نسل جدید مینی کوپر صرفاً بهصورت الکتریکی در دو مدل مختلف در چین تولید میشود اما تولید نسل قبلی هم با یک بهروزرسانی همچنان ادامه خواهد یافت.
هاچبک کوچک و دوستداشتنی مینی تحول بزرگی را تجربه کرده است زیرا نسل جدید این خودرو صرفاً بهصورت الکتریکی تولید خواهد شد. در این نسل حتی نام خودرو هم عوض شده و حالا همهٔ نسخهها با نام مینی کوپر به بازار عرضه میشوند درحالیکه در نسلهای قبلی از نام کوپر فقط برای برخی نسخههای خاص استفاده میکرد. بااینحال، خبر خوب برای علاقهمندان به پیشرانههای درونسوز اینکه نسل قبلی با یک بهروزرسانی ملایم همچنان در کنار مدل الکتریکی جدید تولید خواهد شد.
کوپر EV جدید در دو نسخه عرضه میشود که هردو محرک جلو هستند. مدل پایه با نام کوپر E از یک موتور الکتریکی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و با باطری ۴۰.۷ کیلووات ساعتی بردی ۳۰۵ کیلومتری را ارائه میکند. نسخهٔ دوم با نام کوپر SE به پیشرانهٔ قویتری مجهز است که با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور، شتاب ۶.۷ ثانیه را فراهم میکند. این نسخه به لطف باطریهای ۵۴.۲ کیلووات ساعتی میتواند با هر بار شارژ کامل تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.
کوپر در ظاهر هنوز هم بلافاصله بهعنوان یک مینی قابلتشخیص خواهد بود اما حالا بسیار لوکستر و مدرنتر به نظر میرسد. در طراحی این خودرو از خطوط شارپ بیشتری استفاده شده که جای خطوط منحنی قبلی را گرفته است. در جلوی خودرو، جلوپنجره و چراغها خیلی تفاوتی با مینی کوپر SE قبلی ندارد اما در عقب از چراغهای مثلثی جدیدی استفاده شده که هیچ شباهتی با نسلهای قبلی نشان نمیدهد.
در داخل نیز مثل بیرون طراحان از سبک رترو فاصله گرفته و از تکنولوژیهای مدرن برای دمیدن روحی تازه به عناصر کلاسیک مینی استفاده کردهاند. اصلیترین ویژگی در اینجا نمایشگر دایرهای ۹.۴۴ اینچی در میانهٔ داشبورد است که نقش صفحه آمپر را هم بازی میکند. در سمت راست این نمایشگر هم دریچهٔ تهویهٔ افقی باریک و کشیدهای تعبیه شده است. ازآنجاییکه شاید نگاه کردن به نمایشگر مرکزی برای دریافت اطلاعات مهم خودرو باعث حواسپرتی راننده شود، هدآپ دیسپلی هم بهصورت سفارشی برای کوپر EV ارائه خواهد شد. صندوق بار خودرو در حالت عادی تنها ۲۰۰ لیتر ظرفیت دارد اما با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۸۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
نسل جدید مینی کوپر EV در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که از تیپ پایهٔ اسنشال آغاز و به مدل JCW ختم میشود. این خودرو بر اساس پلتفرم اسپاتلایت EV ساخته شده که توسط گروه بامو و گریت وال توسعه پیدا کرده است. مینی جدید از اواخر امسال در چین تولید خواهد شد و انتظار میرود در بهار ۲۰۲۴ راهی بازار اروپا شود. در تابستان آینده نیز نسخهٔ بروز شدهٔ نسل قبلی با پیشرانههای درونسوز به بازار عرضه خواهد شد.
net
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ماشین تسلا خیلی پیشرفته هست و به غیر از کارخونه کسی نمیتونه بازش کنه.چجوری ماشین پیشرفته تسلا در ایران غیر قانونی بازش کردند؟ فکر کنم با سنگ فرز برش دادند و بازش کردند😱😱😱
اشکان
۱۱ شهریور ۱۴۰۲زیاد به دیوونه بازی های توجه نکن!! اینا با همین عقل ناقص شون مملکت و به این روز انداختند….
amir-z
۱۱ شهریور ۱۴۰۲اون ساعت دیواری اون وسط خیلی تو ذوق میزنه
سینا
۱۱ شهریور ۱۴۰۲از نسل اول مینی الهام گرفته شده.
Enayat
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ادای سلطنتی و لاکچری بازی انگلیسی در خودرو ماشین نمایان هست در همه نماها….
ram1500trx
۱۱ شهریور ۱۴۰۲قوقولیه چقد🥰
اینو میبینم یاد مستربین میوفتم
😅😅
Enzo Ferrari 2008
۱۱ شهریور ۱۴۰۲شبیه نسل اولش شده
mercedesamg
۱۱ شهریور ۱۴۰۲در کل طراحی خوبی داره بجز چراغهای عقب،شکل سقفش جالبه،اما خبر برقی سازی کوپر با اینکه اینهم خودرویی تقریبا خاطرهسازه دردناک تر از گیربکس اتوماتیک گلفGTI نیست!
یوسف
۱۱ شهریور ۱۴۰۲مثل همیشه خاص و چشمگیره، جالبه که فیات هم نسل تازه 500 رو صرفا الکتریکی عرضه کرده و نسل قبلی به صورت بنزینی داره تولید میشه.
امیررضا
۱۰ اسفند ۱۴۰۲تو ایران میاد؟