همرنگ بدنه جایگزین کردهاند که به این هاچبک کوچک نمای سادهتر و خلوتتری بخشیده است. در عقب خودرو نیز تغییراتی در سپر به چشم میخورد. علاوه بر این، در مینی جدید چراغهای جلو بهصورت استاندارد LED هستند و رینگهای ۱۷ و ۱۸ اینچی هم در چند طرح منحصربهفرد مختلف قابل انتخاب خواهند بود. طرح پرچم انگلستان در چراغهای عقب مثل قبل در مینی جدید هم وجود دارد با این تفاوت که این طرح حالا در همهٔ مدلها و تیپها بهصورت استاندارد ارائه میشود.
هرچند تغییرات بیرونی کوپر مدل ۲۰۲۲ نسبتاً جزئی هستند اما مینی تعدادی پکیج و تریم جدید را هم برای آن ارائه کرده است. یکی از این پکیجها سقف چندرنگ است که در اینجا طرح دو رنگ آبی تیره و روشن در ابتدا و میانۀ سقف و رنگ مشکی در انتها را مشاهده میکنید. این تنها یکی از چند ترکیب رنگ مختلفی است که برای همهٔ مدلهای کوپر هاچبک بهجز نسخهٔ JCW قابل سفارش است. علاوه بر این، خریداران میتوانند پکیج مشکی پیانو را هم سفارش دهند که حالا قطعات بیرونی بیشتری را شامل میشود و حلقهٔ چراغهای جلو، قاب چراغهای عقب، قاب آینههای جانبی، دستگیرهٔ درها، درب باک، سر اگزوزها و تریم جلوپنجره را به رنگ مشکی براق درمیآورد.
در داخل، همهٔ مدلهای مینی مدل ۲۰۲۲ از طرح داشبورد جدیدی برخوردار شدهاند که با بهروزرسانی سطوح و تغییر مکان دریچههای تهویه، طرح کلی کابین را سادهتر کرده است. علاوه بر این، حالا نمایشگر ۸.۸ اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهصورت استاندارد ارائه میشود و از اپل کارپلی برخوردار است. دور این نمایشگر هم با تریم مشکی پیانو پوشیده شده است. علاوه بر این، برای اولین بار امکان سفارش غربیلک فرمان چرمی با گرمکن برای مینی وجود خواهد داشت و چند گزینهٔ نورپردازی داخلی مختلف هم برای آن ارائه شده است.
در بخش پیشرانهها، کوپر پایه از همان موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده میکند که ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور بهصورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و بهصورت سفارشی به هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل میشود. زیر کاپوت کوپر S نیز همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. قویترین عضو خانوادهٔ مینی کوپر نیز همچنان مدل JCW با ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. مدل الکتریکی کوپر SE نیز هیچ بهروزرسانی در قوای محرکهٔ خود تجربه نکرده و مثل گذشته ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
با وجود این بهروزرسانیها، قیمت مینی کوپر نسبت به قبل افزایش چندانی نداشته است و قیمت کوپهٔ هاچبک پایه از ۲۲,۹۰۰ دلار آغاز میشود که تنها ۵۰۰ دلار بیشتر از قبل شده است. قیمت کوپر کانورتیبل هم از ۲۷,۹۰۰ دلار، کوپر S هاچبک از ۲۶,۹۰۰ دلار، کوپر S کانورتیبل از ۳۱,۹۰۰ دلار، کوپر JCW از ۳۲,۹۰۰ دلار، کوپر JCW کانورتیبل از ۳۸,۹۰۰ دلار و کوپر SE الکتریکی از ۲۹,۹۰۰ دلار شروع میشود.
[دانلود ویدئو]
پدر خودرو سازی جهان
۱۰ بهمن ۱۳۹۹یکی از بهترین نماد های خودروی بریتانیا?
دی جی70
۱۰ بهمن ۱۳۹۹کنسول قدیمی زیباتر بود
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۹مینی خیلی خوبه ولی جالبه برام که با هیاهوی زیادی وارد شد اما استقبالی اَزَش نشد !!!
کلاً این مدل خودروها در ایران جواب نمیده چون به استهلاک بالا و نبود خدمات معروف هستند مثل فیات ۵۰۰ یا مینی یا اسمارت که البته چون قیمتشون هم در ایران عشقی در نظر گرفته میشه ، خریداران خاصپسند به سمتش میروند اما اکثریت حتی به خریدش فکر هم نمیکنند !
?Ali Hossein?
۱۰ بهمن ۱۳۹۹اون عکسایی که از نمای بیرون گذاشته من فکر کردم ماشین فلزیه!
شما با حرف من موافقید؟؟?
ولی نسل جدید تغییر چندان خاصی نکرده!?
MAHDI
۱۰ بهمن ۱۳۹۹جذابه
$ÃЪŦÏЛ$
۱۰ بهمن ۱۳۹۹مینی خیلی دوست داشتنیه،خیلی خوب شده….