میتسوبیشی اوتلندر اسپرت یا همان ASX، کوچکترین عضو خانواده شاسیبلندهای میتسوبیشی است که در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شده و سپس در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ به روز رسانی شد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ با ظاهر و داخلی ارتقا یافته، به شما خوشآمد گویی خواهد کرد.
در نمای روبرو شاهد جلو پنجره جدید و تغییرات اندک ظاهری هستیم؛ در بخش عقب نیز قضیه به همین منوال است. در داخل کابین هم میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۸ با تغییرات طراحی کنسول میانی و یک اهرم تعویض دنده جدید مواجه شده است. اکثر مدلهای سال ۲۰۱۷ این خودرو به یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مجهز شدهاند و جایگاه پورتهای usb نیز نسبت به قبل دستخوش تغییر شده است.
از لحاظ فنی اما گزینههای آشنایی در پیش روی مشتریان اوتلندر اسپرت قرار داده شده است. نسخههای پایه ES و LE به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۴۸ اسب بخار، به همراه گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ضرب متغیر پیوسته( CVT) مجهز شدهاند. تریم های بالاتر SE و SEL نیز قدرت خود را به پیشرانه ۲.۴ دهم لیتری چهار سیلندر خطی با توان خروجی ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۶ نیوتنمتر مدیون هستند که با جدیدترین گیربکس CVT ساخت میتسوبیشی جفت شده است . این مجموعه به صورت استاندارد نیروی حاصل را به چرخهای جلو منتقل مینماید. سامانه چهار چرخ محرک تنها در ازای پرداخت ۱۵۰۰ دلار بیشتر و آنهم فقط در مدلهای مجهز به گیربکCVT قابل سفارش است.
افزایش حجم پیشرانه تاثیر بسیار خوبی در بهبود عملکرد آن داشته است، به طوری که میتسوبیشی اوتلندر اسپرت SEL (نسخه مورد بررسی در این مقاله) که از پیشرانه ۲.۴ لیتری بهره میبرد، قادر است تا تنها ظرف مدت ۷.۹ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد که در قیاس با قبل ، تقریبا یک ثانیه سریع تر شده است.
نتایج آزمون یک چهارم مایل هم معادل ۱۶.۲ ثانیه در سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت بوده است. این ارقام برای مدل مجهز به پیشرانه دو لیتری مساوی با ۱۷.۵ ثانیه و ۱۳۲ کیلومتربرساعت بوده است که نشان از چابکی پیشرانه بزرگتر دارد. این ارقام میتسوبیشی را در رتبههای بالای جدول کراس اوورهای ساب-کامپکت قرار میدهد.
البته از پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر اسپورت ۲.۴ لیتری چندان هم چابکی آن قابل احساس نیست، چراکه گیربکس CVT موجب شده تا حداکثر توان خروجی پیشرانه در دور موتور 6000rpm قابل دسترس باشد. در یک چنین دور موتوری صدای ناهنجار پیشرانه در کابین به ۷۵ دسی بل رسیده و آرامش سرنشینان را برهم خواهد زد.
استفاده از سوخت با اکتان ۸۷ تنها دلیل اجتناب از سفرهای جادهای دراز مدت با اوتلندر اسپرت نیست؛به عنوان مثال کابین خودرو از کیفیت ساخت متوسط و ارگونومی ضعیف رنج می برد. صندلیهای بسیار سفت و عملکرد نامناسب اهرم تعویض دنده بخش دیگری از کاستیهای این خودرو به شمار می روند.
در ضمن دکمه های روی صفحه نمایشگر ۷ اینچی، کار با این سیستم اطلاعات سرگرمی را در حین رانندگی سخت نموده است. خوشبختانه قابلیت اپل کارپلی و اندرویداتو برای این خودرو عرضه شده که میتواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف سازد.
فاصله بین محورهای جلو و عقب اوتلندر اسپرت ۲۰۱۸، معادل ۲.۶۷ متر است. با این وجود، اوتلندر اسپرت علیرغم برخورداری از فاصله بین محوری نسبتا طولانی، چندان در ارائه فضای پای کافی برای سرنشینان عقب مناسب عمل نکرده است؛ به طوری که هر دو خودروی کیا سول و هوندا HR-V از نظر راحتی سرنشینان در ردیف عقب نسبت به اوتلندر اسپرت برتری دارند.
عملکرد شاسی اوتلندر اسپرت به خوبی قابل پیش بینی و کنترل است. میزان چسبندگی این خودرو در پیست مخصوص معادل ۰.۷۸ جی بود که این میزان از چسبندگی توانست آن را به طرز مطلوبی بر روی سطح مسیر نگاه دارد. در ضمن اگر با این خودروی ۱۵۴۰ کیلوگرمی، در سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت شروع به ترمز گرفتن نمایید، در فاصله ۵۱.۲ متر جلوتر، از حرکت باز خواهید ایستاد که ۳.۹۶ متر کمتر از رکورد مزدا CX-3 است.
حداقل بهای اوتلندر اسپرت در نسخه SE برابر ۲۳,۹۹۰ دلار تعیین شده که در حدود ۲۶۰۰ دلار بیش از مدل ES با موتور ۲ لیتری است. ضمنا نصب گیربکس cvt بر روی مدل ES حدود ۱۲۰۰ دلار هزینه در برخواهد داشت.
تجهیزاتی نظیر: چراغهای مهشکن، صندلیهای مجهز به گرمکن، چراغهای LED روشنایی در روز، روکش فرمان چرمی، کلید مجاورت، استارت دکمهای، آینه آرایشی چراغدار و یک پورت usb بیشتر در نسخه SE وجود خواهد داشت.
منبع: caranddriver
F۲۲RAPTOR
۲۹ اسفند ۱۳۹۶خیلی سال خورده شده مخصوصا نما
عقبش
ایرانی
۲۹ اسفند ۱۳۹۶عوضش ماشینه .آدم جیگرش حال میاد
F۲۲RAPTOR
۲۹ اسفند ۱۳۹۶بله دقیقا
رضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۶دوستان فیس لیفت با نیو فیس فرقی داره؟ چه فرقی؟
javad
۲۹ اسفند ۱۳۹۶هیچی
تا اونجایی که بنده میدونم
ایرانی
۲۹ اسفند ۱۳۹۶۲۴۰ تومن.. خخخ
نتیجه انحصار…
لنسر ۱۸۰ ت
تAsx _ ۲۴۰
اوتلندر هم بالای ۳۰۰ ت
عطا
۲۹ اسفند ۱۳۹۶با ماشین کاری ندارم ماشین خوبیه ولی با این شرایط و با این قیمت تو ایران ارزش نداره به نظر من .
آرمین
۱ فروردین ۱۳۹۷این بالاخره asx یا outlander?متن تناقض داره
احمد
۱ فروردین ۱۳۹۷asx همون اوتلندر اسپرت هست
NAVID۰۰۹۸
۱ فروردین ۱۳۹۷میتسوبیشی با دیر بروز کردن خودروهاش دار خیلی کُند عمل میکنه
این باعث اُفت بَرند میتسوبیشی میشه
میتسوبیشی به یک خونه تکونی اساسی نیاز داره
یعنی همون کاری که نیسان با رنو انجام داد و جونی تازه به رنو داد . حالا باید همون کار را با میتسوبیشی انجام بده.
یاد (( پاجرو . گالانت و لنسر دَهه ۱۹۹۰ )) بخیر
میتسوبیشی شده یه خودروساز رَده دومی ژاپنی
چیزی تو مایه های سوزوکی ، اما کمی بالاتر
علی
۱ فروردین ۱۳۹۷اصلا ارزش این همه پول رو تو ایران نداره
Srs
۱ فروردین ۱۳۹۷تو امریکا به asxمیگن اوتلندر اسپرت
armin
۱ فروردین ۱۳۹۷یه سری ماشینا مثل این یا جولیتا دیگه واقعا باید بروز رسانی بشن
سهیل
۲ فروردین ۱۳۹۷مدل دو دیفرانسیل با موتور دو لیتریش ۲۰۱۸ تو امارات از تیگو ۵ ارزونتره
این 62000درهمه
تیگو ۵ اکسلنت ۶۳۰۰۰درهمه
حالا اینجا فاصله زمین تا زیرزمینه
کاوه دهقان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷چی میگی عمو.اون نسخه ۶۳هزار درهمی مال تک دیفرانسیل بدون آپشنه. مشابه نسخه ای که به ایران میاد۸۹هزار درهمه. یه خورده به حرفایی که می زنی دقت کن. تیگو پنجت مبارکت باشه اما بدون اطلاع کافی صحبت نکن. برو به سایت یاللا موتور دوبی و قیمتا رو چک کن. با یکی برو توی این سایتا که انگلیسیش خوب باشه.
سهیل
۷ اردیبهشت ۱۳۹۷آقای دهقان محترم .کاش به جای اینکه اینقدر توهین کنی و بد و بی راه بگی یکم سعی کنی خونسرد تر و مهربان تر صحبت کنی.
اگر شما از سایت قیمت ها رو میخوای .بنده شش سال هست که تو امارات دارم زندگی میکنم.این رو هم مد نظر قرار بده که قیمت خودرو های ژاپنی و اروپایی تو ایران به قدری بالا هستش که ارزش خرید ندارن.در قیاس با چینی ها.اگر فرض هم کنیم این مدل که به اسم تیپ ۴ تو ایران عرضه شده ۸۹۰۰۰درهم باشه(که اینجا این قیمت نیست) باید نسبت به تیگو ۵ .۴۰ تا ۵۰ میلیون اختلاف داشته باشه .نه ۱۴۰ میلیون.این تفاوت های فاحش ارزش خرید این خودرو ها رو به شدت کاهش میده.
در آخر باید بگم که ما هموطنا باید سعی کنیم به این ظلمی که تو قیمت گذاری خودرو تو ایران میشه اعتراض کنیم .نه به همدیگه بد و بیراه بگیم.
ما همه از این صنعت و وارد کننده ها و خودرو ساز ها گله داریم.
بازم خدا پدر مادر مدیران خودرو و… بیامرزه که بازم یکم قیمتاشون منطقی تره به لطف بهانه دروغین ckd.
کاوه دهقان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷این شد حرف حساب اما اون پست قبلیتان خیلی اشتباه بود . نمی خواستم ناراحتتان کنم. به هرحال میتسوبیشی 2018 تیپ 4 ، 28 هزار دلار قیمت خورده که با نرخ دلار امروز ما می شود چیزی در حدود 140 تا 150 میلیون تومان. قاعدتا در یک بندر آزاد مثل دوبی عوارض و تعرفه بسیار خفیف هستند اما در ایران این قیمت با عوارض و مالیات و سود وارد کننده و هزینه حمل و نقل و همه چیز باید با قیمت حداکثر 190 یا 200 میلیون به مشتری عرضه می شد اما الان قیمتش 250 میلیون تومانه که ناشی از همان تعرفه های سنگین و غیر معموله. چری تیگو 5 هم قیمتش چیزی در حدود 90 میلیون تومان ما می شود که با عوارض و هزینه حمل و نقل و تعرفه ها قیمت منطقی اش باید حدود 115 میلیون تومان باشد که تقریبا همین طور هم هست.
بههرحال نمی خواهم از دستم دلخور باشید.