ایسمن کراساووری با طول ۴ متر است که بین مینی کوپر و کانتریمن قرار میگیرد و صرفاً در مدلهای الکتریکی با ۱۸۴ و ۲۱۸ اسب بخار قدرت ارائه میشود.
مینی از کراساوور الکتریکی کاملاً جدید ایسمن که برای رقابت در سگمنت پررقابت شاسیبلندهای سابکامپکت آماده شده رونمایی کرده است. این خودرو درواقع برادر بلندقامت مینی کوپر است که کابین جادارتری را بدون قربانی کردن چابکی شهری ارائه میکند و درعینحال همچنان با کراساوور بزرگتر کانتریمن فاصله خواهد داشت. ایسمن اما برخلاف برادران خود، صرفاً بهصورت الکتریکی عرضه خواهد شد.
طراحی بیرونی این کراساوور ویژگیهای جذاب کوپر را با عناصر زاویهدار کانتریمن ترکیب کرده است. مقادیر زیادی پلاستیک سیاه روی بدنهٔ خودرو از شبیه شدن آن به کوپر جلوگیری کرده و حال و هوای کراساووری خوبی به ایسمن بخشیده است که این روزها خریداران میخواهند. این خودرو در چهار تیپ مختلف بنامهای اسنشیال، کلاسیک، فیوورد و JCW ارائه میشود که نسخهٔ JCW از طراحی منحصربهفرد سپرها، سقف قرمزرنگ و روکشهای مشکی براق بهره میبرد.
این کراساوور کوچک بریتانیایی با ۴,۰۷۵ میلیمتر طول، ۱,۷۵۴ میلیمتر عرض و ۱,۴۹۵ میلیمتر ارتفاع، ۲۱۷ میلیمتر کشیدهتر از کوپر و ۳۵۴ میلیمتر کوتاهتر از کانتریمن است و درواقع فاصلهٔ بین این دو را پس از کنار رفتن کلابمن پر میکند. ایسمن با وجود اندازهٔ کوچک، کابین پنجنفره با فضای بار ۳۰۰ لیتری را ارائه میکند. طراحی داخل خودرو اما بسیار شبیه کوپر به نظر میرسد و همان نمایشگر دایرهای لمسی ۹.۴۴ اینچی را در وسط داشبورد میبینیم.
داشبورد کراساوور جدید مینی با مواد بافتی تزئین شده و روکش صندلیها از پلیاستر بازیافتی ساخته شده است. یکی دیگر از ویژگیهای داخلی قابلتوجه ایسمن نورپردازی داخلی در امتداد قاب سقف شیشهای پانوراما است. این کراساوور همچنین برای سیستمهای کمکراننده مثل پارک از راه دور و دستیار رانندگی به دوازده سنسور اولتراسونیک و چهار دوربین فراگیر مجهز شده است.
ایسمن روی پلتفرم مینی کوپر ساخته شده و با همان قوای محرکه و باطری عرضه میشود؛ بنابراین، مدل پایه بنام E از یک موتور الکتریکی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و از یک پکیج باطری ۴۰.۷ کیلووات ساعتی بهره میبرد که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا ۳۱۰ کیلومتر را فراهم میکند. مدل قویتر که ایسمن SE نام دارد به یک موتور الکتریکی قویتر با ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که البته فقط به چرخهای جلو نیرو میدهد.
در این نسخه خریداران از باطری بزرگتر ۵۴.۲ کیلووات ساعتی و برد ۴۰۶ کیلومتری بهرهمند میشوند. مینی همچنین در ایسمن SE وعدهٔ شاسی اسپرت و فرمان دقیقتر را هم داده است درحالیکه انتظار میرود نسخهٔ JCW هندلینگ حتی چابکتری داشته باشد. انتظار میرود مینی ایسمن تا پایان سال جاری در بازارهایی مثل چین، اروپا و بریتانیا برای فروش عرضه شود. این خودرو در اروپا با رقبایی مثل فیات 600e، جیپ اونجر و پژو e-2008 مواجه خواهد بود. تولید ایسمن ابتدا در چین و سپس از سال ۲۰۲۶ در آکسفورد بریتانیا آغاز خواهد شد.
زیزیگولو
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳زبان طراحی آینده
جرمی کلارکسون
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳جیپ اونجر قطعا بهتره
فقط باید به طراحی بیرونی و کابین نگاهی انداخت
Mr. gt c
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳زیباست، کم پیش میاد از ماشین های الکتریکی خوشم بیاد، بنظرم پیشرانه الکتریکی بیشتر به همین ابعاد ماشین ها میاد
18:45
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مینی همیشه کار بلده👍👍
همیشه جذابیت های ذاتیش و با علم روز و لذت بالای رانندگی عجین میکنه…
froG-driVer
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مینی یه چی دیگه است اصن😀
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مینی ماشین خوبیه اما همیشه قیمتش بالاست
یعنی شما همیشه با پول خرید یه مینی / گزینه های بهتری رو پیش روتون خواهید داشت
همایون
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳نسبت به رقبا مخصوصا خانواده فیات پونصد وضعیت بهتری داره
𝐀𝐥𝐢
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳مینی برقی هاشم متفاوت و بامزن
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳خوشگل و جمع و جور
LAND CRUISER 70
۹ شهریور ۱۴۰۳کاش یک مدل بنزینی 1.5 لیتری I4 هم درست میکردن و یک 2.0 I4 JCW ALL4 هم میساختند
منطقی تر میشد
از خودروهای برقی کم استقبال میشه