به نظر میرسد سدان ها تنها خودروهایی نیستند که قربانی محبوبیت کراس اوورها و شاسی بلندها میشوند. مینی کانورتیبل که خودرویی با سواری هیجانانگیز محسوب میشود به زودی با بازار آمریکا وداع خواهد کرد. اتوموتیونیوز میگوید مینی به دنبال پایان تولید کانورتیبل دو درب خود پس از پایان تولید نسل کنونی در فوریه ۲۰۲۴ است.
علیرغم اینکه مینی از اشاره به دلیل پایان تولید این خودرو خودداری کرده اما گفته که کانورتیبل هنوز هم محصول جذابی است؛ اما باید گفت مینی کانورتیبل خودروی پرفروشی نبوده و سال پیش تنها حدود ۴ هزار دستگاه از آن در آمریکا به فروش رفته که نسبت به فروش سال ۲۰۱۸ افت ۲۵ درصدی را نشان میدهد. مینی کلابمن و کانورتیبل جزو کمفروش ترین محصولات این برند بریتانیایی هستند. مینی کانورتیبل همیشه زیر سایه جذابیت بیشتر و حالت نمادینتر برادر هاچبک خود قرار داشته است. از طرف دیگر سام فیورانی معاون شرکت AutoForecast Solutions میگوید تولید این خودرو نیازمند ابزارآلات ویژه بوده و پیچیدگی بیشتری داشته است.
فیورانی همچنین میگوید مینی کانورتیبل به خاطر گزینههای دیگر که ارزانتر هستند بازار محدودی دارد. او میگوید:
خریداران در حال انتخاب کراس اوورهای کوچک هستند و معدود خریداران کانورتیبل ها نیز میتوانند مزدا MX-5 یا فورد موستانگ و شورولت کاماروی اسپورت تر را انتخاب کنند.
طبق گفتههای اتوموتیونیوز، خودروهای کوچک و غیر لوکس تنها ۹.۲ درصد از فروش خودروها سبک بازار آمریکا در نیمه اول امسال را به خود اختصاص دادهاند و این در حالی است که این پنج سال پیش از رقم حدود ۱۷ درصد بوده است. در طرف دیگر کراس اوورهای غیر لوکس قرار دارند که سهم ۳۴.۷ درصدی از بازار در مدت مشابه را به خود اختصاص دادهاند که نسبت به پنج سال پیش حدود ۲۵ درصد بیشتر شده است. پس دلیل اصلی خاتمه تولید مینی کانورتیبل کاهش تقاضا برای چنین خودرویی میباشد. مینی هم به دنبال تولید هرچه بیشتر کراس اوورها بوده و میخواهد دو کراس اوور جدید از جمله یک نسخه تمام الکتریکی را معرفی کند.
با کاهش تقاضا برای کانورتیبل ها مینی تنها حدود ۳۰ هزار دستگاه از این خودروها را در سال پیش تولید کرده که نسبت به سال ۲۰۱۶ افت ۱۴ درصدی را نشان میدهد. اگر شایعات صحیح باشند فوریه ۲۰۲۴ به معنی پایان دو دهه عرضه مینی کانورتیبل خواهد بود. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۵ روانه بازار آمریکا شد.
بنیامین
۲ شهریور ۱۳۹۹بهتر
RoadRunner
۲ شهریور ۱۳۹۹مینی رو خیلی دوست دارم ولی دیگه مشخصه کسی که ماستنگ و کامارو جلوش باشه رغبتی به مینی و نسخه ی کانورتیبلش با اون قیمت نسبتا بالا نداره. قدرتش (به جز در نسخه ی کوپر SE ) کافی نبود و از طرفی به خاطر چینش انجین جلو- محور جلو به نظر لذت رانندگی و حالت اسپرت چندانی هم نداشت
پلتفرمش هم فکر کنم از سال 2013 داره استفاده میشه و کم کم گرد پیری بر چهره ش نشسته
Muty
۲ شهریور ۱۳۹۹حَیف…
حسین دهمرد
۳ شهریور ۱۳۹۹جالبه با همین پول میشه موستانگ کانورتیبل خرید. واضحه که افت فروش داشته باشه.
تو انحصار خودرویی ایران ام وی ام صدوده هم قیمت پژوعه .حالا که مجبورن چرا همچین چیز به این گرونی رو به پراید ترجیح میدن.