مینی

مینی الکتریک پیسِتر، خودروی ایمنی فرمول E

مینی از خودروی ایمنی فرمول E با نام الکتریک پیستر Pacesetter رونمایی کرد.

این خودرو که با همکاری ب ام و موتور اسپورت، فرمول E و فیا توسعه یافته خودرویی برای پیست بوده و به‌صورت رسمی در دهم آوریل و در گرندپری رُم معرفی خواهد شد.

الکتریک پیستر گیراتر از کوپر SE بوده و دارای کیت بدنه الهام گرفته از JCW می‌باشد. این کیت شامل مواردی همچون قوس‌های چرخ پهن‌تر، رکاب‌های جانبی اسپورت و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی است. از دیگر موارد قابل‌ذکر می‌توان به جلوپنجره بسته شده، مجاری خنک‌کننده سیستم ترمز و رینگ‌های ۱۸ اینچی دو رنگ اشاره کرد.

به همه این موارد باید دیفیوزری بزرگ، بال عقب با نوار نورانی ویژه، رنگ بدنه نقره‌ای مات با پوشش‌های براق نارنجی و قرمز را هم اضافه کرد.

مینی فقط تصاویر دیجیتالی محدودی از کابین را منتشر کرده اما در این بخش تجهیزات غیرضروری حذف شده و تنها یک صندلی برای راننده وجود دارد. اگرچه خبری از سیستم اطلاعات سرگرمی نیست اما رانندگان شاهد پشت آمپرهای دیجیتال و فرمانی مینیمالیستی خواهند بود. رول کیج و پانل‌های فیبر کربنی درب‌ها با نوارهای کششی جزو دیگر موارد برجسته کابین هستند.

از نظر پرفورمنس باید گفت قوای محرکه این خودرو قدرت ۱۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری تولید می‌کنند. این هاچبک الکتریکی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه‌ای دارد.

اگرچه الکتریک پیستر خودروی خیلی سریعی نیست اما از سیستم تعلیق پیچشی که دارای سه تنظیم متفاوت می‌باشد سود برده است. این خودرو همچنین فاصله بیشتری بین چرخ های روبرویی داشته و سیستم ترمز آن از JCW GP گرفته شده است.

این خودرو وارد خط تولید نخواهد شد اما مینی گفته الکتریک پیستر نشان دهنده یکی از جهت‌های احتمالی الکتریکی سازی محصولات JCW می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. MahyarM.A.R

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    طراحی داخلی ماشین آفرین داره و طراحی بیرونی هم آفرین داره ولی شاید بعضیا مثل من خوششون نیاد ولی سرعت کمه خیلی کمه ولی اگه وسط مسابقه شارژش تموم شه چی (مثلا اومدم از اون حرف ها ضد برق بزنم نیازی نیست بیاین بگین شارژش تموم نمیشه و برد بالا داره و….. )

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Ali_b

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      فکر نکنم شارژ تمام شدنی اتفاق بیفته چون برای هر مسابقه تمام اقسام را بررسی و حاضر می کنند و قطعا شارژ را طوری در نظر می گیرند که مشکلی پیش نیاد.

      1. MahyarM.A.R

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (215 ديدگاه)

        میدونم اومدم یه شوخی کنم با کسانی که همش میخوان به برد ماشین برقی گیر بدن ولی منم از برقی خوشم نمیاد ولی بخاطر بی روح بودنش نه برای این ها…..

        1. Ali_b

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (24 ديدگاه)

          خوب آره دیگه بالاخره برد تو ماشین های برقی تاثیر گذاره

  2. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    ظاهرش چقدر جذابو با نمک شده

    موافقم 10
  3. Ramin

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یه چیز کلی میخوام بگم
    بعضی نظرات نشون میده که یک طرف چه اطلاعاتی داره. میخوام چندتا از این هارو نشون بدم که اکثرا دوستان میگن. و نشون میده جوانی کم سن و سال و بی تجربه هستن! ( منظور من نظر دادن از تعصب نیست. اطلاعات رو میگم )

    “”” بوگاتی بهترین پرفرومنسی رو میده خودروهاش سریع هستن داخل بلند گو هاش هم از الماس به کار بردن و راحتی خودرو بالا است. این خودرو تک است و بی نظیر هست ”
    .
    “””برای اینکه بفهمی رولز رویس بهتر است یا بنتلی ، باید صندلی های عقب را مورد برسی قرار دهی “””
    .
    “””بی ام و بهترین خودرو ساز آلمان هست و تمامی موتور های شرکت های دیگه را میسازد. این خودرو ساز تک است “””
    .
    “”” فراری با اصالت ترین و بهترین خودرو ساز جهان است و نظیر ندارد “””

    “”” تویوتا بهترین خودو ساز است و این خودرو کم استهلاک ترین خودرو ها را تولید میکند و کیفیت آن ها بهتر از آمریکایی هست !!”””
    و….

    از این مدل ها زیاده. دوستان برای اینکه بفهمن کدوم خودرو بهترینه یه سری ملاک های مسخره رو اولویت قرار میدن.

    یعنی با گذاشتن الماس در بلند گوی فلان خودرو اون خودرو تک هست ؟
    یعنی با وجود لوکس ترین صندلی عقب اون خودرو بی نظیره؟
    یعنی اگه یه شرکتی همه موتور های دیگر شرکت ها رو میسازه واقعا بی نظیره ؟
    یعنی یه شرکتی که اصالت داره بهترینه؟
    یعنی یه شرکتی که خودرو هاش هیچ آپشنی نداره ولی استهلاک پایینی داره خودروهاش تکه؟

    این سری کامنت ها واقعا زیاد هستن و حرف الکی بیش نیست.

    اولویت یه خودرو قیمشته. دوم طراحی ظاهر و داخلشه. ( چون قرار نیست خودرو زشت سوار شیم ) اولویت بعدی ایمنی خودرو هست که بسیار مهمه. اولویت بعدی کیفیت خودرو هست ( تناسب کیفیت خودرو و قیمت خودرو ) . اولویت بعدی خدمات پس از فروش و گارانتی خودرو هست. اولویت بعدی امکانات کمک راننده و آپشن ها هستن.
    اولویت بعدی قدرت و پرفورمنسی خودرو هست.

    وقتی ما اولویت هامونو مشخص کنیم خودرو مد نظر و برندش مشخص میشه. و میشه گفت اون خودرو بی نظیره و خوبه

    اولویت یه مرد یا زن بزرگ سال برند و چمیدونم بلند گویی الماسی یا صندلی لوکس عقب نیست. اولویت چیز دیگری است.
    هیچ وقت یه مرد بالغ نمیگوید چون یه خودرو استهلاک پایینی دارد پس خیلی خوب است و از دیگر خودرو سازان بهتر است.

    این گونه نظرات فقط برای نوجوانان است. البته خودم بعضی مواقع این هارو میگویم.
    ولی آدم 1 بار… 2 بار…. 3 بار… 10بار… میگوید… دیگه همیشه این را نمیگوید که…

    واقعا اگر یکی اولویت خرید خودرویش الماس داخل بلند گو. یا لوکس بودن صندلی عقب. یا برند بودن یا با اصالت بودن باشد. جز تاسفم چیز دیگری نمیتونم برای وی بخورم.

    پدال کامنتمو منتشر کن…??? با سپاس…

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      تو خوبی بشین صندلی جلو.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. Navid_bivaN

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      حرف دل ما رو گفتی

  4. mahan

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    طی 4سال اخیر بی ام و i8 رو استفاده می کردند اگه اشتباه نکنم حالا چرا این فسقلی رو اوردن نمی دونم

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. abdi_porsche fan

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      گفته این خودرو وارد خط تولید نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا