از حوالی سال ۲۰۰۰ که برند مینی از نو نفس گرفت، محصولاتش رفته رفته بزرگتر و بهنوعی کاربردیتر شدهاند. گونهی ۴ چرخ متحرک مدل کلابمَن ۲۰۱۶ که با کد All4 شناخته میشود آخرین عضو این روند (تاحدودی مثبت) است که اخیراً برنامه آغاز فروش آن منتشرشده است.
کلابمَن All4 همانند دیگر محصولات مینی در حالت عادی فقط چرخهای جلو را بهکار میندازد. پسازآن هرزمانی که سامانه الکترونیکی احساس کند در محور عقب به گشتاور بیشتری نیاز است (مخصوصاً در مواقع عبور سریع از پیچها) یا چرخها در حال سر خوردن هستند، فرمانِ ارسالِ ۳۰ درصد گشتاور به عقب را صادر میکند. درواقع ذات دیفرانسیل جلو بودنِ مجموعه تغییری نکردی و تنها در موارد نیاز به کمک دو چرخ عقب میشتابد. قوای محرکه قابل سفارش برای این گونه به شرح مقابل است: ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری (پایه) با حداکثر توان ۱۳۴ اسب بخار و سقف گشتاور ۲۱۹.۶ نیوتونمتر، ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با بیشینه توان و گشتاور بهترتیب ۱۸۹ اسب بخار و ۲۸۰.۶ نیوتون متر. جعبهدنده نیز برای هردو گونهی تک و دو دیفرانسیل ۶ سرعته دستی (استاندارد) یا ۸ سرعته خودکار (سفارشی) است. این اولین بار است که جعبهدنده ۸ سرعته جدید مینی و کمپانی مادر (بامو) با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر جفت میشود؛ خود بامو نیز تصمیم دارد در آینده نزدیک برای طیف متنوعی از سری ۲ اَکتیو تورِر از این ترکیب استفاده کند. یادتان نرود که این آخر ماجرا نیست، چون کوپر کلابمَن نسخه “جان کوپر” هنگام ورود به بازار از نمونه ۲۲۸ اسب بخاری پیشرانه ۲ لیتری مذکور استفاده خواهد کرد که مشابهش هماکنون در بامو X1 دیده میشود. با توجه به افزایش وزن ۱۲۰.۲ کیلوگرمی و رسیدن به عدد ۱۵۲۸.۶ کیلوگرم، دستیابی به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت توقف کامل با جعبهدنده دستی در ۹.۲ ثانیه و جعبهدنده خودکار در ۹.۳ ثانیه امکانپذیر خواهد بود. این اعداد در کلابمَن نسخه S بهترتیب ۶.۷ ثانیه و ۶.۶ ثانیه است که حدود ۰.۳ ثانیه کندتر از S All4 به نظر میرسند. قرار است این انگلیسی جسور در ماه آپریل سال جاری میلادی با قیمت پایهی حدوداً ۲۶,۵۰۰ دلار (۱,۵۰۰ دلار گرانتر از گونه تک دیفرانسیل) وارد بازار شود. اگر هم نسخه S All4 چشمتان را گرفته باید دستودلبازتر شده و حداقل ۳۰,۰۰۰ دلار کنار بگذارید.۱۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
king 918
۳ بهمن ۱۳۹۴چراغا عقبش انگار دوتا چشم دارن نگات میکنن…………
ولی داشبردش حیرت انگیزه واقعا از دابردش خیلی لذت بردم احسنت باریکلا ………..
mohsen
۳ بهمن ۱۳۹۴واقعا اگه در توان بود ادم میخرید حداقل یه مدت میروند
باحاله
great britain
۳ بهمن ۱۳۹۴طراحیش خیلی زیباست و در واقع فوق العاده.نمای داخل کابینش هم عالیه. نمای عقبش هم خیلی حال کردم به قول king انگار داره از پشت نگاهت میکنه !!! به جای ماشینهای غراضه ی چینی نمیدونم چرا مینی رو وارد کشور نمیکنن به صورت انبوه.قیمتش هم خیلی خوبه به نسبت ماشین های بی مصرفی مثل جلی یا جک.
sina
۴ بهمن ۱۳۹۴داداش یه مینی وارد کرده بودن چند سال پیش 300 400 قیمت خورده بود فکر کردی این وارد شه بهت میدن 50 تومن ؟؟؟؟؟
مصطفی
۴ بهمن ۱۳۹۴یک مینی معمولی در انگلستان نزدیک به 30 هزار پوند قیمتش هست نزدیک به بی ام دابلیو سری 3
بعد شوما با چینی ها مقایسه ش میکنی؟!
4x
۳ بهمن ۱۳۹۴اگر نگم عالیه واقعا ظلم در حق این خودروی فوق العاده دوست داشتنی.
Archi KHAN
۳ بهمن ۱۳۹۴هیچ وقت از ماشین های مینی خوشم نیومده ،
شاید بعضی هاشون تو نگاه اول با نمک باشند اما هیچ وقت آرزوی داشتن شون را نداشتم ، اما برای این کمپانی احترام قائلم …
احمد باقری
۳ بهمن ۱۳۹۴هر چی هم که باشه، واقعا از نظر طراحی، بسیار ضعیف هست.
نوید جهرمی
۴ بهمن ۱۳۹۴ماشینای مینی تودل برو هستن. ب نظرم قیمتشون نسبت ب هم کلاساشون بالاست. اگر مثل اجدادش قیمت رقابتی میدادن مطمأنن کسی برای خریدش دودل نمیشد. بر عکس اتفاقی ک الان داره میفته. برای خریدش اینو مقایسه میکنی با رقیبش و در آخر میری رقیبشو میخری.
moein
۴ بهمن ۱۳۹۴واقعا مینی کوپر رو دوس دارم یه جورایی این پسر پرو می مونه