مینی سوپرلگرا ویژن، با همکاری بین بخش مینی گروه بیامدبلیو و شرکت افسانهای سازنده خودروهای دو نفره “تورینگ سوپرلگارا” به دنیای خودرو معرفی شده است. سوپرلگارا ویژن به نوعی یک ادای احترام به سبک خودروهای دو نفره کلاسیک بریتانیایی است.
در حالی که ویژگیهای جلوی خودرو، چهره آشنای خودروهای مینی را یادآوری میکند، بقیه خودرو از آلومینیم طراحی شده که در هیچ مینی دیگری دیده نشده است. یک کاپوت طویل، صندلیهای عقب رفته، پرداخت عالی سطوح و دم بالهای شبیه جگوار مدل D از ویژگیهای دیگر این خودرو است و البته مدل Union Jack چراغهای عقب به آن جلوه دیگری داده است. علاوه بر اینها، جزییاتی از سبک ایتالیایی نیز وجود دارد. خطی که از چرخ جلو تا چرخ عقب امتداد دارد و به نوعی امضای تورینگ سوپرلگارا است. اگرچه نمای بیرونی برای یک مینی، تازه و بدیع است اما فضای داخلی آن توجه علاقهمندان به هنر را جلب کرده است. یک نمایشگر در وسط داشبورد رنگ نشده آلومینیمی، ابزارهای دیجیتال در جلوی راننده و یک فرمان سه تکه، فضای داخلی را تشکیل داده است.مینی و تورینگ هر دو اعتقاد دارند که تناسب، یک عامل کلیدی در زیبایی است و به اندازه عملکرد و نوآوری ارزش دارد. در این ماشین تجهیزات و دکوراسیون، قربانی عملکرد و کارآیی فضای داخلی شده است. ویژگی ایتالیایی این خودرو، در تناسبات و خط کمربندی آن است.
زیگما
۸ خرداد ۱۳۹۳مثل اینکه ب ام و کمر همت بسته تا ابروی چندین و چند ساله مینی رو از بین ببره…..
Sadjad97
۸ خرداد ۱۳۹۳چی میگی؟
مینی از این قشنگ تر ندیدم. یعنی حاضرم این رو داشته باشم ولی رولزرویس نداشته باشم.
لامپ های عقبش رو وقتی به هم بچسبونید پرچم انگلیس میشه، درست عین سمند خودمون!
وقتی هفته پیش دیدمش خیییییلییییییی ازش خوشم اومد، حتی این مینی زیبا و در عین حال ساده رو به چندنفر از اقوام هم نشون دادم.
یعنی یک هفته منتظر بودم که شما نقدش رو بذارید.
خیلی ممنون، نظر دوستان چیه؟
زیگما
۸ خرداد ۱۳۹۳طراحیش از نظر من بده و از اونجایی که پسندیدن طرانی خودرو کاملا سلیقه ای هست، لازم نمیدونم توضیح بیشتری برات بدم!
Sadjad97
۸ خرداد ۱۳۹۳پس چرا میگی “آبروش رو از بین ببره”، بگو خوشم نیومد خودتو خلاص کن.
فرهاد
۸ خرداد ۱۳۹۳منم نظرم با زیگما یکیه
تو دل برو نیست
جریان اون آلومینیمه چیه؟!
اگه آفتاب بیفته که پدر چشمو درمیاره!!
زیگما
۸ خرداد ۱۳۹۳اون جمله هم از سلیقه ی من سرچشمه گرفته.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
فرهاد جان بابت اون سو تفاهمی که در پست لکسس کردم ،
عذر میخوام . ببخشید . حق با شما بود .
فرهاد
۸ خرداد ۱۳۹۳آقا میلاد چاکریم.عذر خواهی برای چی؟
این که همه ی ما روزی 10 بار پدالو رفرش میکنیم یه دلیل داره اونم اینه که هممون عشق ماشینیم و اکثرمونم تو این مملکت به این عشقمون نرسیدیم.
عذر خواهیو باید کسای دیگه ای بکنن.
این بحثا هم پیش میاد
به امید روزی که هممون ماشین مورد علاقمونو سوار شیم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ خرداد ۱۳۹۳درود .
ما بیشتر فرهاد جان .
امیدوارم که همه به عشقشون برسن .
ما که عشقمون خیلی گرونه چیکار کنیم ؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ خرداد ۱۳۹۳درود .
من هم با سجاد موافقم . بیرونش خیلی عالیه .
ب ام و اگر میخواست دخالت تو طراحی و اصالت یک ماشین بکنه ، تا حالا این
کارو برای رولزرویس انجام داده بود .
ولی داخلش واقعا بیخوده . خیلی سادست . خیلی .
Sadjad97
۸ خرداد ۱۳۹۳سادگی طراحی داخلش آدمو یاد ماشین های دهه 1960 میندازه، همین سادگیشه که متفاوتش کرده وگرنه چه فرقی با بقیه داشت. به همین خاطر اونایی که ماشینهای کلاسیک انگلیسی اون زمان رو دیدند و دلشون برای اون ماشینهای کلاسیک تنگ شده، با دیدن این ماشین ذوق میکنند.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ خرداد ۱۳۹۳درود .
سجاد جان با شما موافقم . البته توش خیلی بده از نظر من .
ولی فضایی شدن ماشین هارو باهات موافقم .
Sadjad97
۸ خرداد ۱۳۹۳انقدر ماشینهای کانسپت فضایی شدند که یه وقتی دلم برای ماشینهای کلاسیک تنگ میشه. مینی دمت گرم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ خرداد ۱۳۹۳درود . اقایونی که از دیگران ایراد میگیرند ، سعی کنند خودشون الگو باشند .
Sadjad97
۸ خرداد ۱۳۹۳بهترین کانسپتهای خاطره انگیز از نظر من:
Ford GT90 , BMW GINA , Volkswagen Aqua , Buick Centurion Concept , Lamborghini Gallardo Concept S , Audi Quattro Concept , Lamborghini Estoque , Scion FR-S , Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell , Mazda RX-9 , Lotus Hot Wheels , Audi Locus , Lamborghini Miura concept , Ford Nucleon , Buick Y-job , Holden Monaro Coupe 60 , Peugeot Onyx , Aston Martin AMV 10 , Corvette Stingray Concept , Mazda Furai , Mercedes-Benz C111 , Jaguar E-Type , maserati birdcage
e.scamp
۱۴ خرداد ۱۳۹۳میلاد دقیقا کارت چیه؟(منظورم کاری که باهاش امرار معاش میکنی) این همه پست میدی زیر هر مطلب 20 تا نظر داری
یه پسل باهوش
۸ خرداد ۱۳۹۳این حس کلاسیکی که مخصوصا از بالا و از عقب و داخل داره خیلی دیوونه کننده اس
احساس می کنی یه اتومبیل خاص
اما نقطه بی نظیرش داخلشه
در عین سادگی با اون فرم مانیتور و اون روکش الومینیمی حس بی نظیری می ده
ادم دلش می خواد یه دونه شون رو داشته باشه تو خیابون های باریک شهر روم ایتالیا باهاش دور بزنه
یه پسل باهوش
۸ خرداد ۱۳۹۳به این ماشین به دید یه رودستر کروک یا چیزی شبیه به اون نگاه نکنین یه مدل مفهومی و هنری
مشتری خاص خودشم داره
حسين
۸ خرداد ۱۳۹۳وقتی هم که پورشه وارد بازار شاسی بلندا شد خیلیا فکر کردن آبروی چندین و چند سالش در خطره. بهتره اجازه بدیم زمان بگذره
feri
۸ خرداد ۱۳۹۳قشنگه اما آلومینیوم داشبورد نور خورشید بازتاب می کنه چشم اذیت میشه
نیما ناصری
۸ خرداد ۱۳۹۳کاملا انگلیسی طراحی شده
خاوری مزراتی
۸ خرداد ۱۳۹۳دوستان توجه کردید خط کناری این خودرو خیلی به خط بدنه مینیاتور شبیهه…
فرق یه طراحی خوب و جاودانه با یه طراحی بد و چندش آور در عملی کردن صحیح طراحی روی کاغذ بر بدنه س
اینا چه زیبا طرح اولیه رو کشیده تر و قوس دار تر کردن و با مواد کیفی و کاردست هنرمندانه یه خودروی جاودانه ساختن …
مینیاتور چی ..علاوه بر طرح اولیه ناموزون و بد اندک خطوط قابل اعتنای بدنه مینیاتور (همون خطوط کناری که از چراغ تا صندوق عقب )رو با یه پرداخت بد، مواد بی کیفیت و چراغ زشت به چندش آورترین مدل چندساله اخیر تبدیل کردن
احسنت به مینی بخاطر این طرح زیبا… ایتالیا و انگلیس یه سنت خاص دارن تو طراحی… این ماشین در یادها میمونه
یه پسل باهوش
۸ خرداد ۱۳۹۳خاوری جان بابت این توصیف خوبت از مینیاتور خیلی ممنونونم
بخدا هر جور نگاه می کنم می بینم ژیان حداقل جلو و عقبش با هم هماهنگ بود بخدا این تیبا جنایته
اگه داخلش نشسته باشید احساس می کنین فرمون و داشبور پایین تر از سطح استاندارد است
عقبش هم که به قدری با اون چراغ های کوچیک و سپر نا متناسب با جلوش زشت هست که که ادم می خواد…
جلوش هم که اگه مارک سایپای زاخار از روش کنده بشه زشت بودنش ده برابر میشه
چون واقعا خلوته
سقفشم که از روی گنبد برداشته شده
سیستم تعلیق و قرار گیرشم رو زمین منو یاد وانت مزدا های بیس سی سال پیش می ندازه
به نظر من اونی که 23 میلیون پول بابت اون می ده خیلی دل بزرگی داره
رضا
۸ خرداد ۱۳۹۳باهوش جان حیف نیست الکی وقتو هدر بدی بخاطر تیبا … ایرانی!
از تمام قیافه تیبا متنفرم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ خرداد ۱۳۹۳درود .
خاوری جان حرف شما درسته .
ولی میدونی پروژیه تیبا برای چه زمانی بود ؟؟؟
در دهه ی 70 خودمون سایپا برای اینکه از قافله ی عقب نمونه و مثل
ایرانخودرو بگه که ما هم ماشین ملی ساختیم ، میره با یک شرکت
طراحی ایتالیایی ، تیبارو طراحی میکنه . اما پروژه به دلایل نا معلومی ،
میخوابه . به خاطر همین بعد از 15 سال دوباره میان و این پروژه را راه
میندازن . اما نه با طرح جدید . با همان طرح قدیمی .
با همین کار مسئولان میتونی جایگاه خودت رو در مقابل خودروسازها درک
کنی .
در حقیقت باید بگم که طراحیه تیبا برای همون دهه ی 70 خوب بود . نه 20
سال بعدش .
خاوری مزراتی
۱۰ خرداد ۱۳۹۳بنظرم براهمون دهه هم بد بود…
خط بدفرم روی گلگیر عقب ..
ناهماهنگی خطوط بدنه وقتی از جلو به عقب ختم میشن کاملا واضحه..
کیفیت بسیار بد قطعات بدنه بخصوص چراغها، درها و گلگیرها ک
نشاندهنده ناتوانی شرکت در رسیدن به حجم دلخواه و توجه به ذائقه مشتریان است،
تناقض آشکار در حجم پردازی بدنه کاملا واضحه بطوریکه در قسمت جلو خودرو به شکلی اغراق آمیز سیال و گرد طراحی شده و خطوط به نرمی حرکت میکنند
اما هرچه به سمت عقب می رویم خطوط تیزتر و راست تر و بدنه چارگوش میشود..
مشخصه بارزهر طراحی هماهنگی در شکل کلی بدنه است ..مثلا یک خودرو کوپه با طراحی خطهای تیز و حجمهای مواج، اسپرت میشود مثل مدلهای مازراتی،آلفا،فراری و… و یک خودرو با خطوط تیز و فرم مکعبی به یک ماسل کار تبدیل میشود مانند موستانگ، کامارو، چلنجر
اما تیبا نه مکعبی است نه دوار است نه سیال است نه کلاسیک نه مدرن اما همه این ویژگی هارا بطور ناقص دارد
خلاصه اعجوبه ایست برای خودش…
NASSY
۸ خرداد ۱۳۹۳کامــــــلا ســـــــــاده و شیـــــــــــــک
دوست داشتینه!!!
مهدی ف
۸ خرداد ۱۳۹۳عجب خطی داره بنده خدا تو عکس
ESI
۸ خرداد ۱۳۹۳نمره12 فقط همین
سام
۸ خرداد ۱۳۹۳باسلام مجدد
یک ماشین دوست داشتنی و مناسب برای جوون ها(البته جوون های اونور آب!).
NASSY
۸ خرداد ۱۳۹۳اینور و اونور نداره !!!!
حل میده باهاش بری شمال :P
باد بخوره به مغــــــــزت , روشن شی :P
Kousha
۸ خرداد ۱۳۹۳متاسفانه(به لطف آقایان) فرق داره…
اونوریا با مبلغی که به پول ما بودجه یه جوون برای ماشین خریدنه(پراید خریدن{..}) میتونن ماشین رویاهای ما رو سوار شن..
واقعا حرفی ندارم
Kousha
۸ خرداد ۱۳۹۳متاسفانه به لطف آقایان فرق داره…
یه پسل باهوش
۸ خرداد ۱۳۹۳داریم آقا خوبشم داریم
دانشجو مملکت
۸ خرداد ۱۳۹۳بنظر من زیباست هر شرکت بزرگی شخصیت خاص خودش دار بعضی ها بعضی از مدل ها را دوست ندارند این برای من زیاد مهم نیست سبک طراحی برای من مهمتره(البته این نظر منه)
ROLLS R R ROYCE
۸ خرداد ۱۳۹۳ماشین های انگلیسی طراحی داخلی شون جالبه!!!!!
طراحی قدیمی و جدید رو باهم مخلوط کردن چیز جالبی درامده!!!!!!!
توفیقی
۸ خرداد ۱۳۹۳خودروی بانمک و دوست داشتنیه
سام
۸ خرداد ۱۳۹۳باسلام مجدد
NASSYجان،منظورم قیمت ماشین بود که اگه توی ایران بیاد خدا می دونه با چه مظنه ای به فروش بره واگرنه توی جنبه تفریحی اش کاملا باهات موافقم.
mahdi
۸ خرداد ۱۳۹۳دورود
مشخصات فنی ؟؟؟؟؟؟؟
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
شلبى
۸ خرداد ۱۳۹۳بیرونش قابل قبول هست ولى داخلش نه.
امید
۸ خرداد ۱۳۹۳جالبه از نزدیک شاید نظر دیگه ای در موردش داشته باشم
حسين
۸ خرداد ۱۳۹۳دوستان این یه ماشین کانسپته. توی ماشینای کانسپت هم بعضی از اصول طراحی در نظر گرفته نمیشن. مثلا همون داشبورد آلومینیومی که تو مدل تولیدی قرار داده نمیشه که!!
تو خود متنم گفته: در این ماشین تجهیزات و دکوراسیون، قربانی عملکرد و کارآیی فضای داخلی شده است. ب ام و هم توی اصالت مینی دخالت نکرده. بالاخره مینی هم میخواد غیر از CUV مدلهای دیگه هم تولید کنه. عیبی نداره که…
sadegh
۸ خرداد ۱۳۹۳برخلاف نظر بعضی از دوستان، به نظر من اتفاقا این ماشین بسیار هم زیباس، شما نگاه کنید ببینید چه تلفیق زیبایی از زمان حال و گذشته داره، خطوط بدنه ی این ماشین چقد اصولی و به جا طراحی شده
“چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید”
حسين
۸ خرداد ۱۳۹۳معذرت میخوام… خیلی از ماشینای کانسپت حتی قابلیت حرکت ندارن و صرفا یه پوسته توخالی هستن و فقط از نظر طراحی ارزش دارن. یه نکته دیگه هم اینکه ماشینایی که توسط یه شرکت طراحی برای یه کمپانی طراحی میشن چون باید اصول اون شرکت طراحی و کمپانی سازنده رو همزمان رعایت کنن یکم یه ریزه بی ریخت میشن. مثل
BMW Zagato-Coupe
BMW Gran Lusso Coupe
باز اینا خوبن، اما:
Lamborghini 5-95 Zagato Concept
محمد
۸ خرداد ۱۳۹۳طراحیش خاصه و زیباست واقعا
رضا
۸ خرداد ۱۳۹۳خیلی انگلیسی شده مخصوصل چراغای عقبش
Hadi
۹ خرداد ۱۳۹۳اصیل زیبا کلاسیک
hero
۱۰ خرداد ۱۳۹۳بدرد کلکسیونرا میخوره!
mahan
۱۱ خرداد ۱۳۹۳این جور طرحا هیچ وقت قدیمی نمیشن
رامتین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳طراحیش چندان دلچسب نیست