برخی کارشناسان مدعی هستند مینی گزینه ای عالی برای برقی سازی است. در واقع هویت کلاسیک این خودروساز بریتانیایی هماهنگی بسیار خوبی با این برنامهها دارد. ماهیت هیجانانگیز، کوچک و بامزه بودن این شرکت با خاصیت قدرتمند بودن پیشرانههای برقی همخوانی خواهد داشت.
اگرچه مینی با تولید خودروی برقی و جدید کوپر SE این واقعیتها را اثبات کرده اما میخواهیم ببینیم این خودرو در مقابل نسخه اولیه و درونسوز خود چه حرفهایی برای گفتن خواهد داشت. به همین خاطر تاپ گیر دو خودروی مینی کوپر SE را در برابر مینی کوپر کلاسیک قرار داده و آنها را با یکدیگر مقایسه کرده است. البته مینی اصیلی که تاپ گیر برای مقایسه بکار برده تولید سال ۲۰۰۰ است نه دهه ۵۰ میلادی! هرچند از نظر فنی تفاوت چندانی وجود ندارد. مینیهای کلاسیک تقریباً از دهه ۹۰ میلادی با همان شکل و شمایل اولیه تولید میشدند اما زمانی که بی ام و مالکیت این شرکت را به دست آورد تغییراتی را در آن اعمال کرد و نهایتاً برند جدید مینی متولد شد. مینی در آن زمان تنها ۵۰۰ دستگاه مینی کلاسیک را تولید کرد و خودرویی که تست شده شماره ۳۰۶ از ۵۰۰ خودروی تولیدی است.
اما دو خودرو چگونه در برابر یکدیگر قرار میگیرند؟ بهطور خلاصه باید گفت هر دو خودرو بهطور سورپرایز کنندهای شبیه هم هستند. جدای از این حقیقت واضح که کوپر SE جدید خودرویی برقی است و مدل کلاسیک از پیشرانه ۴ سیلندر قدیمی کوچک استفاده میکند، دو خودرو تفاوتهایی دارند. مینی جدید حدود ۶۸۰ کیلوگرم سنگینتر بوده و ابعادش نیز تقریباً دو برابر مینی کلاسیک است. علاوه بر این کوپر SE موقعیت سواری بسیار متفاوتی داشته و در طول این سالها لوکستر شده است؛ اما باید دانست دو خودرو از نظر حس داخل جاده بهطور قابلتوجهی شبیه هم به نظر میرسند.
باید اذعان کرد مینی کلاسیک حاضر در این تست بهترین نمونه از این خودرو نبوده است. کارشناسان قبلاً مینیهای دهه ۶۰ و ۹۰ میلادی را نیز راندهاند و میگویند آنها حس متفاوتی دارند. مدلهای جدیدتر داشبورد بزرگتری داشته و از تجهیزات بیشتری همچون کولر و… سود میبردند؛ اما آیا فقدان این تجهیزات در مینی کلاسیک موردبحث به معنی تفاوتهای بیشتر است؟ نه اینطور نیست و هنوز هم شباهتهای زیادی بین مینیهای مدرن و کلاسیک وجود دارد. در کل باید گفت صنعت خودرو به سمت خودروهای برقی حرکت میکند و مینی نیز همین مسیر را انتخاب کرده هرچند این برند با هوشیاری بالا میخواهد همان حس و حال مینیهای کلاسیک را به خودروهای بدون آلایندگی و مدرن خود تزریق کند، چیزی که ظاهراً در مأموریت اول به خوبی انجام شده است.
abolfazl poursharif
۷ دی ۱۴۰۱بحمدلله به لطف هدیه امنیت الهی پراید از 300 میلیون عبور کرد…
مزدا
۷ دی ۱۴۰۱خدایش دگ هیچ انگیزه ای برا خوندن مطالب خودرو ی و هیچ مطالب دگ ندارم.!
حاجی دلار 44 هزار تومن
به خدا ادم دیگ داره دیوونه میشه!
قیمت کالا ها زودتر از دلار رفت بالا!
لعنت….
Reza Waffen SS
۸ دی ۱۴۰۱واقعا باید جمع کنیم بریم مثل اینکه
TML BN
۷ دی ۱۴۰۱مینی عشقه منه کمپانی خیلی جذابیه از کلاب من بگیر تا کوپر و کانتری
تمام مدل هاش گویا هستند
و جای تاسف داره که تو ایران به مینی های معمولی به شکل ماشین لوکس نگاه میکنن و قیمت های فضایی میذارن روی اینها
TESLA
۷ دی ۱۴۰۱از وقتی بیمر مالکیت مینی رو بدست آورده ، واقعا پیشرفت چشمگیری داشته و از یه کمپانی کوچولویی که یه زمانی حداکثر ( با توجه به اقتصاد امروز ) ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داشت الان تبدیل به یه برند جهانی با ارزشی میلیارد دلاری شده که همه اینها قطعا به لطف ژرمن ها بوده ، همانطور که فلوکس واگن امثال : لامبورگینی ، بوگاتی و بنتلی رو به مالکیت خودش درآورد و به معنای واقعی جانی دوباره به آنها داد ، همین کار رو ب ام و با رولز و مینی انجام داد
PRPR
۷ دی ۱۴۰۱بنظرم شرکت مینی باید طراحی داخلی رو بروز کنه ، ایجوری شبیه ماشینای ۲۰۱۵ هست
فقط انگلستان
۷ دی ۱۴۰۱واقعا هیچ کشوری تو خودروسازی به انگلیس نمیرسه یعنی عشق خالصه
برای هر نوع سلیقه ای یه برند داره اگه خودرو اسپورت دوست داشته باشی آستون مارتین رو داره که خودروهاش میتونن نهایت یک خودرو در کلاس خودشون باشن اگر شاسی بلند بخوای لندروور رو داره اگه سوپر اسپورت سریع بخوای مکلارن و خلاصه برای انواع طرح ها بهترین برندها رو داره
نه مثل برندهایی مثل بنز که همه چی میسازه از سایز مینی بگیر تا جی کلاس
یه بار یه دوستی میگفت رفته بودم سفر یه شهر دیگه رفتم تو یه سوپر مارکت برای خرید میگفت از بستنی بگیر تا میرسه به لباس و سبزی و میوه و مرغ و … همه چی داشت و حس بدی داشت
اون حس تخصصی بودن و خاص بودن که برندهای انگلیسی دارن خیلی خیلی لذت بخشه.
F
۷ دی ۱۴۰۱آهان چه جالب، همینایی که شما نام بردی که نصفشون زیر سایه امثال بی ام و و بنز خار و بار فروش نفس میکشن ،
نمک خوردی نمک دان نشکن ای رفیق
Alan.r
۷ دی ۱۴۰۱جناب (فقط انگلستان)
مرسدس بنز ، پورشه ، آئودی و BMW سلام دارن خدمتتون
phonix
۷ دی ۱۴۰۱فعلا شرکت های تخصصیتون بعد از بحران اقتصادی به تملک بقیه دراومدن
یه بخش هم کامیون و ماشین نمیسازه
بنز و تویوتا و فولکس و… رو مگه دو سه نفر میچرخونن
خیلی از شرکت ها عضوی از یک هلدینگ بزرگ تر هستن و این باعث بقا پذیری بیشتر اونا مخوصا در بحران ها میشه چیزی که انگلیسی ها نداشتن
مازیار
۷ دی ۱۴۰۱و برندهاش اغلب در حد اعلی گروه خودشون هستن بجز اونهایی که نام بردید کلاس کوپه و سدان فوق لوکس هم با بنتلی و رولزرویس این جمع رو تکمیل می کنه
و نکته متمایز کننده اینکه میانگین قیمت اتومبیلهای انگلیسی با اختلاف خیلی زیادی از کشورهای دیگه بیشتره بطوری که اتومبیلهای بالای 100K در کشورهای دیگه انگشت شماره و زیر 100K در انگلستان
KAMI
۷ دی ۱۴۰۱دقیقن درست میگید 👏👏👌
رفیقت دانیال … هم همیشه حق میگه 👍
مثلا استون مارتین که مستقیم از AMG تامین میشه و اومد یه ونتیج V12 ساخت ولی شتابش با گلف R که ۴۰ چوب میرزه برابری میکنه
سیفتی کاراش هم که تو اف وان مورد تمسخر راننده ها قرار میگیره 👌👏
تاتا لندروور که مقابل جیپ و برانکو تحقیر شد رو داره تاتا لندرروی که موتور قبلیش مال فورد بود موتور جدیدش از بی ام و اجیر شده و هر روز مشکل کیفیتش صدر تیتر اخباره
مک لارن که هر هفته داره فراخوان آتش سوزی میده و مشکلات جدی کیفیت ساخت داره و مجبور شده کاسه گدایی بگیره جلو اعراب تا ورشکست نشه !!!!!
به نظرم عنگلیس کبیر خودروسازی نداره چند تا کارگاه چرم دوزی و چوب بری داره که با سرمایه گذاری هندو ها و اعراب تاسیس شده و تنها کارشون اضافه کردن چوب و چرم به خودروهای آلمانیه. واقعن کارشون درسته 👏👏
Royal Driver UK
۷ دی ۱۴۰۱KAMI
خیلی خوب میشد قبل از نظر دادن یکم فکر کنی یکم تحقیق کنی بعد بیای چرند بنویسی.آستون مارتینی که میگی همهی پیشرانه هاش از AMG تامین میشه، فقط از پیشرانه وی۸ مرسدس استفاده میکنه ولی پیشرانه های ۱۲ سیلندرشو خودش یا بودجه خودش توسعه داده و از سیستم اطلاعاتیش استفاده میکنه که تازه اونم قدیمیه. یک جور هم میگی انگار ۱۰۰ درصد سهام آستون رو خریده، درصورتی تنها ۱۲ درصد سهام این شرکت متعلق به مرسدس بنزه، درضمن اگر بخواد یک سیفتی کار قوی تر بیاره که تاپ اسپید بالاتری هم داشته باشه میتونه نسخه وی۱۲ ونتیج رو بیاره توی کار, ۵۰۳ اسب بخار رو میای با ۷۰۰ اسب مقایسه میکنی. درضمن اعراب و ورشکستی رو از کجا درآوردی کی لندروور کارخونه هاشو با بودجه هند و عربا تاسیس کرد؟؟؟ اکثر این قضایا هم مال گذشته هستن، کمپانی مثل لندروور دیگه اون لندروور سابق نیست، روی کیفیت محصولاتش تمرکز کرده، مکلارن هم مدیرعامل جدیدش بعد از بحران های سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ کیفیت محصولاتش بسیار بالارفته. آستون مارتین هم که کیفیت ساخت بدنه و محصولاتش از اون چیزی که توی ذهنته بالاتره.نه که خوده شما توی کارخونهای، نه که خودت مدیرعامل مکلارن، لندروور-جگوار و آستون مارتینی خیلی هم ازشون میدونی. رفتی دوتا سایت رو دیدی یک پستی کردن اومدی همونا رو تکرار میکنی.
Royal Driver UK
۷ دی ۱۴۰۱کاربر «فقط انگلستان» عزیز،
درسته بریتانیایی ها ماشینای بسیار عالی رو میسازن. اما باید بدونیم کلاس هر خودرو فرق داره، باید به کمپانی هایی مثل مرسدس هم خیلی احترام گذاشت، مثلا مرسدس کلاس خودروهاش گوناگونه از هات هاچبک تا اس یو وی فول سایز. آعودی و بی ام و هم همینطورن. چون که فروش خودروهاشون بالاست. آنقدر هم گرون قیمت نسبت به ماشینای بریتانیایی نیستن، ماشین های انگلیسی بیشتر گرون قیمتن و تولید انبوه نیستن. چون اکثرا دست ساز هستن مثل رولزرویس بنتلی آستون مارتین و مکلارن. قیمتشونم بیشتر اوقات بالای ۱۶۰ هزاره (حالا دلار، پوند، یورو) برای همین زیاد توی خیابون نمیبینیشون. (ولی کل این قضیه به برند هایی مثل جگوار و مینی صدق نمیکنه.) توی آلمان آعودی و بی ام و فراوانه. چون قشر پایین جامعه هم میتونن مثلا یک A class ، یک A3 رو بخرن. خیلی خوبه به آلمانی ها هم احترام بزاریم رفیق چون پیشتاز ترین کمپانی هارو دارن. یک نصیحت دوستانه کردم. با وجود اینکه خودم بریتیش فنم.
TESLA
۷ دی ۱۴۰۱حاجی همین انگلیس صنعت خودروش رو مدیون آلمانی ها هست 🤦♂️ ، الان رولزرویس و همین مینی زیر مجموعه ب ام و هستن ، بنتلی زیر مجموعه فلوکس واگن هست و آستون هم همه موتورهای ۸ سیلندرش رو از بنز میگیره ، جگوار هم که بار ها اعلام کرده که اگر فلوکس واگن نبود نمیتونست مدل برقی I pace رو بسازه چون باتری های نصب شده روی برقی ها و هیبریدی های جگوار همگی ساخت گروه فلوکس واگن هستن ، بیچاره لندرور هم که زیرمجموعه تاتا موتورز ( یک شرکت هندی ) هست در واقع انگلیس در حال حاضر از خودش هیچ صنعت خودرویی نداره
Royal Driver UK
۸ دی ۱۴۰۱کاربر تسلا.
خب بگیره، موتور وی۸ رو از بنز میگیره مگه کار بدی کرده؟ مگه ترکیب آلمانی با انگلیسی مشکل داره؟ کسی که وی۸ میخواد میره سراغ وی۸ کسی هم که وی۱۲ میخواد میره سراغ وی۱۲. اگر لندروور هم زیرمجموعه تاتا هست، درواقع تاتا هیچ مزیتی برای جگوار-لندروور نداشته فقط خریدتش. یعنی چی انگلیس از خودش صنعت خودرو نداره؟ درضمن شرکتی مثل مکلارن مالکش گروه مکلارنه، و آستون مارتین لاگوندا (AML Group) مالک آستونه.
خب حالا لامبورگینی متعلق به آعودیه آلفا و مازراتی هم مالکشون استلانتیسه. پس یعنی ایتالیا هم صنعت خودروسازی نداره؟ حرفات یک جور توهین محسوب میشن که بریتانیایی ها صنعت خودروسازی ندارن.
shayan1renault
۹ دی ۱۴۰۱من که باشم ۱دلار هم به ماشین انگلیسی
بهتره آلمانی یا ژاپنی بخریم
انگلیسیا بلدن اسم خاص بزارن رو خودرو هاشون وبه اعراب با قیمت گزاف بفروشن
نمونش همین رولز یوس
که سهامشو بی ام و داره
وسود گزافیم میکنه
Royal Driver UK
۹ دی ۱۴۰۱Shayan1renault
خب نده عزیز، مگه کسی مجبورت کرده :)
alireza206
۱۸ دی ۱۴۰۱اشغال ترین خودرو سازی های جهان مال اینگیلیسه هیچ کمپانی خودرو سازی نداره که صد درصد اینگیلیسی باشه کمپانی های مثل لیلاند tvr bmc
همه این ها برشکست شدن
Royal Driver UK
۷ دی ۱۴۰۱چقدر این مینی کلاسیک جذابه، خیلی ها باهاش خاطره دارن توی ایران پر بودن یک زمان.
Vandel
۸ دی ۱۴۰۱با منطق ( فقط انگلستان ) پس الان بوگاتی هم فرانسویه و کاملا خاص که حتی انگلیس هم نمیتونه ماشینی در حد و اندازه بوگاتی بسازه ، فولکس واگنم این وسط بوقه
زیزیگولو
۷ دی ۱۴۰۱به نظر من هیچ چی تو دنیا بهتر از یه خونه قدیمی و یه ماشین کلاسیک نمیتونه بهمون حس و کیف زندگی با همون ذائقه قدیمیو بده
صادق پور
۷ دی ۱۴۰۱مطب ناقص است
فقط به مقدمه گفته شد
هیچ بررسی ای انجام نشد
OM.01
۷ دی ۱۴۰۱بین مینی کوپر SE برقی جدید با مینی کلاسیک فابریک من به شخصه مینی کوپر SE برقی رو انتخاب میکنم.
اما بین مینی کوپر SE برقی با مینی کلاسیک رستوماد قطعا من مینی کلاسیک رستوماد رو انتخاب میکنم هرچند که قیمت های زیادی دارن.
مازیار
۷ دی ۱۴۰۱دوستانی که هدفشون صرفا هیت یه کشور هست _ مثل یک مورد بالا _ که هیچ اصلا یک کلمه حرف زدن هم اتلاف انرژی بحساب میاد
اما راجع به ادغام یا خرید کمپانی ها
به زبان ساده هر کمپانی که پول میده و چیزی رو میخره قطعا سود بیشتری از فروشنده می بره یعنی اگه پای سود در بین نباشه و کارشناسان اقتصادی _ که اگه اجازه بدید قبول کنیم بیشتر از ما میدونن _ تایید نکنن که اصلا معامله ای انجام نمیشه و هیچ کمپانی عاشق چشم و ابروی فروشنده نیست و همه بدنبال منفعت از معامله هستن این یه امر ساده هست که ظاهرا خیلی ها وانمود به ندونستن می کنن
همونطور که جنرال موتورز از لوتوس اون کوروت درخشان رو برد همونطور که بی ام و از لندروور سیستم X DRIVE و تجربیات ساختن اس یو وی ها رو برد همونطور که بی ام و بعد از مدیریت صحیح روی رولزرویس سود سرشار از فروش رکوردشکنش رو برد و دهها مثال دیگه
و یه نکته هم داخل پرانتز عرض کنم
(چیزی خریده میشه که ارزش داره)
amirboss
۸ دی ۱۴۰۱نمیدونم کلاسیک باز واقعی تو جمع هست یا نه ولی یه بار از یه کلاسیک باز کهنه کار پرسیدم خودروهای کلاسیک چی دارن که اینقدر بهشون علاقه داری؟
گفت ماشین های کلاسیک «روح» دارن.
منم از اون موقع به روح اعتقاد پیدا کردم.
shayan1renault
۹ دی ۱۴۰۱خودرو های کلاسیک ظاهرشون خوبه بنظرم
واقعا طراحی وظاهرشون عالیه