نسل جدید مینی کانتریمن با رشد ابعاد بیرونی، به بزرگترین و جادارترین مینی تاریخ تبدیل شده و در دو نسخهٔ الکتریکی در کنار پیشرانههای بنزینی و دیزلی تولید میشود.
مینی نسل جدید بزرگترین و جادارترین محصول خود یعنی کراساوور کانتریمن را پیش از نمایش در نمایشگاه مونیخ معرفی کرده است. این خودرو با ۴,۴۲۹ میلیمتر طول، ۱۳ سانتیمتر از نسل قبلی کشیدهتر شده و ۶ سانتیمتر هم به ارتفاع آن افزوده شده است؛ اما با وجود این رشد ابعاد، بدنهٔ خودرو با ضریب درگ ۰.۲۶، آیرودینامیکتر از نسل قبلی با ضریب ۰.۳۱ شده است.
کانتریمن یکی از اولین محصولات تولیدی مینی محسوب میشود که از زبان طراحی جدید این شرکت با نام «سادگی کاریزماتیک» استفاده میکند. البته عناصر ظاهری محصولات قبلی مینی هنوز هم وجود دارند اما حالا خطوط منحنی بسیار کمتر شدهاند. جلوپنجرهٔ هشتضلعی بزرگتر، چراغهای جلویی که از فرم گرد قبلی فاصله گرفتهاند، طرح متمایز ستون C و چراغهای عقب عمودی باریکتر ازجمله ویژگیهای ظاهری این کراساوور جدید هستند. همچنین کانتریمن در چهار تیپ مختلف از اسنشال پایه تا جان کوپر وورکز ارائه میشود که هرکدام ویژگیهای ظاهری خاصی دارند.
در داخل خودرو شاهد فضای سادهتری نسبت به مینیهای قبلی هستیم. اصلیترین ویژگی در اینجا نمایشگر دایرهای ۹.۴ اینچی در وسط داشبورد است که هم بهعنوان نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و هم صفحه آمپر عمل میکند. البته برای کسانی که نمیخواهند چشم از جاده بردارند، مینی هدآپ دیسپلی را هم بهصورت سفارشی ارائه میکند. در همین حال، کانتریمن جدید جادارتر از قبل شده و ظرفیت صندوق بار آن با ۵۵ لیتر افزایش به ۴۶۰ لیتر رسیده است. همچنین صندلیهای عقب هم تا ۱۳ سانتیمتر به جلو یا عقب کشیده میشوند که میتواند فضای پای عقب یا ظرفیت صندوق را افزایش دهد.
کانتریمن بر اساس نسخهٔ تکاملیافتهٔ پلتفرم UKL بامو ساخته شده که هماکنون در نسل سوم X1 و نسل دوم سری ۲ اکتیو تورر استفاده میشود. مینی برای نسل جدید کراساوور خود دو نسخهٔ الکتریکی را در نظر گرفته است که E و SE ALL4 نام دارند. مدل اول از یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند درحالیکه کانتریمن SE ALL4 چهارچرخ محرک بوده و به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. باطریهای هردو نسخه ۶۴.۷ کیلووات ساعتی بوده و برد حدودی آنها ۴۶۲ کیلومتر خواهد بود.
مینی اما همچنان پیشرانههای بنزینی و دیزلی را هم برای کانتریمن جدید ارائه میکند که البته فعلاً مشخصات آنها اعلام نشده است. بااینحال، انتظار میرود این پیشرانهها همان نمونههایی باشند که هماکنون در بامو X1 ارائه میشوند. تولید نسل جدید مینی کانتریمن از نوامبر امسال در کارخانهٔ بامو در لایپزیگ آلمان در کنار X1 آغاز خواهد شد.
فرید
۱۱ شهریور ۱۴۰۲چرا توش انقد مسخرس؟
rita
۱۱ شهریور ۱۴۰۲هیچ وقت هدف از خرید این ماشین ها رو درک نکردم
Enzo Ferrari 2008
۱۱ شهریور ۱۴۰۲چرا هدف اینا درون شهری بودنه یه ماشین کوچیک جادار
OM.01
۱۱ شهریور ۱۴۰۲محصولات 2023مینی در نسخه پایه در رنج 25 الی 42 هزار دلاری متغییر هست و در صورت شخصی سازی میبره بین 35 الی 50 هزار دلار(شخصی سازی مینی بسیار متنوع هست و خیلی جنگولک بازی داره و جالبه)
به شخصه مدل های مینی رو به تمام کره ای ها و ژاپنی های هم قیمتش ترجیح میدم. فقط باید بشینید تا متوجه بشید کیفیت متریال دقت مونتاژ هماهنگی موتور گیربکس فرمان پذیری دقت سیستم AWD چقدر خوبه. ماشین این قیمتی نمیشناسم که در این حد خوب باشه. البته الان همه دارن برقی میشن برقی هارو تست نکردم و نمیدونم ولی مینی هایی که تو ایران بودن یعنی کوپر اس و کانتری من واقعا خوب بودن.
حیف که پرشیا خودرو قیمت های فوق تخیلی سال 96 برای مدل های مینی گذاشت. اگه قیمت های درست حسابی(هم قیمت ژاپنی و کره ای ولی کمی گرونتر شبیه بازار جهانی) میذاشت بدون شک الان مینی های زیادی تو ایران میدیدم اما به لطف قیمت گذاری بسیار ماورایی و خنده دار اصلا تو شهر نمیبینید مگر سالی یه بار شانسی وسطه الهیه…
Arshia m3csl
۱۱ شهریور ۱۴۰۲مینی هم قیمت bmw هست تو ایران که کمتر کسی از کیفیت و اسپرت بودن bmw میگذره و مینی رو انتخاب میکنه
محسن
۲۳ آذر ۱۴۰۲خیلی گرونه
یوسف
۱۱ شهریور ۱۴۰۲جالبه که نسل تازه کوپر قراره تو چین تولید بشه ولی نسل تازه کانتری من تو آلمان، به احتمال زیاد همون طور که تو متن گفته شد به خاطر زیرساخت مشابه با X1 هستش،
خوبی نسل تازه کانتری من اینکه تو طراحی بیرونی نسبت به کوپر مستقل تر شده و مثل همیشه خاص و باکیفیته.
griffon
۱۱ شهریور ۱۴۰۲من نمیتانم این دیگه چه سمیه